Autostrada A4 Constanța-Vama Veche

Started by Ionut, September 14, 2011, 10:35:14 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

kitsune

#1155
Azi am dat o tură pe A4 și surpriză: spațiile de servicii sunt deschise. Și pe partea cu Constanța și pe cea cu Poiana. Din păcate, nodul Poiana (giratoriul suspendat) este încă (parțial) blocat, deci nu este deschis circulației din/spre autostradă. Nu am ajuns pe DC89, dar am impresia că pe acolo se poate circula, dar strict spre Poiana (deci doar traversare peste A4)

Nodul Poiana



Spațiul de servicii pe sensul spre Ovidiu

Spațiul de servicii pe sensul opus






Mai mergeam, dar... (și nu e nicio benzinărie pe A4)




Powered by API/PUM imgur uploader
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

alecu26

Da, dupa mai mult de 10 ani de lucrari, s-a facut in sfarsit receptia. Dar la Poiana cred ca sunt probleme in continuare.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

Harry

 Luni,  05.07.2021 ora 17:00, la Căminul cultural comuna Cumpăna, va avea loc dezbaterea publică în legatură cu investiţiile, Nod rutier Cumpăna - autostrada  A4 precum și Extindere și modernizare parte carosabilă a DN 39E atât în interiorul, cât și în exteriorul localităţii Cumpăna.
   Vor participa reprezentanţi ai Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere SA, Direcţiei Regionale de Drumuri și Poduri Constanţa și ai Proiectantului general. 


Harry

^^ Din ce am inteles va fi cv de genul asta si atat


Sorinus

Nodul Poiana pare chiar gata, au si crescut verdeturi peste gabioane, de atata timp sunt acolo. Dar e inchis...sigur e ceva gen plata restanta.

bogdan.stroe

Am inteles ca nu e gata drumul de legatura intre A4 si DN3C, de aceea nu se deschide nodul de la Poiana. Lucrarile de modernizare au inceput asta toamna conform cu acest articol:
https://www.uct-media.com/2020/09/s-construieste-o-sosea-de-legatura.html

Mascarpone

Drumul comunal 89 este asfaltat partial pe o singura bucata, cea intre A4 si DN3C. Partea dintre DC3C si DN2A este in continuare neasfaltata iar o bucata din acest tronson trebuie realizata de catre un investitor privat care construieste un cartier rezidential acolo  (bucata dintre DN2A si strada napoli + giratoriu la intersectia cu DN2A). Mai raman 2 bucati de asfaltat dintre care una este in extravilanul UAT Constanta (DN3C- CF GFR) si ultima bucata (CF GFR- strada napoli). Asadar fara asfaltarea completa pe partea de est a DC89, nodul este cam inutil.

kitsune

#1162
Chiar și până la centura Ovidiu și tot e ceva. Adică este util nodul (dacă ar fi deschis). Din păcate asfaltarea făcută de Disconfort Urban e o glumă. Am mai pus aici poze și parcă și filmare. E doar un strat subțire de asfalt pus direct peste vechiul drum. Îngust, abia incap două turisme. Nemarcat. Neconsolidat. Vrăjeală dinainte de alegeri.






Dacă am timp zilele astea, dau o fugă să filmez un update. Dacă am timp...

Update 08.07.2021: Nimic schimbat. Nodul Poiana este încă închis, drumul până la varianta Ovidiu este asfaltat complet și cu marcaje. Dar este îngust, plin de noroi, balegă, furaje, resturi agricole, fermele din zonă folosindu-se de drum, fără nicio măsură de curățenie la ieșirea din câmp sau de adunare a resturilor căzute din remorci. Drumul de la varianta Ovidiu spre Tomis Plus/Palazu e tot închis, nimic modificat față de filmarea de mai sus, nu am mai intrat să-mi rup mașina. Dar am văzut trecând pe acolo, deci e totuși cumva practicabil.










Powered by API/PUM imgur uploader
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

RaduG

,,Între Constanța și Vama Veche se va construi, din 2022, Autostrada Litoralului, cu finanțare europeană"

https://ziaristii.com/senator-usr-plus-intre-constanta-si-vama-veche-se-construieste-din-2022-o-autostrada-moderna-cu-finantare-europeana/

Quote

Senatorul Remus Negoi și una dintre ambițiile sale: Autostrada Litoralului
,,Ciupiturile" din ultima vreme ale ministrului de Interne, Lucian Bode (PNL), la adresa succesorului său de la Ministerul Transporturilor, Cătălin Drulă (USR-PLUS), au atras replica senatorului Remus Negoi (USR-PLUS), prin intermediul unui comunicat.
Dezbaterea e în jurul căii rutiere moderne care ar trebui să fie realizată pe ruta Constanța – Mangalia – Vama Veche, până la granița cu Bulgaria.

În atmosfera electorală efervescentă din PNL, fostul ministru al Transporturilor, Lucian Bode, i-a reproșat actualului ministru al Transporturilor, Cătălin Drulă, că a renunțat la construirea drumului expres pe ruta Constanța – Mangalia – Vama Veche, care nu apare în Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), aflat în faza de negociere între București și Bruxelles.

În replică, senatorul Remus Negoi spune că în loc de un drum expres va fi ceva mai mult: o autostradă, A4-Sud, care se va numi Autostrada Litoralului! Aceasta continuă  Autostrada Soarelui (A2) și Autostrada Dobrogei (A4).

Autostrada A4-Sud va fi finanțată european prin Programul Operațional Transporturi (POT), pornită de la zero în acest an și aflată în faza studiului de fezabilitate. Licitațiile pentru lucrări sunt programate în prima parte a lui 2022.

Precizările senatorului Remus Negoi (USR-PLUS)
"Adevărul concret (foarte concret) despre AUTOSTRADA A4 SUD, care ocolește Techirghiol"
,,Performanțe concrete ale ministrului Cătălin Drulă versus vorbărie multă a fostului ministru al Transporturilor.

Noi, cei din USR-PLUS, vorbim mai puțin și facem mult mai mult. Cu date concrete, nu cu vorbărie pe facebook.

De ceva vreme, se tot comunică despre varianta ocolitoare Techirghiol, fără însă a avea vreun temei sau substanță.


Remus Negoi, senator USR-PLUS
Adevărul este următorul:

În 2020, în campania de la alegerile parlamentare, Ministerul Transporturilor condus de fostul ministru, Lucian Bode, a venit cu un draft de PNRR fără absolut nicio legătură cu realitatea, cu proiecte, unele imposibile, cu o valoare totală mult peste alocarea României.

Despre PNRR, concret, am început să discutăm cu Comisia Europeană abia anul acesta şi a trebuit să ne încadrăm în limite financiare foarte stricte şi în nişte criterii clare: MATURITATE PROIECTE, REȚEA CORE EUROPEANĂ.

După un an și ceva de mandat al fostului ministru al Transporturilor, Lucian Bode, NU s-a realizat nici Studiul de Fezabilitate, nici Proiectul Tehnic, așa că NU se putea califica la proiecte mature.

NU a existat niciun proiect MATUR, la cheie, de pe vremea fostului ministru Bode, așa că vorbim degeaba despre acesta.

Vorbind concret despre viitorul drum care ocolește Techirghiol, când am venit noi, USR-PLUS, în Ministerul Transporturilor, nici măcar nu era selectat traseul, așa că a trebuit să alegem viitorul traseu, după multe discuții cu primăriţa din Cumpăna (Mariana Gâju, PSD – n. red.) .


Imediat după aceea, ministrul USR-PLUS, Cătălin Drulă, a dat drumul la investigații detaliate de teren, studii topografice, geotehnice etc., adică demersuri concrete, NU VORBE, pentru a demara ceva ce va fi pus în practică până în martie 2022, cu pași și termeni clari de implementare.

Așadar, în acest moment vorbim despre:

* AUTOSTRADA A4 SUD (nu drum expres), care se va desprinde din autostrada A4 în dreptul localității Cumpăna și va ocoli localitatea Techirghiol – cea mai bună variantă posibilă.

* În primăvara lui 2022 se va termina Studiul de Fezabilitate (SF) + Proiect Tehnic (PT) și vom lansa licitația pentru execuția lucrărilor.

* Sursa de finanțare a autostrăzii A4 Sud (nu pe hârtie ori pe Facebook, ci reală) va fi Programul Operațional Transport (POT) 2021-2027.

Sunt fapte concrete, nu vorbe goale!"


Istoricul proiectului de autostradă a litoralului. Situația prelungirilor la Autostrada Soarelui
Autostrada A4, numită și Autostrada Dobrogei, reprezintă o prelungire a Autostrăzii A2, București – Constanța (Autostrada Soarelui), fiind practic segmentul ocolitor al municipiului Constanța. Ea parcurge un traseu de 21,7 km, de la Ovidiu (în nord-vest), pe la vest, până la Agigea, în sud.

A fost dată în folosință în anii 2011 și 2012, pe porțiuni. Astfel, începând cu luna iulie 2011, funcționează porțiunea dintre intersecția cu Autostrada A2, de lângă Valu lui Traian, și cea cu DN39 (șoseaua spre Mangalia), de lângă Agigea, cu o lungime de 7 kilometri (inclusiv bretele de legătură).

Din luna septembrie a aceluiași an, au fost dați în folosință încă 4 km, între intersecția cu A2 și cea cu DN3.

În 19 iulie 2012 a fost pusă în funcțiune și porțiunea dintre DN2A (de la Ovidiu) până la DN3 (Valu lui Traian).

Un ultim tronson, de aproximativ 2 km, care leagă nodul de la Agigea de Portul Constanța, a fost finalizat în iulie 2013.

Încă de la inițierea proiectului A2, a existat ideea prelungirii autostrăzii spre sud, cu un tronson care va duce, de-a lungul țărmului Mării Negre, până la granița României cu Bulgaria.

Și sursa articolului, postarea de pe FB:

https://www.facebook.com/RemusNegoiUSR/posts/1400846976961921

vancouver

Bravo Remus Negoi si Catalin Drula. A4 spre sud devine realitate. Super.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

vladioan_bv

Quote from: Ionut on March 29, 2012, 05:21:48 AM
Quote from: valexandru on March 29, 2012, 02:25:10 AM
Deci A4 nu devine defapt Constanţa-Tulcea-Brăila-Galaţi? (Acum vad si rostul indicatoarelor A4 Tulcea )

Posibil sa fie asa, A4 sa se prelugeasca pana la Tulcea si apoi pana in Braila-Galati, ba chiar mai mult, pana se intersecteaza cu Bucuresti-Ploiesti-Buzau-Focsani. Insa e mult pana acolo... ani si ani de zile.

Still couting

naivu

Păcat de "ciupiturile" din coaliție și bravo Remus Negoi pt intervenție, dar varianta Techirghiol se oprește pe la Olimp, continuarea spre VamaVeche in ce stadiu este? E măcar la pregătirea licitației pt elaborare SF?

Skynick

N-ar trebui mai intai sa ne intelegem cu bulgarii pentru traseul comun?

ovicor

#1168
Cred ca pana la giratoriul spre Olimp ar fi deajuns deocamdata. Sau o dubla trompeta ceva mai la nord. Cel putin executia, restul doar SF.

voicul

Nu prea ai ce sa te intelegi cu Bulgarii. Sensul e: noi avem nevoie de A4 pe (langa) litoral, acolo se fac cele mai dese blocaje/acolo e trafic mare.

Nu ne ajuta sa treaca A4 pe la Negru Voda, doar ca asa e mai bine pentru Bulgaria.