Autostrada A4 Constanța-Vama Veche

Started by Ionut, September 14, 2011, 10:35:14 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 8 Guests are viewing this topic.

dr4qul4

Pretul este proportional cu lungimea deschiderii. Nu conteaza ca nu mai are si viaducte de acces.
Cei 330 m sunt pe o singura deschidere, pentru ca nu poti pune pile in canal!
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

a.l.x

Podul peste canal


Powered by API/PUM imgur uploader

 O să aflăm după sărbători,când apare pe SEAP documentația de ce este atât de scumpă.
Eu tot pe palmieri merg :lol:

dr4qul4

M-am uitat acum si am vazut ca in zona in care va fi podul, canalul se ingusteaza.
Mai exact are doar 100m latime (la noul pod din port se apropie de 200).
Asadar, vorbim de un pod asemanator cu cel de peste Siret de la Galati cu o deschidere de 120-150m si inca 4-6 deschideri mai mici.
Vad destule poduri si pasaje de 2-3 si chiar 400m lungime, peste niste vai...pe care doar cineva din zona le poate confirma
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

ovicor

Sa nu uitam, totusi, ca e un canal navigabil, iar gabaritul fata de luciul de apa trebuie sa fie pe masura, => pile inalte!

miahi

Cum zicea si @Feri nodul Cumpana este complex si cred ca valoarea lui va depasi cu mult valoarea podului peste canal .

Trebuie sa ne obisnuim cu noua realitate a costurilor / estimarilor per km de peste 20 mil / eur.

mirceaeliade

Nod complex poate fi un alt fel de a zice "nod faraonic" care nu prea a inclus in nici o variabila optimizata cea de reducere a pretului.   Nu e nici primul si nici nu va fi ultimul nod "la suprapret" care il vom plati din taxele noastre si prin alte proiecte intarziate pe alte meleaguri ale tarii.

UserCT

Pentru cei care tot spun ca aceasta autostrada nu reprezenta o prioritate, se pare ca nu luati in calcul un aspect crucial:
Autostrada asta indeplineste un important rol strategic dpdv militar. Conecteaza la un drum rapid de mare capacitate Portul Mangalia, portul militar si UM-urile de acolo. La Mihail Kogalniceanu se construieste cea mai mare baza militara a SUA din aceasta zona a Europei, iar conducerea NATO a precizat deja faptul ca exista o importanta strategie de interconectare, dpdv al infrastructurii, a flancului estic, incepand din Constanta, pana in portul Gdansk (Polonia).

"Statele Unite sunt dispuse sa ofere Romaniei o finantare de 7 miliarde de dolari pentru proiecte de energie si infrastructura rutiera si feroviara.Via Carpatia, autostrada care leaga trei mari si ajunge din Constanta la Gdansk si calea ferata Rail-2-Sea, parte din strategia militara de consolidare a Flancului Estic, au fost readuse in discutie cu ocazia semnarii unui memorandum intre cele doua state."
Sursa: https://ziare.com/social/stiri-sociale/autostrada-de-la-constanta-la-gdansk-si-calea-ferata-anuntate-de-americani-pe-unde-trec-1637428

De ce credeti ca podul peste Dunare de la Braila s-a realizat in timp record (pentru standardele Romanesti) in conditiile in care restul drumurilor secundare care ar trebui sa lege localitatile din jur la acest pod inregistreaza intarzieri semnificative sau chiar bat pasul pe loc?
La fel se explica si planul pentru drumul Expres Braila-Tulcea-Constanta care urmeaza sa fie construit, indiferent de valorile de trafic mai mari inregistrate pe alte drumuri din tara. Flancul de Est al Europei/Nato a devenit o prioritate dpdv militar in contextul invaziei Ucrainei de catre Rusia. In caz de nevoie, nu poti muta trupe si armament greu pe drumuri de o banda pe sens; este nevoie de infrastructura serioasa.

tom_sawyer

#1342
Ai deja drum cu 4 benzi și 2 poduri peste canal, un transport militar cu antemergător n-are nicio problemă. Nu trebuie să faci o autostradă pentru asta.

Podul Brăila s-a realizat pentru că a existat o finanțare legată de Delta Dunării, iar DEx spre Constanța mai vorbim după 2030.

voicul

^Nod faraonic si pentru ca acolo nu e spatiu si cand vrei sa le faci pe toate cam asa iese.
Daca nu se leaga Cumpana de A atunci ar mai pica rangu de faraon si costul (alternativa: ar putea sa se asfalteze DC1). La fel ar putea sa mai taie din nod la Cumpana (doar 2 sau 3 din cele 4 intrari/iesiri) si sa mute CIC-ul in alta parte.

a.l.x

Proiectare si Executie "Alternativa Techirghiol" CN1069784

Lungime: 30,59 km

Valoarea totala estimata:
Intervalul intre : 4.369.904.533,53  si 4.806.894.986,88  Moneda: RON

Data de deschidere a ofertelor:
08.08.2024 15:00

12 luni perioada de proiectare 36 de luni perioada de executie

ovicor

Termene mai generoase, ajuta si constructorul si finantatorul. Oricum, pana la OIL mai este cale lunga.

naivu

^^sunt cam 2 luni pt depunerea ofertelor, nu-mi dau seama daca sunt de ajuns sau nu, dar, comparativ cu durata majoritatii licitatiilor urmarite pe forum, par putine!

Cetatean

Sunt foarte curios cine va depune oferte. Turcii,clar,toti. Sunt curios de austrieci si de max bogl.
2 luni pentru depunere de oferta e...cum sa zic,bataie de joc. Zici ca depui oferta la un drum judetean de 5 km....in fine. Vb de un contract de 800 + mil euro...
Imi miroase a servita,sf cine l-a facut? Urmarim! Daca se misca,la anu' in vara ar putea incepe lucrarile,deci finalizare prin 2028-2029.

Combinat cu incheierea lucrarilor pe A0 si pe A1 macar pe pisi 4 si 5,combinat cu realizarea drumului de legatura A1 Tigveni - Valcea ,estimez ca se va reduce timpul din Trasnilvania (Sibiu) pana la Mangalia cu aproape 1 ora...ceea ce e f mult si evident f bine. Poti pleca vineri la 5 dupa lucru pana la mare...


a.l.x

Noua tactică a CNAIR,termene mai scurte pentru a-i forța pe antreprenori să depună întrebările mai repede.

GAC

toata lumea stie ca cnair liciteaza cu sf maculatura. toate intrebarile puse de antreprenori sunt in scopul claimurilor viitoare, iar incompetenta cnair le face jocurile.