Sistemele de taxare rutieră în România

Started by Ionut, April 13, 2012, 06:26:57 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

bgd77

O stire interesanta despre cum se va realiza taxarea pe autostrazi aici

QuoteCa sa nu se formeze coada la plata taxei la intrarea pe autostrada, autoritatile au renuntat la bariera. Asa ca soferii vor fi obligati sa cumpere o vigneta speciala, doar pentru drumurile de viteza, adica un abtibild pe care il vor lipi pe parbriz.

In abtipildul vor fi inscrise informatiile despre platile efectuate de soferi. Aceste informatii vor fi citite de camere speciale, iar cei care vor fi prinsi circuland ilegal vor fi amendati.

"Va fi un cod de bare pe geam, plata se poate face prin SMS", a declarat Dan Sova.

penad2007

I ilegal , nu pot fi percepute 2 sisteme de taxare pentru acelasi scop.
Ori vigneta normala (care include taxa pentru drumurile publice) , ori fara vigneta pe drumurile normale si vigneta pe autostrazi ( cum e la unguri)

Morosanu

Da, cum sa nu iti trimite Shoava codul de bare prin sms direct pe parbriz ca sa-l citeasca Ponta pe Goagal sau cum..... :lol: :lol: :lol:
Politica distruge tot ce atinge.

radutm

Quote from: penad2007 on May 11, 2013, 06:43:19 PM
I ilegal , nu pot fi percepute 2 sisteme de taxare pentru acelasi scop.
Ori vigneta normala (care include taxa pentru drumurile publice) , ori fara vigneta pe drumurile normale si vigneta pe autostrazi ( cum e la unguri)
Este ilegala dubla taxare, dar este foarte simplu ca din rovinieta sa fie explicit scoase autostrazile si supuse unui alt sistem de taxare. Se rezolva de la o zi la alta printr-o simpla ordonanta de urgenta. Nu cred ca vom avea drumuri nationale gratuite prea curand.
cont inchis

penad2007

#94
Dar cred ca vom fi singurii din EU cu 2 taxe pe drumurile nationale.

mitsu

#95
Eu nu inteleg o chestie:

Sa zicem ca ramane vigneta actuala pentru DN-uri si autostrazile la liber si se mai introduce o vigneta pentru autostrazile cu taxa. Va fi cate o vigneta pentru fiecare autostrada in parte? Va fi cate una pentru fiecare tronson din fiecare autostrada in parte? Cum altfel calculezi taxa de 3 euro/100 km? Taxa e clara, e stabilita, de la asta pleaca toate calculele concesiunilor.

Daca taxarea nu se face cu porti, vigneta asta ptr autostrazile cu plata va fi incurcata rau. Sa zicem ca vreau sa merg de la Bucuresti la Slatina. Imi iau vigneta de 5 euro (3 euro ptr Buc - Pitesti si vreo 2 ptr Pitesti - Slatina)? Si asa la fiecare drum... Sau cu abonament cu n calatorii, daca fac mai des drumul asta. Si alt abonament sau alta vigneta ptr Bucuresti - Constanta si alta ptr Comarnic - Brasov.

Asa ar fi logic, dar va fi incurcata treaba. Plus ca sa vedeti cozi la benzinariile dinainte de intrarile pe autostrazi! Adica nu vom avea cozi la portile de taxare, vom avea mega-cozi la benzinarii!

O vigneta generala pentru toate autostrazile cu taxa nu o vad posibila. Adica vor fi cam 530 de km de autostrada cu taxa, deocamdata (Buc - Pitesti 100 km, Buc - Contanta - 200, Bucuresti Sud - 50, Comarnic - Brasov - 60, Pitesti - Craiova - 120 km). Daca eu merg doar o data la Sinaia, sa zicem, adica nici 20 de km de autostrada, doar n-oi fi nebun sa platesc o vigneta pentru alti peste 500 de km, pe care nu-i folosesc.

sebba

totusi, cred ca portile de taxare ar ramane solutia cea mai corecta, ca te taxeaza de unde te urci pe A pana unde te cobori de pe A
si atunci nu prea poate fi dezechilibrata balanta
io as fi totusi de parere ptr scoaterea vignetei ptr DN-uri si "mutarea" ei pe A-uri
asa am avea un sistem mai "aliniat normelor oioropene" si nu cred ca nu am fi de acord...
si daca apar A-urile PPP, atunci alea sa fie cu porti
vigneta ai plati-o doar ptr A-urile "de stat" dar nu ar fi necesar sa o platesti daca folosesti doar A-uri PPP, unde ar fi barierele

nu e (ar fi) corect?
Sailing away! S/Y Haimana

mitsu

Ar fi, dar nu cred ca se va scoate vigneta ptr DN-uri. Statul ar pierde prea multi bani de la soferi si nu are de unde sa-i acopere. De bine de rau, cam fiecare sofer isi cumpara acum o vigneta, chiar si saptamanala.

Daca se scoate vigneta ptr DN-uri, jumatate dintre soferi, cel putin, nu vor lua niciodata o vigneta ptr austostrazi. In primul rand ptr ca nu au si nu folosesc autostrazi, in al doilea rand, chiar si daca ar trebui sa mearga o data-de doua ori pe an pe o autostrada, vor prefera DN-ul paralel.

sebba

da, dar statul ar da dovada de fair-play si ne-ar creste (apare, de fapt) increderea in clasa conducatoare :D
nescotand vigneta ptr DN-uri, si bagand inca una ptr A-uri... mai toarna un strop in paharul deja prea plin cu mizerii... si... na... pana la urma... :/
Sailing away! S/Y Haimana

radutm

sa fim seriosi, vigneta pe care o platim acum e derizorie in raport cu cheltuielile de intretinere si modernizare a dn-urilor si autostrazilor. din motive electorale, statul nu se incumeta sa le spuna soferilor ca e nevoit sa aduca bani din alta parte ca sa nu ii puna sa plateasca mai mult. in realitate noi nu ne putem compara cu alte tari, pentru ca stadiul nostru de dezvoltare e inca incipient, avem in fata cateva mii de km de autostrada de construit si pentru asta e nevoie de bani, care nu au cum sa fie 25 de euro pe an. ca in alte tari se stabilesc sisteme de plata pe o retea deja construita, e cu totul altceva. daca statul nu aliniaza vigneta la nevoile reale, atunci dezvoltarea infrastructurii se va face in continuare cu taraita si depinzand de altii. si nu vorbim de banii care se strang din accizele pe benzina si impozitele auto, ca nu aveti idee cate guri se hranesc cu acei bani...
cont inchis

Hercule

In primul rind statul sa alinieze vigneta (si in general taxele) la veniturile romanilor. La toate taxele ne aliniem vesticilor, cu salariile pe cind? Atunci n-ar mai comenta nimeni pentru citiva euro pe 100km in plus.
Deșteaptă-te române!

Ionut

#101
N-ai cum sa aliniezi costul per km la salariile romanilor pentru ca daca s-ar pune problema asa, n-ai mai avea PPP. Acel pret/km se calculeaza in primul si in primul rand dupa costurile implementarii unui astfel de proiect. Deci trebuie sa ne decidem daca vrem sau nu autostrazi ACUM. Acum, pe bani, sau gratuit peste 50 de ani.

BTW, cu riscul de a suna cinic, am mai zis-o: autostrazile NU SUNT PENTRU TOATA LUMEA! Vrei sa ajungi din A in B mai repede? OK, platesti autostrada. Nu ai bani? Nicio problema, mergi cu trenul! Sau cu o ruda, sau cu prietenii. Sau mergi pe DN! Nu toata lumea trebuie sa-si permita sa mearga pe autostrazi. Pe-acolo merg transportatorii si oamenii care isi permit. E la fel peste tot in lume si e normal sa fie asa. Trebuie sa ne scoatem din cap ca autostrazile sunt gratuite (le face zana autostrada). Nu sunt gratuite, de fapt nu sunt ieftine. Sunt ffff scumpe. Constructia lor si intretinerea sunt foarte scumpe, pret pe care trebuie sa-l plateasca cei care le folosesc.

Intrebarea cheie la PPP este: este fezabil acum sa faci in Romania autostrazi prin PPP? Sunt suficienti romani care pot plati 3 euro/100km timp de X ani astfel incat sa se merite investitia de Y miliarde? DA sau NU. Restul e cancan.

(Personal cred ca da, cred ca A0, Pitesti-Craiova, Pitesti-Sibiu, Comarnic-Brasov sunt fezabile. Aproape sigur sunt fezabile Tg Mures-Iasi si Ploiesti-Buzau-Focsani-Bacau, A3 intre Cluj si Brasov. Nu prea sunt sigur ca ACUM sunt fezabile prin PPP Focsani-Albita, Sebes-Turda, Bacau-Suceava si chiar Calafat-Craiova-Severin-Lugoj si Cluj-Oradea. De-asta mai trebuie sa atragem si fonduri UE.)

Hercule

#102
Quote from: Ionut on May 13, 2013, 01:52:21 PMN-ai cum sa aliniezi costul per km la salariile romanilor pentru ca daca s-ar pune problema asa, n-ai mai avea PPP
De ce? Spunea Sova ca ce se aduna de la autoturisme este nesemnificativ, grosul sumelor se va aduna de la transportatori. Atunci pe mine ca cetatean simplu sa ma lase mai moale. Nu de alta dar si asa statul si autoritatile locale ma buzunaresc zi de zi cu impozite, taxe, vigneta, asigurare obligatorie (ca aia casco nu ar fi suficienta), taxe si accize asimilate in combustibil, etc. Vreau sa traiesc decent in tara asta nu sa supravietuiesc de la o zi la alta ca sa pot plati indolenta statului si a reprezentatilor sai.

Si aici, ca de obicei noi am pus caruta inaintea boilor: nu avem autostrazi dar am facut studii si stim cu precizie cit ne vor costa in viitorul apropiat.

later edit: stiu ce e PPP si ce cheltuilei inseamna, postul meu se vrea mai degraba ca o rabufnire/revolta la adresa autoritatilor.

Raspunsul meu la intrebarea de mai sus: nu conteaza citi romani isi vor permite autostrada, statul va da diferenta catre constructor. Este pacat ca pe banii tuturor sa se faca autostrazi pe care doar unii isi vor permite sa circule.
Deșteaptă-te române!

mitsu

De acord, autostrazile nu sunt pentru toata lumea, dar trebuie sa fie pentru majoritatea. O taxa de 3 euro/100 km nu e mult, ptr ca nu mergi in fiecare zi pe o autostrada cu taxa.

De aceea zic ca, daca taxarea nu se va face cu porti, va trebui sa existe un sistem special de vigneta ptr fiecare sectiune in parte. Merg de la Bucuresti la Craiova sau Constanta, sa platesc o vigneta de 6 euro valabila pentru un dus sau 12 euro dus-intors, merg doar pana la Drajna, sa platesc 3 euro etc. Nu vad cum sa se faca altfel. Adica ma duc la benzinarie si zic "vreau o vigneta ptr un drum dus-intors azi si miine Bucuresti - Constanta, cu intrare pe A0 la Giurgiu". Sistemul din benzinarie imi calculeaza automat distanta (225 km dus 225 km intors) si platesc 13,5 euro.

Oricum, va fi nebunie pe la benzinarii, va trebui sistem informatic supercomplex care sa calculeze pretul, sa emita vigneta, sa o centralizeze si sa imparta sumele incasate intre diferitii concesionari etc. Nu vad posibila o vigneta general valabila pe autostrazile cu taxa, ptr ca ar fi mult prea scumpa si n-ar cumpara-o nimeni.

Tind sa cred ca tot la sistemul cu porti se va ajunge, fiecare concesionar sa taxeze propria autostrada iar fiecare sofer sa plateasca strict pentru portiunea pe care o foloseste. Altfel va fi haos.

Cat despre ideea ca incasarile se bazeaza pe traficul de marfa, sa fim seriosi! Pe orice drum sau autostrada, numarul de autoturisme este in general dublu fata de vehicule de marfa, asa ca autoturismele vor genera oricum aproape jumatate din incasari.

sebba

la noi nu preturile sunt mari, si nici taxele, ci salariile sunt mici
si daca incep sa spun si de ce... iar imi cenzureaza ionut postarile, ca dau in politic
din pacate nu prea putem separa politicul de stomac atat timp cat politicul nostru ne mananca si din c** si din nas! nu ne mai ramane nimic!

si, radutm, de acord cu tine pana la un punct. un singur punct: la inceput am fost in '89, nu acum! acum nu mai stie nimeni unde suntem! spania, italia, belgia, america...
Sailing away! S/Y Haimana