Sistemele de taxare rutieră în România

Started by Ionut, April 13, 2012, 06:26:57 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

bogdymol

Din cate stiu eu, in Italia, in asemenea cazuri, primesti o hartie cu suma de plata si poti sa achiti in 7 zile la orice benzinarie. Daca nu achiti in 7 zile vor veni penalitatile acasa (au camere video montate si iti inregistreaza nr. de inmatriculare daca nu platesti).
Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele

Betuel

#181
Quote from: Sargon1806 on January 25, 2014, 04:13:20 PM
Lasa ca am facut eu  :lol:
Intrarea in Lincoln Tunnel, directia spre Manhattan. Se poate trece, fara oprire, pe benzile E-ZPass

Si eu tot prin Lincoln Tunnel am trecut cand am fost in New York (offtopic: cladirea din dreapta panoului, in plan indepartat e WTC1 din Manhattan).


Express E-ZPass lanes on the Atlantic City Expressway in New Jersey, which allow the motorist to pay their toll at highway speed. Persoana la care am fost in America imi zicea ca pot citi masini care circula cu viteza de pana la 60 mph.


An E‑ZPass system transponder unit (also known as a "tag" or a "pack").


Mod de montare:
Pe parbriz in dreptul oglinzii retrovizoare (interior transponder)

sau pe numarul de inmatriculare (exterior transponder).


Daca nu vreti sa vedeti tot videoul (nu dureaza mult) puteti sari la minutul 4:21. De acolo arata sistemul de taxare, fara a reduce viteza, de la intrare in New Jersey.
http://www.youtube.com/v/rmMZZRuwqt0

Mai multe informatii puteti gasi aici.
Astfel de porti/stati de taxare se pot implementa si la noi. Prin statiile prin care am trecut se trecea foarte lejer, chiar daca autostrada avea +4 benzi pe sens.

ovicor

#182
Sper sa nu fie considerat off-topic.
Profit de faptul ca forumul e sarac in informatii in aceasta perioada, spre a expune opinia mea privitor la taxare:
-autostrazile si DN-urile trebuie sa ramana impreuna, altfel ele vor face politica de trafic separata
-taxa de autostrazi trebuie sa fie atractiva, ideal ar fi sa fie "zero", altfel traficul va ramane pe DN, crescand costurile de intretinere ale acestora, mentinandu-se, deasemenea, riscul de accidente specifice
-o taxa anuala de mediu, neimpovoratoare dar motivanta, functie de gradul de poluare a masinii, EDUCAND romanii in innoirea parcului auto (vezi si opinia lui Stroie de la Dacia in aceasta privinta). Aceasta masura ar ajuta Dacia si Ford, plus producatorii de componente, fara ca statul roman sa fie acuzat de ajutor de stat. Plus ca s-ar anula acea taxa "de prima inmatriculare" aberanta, taxa ce, adesea, in urma unor procese, statul e obligat s-o restituie.
-atat rovignieta cat si taxa de mediu colectata direct sa fie mica, cea mai mare parte sa fie recuperata din pretul combustibilului.Consumul de combustibil este cel mai elocvent barometru privitor la cat uzeaza drumul si la cat polueaza un autovehicul. Nu-i normal ca o familie de pensionari, avand o Dacie poluanta, dar pe care o scoate din garaj doar sa mearga la bai si inca de cateva ori pe an, sa plateasca rovignieta si taxa de mediu asemeni unui automobil identic, utilizat zilnic.
-pentru cei ce traverseaza Ro , cu plinul facut inafara tarii, taxarea poate fi facuta corespunzator.

danutzu_1069

Quote from: Sargon1806 on January 25, 2014, 01:02:53 PM
Ne-a explicat vancouver parca, mai devreme, de ce nu merge sistemul aplicat la rovigneta. Pentru ca ar insemna ca firma care administreaza autostrada sa alerge prin instante dupa aia care nu platesc, iar ei nu prea au chef de asa ceva. In plus, ne mai spunea ca la CNADNR exista un procent destul de ridicat de rau-platnici, care fac cumva si fenteaza rovigneta. Mai mult, devine si mai dificila urmarirea celor cu numere straine care nu platesc taxa.

Ideea de plata cu cardul nu e rea, in sine, dar nu cred ca va constitui in avantaj la noi. Pentru ca cei care vor plati cash nu vor sta in coloana. Vor vedea banda libera, se vor baga pe ea si apoi, ca si cum nu ar fi stiut, vor da sa reintre in coloana. Pana atunci, vor bloca tot accesul spre punctul de taxare.

Mie mi s-ar parea interesanta o taxare ca la RATB. Iti faci un card personalizat (in cazul acesta "persoana" fiind autoturismul), il alimentezi cu bani fie la benzinarii, fie prin internet (eu imi alimentez cadrul RATB doar pe internet). In acest fel stii exact ce suma ai nevoie sa pui pe card, iar in momentul trecerii pe la bariera doar pui cardul in fata unui cititor, fara sa mai pierzi timpul cu PIN sau alte minuni. In plus, daca ai alimentat cu bani si nu i-ai folosit, paguba ta. Firma a incasat deja banii.

Ideea s-ar putea aplica tot in situatia in care banda pentru plata cu cardul nu ar fi ocupata de nesimtiti.

idem A FOST in Turcia, dar s-a renuntat supa putina vreme. Sistemul inca genereaza aglomeratie!! trebuie sa opresti....
Astfel ca au inlocuit cu HGS. sticher RFID lipit un parbriz, citit radio si care debiteaza din cont suma aferenta... daca nu ai bani sau sticher ai termen de gratie de 7zile sa iti cumperi si/sau sa incarci contul. O camera video iti pozeaza nr si il verifica in sistem daca are un cont asociat... si cu bani in el...
Asta ar fi in cateva vorbe....

Goldmund

"Taxa de drum este un subiect aprins printre şoferii de la noi din ţară, dar asta nu este o situaţie locală valabilă doar în România, pentru că în vestul Europei oficialii ar fi tentaţi de o înlocuire a acesteia."
http://www.promotor.ro/masini-noi/news/taxa-pe-kilometru-cum-va-suna-acest-concept-12053240

davyl

Nu sunt sigur ca proiectul din Belgia va trai mult, insa un lucru este clar: la cati navetisti sunt in tara aia, s-ar face bani buni... In jurul Bruxelles-ului si in bruxelles este mai tot timpul plin de masini...

Nu cred ca va fi si sustinut politic de celelalte partide un astfel de proiect, initiat de ecologistii din Belgia...

doryan93

#186
Taxa la podul peste Dunăre de la Feteşti-Cernavodă va fi eliminată complet până la 1 septembrie, nu doar în zilele de week-end, a declarat şeful Departamentului pentru Proiecte de Infrastructură, Alexandru Năstase.
Sursa
Alta sursa

stangabriel

http://www.romania-actualitati.ro/sistem_electronic_de_taxare_pe_autostrada_soarelui-71936

Potrivit proiectului încă în lucru se dorește desființarea barierelor și trecerea liberă a șoferilor care pot achita electronic taxa în cel mult 24 de ore de la înregistrarea pe camerele de monitorizare urmând ca pentru autovehiculele care nu figurează cu taxa plătită să fie emisă o amendă contravențională.

Practic sistemul va fi asemănător cu cel al rovinietei electronice ceea ce implică și modificarea legislației pentru a se emite și sancțiuni.Totodată, la Fetești vor fi păstrate și două benzi din cele 7 existente unde vor funcționa clasicele bariere pentru a da posibilitatea conducătorilor auto să plătească taxa cu bani lichizi.

Una dintre problemele pe care le anticipează drumarii va fi preselecția culoarelor cu trecere liberă sau a benzii cu barieră.

AlexIP

Sincer, mi se pare amuzant că se păstrează taxa de podărit, care ar trebui scoasă. În mod normal plătești extra pentru ceva special și nou, care te ajută, cum ar fi un tunel sau un viaduct nou, nu pentru privilegiul de a trece pe cel mai vechi și mai spart tronson de autostradă de pe traseu.

dr4qul4

Aici gresesti. Majoritatea podurilor peste fluviile importante au taxa de trecere. fie ele vechi, sau noi.
ce mi se pare mie absurda este valoarea taxei pentru podul de la Giurgiu, care la noi este mult mai mare decat pentru sens invers  :-[
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

danutzu_1069

Chipurile taxa asta merge la intretinerea podului... teoretic.... A vazut cineva operatii de intretinere?

AlexIP

Quote from: dr4qul4 on January 28, 2015, 02:27:27 PM
Aici gresesti. Majoritatea podurilor peste fluviile importante au taxa de trecere. fie ele vechi, sau noi.
ce mi se pare mie absurda este valoarea taxei pentru podul de la Giurgiu, care la noi este mult mai mare decat pentru sens invers  :-[

Îmi dai și niște exemple, te rog? Că în afară de Dunăre la noi singurele taxe extra le-am întâlnit la tunele, podurile fiind integrate în sistemul de plată normal - chiar dacă sunt costuri mai mari pe tronsonul respectiv, nu am mai întâlnit situația asta de a taxa specific podul în afară în afară de Portugalia și Croația, unde podurile sunt peste mare, nu doar peste o apă curgătoare.

pasadia

Unde ai intalnit la noi taxa pentru tunel? De fapt unde ai intalnit tunel?

Sunt, din cate stiu, doar 2 tunele pe rutier: Transfagarasan si Cheile Bicazului (acesta din urma foarte scurt de altfel). Nici unul cu taxa.

MNU

Fara legatura cu taxarea... mai sunt doua tunele si pe DN6 langa Portile de Fier. Tot scurte, impreuna cred ca au cca 200m.

AlexIP

Quote from: AlexIP on February 06, 2015, 09:53:06 AMCă în afară de Dunăre la noi - virgulă - singurele taxe extra le-am întâlnit la tunele

My bad, am reformulat. Exemple de tunele, Učka din Croația.