Sistemele de taxare rutieră în România

Started by Ionut, April 13, 2012, 06:26:57 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

kitsune

Scrii o dată "info", apoi numărul mașinii urmat de 1, apoi "da". Asta e tot. Și primești confirmarea pe loc:





Powered by API/PUM imgur uploader
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

dr4qul4

nu e nevoie de info. Partea asta o poti cauta pe net
E de ajuns sa tirmiti nr masinii si categoria si dupa ce primesti reply sa trimiti un DA. Dupa care primesti confirmarea
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

kitsune

Știu asta, dar am pus procedura completă, pentru că pe toate panourile scrie "trimite <<info>> la 7577", de aia am și alipit screenshot-urile, ca să se vadă cursiv.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

alexV

Quote from: pasadia on September 12, 2018, 03:48:34 PM
Pentru ca nu ma descurc (si nu cred ca ma voi descurca vreodata) cu cautatul vreunui mesaj din trecut pe acest forum: poate cineva sa caute si sa puna link la rezultele sondajului tinut aici despre cati ar plati taxa pe CoBra si in ce valoare nominala?

E pe threadul cu Sistemele de taxare rutiera in Romania

Quote from: Ionut on August 26, 2017, 08:04:31 AM
Gata sondajul:



Powered by API/PUM imgur uploader

Ce mi se pare mie interesant:

1. Sunt 3,3% (hai rotund 3%) care sunt dispusi sa plateasca o suma imensa pentru o trecere, adica peste 16 euro (minim 70 RON). Asta ca sa raspund si celor care intrebau de ce am pus cifrele alea asa mari. Sa vedem daca exista si oameni atat de satui de cozi si care au si chef si putere financiara sa plateasca pentru o trecere 16 euro, ba chiar peste 30 euro. :lol: Deci avem macar 3% soferi care vor sa plateasca "oricat", doar sa fie autostrada.

2. Mai sunt 4.7% (sa zicem rotund 5%) care sunt dispusi sa plateasca MULT, intre 11 si 15 euro, deci intre 50 si 70 RON pentru o trecere! Daca adunam cu procentul anterior, avem, rotund, 8% oameni care sunt dispusi sa plateasca minim 50 RON pentru o trecere. Deci 100 RON pentru un drum Bucuresti-Brasov si retur. Pai pentru Bucuresti-Predeal (drum de weekend) si retur ai 300 KM, deci benzina cam tot 100-120 RON. Deci 8% sunt dispusi sa dea pe taxa cat dau pe benzina. Interesant, zic.

3. Asa cum era de asteptat, cei mai multi se incadreaza la 1-5 euro, acolo unde e si normal sa se incadreze. Intre 1 si 10 euro sunt 81% dintre soferi. Nicio surpriza aici.

4. Cel mai interesant mi se pare procentul de la neplatitori, cei care vor merge pe DN1: 11% :) Cu o taxa maricica si cu un DN1 mai liber, s-ar putea ca procentul sa fie mai mare, mai ales in randul celor care fac drumul des, asa cum bine observa pasadia. Ori, pentru abonamente, costul per trecere va fi si mai mic decat cel standard (e firesc).

Calculele devin foarte interesante cand intri in detalii. Eu nu vad bine concesiunea.

Pe Comarnic-Predeal avem MZA 20.550 (CESTRIN 2015) - este o cifra medie facuta din 2 MZA-uri mai mari (Comarnic-Azuga) si 1 MZA mai mic (Azuga-Predeal). Din pacate nu am calculele detaliate pe tipuri de autovehicule, am doar MZA total. Dar putem calcula daca ne uitam la structura de vehicule pe DN1 Comarnic-Brasov in 2010. Procentele se pot extrapola cu usurinta...

Dupa Predeal MZA scade mult, foarte mult.

voicul

Se doreste trecerea la taxare/km de A din RO, DAR, DAR, DAR la eliminarea rovinietei si a supra accizei.

Si atunci ai 600km de A1 (cand vor fi gata) adica 6*6.3-37.8E.
Ai zice ca e o caruta de bani.
Ai un consum mediu de 7l/100 in afara. 7*0.4=2.8*6=16.8 ron adica vreo 3.5E/ 600km.

Deci nu mai e o caruta de bani A, ca platesti konkret doar 34.3E !

Mi se pare o lege normala, asta doar pentru ca romanii are KLAR bani.
Si in + doar 85% din A a fost pe moka DE LA UE.
Restu de 15% a fost platita tot de romani, care acum are dreptu sa mai plateasca odata.

:sadangel:

thinker

Posibil ca sondajul sa nu fie asa de relevant la populatia din romania.

Nu vad sanse cu concesiunea, chiar daca guvernul actual ar semna acte, acestea pot fi doar vorbe in vant, nu e nimic sigur in Romania,nici contractele, nici legile si nici justitia.
Sa vedem cine se baga sa faca aceasta autostrada, sunt sigur ca nici o companie nu o sa vina, sunt investitii,  costuri si riscuri prea mari.
Infrastructura de transport e sistemul prin care circula sangele unei tari. Romania are prea multe cangrene, prea multe artere lipsa.

Ionut

Am vorbit despre asta azi (taxarea autostrazilor) pentru Stirile TVR si inca pentru un post, parca Kanal D. Si am vorbit despre asta si pentru Ziare.com, tot azi.

voicul

Proiectul de lege care va elimina taxa de la Fetesti a fost depus la Senat si va fi dezbatut (vedem cand).

adiarc

eu NU sunt de acord sa fie eliminata taxa....ce as face,însă....
o prevedere clara in care banii sa mearga exclusiv catre întretinerea si/sau constructia de infrastructura mare.

conform stirileprotv,in 2017 sau strans 25 mil de euro!!!!! - adica 4-5 km de autostrada.....

bine,mai e mult pana departe si poate cineva a initiat proiectul doar pt capitalul de imagine.
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

TibiV

Peajul intra in bugetul CNAIR, teoretic pentru intretinerea/reparatia celor doua poduri.

Practic, reparatia se face o data la 20 de ani, dar atunci cand se face costa al naibii de mult (vom afla curand cat).
Dar in ceilalti ani banii se cheltuie pe lucrari curente.

Daca eliminam taxa de pod, CNAIR va dori sa isi "completeze" veniturile.
Cea mai simpla solutie este sa scumpeasca rovinieta (adica sa imparta valoarea incasarilor din peaj pe toate masinile din Romania)
Sa zicem inca 3 euro pe an (~o trecere) pentru toata lumea, indiferent ca trece sau nu pe podurile de la Fetesti-Cernavoda.

Si uite asa ajungem la o discutie veche:
Este normal sa plateasca, anual, echivalentul unei treceri si cei care folosesc podurile alea o data la 10 ani?
Sau sa plateasca doar cei care le folosesc, de cate ori le folosesc?...

Iar argumentul initiatorilor cu "dubla impozitare" este o prostie...
Atunci sa bage in lege ca si traversarea Dunarii cu bacul sa fie "moca"...
Proprietarii bacurilor sa ceara plata de la CNAIR, din incasarile pentru rovinieta.


Mama proștilor este mereu gravidă... :)

perfidus

Dap, peajul este normal in orice tara. Am invatat de mult ca nu exista nimic gratis pe lumea asta. Eliminarea lui este doar o masura populista in plus.
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

kitsune

În același timp, este normal ca un Feteștean să plătească 2 treceri ca să pescuiască în Baltă în timp ce un Cernavodean să nu plătească nimic pentru același lucru? Ambii vor trece de două ori pe pod pentru o zi de pescuit.
Exemplul cu pescuitul este unul ales aleator, dar să nu uităm că Balta Ialomiței aparține de județul Ialomița și că mai toate fermele de acolo au legături în partea de vest a Borcei.
Dacă ar fi fost principiul "cine trece, plătește" taxarea pe sensul spre București ar fi trebuit să fie la Cernavodă (cam prin gară, că alt loc nu e)
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

voicul

Pai eu am platit rovinieta pe 1 an si folosesc 1 drum de 12 pe an si alte 2 de vreo 2 ori si inca unu de vreo 2 ori. Deci de ce platesc pe restu?
Pe de alta parte rovinieta imi da dreptul sa merg pe drumurile din RO - mai putin pe podurile din RO se pare.

Da, sa o bage in rovinieta.
Nu stam destut in trafic in orase, mai trebuie sa stam si la Fetesti?

danutzu_1069

#644
1. Nu inteleg  ce socoteala faci... (ce platesti si cat/pe unde mergi)
2. Nu se pare ci sigur, cu rivinieta pergi pe drumuri si poduri, mai putin alea care sunt taxabile.
3. Nu te obliga nimeni sa stai la coada la Fetesti. Exista metode alternative de plata...