Autostrada A4 Constanța-Vama Veche

Started by Ionut, September 14, 2011, 10:35:14 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 9 Guests are viewing this topic.

rocklee

daca tot vor construii aceasta centura a Techirghiol....de ce nu continue mai departe cu centura mangalia si terminau toata poveste ...cu autostrada spre Bulgaria .... :o  O:-)

rezin

@Xed,

Dacă tot se face centură la Mangalia , de ce să nu o integrăm în A4, și tot mai ne mai socotim pentru câțiva kilometri, indifernt de opțiunile bulgarilor?

Xed

#1277
Pentru ca Mangalia/Vama-Veche este un "dead-end". Ce naiba rezolvam cu A4 pana la Mangalia, serios acum?
In afara de sezonul estival DN39 este foarte liber. O centura simpla la 4 benzi pentru Mangalia este mai mult decat are nevoie acest oras pentru a scoate traficul de tranzit din oras si de a rezolva eventualele marfuri care trebuie transportate spre si dinspre Portul Mangalia care este insignifiant in comparatie cu Constanta, Varna si Burgas.

Si cum vine asta cu "indifernt de opțiunile bulgarilor"? Suntem noi prea smecheri si avem prea multi bani in caruta ca sa ii aruncam pe o autostrada care se blocheaza aproape de un nicaieri fara o viitoare interconectivitate doar ca sa ne simtim bine ca avem autostrada pana la Mangalia? Ok.. sunt 12 km dar ajungi sa cheltui mai mult pe proiectare, mai mult pe exproprieri, mai mult pentru constructie ca in final sa ajungi la deznodamantul ca pentru muuuulti ani de acum in colo, ceea ce ai construit este de fapt inutil raportat la nevoia ta reala.

Banii economisiti aici se pot duce frumos in alte proiecte mult mai importante si cu un impact mult mai mare decat niste weekenduri de vara aglomerate de turisti.
Poate nu va place dar asta e adevarul.

Breezzer

Mangalia este destul de aglomerata în perioada sezonului estival! O centura ar ajuta foarte mult, insa doar pentru sezonul estival - merita??

Intri in Mangalia din directia Constanta, si pâna iesi spre "2 Mai - Vama Veche" te apuca zbenga!

Punctele critice ar fi cam cele 2....

Eforie Nord - se sugruma traficul la cele doua sensuri giratorii situate la intrarea/iesirea din statiune

Mangalia - strabaterea orasului de la un capat la celalalt, fie ca mergi din directia Constanta - Vama Veche, fie invers.

În rest, traficul merge destul de bine pe 4 benzi (2/2)

Sorinus

Subscriu, de la Costinești la Mangalia ai doar 23 August, și DN 2x2. Sunt cam 15km , care ar fi mult mai utili altundeva.

alin_simeriaveche

Nu stiu cati dintre voi dar eu merg la mare doar in Olimp. Nu imi place aglomeratia si nebunia. De la Olimp la Mangalia, drumul este foarte bun, 2 benzi pe sens, eu nu am prins aglomeratie niciodata (in iulie), nu mai vb de restul anului. Dupa Mangalia - 2 Mai - Vama, drumul este ingust, se aglomereaza si trece prin zona circulata. Da mi-as dori un full A4, ideal dar m-as bucura si pt cat este in plan, cel putin deocamdata

dr4qul4

Stiti ca raman doar 3 km intre cele 2 proiecte. Care sunt 2x2 cu separator median. Probabil se va mai face un proiect ca sa faca un pasaj la DN39C si sa-l numeasca DX. Singura problema e ca centura Mangaliei incepe cu un giratoriu.

Oricum, sa vedem noi cele 2 proiecte, ca traficul in zona nu se va mai bloca niciodata. Ma rog, se va bloca in statiuni, dar acolo asa va fi mereu.

Spre Bulgaria, DN38 poate fi oricand transformat in DX, dar nu are nici un rost. Nu cred ca bulgarii isi doresc o conectare Varna-Dobrici-Constanta.
Mai degraba se va face Calarasi-Dobrici-Varna
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

oc7avian

Să nu confundăm soluția cu nevoia. Pentru last miles nu e nevoie de geometrie de autostradă (că se înfundă, deci nu discutăm de tranzit semnificativ), deci putem salva din costuri, păstrând însă siguranța și fluența. Și standard de DN 2+2 cu acces controlat + parapet e mai mult decât suficient.

Harry

Din ce stiu (s-ar putea sa gresesc), camioanele catre Bulgaria si Turcia ies pe la Negru Voda, inainte era si PTF feroviar acolo. Asa ca daca pe viitor se va face autostrada eu cred ca se va desprinde din nodul 23 august si se va duce catre Negru Voda.

naivu

#1284
Acum gâtuitura de la Eforie descurajeaza camioanele sa aleaga ruta Mangalia-VameVeche, daca se inaugureaza Alternativa Techirghiol s-ar putea sa ne trezim cu coada de camioane de la un capat la celalalt al statiunii VamaVeche. Actualul proiect de centura a Mangaliei cu prelungire prin spatele 2Mai si VamaVeche nu e o idee rea.
Dar, dupa mine, as porni din Alternativa Techirghiol (aproape de capatul dinspre 23August/Olimp), as ocoli Mangalia la pachet cu Limanu (cam pe unde DJ391B traverseaza Balta Limanu) si as iesi la vest de localitatea bulgareasca Granichar.
Ca drum de legatura pt Mangalia Nord DN39 este arhisuficient, ca drumuri de legatura pt Mangalia Centru si Mangalia Sud + santierul Damen as upgrada DJ391 si DJ391B, si as mai face un drum de legatura paralel cu granita intre noua vama de langa Granichar si vama de la VamaVeche (iar in cei 4-5km dintre vami ar putea fi amenajata parcare de tiruri, care ar ramane functionala si dupa ce bulgarii ar face o conexiune la Granichar). Dpdv al bulgarilor (si bulgarii se gandesc la o conexiune Varna-Constanta dar pt orizont 2050), de la Granichar ar avea optiunea fie sa continue in apropiere de litoral, fie sa duca traseul direct la N de Varna (si relativ aproape de Dobrich), apoi spre Burgas-Istanbul.
Sunt constient ca sunt alte locuri unde 15-20km de A/DX ar fi mai urgenti, dar nu strica sa ne facem pregatirea proiectelor din timp!

tom_sawyer

#1285
Bulgarii au bugetat pentru 2024 proiectarea lărgirii drumului Varna-Durankulak (Vama Veche), la standard G20

poziția 304
https://dv.parliament.bg/DVPics/2023/108_23/9106_1.pdf

(sursa: skyscrapercity.com)

Reamintesc că SF-ul pentru centura Mangalia a fost modificat pentru a ocoli Limanu & Vama Veche:
https://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=2012.msg411818#msg411818


(sursa)

GAC

Intradevar, la nord de Varna sunt doar cateva orasele si sate. Nici nu are rost sa faci o autostrada noua de la zero.
Varianta de largire la 2+2, evetual si niste centuri ocolitoare acolo unde drumul trece prin localitati (cateva cazuri) ar fi mai mult decat suficient.
Eu am fost anul trecut, in weekeknd si in sezon pe acel drum pana la Varna si pot spune ca drumul era foarte liber. Abia in apropiere de Varna s-a simtit nevoie de un upgrade de infrastructura rutiera. Litoralul bulgaresc de nord este un fel de cenusareasa. Investitiile in turism s-au facut in special in arealul Burgas.

Skynick

Misto chestia asta cu banda 1 la 3,50 m si banda 2 la 3,25 m. Ar fi frumos sa o punem si noi in normativul de DX. Se incurajeaza intoarcerea pe banda 1 in conditiile de DX.

elphax

si descurajeaza TIR-urile care ar mai vrea sa depaseasca  :o

dr4qul4

standard G20 la Bulgari e DX sau DN 2+2?
Diferenta majora este data de intersectiile la nivel si geometria drumului. Bulgarii stau oricum mai bine la aceste capitole pe DN-urile lor.
Cu prelungirea A4 si centura Mangalia (2x2) noua ne mai raman doar vreo 6 km de facut la 2x2.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist