Sistemele de taxare rutieră în România

Started by Ionut, April 13, 2012, 06:26:57 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

sebba

^ si cu tine acum! pui intrebari indiscrete! Acum, cum zicea si iuli,  incepem sa avem o noua jucarie care trebuie taxata ca atare. Conteaza motivul?
...vai ce n-as da sa ma insel!
Sailing away! S/Y Haimana

cezar-mario2012

Bani din vigneta sunt pentru întreținerea și repararea,  dar si pentru construcții. Dar câți plătesc acea vigneta,  am auzit ca CNADR a trebuit să plătească 1 mil de euro despăgubire pentru un accident rutier produs din lipsa elementelor de siguranță pe DN. Refacerea sistemelor de siguranță,  parapetii de pe autostrăzii si DN, este greoaie din motivul ca CNADR nu are asigurare pentru asa ceva si în cel mai bun caz se recupereza de la cel care a facut accidentul (daca mai trăiește) dupa darea sa in judecată. Taxare autostrăzi inseamna: întreținere, reparații,  deszăpezire,  pază si înlocuirea mobilierul stradal deteriorat.
Al motiv este si  subfinantarea in tot domeniul transporturilor.

iuli

Atata timp cat toti banii stransi din orice taxa, impozit, dare de orice fel, merg intr-un loc comun si se impart dupa cum doreste guvernul, ideea ca banii din rovinieta merg la intretinere sau constructii de autostrazi sau alte alea mi se pare (ca sa fiu soft) copilaroasa.

Dovada? Chiar din gura dl-ului Prim-Ministru: http://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=74.msg31310#msg31310
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

ciprebbe

Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

sebba

mie-mi pare ca acest sistem in care intetinerea drumurilor se face doar din incasarile directe ale acelor drumuri e un sistem care nu prea se poate angrena singur, fara aportul celorlalte domenii care, de asemenea, depind si de aceste drumuri
"descentralizarea" si "privatizarea" domeniilor, facute fara cap si in total dezacord cu interesele primordiale ale tarii nu fac decat sa separe aceste surse de venit, surse care se imprastie aiurea si ineficient

poate-mi veti spune ca altfel ar fi comunism, o fi... dar actualul sistem e defect si cred ca e clar ptr toata lumea ca ceva nu merge cum trebuie

dar va intreb... de ce in Germania nu exista taxa de drumuri? de unde au bani sa intretina drumurile? nu cumva din alte domenii? si nu cumva printr-un sistem care de fapt centralizeaza toate aceste fonduri venite catre stat din alte domenii conexe? si, clar, printr-o adevarata dorinta a celor in drept de a face sistemul sa mearga, dorinta care la noi nu exista decat pe afisele electorale

la noi exista taxe peste taxe si impozite peste impozite, la noi stilul de a avea bani este ca omul, societatea, sa consume putin si nicidecum sa (fie lasat si incurajat sa) produca mult
noi ne bucuram ca vine un ford sau renault si produce aici. produce pe dracu! ne birjareste pe salarii de mizerie! si atunci cum sa se plateasca si taxele? ca fordul ala plateste taxe catre stat? alea-s zero comparativ cu nevoile tarii si comparativ cu cat ar plati daca ar functiona in alta parte unde ar fi nevoit sa dea salarii normale!

si ca sa ies din "introducerea" asta ce poate fi catalogata drept discutie politica...

in stilul deja caracteristic in care se da tot in boul care trage, vor pune taxe si pe DN-uri si pe A-uri si vor face si PPP-uri pe care tot noi le vom plati dar toate aceste taxe nu vor fi suficiente ptr intretinerea si dezvoltarea drumurilor iar noi vom circula tot prin gropi si pe drumuri la mana a doua
Sailing away! S/Y Haimana

bogdymol

Pentru ca tot e la moda discutia despre viitoarea autostrada A3 Comarnic - Brasov si a taxarii acesteia, vreau sa va arat in cateva fotografii personale sistemul de taxare al autostrazilor din Italia (cu porti de taxare).

La intrarea pe orice autostrada din Italia intalnesti niste porti de unde ridici biletul de intrare (fara a plati nimic!):



Biletul arata asa (cu mici variatii, pentru ca in Italia sunt mai multe companii care au in concesiune respectivele autostrazi):



Pe spate gasesti niste informatii utile:



Informatiile de pe spatele biletului se refera la modalitatile de plata a autostrazii la iesire si la benzile de circulatie aferente fiecarei modalitati de plata. Se poate plati prin:
-  sistemul telepass (benzi galbene): E sistemul pentru "clientii frecventi" si este defapt o cutiuta mica ce se lipeste pe parbriz care e scanata la intrare si la iesirea de pe autostrada. Cu acest sistem nu e nevoie sa se opreasca vehiculul, ci se trece cu 30-40 km/h prin statia de taxare.
- prin carte de credit (albastru): asa am procedat eu si o sa vedeti mai tarziu de ce consider ca e mai bine
- cash (alb)

La iesire, benzile sunt bine delimitate de la distanta pe culori, in functie de modalitatea de plata aleasa:



De ce spuneam ca am ales plata cu cardul? Pentru ca dureaza fix 10 secunde (bagi biletul in aparat, iti apare suma de plata, bagi cardul, scoti cardul si ai plecat). Si pentru ca majoritatea se ingramadeste la benzile cu plata cash, asa ca acolo e aglomeratie:





Bineinteles, sistemul nu e perfect. Pe autostrada A4, intr-o calduroasa zi de vara care coincidea cu o vacanta la ei, am intalnit o gramada de masini erau oprite pe banda de urgenta pentru ca stateau la coada formata la statia de taxare de la nodul urmator (iesirea spre o statiune turistica):



Iesirea Peschiera, unde s-a format coada:



La o conferinta pe tema autostrazilor ce a avut loc anul trecut am asistat la o prezentare generala a proiectului autostrazii A3 Comarnic - Brasov, prezentare in care un domn de la MT a precizat ca va fi disponibila si plata cu cardul pe aceasta autostrada. Din informatiile aparute in presa in ultima vreme se pare ca sistemul utilizat la A3 nu va fi similar cu cel din Italia, ci va fi unul electronic, care nu va necesita oprirea vehiculelor pentru ridicarea biletului / plata autostrazii.
Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele

MHN

^^
Da-ne mai multe detalii despre sistemul de taxare de pe A3, daca v-au fost prezentate.


Interesant exemplul italian. Pare organizata bine treaba.
Mi-ai dat si un pont, legat de plata cu cardul: pe unde am circulat, eu am ales pana acum doar varianta cash, dar pe viitor voi cauta sa nu mai stau la coada :)
Multam.

Legat de tichet, in Serbia si Croatia am vazut ca scrie si numarul masinii pe el.
Ma gandesc ca astia or fi patiti, avand in vedere salba de turci, albanezi, macedoneni, etc. ce tranziteaza "A"1 sarbesc si A3-ul croat.

savagedanyro

#172
Legat de statul la coada, acum 2 ani in Croatia la intrarea in Zagreb era coada de 5km pe 3 benzi la plata cash.

La banda care avea plata cu cardul nu era nimeni :) am stat 10 secunde.

Dar stiam de la cineva care statuse 2 ore cu vreo 2 sapt inainte de mine la plata cash.


...live the moment...

Ionut

^ Sunt prevazute porti/statii de taxare pe A3... chiar daca nu trebuie sa te opresti pentru ridicarea tichetului, trebuie sa opresti la sosire (iesire de pe autostrada). Chiar nu se putea face in stilul austriac? Si asa cum avem si noi camerele pentru roviniete...

Sargon1806

Ne-a explicat vancouver parca, mai devreme, de ce nu merge sistemul aplicat la rovigneta. Pentru ca ar insemna ca firma care administreaza autostrada sa alerge prin instante dupa aia care nu platesc, iar ei nu prea au chef de asa ceva. In plus, ne mai spunea ca la CNADNR exista un procent destul de ridicat de rau-platnici, care fac cumva si fenteaza rovigneta. Mai mult, devine si mai dificila urmarirea celor cu numere straine care nu platesc taxa.

Ideea de plata cu cardul nu e rea, in sine, dar nu cred ca va constitui in avantaj la noi. Pentru ca cei care vor plati cash nu vor sta in coloana. Vor vedea banda libera, se vor baga pe ea si apoi, ca si cum nu ar fi stiut, vor da sa reintre in coloana. Pana atunci, vor bloca tot accesul spre punctul de taxare.

Mie mi s-ar parea interesanta o taxare ca la RATB. Iti faci un card personalizat (in cazul acesta "persoana" fiind autoturismul), il alimentezi cu bani fie la benzinarii, fie prin internet (eu imi alimentez cadrul RATB doar pe internet). In acest fel stii exact ce suma ai nevoie sa pui pe card, iar in momentul trecerii pe la bariera doar pui cardul in fata unui cititor, fara sa mai pierzi timpul cu PIN sau alte minuni. In plus, daca ai alimentat cu bani si nu i-ai folosit, paguba ta. Firma a incasat deja banii.

Ideea s-ar putea aplica tot in situatia in care banda pentru plata cu cardul nu ar fi ocupata de nesimtiti.

Betuel

^Aşa e în SUA. Când am trecut prin New Jersey si prin Delaware erau staţi de taxare, unele cu cash altele cu card însă unele erau cu cititoare, unele despărţite (de model mai vechi) însă erau si unele fără despartitoare care puteau citi până la viteza de 60 de mph. Îmi pare rău ca nu am făcut poze.

Sargon1806

Lasa ca am facut eu  :lol:
Intrarea in Lincoln Tunnel, directia spre Manhattan. Se poate trece, fara oprire, pe benzile E-ZPass




Archi

Quote from: Sargon1806 on January 25, 2014, 01:02:53 PM
Mie mi s-ar parea interesanta o taxare ca la RATB. Iti faci un card personalizat (in cazul acesta "persoana" fiind autoturismul), il alimentezi cu bani fie la benzinarii, fie prin internet (eu imi alimentez cadrul RATB doar pe internet).

Si ce faci daca de exemplu am card, dar nu mai stiu daca am bani pe el, ajung in punctul de taxare, si evident bariera nu se deschide. Ce fac? Spun tuturor masinilor din spatele meu sa dea 5 m in spate ca sa ma incadrez la banda pentru plata cash?

bogdymol

^ Simplu:
- afisarea pe ecranul statiei de taxare, dupa fiecare plata, a sumei ramase in cont (ca sa stii pe data viitoare), sau, daca esti mai uituc:
- posibilitatea de verificare pe internet / la orice benzinarie / printr-un SMS a creditului de pe card
Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele

Archi

Bine astea sunt modalitati de prevenire. Dar daca ma incadrez la bariera care se deschide cu astfel de carduri, nu o pot deschide si vin masini din spate astfel incat nu pot da inapoi, ce fac?

Consider ca in Romania sunt posibile asemenea cazuri.