Sistemele de taxare rutieră în România

Started by Ionut, April 13, 2012, 06:26:57 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

thinker

TibiV
nu m-am referit la tine, nici la colegul, i-am explicat doar cand m-a amintit ce am vrut sa spun... :D
Idee e ca trebuie sa ne intrebam cum e corect si sa mentinem aceasta idee de corectitudine. Chiar daca nu e posibil acum sau probabil sa fie implementata idee corecta, pentru o minima sanatate a gandirii trebuie mentinut acest spirit si reiterata ideea. In alt fel, daca pierdem aceasta abilitate de a judeca corect, normal, nu o vom mai folosi nici atunci cand va fi posibil.

Au pus onor stat indicatoare acolo unde intri si unde iesi de pe sectoare de drum unde e necesara rovigneta? Nu? pai eu cetatean de unde stiu ca aici e ok fara rovigneta, si 200m mai incolo trebuie rovigneta? Si pun pariu ca nici statul nu stie cu exactitate de unde pana unde...
Eu oricum iau rovigneta mereu, nu am umblat o zi fara, dar tot nu e normal sa nu stii unde trebuie rovigneta si unde nu.
Taxele de pod...cred ca daca ar mai pune 2-5 lei la fiecare rovigneta nu ar mai trebui sa administreze aceste taxe, ar ramane cu aceeasi bani la sfarsit.
Infrastructura de transport e sistemul prin care circula sangele unei tari. Romania are prea multe cangrene, prea multe artere lipsa.

perfidus

Două taxe de pod ar putea fi eliminate după adoptarea tacită a Senatului a unui proiect de lege

Senatul a adoptat astăzi, 6 februarie 2019, un proiect de act normativ prin care vor eliminarea taxei de pod pentru şoferii care traversează Dunărea la Feteşti şi Giurgeni, conform proiectului L664/2018.

Proiectul de act normative pentru modificarea Anexei 3 la Ordonanţa Guvernului nr.15/2002 privind aplicarea tarifului de utilizare şi a tarifului de trecere pe reţeaua de drumuri naţionale din România a fost adoptat tacit de Senat, conform site-ului instituţiei.

ZF
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

voicul

S-a zis ceva de treaba asta acum cateva luni. Vad ca acum au trecut si la actiune.

Foarte bine.

perfidus

Corect. Proiectul de lege e depus la Senat de ceva vreme, cred ca din septembrie.
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

frunzaverde

Pacat ca nu se leaga de adevarata problema din Romania - vama interna, in stil medieval prin care sunt fortati sa participe transportatorii de marfa, prin zecile de taxe locale pentru tranzitul prin localitati folosindu-se exclusiv de drumuri nationale si europene. Taxele astea sunt in multe cazuri absurde - cea mai nesimtita fiind cea de la Giurgiu, proaspat reintrodusa - pentru accesul de la Vama Giurgiu la DN5, pe traseu de drum european, trebuie sa cotizeze la bugetul primariei Giurgiu aproape 100 de lei - o practica unica in Europa, si ilegala in baza conventiilor UNECE la care suntem parte.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

TibiV

#665
Foarte bine pe dr4qul...
Au trecut la inactiune.
Studiaza un pic legislatia in domeniu.
NU au aprobat-o, NU au respins-o. Adoptarea tacita inseamna ca i-a durut in kr...

Iar ca principiu, o taxa de pod/tunel (cred eu) este OK. Se practica in toata UE.
Refuzi sa platesti taxa de pod, OK. Atunci te duci la cel mai apropiat bac. Platesti tariful de bac (ca ala nu te trece gratis, ca nu este ONG), iar la final constati ca ai pierdut o gramada de timp, si (probabil) nici nu ai iesit mai ieftin...

De aceea taxa de pod este mult mai logica decat "zeciuiala" pe care o cer unele primarii, precum cea de la Giurgiu, amintita de frunzaverde...
Atentie, nu este vorba de o taxa pentru supra-tonaj pe aleile dintre blocuri, ci de o taxa pe cateva sute de metri de DRUM EUROPEAN care se intampla sa treaca pe teritoriul municipiului...
Asta suna in termeni juridici a estorcare...
Sincer sa fiu, abia astept ca dna Kovesi sa castige concursul pentru primul mandat ever de Procuror General al UE...
Cred ca multi "zmei" de astazi vor dormi "iepureste" daca postul va fi luat de Codruta....
:D

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

cristi5

Ironia acestei stiri mi se pare de-a dreptul estetica

"Pe modelul Firea, primarul orasului Comarnic vrea sa bage taxa pentru masinile de Bucuresti si Ilfov"

http://www.ziare.com/social/administratia/pe-modelul-firea-primarul-orasului-comarnic-vrea-sa-bage-taxa-pentru-masinile-de-bucuresti-si-ilfov-1574364

TibiV

Stirea asta parca ar fi din TimesNewRoman...
:lol: :lol: :lol:
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

nenea_hartia

Poate pare ridicol, dar m-aș bucura să o facă. Ce se votează acum la București e de fapt ridicol.

dr4qul4

Asta e o alta masura din programul lui Nicusor Dan. E mult pana pun o taxa, ca dupa o extind la toate masinile. Tind sa cred ca Firea are o combinatie cu Pony/Lime-S/Bolt/Uber.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

voicul

^Nu stiu de ce zici ca e ridicol. Eu as vota ca toata masinile sa plateasca pentru centru, dupa norma EURO.
Cine ajunge pe langa B incepe sa miroasa care e treaba aici.

Cristi N

Problema e ca masura asta vine fara sa fie la pachet cu altele complementare. De exemplu nu exista nici un Park and Ride la nici una din intrarile din Bucuresti. Singurul Park and Ride este cel de la Straulesti dar e la 2km de granita orasului si daca e sa ma iau dupa proiectul duamnei ca sa ajung la el tot ar trebui sa platesc vinieta. In cazul asta mai bine merg cu masina pana la destinatie in loc sa ma mai mut in transportul public.

nenea_hartia

@voicul: nu de partea cu zona centrală mă legam, ci de:

QuoteAutoturismele care nu sunt înmatriculate în București și în județul Ilfov, la momentul pătrunderii în Capitală vor trebui să facă dovada că și-au achiziționat o vinietă de București, vinieta Oxigen B, care va costa 10 lei pentru o zi, iar pentru un an – 1.900 de lei
(Sursă)

voicul

#673
^E cam discriminatorie asta cu numere de B si fara numere de B. Mi se pare interesant si cum taxeaza ea "inclusiv numerele de Bulgaria".
Sunt multi care stau in B, dar au inca numere din alte judete - gen studenti.

O sa mai vedem cu taxa asta. Deocamdata eu stranga bani sa achit taxa de mediu implementata de 2 ani in RO.  :lol:

yetiman

Si sunt foarte multi care au numere de B, fara sa "calce" pe acolo.
De exemplu majoritatea masinilor luate in leasing operational sunt inmatriculate pe B, pentru ca acolo e sediul firmei de leasing.

,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu