Sistemele de taxare rutieră în România

Started by Ionut, April 13, 2012, 06:26:57 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

rizzuh

#675
Eu am numar de CJ, desi am domiciliul in B si platesc impozitul auto tot acolo. Asta pentru ca am luat masina in leasing financiar (nu operational) de la BT, eu am practic toate drepturile si obligatiile ca utilizator, doar ca masina se inmatriculeaza unde are sediul finantatorul, care-i Cluj :D

Acum trebuie sa decartez 1900 lei doar pentru ca nu am literele care trebuie la numar :zen:

TibiV

Mai fratilor, nu vedeti ca ceea ce face Firea este o intoarcere in timp? Muuuult in urma....
La feudalism!

Adica fiecare proprietar de feuda (botezat primar in ziua de azi...) taxeaza ce vrea si pe cine vrea?....
Pai sa trecem in Constitutie ca traim in FUR (Feudele Unite ale Romaniei).

De acord daca pune taxa pentru acces in centru. Dar taxa sa se aplice indiferent de judetul de provenienta.
Vrea sa pun taxa de circulatie in tot Bucurestiul (de circulatie, NU de acces) atunci OK, sa o puna, dar sa o puna tuturor, inclusiv bucurestenilor. Poate asta va mai tempera cumpararea de masini la nivelul de "3 membri/4 masini pe familie". Iar 3 din cele 4 sunt harburi...

(By the way, sunt bucurestean, dar nu pot accepta astfel de aberatii...)


Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Ionut

Cred ca taxele de genul ăsta se pot ataca în justiție în contencios administrativ. Dar trebuie sa fie un echivalent al API care sa se ocupe...

yetiman

@TibiV - mi-ai luat vorbele din gura.
Chiar vroiam sa comentez: Ce s-ar intampla daca fiecare primar din tara asta ar pune cate o taxa de intrare in oras/comuna/sat ?
Unde am ajunge?
Taxa in centru pentru masini poluante, mai treaca-mearga.
Dar indiferent de numarul de inmatriculare.
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

ovicor

#679
   Ar putea sa faca o "discriminare", dar mai subtila si nu atat de agasanta. Sa fie taxate toate masinile, indiferent de nr. de inmatriculare, dar cu abonamente, si doar in centru. Ex.:
-   1 zi = 1 leu
-   1 saptamana = 5 lei
-   1 luna = 15 lei
-   3 luni = 40 lei
-   6 luni = 70 lei
-  12 luni= 120 lei
Evident, ar fi favorizati cei ce locuiesc acolo, ar plati 120 lei/an, in loc de 365.
Asta nu inseamna ca imbratisez aceasta initiativa, ne-am putea trezi ca fiecare sa puna taxa pe "feuda" lui.
   Taxa ar trebui diferentiata, functie de criterii ca norma de poluare, etc.

nenea_hartia

Mă întreb și cum se va implementa. Bun, dacă ești prins de poliție în trafic și n-ai buvinietă (parcă așa îi zicea alt mare primar al Capitalei), pac amendă. Dar dacă nu ești prins? Vor împânzi orașul cu camere și alte cabluri agățate pe stâlpi? Pe ce bani? Are vreun consilier o firmă și n-are cui să-și vândă electronicele?
Oricum, cât de repede vor începe derogările de la hotărâre: ,,cu excepția automobilelor aparținând reprezentanțelor străine", ,,cu excepția automobilelor de serviciu ale regiilor și societăților de stat provenind din alte județe", ,,cu excepția celor care vând în piețe", că vor scumpi apoi loboda și tot pe noi pică, apoi cu excepția celor cu mașini foarte scumpe, că doamne-ferește cine or fi ăia, ,,cu excepția firmelor foarte mari din alte județe care distribuie produse în București", că-i vor cumpăra o ciocolată doamnei primar, ,,cu excepția autovehiculelor care lucrează pe șantiere din București", cu excepția mașinii lui Marian Oprișan când vine în oraș, etc, etc, etc.

Partea cea mai tristă, de care nu vorbesc adepții acestor măsuri, e că banii încasați nu vor fi investiți în proiecte de eliminare a poluării, de genul modernizării și prioritizării transportului în comun, realizării de spații verzi, izolării șantierelor pentru reducerea eliminării de particule poluante, etc, ci tot în pomeni electorale, statui hidoase și construcții inutile sau în revoltătoarea subvenție la încălzire. Doamna primar ar trebui mai întâi să oprească haosul din construcții, unde pe orice metru pătrat de iarbă se ridică tone de beton și unde arborii, unii seculari, sunt tăiați cu drujba sau smulși din rădăcini cu excavatorul, și apoi să introducă viniete de mediu.
Da, e bine ca mașinile din alte părți, inclusiv a mea, să fie oprite la porțile orașului, dar mai întâi să facă Park & Ride-uri (unde termenul ,,Ride" presupune că ai și cu ce să pleci de acolo prin oraș și că nu faci 3 ore cu 3 tramvaie până unde ai de mers). Să se ducă la Cuc, că sunt din același partid, și să-i explice cât de importante sunt centura și A0 ca să ne scoată pe noi, provincialii care poluăm, din oraș. Știu că are figura aia de repetent în clasa a IV-a, dar bătut la cap zilnic poate că până și el ar înțelege. Tot așa ar trebui ca doamna să meargă pe la MT și să-i convingă p-ăia că prioritară pentru metrou e spre exemplu construirea M5 în zona centrală, nu îngroparea de bani spre aeroport.

Io

I s-a nazarit aleia ceva cind medita abscons sub carpeta stramoseasca cu Rapirea din Serai si s-a trezit lumea la comentat stupizenia. Nu e nevoie de studii juridice pentru a sti ca o asemenea masura nu poate trece nici macar de adormitul ala de Consiliu pentru Combaterea Discriminarii sau ce e el acolo nemaivorbind ca pica la proxima actiune A ORICUI in Justitie.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

cristi5

#682
Exista taxe de congestie in lume si functioneaza. Oslo, Londra, Stockholm, etc. Dar au fost pregatite ani si ani de zile, la Stockholm a fost si referendum consultativ, tehnologia a fost testata si rastestata, etc. Si fireste, se aplica pt toti, nu discriminatoriu.

La Stockholm iesi din oras, platesti, intri in oras, platesti. Stai in oras, nu platesti. Plata e super-simpla pt cetatean, am facut ceva configurare la banca cand s-a introdus taxa (nu mai stiu ce, a fost demult). Cand camerele imi vad nr de inmatriculare, imi ies banii din cont. Cum in Ro camerele au tendinta sa se strice...

Taxa de poluare pe o anumita zona nu cred c-am vazut...

Oricum dna Firea vad ca le amesteca pe amandoua, nimic pregatit (de exemplu sunt foarte putine masini Euro 1 si 2, deci impactul ar fi nesemnificativ, vedeti textul lui Sorin Ionita mai jos), hei-rup, electoral, etc

"Taxa auto Firea-Pandele nu-i una, ci sunt două şi ambele proaste"

http://mobile.hotnews.ro/stire/23316059

oc7avian

Da, trebuie să se aplice pentru toți.

Și nu orice sat/comună va putea introduce taxa, pentru că trebuie să aibă drumul în administrare. Comarnic poate să pună taxă de poluare pe drumurile adiacente, dar nu pe DN1. Dacă se face centură, probabil pot primi aprobare. De asemenea, nu se pot reglementa prin lege condiții pentru aplicarea unor taxe de genul?

Știu că îmi povestea tata de o taxă de acces al camioanelor prin oraș, inclusiv pe zone (LT se numea oare?). Fix aceleași întrebări au fost și când au apărut taxele de genul: "dar dacă începe fiecare sat să pună taxă de tranzit?" etc. Încă n-am auzit de situații absurde în care camioanele nu mai pot tranzita țara că dau din taxă în taxă.

alecu26

A mai fost in Mamaia taxa de acces si a cazut la CCR.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

cris_ct

Dacă bine-mi aduc aminte, a picat  la CEDO o taxă similară la o stațiune din Italia cu  aplicare in toata Europa. Asa au scăpat de barierele lui Mazăre turiștii din Mamaia.

cristi5

Eu nu inteleg, juridic cum se poate pune taxa de intrare in Stockholm dar nu in Bucuresti?

Cum se pot ridica masini parcate gresit in Cluj, dar nu in Bucuresti?

Liviu M

Simplu, aplici taxa pentru toata lumea, nu "discriminezi".
In mod similar nemtii nu reusesc sa puna taxe de autostrada pentru turisme, pentru ca ei ar vrea sa taxeze numai soferii straini si nu-i lasa coana Europa.

voicul

Firea, despre proiectul pentru vinietele din București: Voi veni în octombrie cu îmbunătăţiri

Primarul general, Gabriela Firea, a anunţat că va veni în şedinţa CGMB din octombrie cu proiectul privind viniete pentru autoturismele care intră în Capitală, dar nu sunt înmatriculate în municipiul Bucureşti sau în judeţul Ilfov, precizând că va ţine cont de ceea ce i-au transmis cetăţenii.

Eu cred ca iese fix nimic din proiectul asta, asa ca nu pun mai mult. Restul:
https://www.digi24.ro/stiri/economie/transporturi/firea-despre-proiectul-pentru-vinietele-din-bucuresti-voi-veni-in-octombrie-cu-imbunatatiri-1179001

alin2pas

În concluzie, poluarea Bucureștiului nu o produc un milion de autovehicule înmatriculate în București sau Ilfov, ci cele câteva zeci de mii care tranzitează capitala. Eu însă îi voi da țeapă la Firea: în ultimii 25 de ani am ajuns în București doar de două ori și de fiecare dată doar pentru câteva ore și nu am de gând să circul mai des prin capitală, deci de la mine poate să se lingă pe bot. Oricum, această taxă încalcă regulile UE și nu va putea să fie aplicată nici cu ultimele modificări propuse.