Autostrada A4 Constanța-Vama Veche

Started by Ionut, September 14, 2011, 10:35:14 AM

Previous topic - Next topic

2 Members and 8 Guests are viewing this topic.

Harry

COMPANIA NATIONALA DE ADMINISTRARE A INFRASTRUCTURII RUTIERE S.A. a publicat anuntul de atribuire pentru Elaborare Studiu de Fezabilitate si Proiect Tehnic de Executie pentru ,,Nod Rutier Cumpana A4 (km 16+700) – DN 39E".

Contractul a fost semnat cu SEARCH CORPORATION pentru suma de 674.387,96 lei + tva.

Sorinus

Apropo, mi s-a parut mie sau au dat drumul la iluminat in nodurile A2xA4 si A4xDN3?

mirceaeliade

>Premierul Ludovic Orban a declarat că Guvernul a prevăzut realizarea unui studiu de fezabilitate pentru construirea unui drum expres sau chiar autostradă care să permită fluidizarea circulaţiei rutiere între municipiul Constanţa şi staţiunile din sudul litoralului

E cam prima data cand apare oficial declaratii de interes pe sectorul de sud

https://www.economica.net/orban-anun-a-un-studiu-de-fezabilitate-pentru-construirea-unui-drum-expres-sau-chiar-a-unei-autostrazi-intre-constanta-si-sudul-litoralului_190038.html

alecu26

E trafic sezonier. Autostrada marii negre e un subiect care apare periodic. Acolo sunt doar câteva puncte...care trebuie rezolvate punctual.
De exemplu de o centura Mangaliei se vorbea inca de acum 10...15 ani. Si se dădea ca sigură. Nimic insa.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

Feri

#1129
Posibil se refera la "ocolitoarea" Techirghiol care va pleca din nodul care se va face la Cumpana spre sud si care, probabil, au de gand sa o faca la nivel de autostrada deci o continuare a A4:


Quote from: vancouver on May 24, 2019, 02:00:19 PM


pasadia

#1130
Pentru ca nu imi aduc aminte să fi făcut vreodată un astfel de desen:



rosu este ruta spre Mangalia,
albastru dinspre Mangalia
portocaliu - nod local Cumpana

kitsune

#1131
DC89 astăzi (pun aici pentru că am intrat și pe giratoriul de peste A4, dar nu pot încă procesa filmarea de pe telefon, fac update mai încolo)


De la centura spre Ovidiu, DC89 e asfaltat cu gropi și plin de necuvântătoare (GPS)


De aici începe asfaltul nou (GPS)


Cam așa e deocamdată drumul (GPS)



Powered by API/PUM imgur uploader




Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

usus

Nu înțeleg de ce sa avem niște noduri atât de complicate. Cu cat ai multe curbe viteza scade și aglomerația creste.

Eu propun

Viteza proiectare 130 km/h
rosu spre Mangalia
albastru dinspre Mangalia

Și viteza de proiectare de 50 km/h
portocaliu port - Mangalia
verde Mangalia - port

Trebuie sa înțelegem o dată pt totdeauna că autostrăzile nu sunt șosele de centură ci trebuie sa asigure legătură între județe/regiuni.

Cei din Cumpăna sau Constanta nu au nevoie de autostradă până la Techirghiol sau Eforie
Cei care vin de la Brăila și merg spre Vama nu trebuie să facă în fiecare nod 1 km in plus

TibiV

Mi se pare foarte buna varianta ta.
Nu stiu cum se "pupa" cu relieful (dealuri, vai...).
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

bgd77

Eu as propune sa se renunte la nodul Cumpana.

Iar legat de propunerea lui usus, as renunta la legaturile Mangalia - port (portocaliu si verde), nu sunt sigur ca exista suficient trafic care sa justifice aceste legaturi. Daca exista, poate s-ar putea face o legatura la sud de Agigea, cu DN39A.

usus

#1135
^ nici eu nu le vad utilitatea dar nu vreau sa fiu absurd și cred că merită și portul câte o bretea de o 1 banda pe sens .
Și/Sau o legătură între Techirghiol și Movilița cu E675

pasadia

Ok, eu nu vad propunerea mea că fiind complicata. Însă îmi prezint și câteva argumente:

- un viitor spre sud pentru A4 undeva intre ipoteticul nod Cumpănă și actuala nebunie de nod cu DN39 e un pericol de trafic (prea multe intrări /ieșiri pe o distanță scurtă.

- din aceasta cauza principalele rute din mod imaginat de mine (București <-> Mangalia sunt duse cat mai departe de actualul nod A2*A4)

- în ciuda acestui fapt am incercat sa creez un nod care continuă ambele autostrăzi (deci nu va exista segment comun de A2 și A4 decât pe o scurta distanta pe fluxul Mangalia -> Ovidiu când se va intersecta cu fluxul Port -> Bucuresti)

vancouver

#1137
Aveti aici cea mai buna varianta:


aici: https://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=8.msg230651#msg230651
autor: EugenRO

@pasadia, treaba asta cu "nebunie" si prea multe noduri pe distanta scurta se tot repeta pe aici. Ai mers vreodata prin Germania si alte tari sa vezi noduri pe distanta scurta? Doua iesiri in 60 de metri ce zici? Asa si? Exista si iesire in mai multe directii (adica spre mai multe drumuri) suprapuse. Asa si? In loc sa faci o banda de iesire faci doua, adica pe o bucata de autostrada aceasta are 4 benzi in loc de doua, si fiecare banda de iesire apuca in alta directie. Care-i problema?

PS. Uite aici mega-nodul de autostrada Dreieck Leonberg (A8 cu A81) suprapus peste iesirea Leonberg Ost. Bretelele nodului sunt asa de lungi ca trec peste zona acelei iesiri: https://www.google.ro/maps/place/Stuttgart/@48.7804585,9.0129362,1806m/data=!3m1!1e3!4m5!3m4!1s0x4799db34c1ad8fd3:0x79d5c11c7791cfe4!8m2!3d48.7758459!4d9.1829321

Aici e mai complex:
https://www.google.ro/maps/place/Stuttgart/@48.7062102,9.1496977,2558m/data=!3m1!1e3!4m5!3m4!1s0x4799db34c1ad8fd3:0x79d5c11c7791cfe4!8m2!3d48.7758459!4d9.1829321
Se suprapun nodurile 52a, 52b si 53a (un pic mai incolo e si 53b), adica ai bretele comune de iesire de pe A8 spre Möhringe, spre B27 spre nord, spre B27 spre sud si spre aeroport direct. Deci ai 4 variante de iesire daca vii de la vest. Dupa care pe drumul express B27, care si el practic e o autostrada, ai imediat, in cativa zeci de metri dupa ce intra bretelele de pe autostrada noduri, si la nord, si la sud. Am folosit frecvent acest nod si eu personal nu am avut probleme, doar diversi soferi romani (eu pasager) erau putin dezorientati, desi navigatia le spunea clar ce sa faca - dar asta in primul rand pentru ca in timp ce conduceau vorbeau la telefon sau aprins cu altii din masina.

N-am auzit niciodata vreun neamt sa se planga.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

vancouver

#1138
Fata de desenul de mai sus al lui EugenRo, as mai opera o singura modificare. N-as face giratoriul din partea cu Cumpana pe DN39E. Acel giratoriu ar duce la blocaje in trafic pentru ca:
- cei din Constanta vor veni pe DN39E ca sa intre pe A4 spre sud. Pentru asta trebuie sa ajunga la acel giratoriu, si sa intoarca
- cei care vin de pe A4 sau A2 din nord (de la Ovidiu sau de la Bucuresti) si vor la Constanta vor fi tentati sa iasa prin acest nod, se vor adauga primilor pana-n giratoriu, vor intoarce in giratoriu si ei, dar vor merge apoi pe DN39E, ca sa faca ulterior stanga in DN39
- peste ei se vor adauga cei din Cumpana, in orice directie ar merge (ei nu au alta varianta)

O situatie asemanatoare este la Sanpetru cu centura Brasov, cu 2 giratorii la capetele podului peste centura, nodul cu centura nefiind trefla, ci ca si in propunerea lui EugenRO, bretele simple cu giratorii. Ori acolo se sta si 40-45 de minute! Primarul e disperat, cauta solutii.

Ori aici solutia e simpla. Nu exista acel giratoriu. Asta pe cei din Cumpana nu-i deranjeaza cu nimic. Doar cele 2 relatii descrise mai sus, pentru Constanta sunt suprimate si trebuie sa foloseasca in continuare nodul Agigea actual - ceea ce e f. bine. Alte doua relatii pentru Constanta pot insa sa foloseasca nodul:
- cei care vin din Constanta si vor sa intre pe A2/A4 spre Bucuresti sau Ovidiu au acum o scurtatura facila
- cei care vin de pe A4 din sud si vor in Constanta pot iesi si pe aici (si au si varianta prin nod Agigea, cum indica Waze ca e mai bine).

Si ca sa nu existe sanse de ambuteiaj, partea galbena din DN39E din Cumpana trebuie largita la 2+2 cu parapet median, restul pana in centru 2+2 fara parapet (atentie nu si podul peste autostrada, acela trebuie sa ramana 1+1).
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

usus

^ După părerea mea nebunia din nodul cu 39/39A este din cauza că nodul nu poate prelua traficul de autostradă.Daca este necesar la propunerea mea se poate trece de la 4+1 pe toată lungimea comuna nu doar strict pe zonele de intersecție cum este acuma. Este vb de 1-2 km de upgrade și va ajuta și la schimbatul benzilor.



In rest trebuie să ținem cont că tot ce construim trebuie și întreținut, iar podurile au o mentenanță scumpă și costisitoare. Peste 25 ani când poate o sa terminăm autostrăzile prin Romania o sa mergem cu 50 km/h pe ele pentru că toate podurile vor avea nevoie de reparații și se va circula doar pe o bandă pe ele.