Autostrada A4 Constanța-Vama Veche

Started by Ionut, September 14, 2011, 10:35:14 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 6 Guests are viewing this topic.

Harry

Licitatia pentru studiul de fezabilitate si proiectul tehnic "Nod rutier Cumpana" a fost anulata dupa ce amble oferte depuse au fost declarate neconforme.

RobertH

Inca nu au terminat nodul Poiana si parcarile ? Vad ca se anunta ca nu mai dureaza mult iar apoi ... liniste.

adi

Sincer, cu ce te ajuta daca e gata sau nu?


RobertH

Eu ma ocup putin de harta API si ma intereseaza sa stiu cand pot sa pun lucrarile ca finalizate.

Harry

S-a reluat licitatia pentru nodul Cumpana

Harry


LittleWanderer

Si unde mai incape nodul pentru drumul expres sau autostrada spre sud? cand ii vine timpul?

Asta o fi insemnand probabil ca, daca se vor apuca vreodata de drumul spre sud, pleaca din alt punct, probabil inainte de canal.

Cu 3 noduri unul langa altul in 3 km (cumpana, A4 sud, DN39) semnalizate romaneste, cine stie ce iese...

alin2pas

Pot numerota nodurile, iar pe panouri să scrie ,,Cumpăna", respectiv ,,DX4 Sud". Numărul ieșirii poate fi scris și pe un panou pus pe parapetul dintre autostradă și breteaua de ieșire. Metode sunt, numai să se vrea.

NGC

Quote from: Harry on July 17, 2019, 01:41:16 PM
S-a reluat licitatia pentru nodul Cumpana

Da, dar s-au modificat unele lucruri.

Quote from: NGC on January 29, 2019, 06:35:43 AM
[CN1008475] / 28.01.2019: "Elaborare Studiu de fezabilitate si Proiect Tehnic de Executie pentru obiectivul ,,Nod Rutier Cumpana A4 ( km 16+700) – DN39E""

Valoare estimata: 696.317,99 RON fara TVA

Durata contractului: 7 luni

Fonduri: Bugetare

Noua valoare estimata: 695.090,50 RON fara TVA

Noua durata a contractului: 8 luni

Noile fonduri: Cofinantare

Termen depunere oferte: 30.08.2019

Oare cum au estimat acum cu 1.227,50 RON fara TVA mai putin, dar cu 1 luna mai mult de lucru? :lol:

vancouver

#1044
Eu zic ca merge si nodul spre A4 sud. Chiar cred ca se poate folosi nodul Cumpana pentru simplificarea nodului cu A4 spre sud:



Pentru ca exista nodul Cumpana, nu mai este nevoie de bretele intre A4 spre port si A4 spre sud.

Relatia PORT spre A4 sud (spre Mangalia): se iese pe breteaua 2 a nodului Cumpana, apoi intoarcere prin giratoriul 5, apoi via breteaua 4 si apoi breteaua 6 spre sud.
Relatia A4 sud (Mangalia) spre Agigea + Port: se iese pe breteaua 8 spre sensul giratoriu 5, apoi pe breteaua 4 spre A4, continuare A4 spre port / agigea.

Alternativ in ambele situatii de mai sus se poate merge via DN39E, adica de ex. Mangalia spre Constanta Sud, bretea 7, bretea 9, DN69E, DN39. Si evident si invers.


In vonfiguratia desenata singurele iesiri mai din scurt sunt cele pe sensul spre sud, si anume nod Cumpana, urmat la scurt timp de A4 spre sud si apoi inca o data destul de repede de nodul Agigea. Numai ca in vestul Europei sunt nenumarate astfel de iesiri in cascada, unele si muuuuult mai apropiate (de ex. am langa Frankfurt iesirea de pe A5 spre A66, care pur si simplu in '"gatul" bretelei de iesire, imediat dupa ce iese (la 10-15 metri), din aceasta bretea de iesire se mai desprinde una spre un drum local. Asta pe langa faptul ca exact in acelasi punct breteau de iesire se desparte oricum in doua, adica iesire spre A66 spre vest si resp. spre est. Iata:



Adica avem 3 directii de ales in 40 de metri. Si nici o navigatie nu poate fi suficient de precisa ca sa ghideze fara dubiu pe acolo. Eu am gresit o data, apoi am invatat. Si mai sunt multe alte situatii asemanatoare in zona Frankfurt, mult mai din scurt decat ce e desenat la A4. Hai sa nu fim noi brusc mai catolici decat papa.

Singura greseala ce se poate face zic eu, este sa se iasa in nodul Cumpana, in loc sa se iasa pe A4 spre sud (adica prea devreme), dar atunci prin giratoriu se poate repede redresa soferul incurcat.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

pasadia

In actele oficiale, bucata dintre intersectia A2*A4 si portul Constanta e trecuta ca A2 sau ca A4? Sau si una si alta?

Eu in continuare zic, dupa logica mea, ca A2 merge pana in Port. Si ca A4 acum se termina in acea intersectie, iar in viitor, cand o fi acesta, se va continua spre Mangalia dupa ce va avea un tronson comun cu A2. Dar nu stiu cum e trecut in actele oficiale.

vancouver

Oficial este A4. A4 este Ovidiu-Agigea-Port.

Dar evident, pentru claritate, se poate schimba. Adica atunci cand se va face A4 spre sud, spre port sa ramana A2, iar intre nodul A2/A4 actual si nodul A2 port/A4 sud cele 2 autostrazi se suprapun, asa cum de ex. si DN7 si DN1 se suprapun inte Sibiu si Sebes.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

dr4qul4

@ vancouver, in desenul tau, breteaua 8 da in 7, care este contrasens.
Eu vad modificat putin viitorul nod. Ar trebui sa se darame 2 bretele mici. Ideal ar fi ca breteua 1 din desenul tau sa se faca din giratoriu spre nord.
Uite si propunerea mea:




Powered by API/PUM imgur uploader

Breteua 7 se infige in A4 inainte de cele 2 pasaje si se adauga ca a 3-a banda (eu zic ca e loc sub pasajul DN39E pt asta) pana in nodul A2xA4. Inainte de pasajul cu noul nod (Dn39E) se face si breteua de iesire si undeva intre pasajul DN39E si nodul A2xA4 se uneste si cu breteua de intrare din giratoriul de pe DN39E.
Dezavantaj: nu exista iesire dinspre Port spre DN39E.. Dar avand Lazu la 2 km, nu cred ca e tragic. Vom avea si ceva restrictii pe acolo, va fi o singura banda dinspre Mangalia spre A2, dar cu 4 noduri in 5 km e si normal sa fie asa.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

pasadia

#1048
Breteaua 8 ar fi cu sens unic de la sud la nord, din A4 Mangalia spre Cumpănă sau spre port.

vancouver

#1049
@dr4qul4
häää? cum sa dea breteaua 8 in 7  :lol:... Breteau 8 pleaca din 7, este tot o bretea de iesire de pe autostrada... O bretea de intrare acolo este absolut inutila, ca exista breteaua 4.

In ce ai desenat tu apar niste viraje mai stranse si in plus dispare breteaua 2, prin care cei care vin din port sau de la Agigea pot iesi usor spre Cumpana - aceasta legatura directa port-Cumpana este unul din motivele principale pentru care se face nodul Cumpana, ca presupun ca multi din Campina lucreaza in port sau au treaba in zona Agigea.

In afara de asta e greu de realizat ce ai desenat tu, pentru ca breteaua 7 trece peste autostrada actuala, iar tu apoi vrei sa ajunga repede la nivelul solului, ca sa treaca pe sub supratraversarea rosie.

In fine, eu am respectat integral proiectul actual (cu rosu). O investitie aflata in faza de licitatie e clar ca nu poate fi oprita sau modificata. Iar ulterior realizarii, sa schimbi iar configuratia e practic exclus in urmatorii 10-15 ani. Te ia curtea de conturi (romaneasca sau a UE) imediat la scuturat, ca ai aruncat banii de pomana.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.