News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Sistemele de taxare rutieră în România

Started by Ionut, April 13, 2012, 06:26:57 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

JohannDB

#600
De fapt in prezent in Romania avem o tripla taxare:
- accizele la combustibil;
- rovinieta;
- taxa de pod.
........

Hai s-o luăm pe rând...... Taxa "Băsescu" (pe când era ministru la transporturi), ce a fost în sumă (de vreo 34.000-37.000 pe termen destul de scurt, cam două luni prin 1996, trebuie să caut chitanțele, că le mai am  și acum) a devenit la vreo trei ani după instituirea ei o taxă de drum INCLUSĂ ÎN LITRUL DE COMBUSTIBIL.....
Și întreb la ora asta... Taxa de drum "Băsescu" înclusă în litrul de carburant (ca un porocent de cca 15 % din litul de carburant), a fost scoasă până azi  sau nu ??
Pentru că DACĂ TAXA BĂSESCU nu a fost retrasă (din litrul de conbustibil), la momentul la care s-a introdus ROVIGNETA, aceasta împreună cu rovigneta SUNT CU ADEVĂRAT O DUBLĂ IMPUNERE.....  Un fel de DOUĂ PEDEPSE pentru ACEEAȘI FAPTĂ - circulația pe "drumurile patriei"....
  Accizele la combustibil sunt altceva....
  Taxa de pod.... Oare de ce dacă treci de la Russe în Giurgiu e mai ieftin ca la trecrea din Giurgiu la Russe ????

  Editare ulterioară... Când fac referire la "taxa Băsescu" (pe vremea ministeriatului lui la "Transporturi") , mă refer la vremea acelor panouri de pe marginea drumurilor pe care găseai "AICI SUNT BANII DUMNEAVOASTRĂ" !! Acea taxă a devenit parte componentă a prețului litrului de combustibil (taxă adăugată la accizele vremii). Și mai apoi "rovigneta".....

cristi5

Am vazut in video-ul lui Malin Bot pe A10 aceasta idee ca in alte tari vigneta este exclusiv pt autostazi iar taxa de drum pentru restul drumurilor este inclusa in pretul combustibilului.

Nu cunosc nici un contraexemplu care sa infirme propozitia de mai sus, dar nu stiu detalii despre actuala stare a "taxei Basescu" (stiu ca Ponta a mai bagat o acciza sa-i taxeze mai mult pe cei activi economic)

Dar daca chiar e adevarat atunci rovigneta e o mare hotie, si romanii se lasa ca de obicei "pradati la drumul mare" (drum gen DN). Ar trebui practic platita doar de cei care intra pe autostrada.

Sa nu uitam ca si din restul impozitelor platite, o parte merg la transporturi... Deci practic sunt 3 taxe pe acelasi lucru.

JohannDB

Vigneta în Ro este obligatorie pe autostrăzile și drumurile naționale pe teritoriul românesc... Verificarea existenței ei se face cu camerele automate sau camerele mobile ale celor de la "drumuri" (acele Fiat-uri galbene cu camere pe trepied vizibile prin parcări, pe oriunde).
     Mai avem în unele județe vignetă pentru DJ-urile din județul respectiv.
     Și cum am mai spus, "taxa băsescu" inclusă în litrul de carburant, pare că e bine mersi acolo, împreună cu supra-acciza Ponta........................

TibiV

NU exista nici o taxa de drum in pretul benzinei.

Vechea taxa Basescu a fost eliminata atunci cand am "intrat in vorba" cu UE si am introdus accizele.
Acciza la carburanti a fost din start mult mai mare decat taxa Basescu, iar de atunci acciza a tot crescut.

Deci la pompa platesti doar (carburantul+acciza)x1,19.

Da, statul pune TVA 19% si la acciza.
Dar asta se intampla si la tigarete sau la bere....

Iar acciza nu poate fi considerata "taxa de drum".
Se duce in "galeata mare" numita Bugetul de stat, si statul face ce vrea cu banii respectivi.
Celebra "supraacciza" de 7 eurocenti introdusa de Ponta pentru autostrazi a fost o vrajeala ieftina. Banii au ajuns tot in marea galeata....

Rovinieta si peiajul se duc fix in bugetul CNAIR si sunt cheltuiti fix pentru drumuri (nationale) si podurile dunarene.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

vladb

Quote from: JohannDB on July 15, 2018, 12:08:14 PM
     Mai avem în unele județe vignetă pentru DJ-urile din județul respectiv.
Poti sa dai un exemplu? Ca e prima data cand aud de asa ceva. Nu cred sa fie asa ceva pe la CJuri.

frunzaverde

Quote from: vladb on July 15, 2018, 07:51:15 PM
Poti sa dai un exemplu? Ca e prima data cand aud de asa ceva. Nu cred sa fie asa ceva pe la CJuri.

Chestiile astea se intamplau/intample la masini mari (peste 3.5/7.5/15 tone) - pentru care multe Consilii Judetene si chiar Consilii Locale au pus taxe de drum judetean, intr-un stil foarte medieval. Fiecare cum au vrut. Unii (CL Arad, CJ Tulcea) chiar i-au spus vinieta taxei. Unii au pus si semne pe maginea soselei - de exemplu Arad : https://goo.gl/maps/qgHbidzFy4o sau Tulcea : https://goo.gl/maps/aKYnQ7kiTQG2

Unii au pus la un moment dat taxe inclusiv pentru drumuri nationale/europene in localitati (chestii extrem de ilegala) - Giurgiu era faimos pentru o taxa de genul asta de ev mediu, drept pentru care toti tiristii o luau pe un drum comunal prin Oinacu pentru ca taxa era absurda (60 lei/zi): https://www.untrr.ro/info-tari/fisa-romaniei/giurgiu-taxe-acces-oras.html#.W0uendgzb-Z

La un moment dat Consiliul Concurentei le-a dat peste bot baronilor medievali, si majoritatea taxelor de genul asta au disparut. Doar ca... de curand au inceput sa reapara: http://giurgiu-news.ro/news/index.php/2017/05/23/de-la-1-iunie-revine-taxa-de-trafic-greu-in-oras/
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

danutzu_1069

Pai daca in Bucuresti este taxa de zona... de ce sa nu fie si in Giurgiu?

frunzaverde

#607
^
Chestia e ca din nenorocirile astea feudale toti platim in produse mai scumpe, in oportunitati de munca mai putine, in concurenta mai putina si pe piata transporturilor si pe piata produselor finale etc. etc.. Gandeste-te ca toate TIR-urile care intra sau ies cu marfa prin vama Giurgiu trebuie sa plateasca "vama" baronala Giurgiu de 60 lei. Sau s-o ia pe un drum comunal vai de el sau pe stradute neasfaltate prin Giurgiu.

Si chestia e ca putin se plang de chestia asta. Ne plangem de non-probleme, gen taxarea unui pod mare, dar nu de sistemul ridicol de taxe si "vami" pe care trebuie sa le inghita inclusiv transportatorii internationali degeaba.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

voicul

Eu am stat sa ma gandesc de 2 ori daca sa platesc rovinieta pe 1 an (nu sunt camere pe zona unde ma deplasez eu). Am luat-o pe un ca sa platesc "salaru la diversi clovni"

Multi nu o sa mai faca acest lucru.

"Astfel, în curând şoferii care nu doresc să plătească rovignietă vor putea alege traseele indicate de Waze, iar cei care vor să meargă pe drumuri care necesită plata rovignietei vor fi avertizaţi."

Sursa: https://www.capital.ro/functia-noua-care-va-fi-implementata-pe-waze-cum-pot-scapa-sofer.html

TibiV

ALINIEREA TARIFELOR PENTRU ROVINIETĂ LA CELE EUROPENE PENTRU TRANSPORTATORII DE MARFĂ DE MARE TONAJ

Ministerul Transporturilor propune un proiect de act normativ care prevede armonizarea tarifelor de utilizare a rețelei rutiere din România cu nivelul tarifelor stabilite la nivel european încă din luna februarie 2014.

Măsura se adresează doar transportatorilor rutieri de mărfuri cu masa totală maximă autorizată mai mare de 3,5 tone și trebuie aplicată pentru a respecta Directiva europeană 1999/62/CE. Aceasta trebuia transpusă în legislația națională încă de la 1 martie 2014.

Termenul nu mai poate fi amânat pentru că există riscul deschiderii procedurii de infrigement împotriva României.

Normativele europene prevăd că tariful zilnic, fix și unic, pentru toate categoriile de vehicule de transport marfă cu masa totală maximă autorizată mai mare de 3,5 tone, este de 12 euro. Odată cu transpunerea tarifului zilnic s-au recalculat tarifele cu valabilitate pentru perioade de 7 zile, 30 zile, 90 zile și 12 luni, astfel încât să fie respectate proporțiile prevăzute în Directivă.

Transpunerea acestor normative nu modifică tarifele pentru  categoriile de vehicule, A, B, G și H.

Prin proiectul propus de MT s-a încercat ca impactul să fie minim asupra operatorilor de transport, astfel ca tariful anual pentru categoria F de vehicule de transport marfă cu MTMA mai mare de 12 tone și mai mult de 4 axe să rămână la valoarea de 1.210 euro.

A fost menținut și tariful anual  pentru categoria E de vehicule, care rămâne la suma de 720 euro.

În urma recalculării, tariful anual pentru categoria C de vehicule va ajunge la 600 euro, mai mare cu 280 euro, față de tariful actual.

Pentru tariful anual de la categoria de vehicule D, s-a calculat o valoare de 660 de euro, care reprezintă media între tarifele adiacente, de la categoria C si categoria E. Rezultă astfel o creștere a acestui tarif anual cu 100 de euro.

Bulgaria a actualizat aceste tarife (12 euro/zi) de la 1 ianuarie 2018.

În concordanță cu actualizarea tarifelor se propune în proiectul de act normativ și actualizarea cuantumului amenzilor contravenționale pentru lipsa rovinietei valabile.

Valoarea amenzilor contravenționale s-a calculat, pentru toate categoriile de vehicule, ca fiind de două ori tariful anual pentru amenda minimă și de patru ori tariful anual pentru amenda maximă.

Se menține posibilitatea achitării a jumătate din minimul amenzii în cel mult 15 zile de la înmânarea sau comunicarea procesului verbal de contravenție.

În intervalul de timp cuprins între data săvârșirii contravenției și data înmânării sau comunicării procesului verbal de contravenție nu se mai pot aplica alte sancțiuni.

Tarifele de utilizare achitate anterior intrării în vigoare a actului normativ îşi menţin valabilitatea.

Proiectul este în dezbatere publică până la data de 1 septembrie.

http://mt.gov.ro/web14/spatiul-media/comunicate-de-presa/2083-23082018
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

salman rushdie

#610
@voicul

Ocolirea acelor camere inseamna drum mai lung, combustibil mai mult. Nu renteaza, la un turism e 130lei/an. Exemplu, ca sa ajung din Alexandria la Bucuresti si sa evit camera de la Draganesti pe un drum ok ar trebui sa merg pe DJ503, apoi pe DJ601D, DJ 612 si DN 61, aprox. 60 km dus-intors! Merita?

marinul

Si poti sa te lovesti oricand de camere mobile

Ionut

Opoziția cere eliminarea taxelor de pod peste Dunăre, la Giurgeni-Vadu Oii și Fetești-Cernavodă

Un proiect de lege inițiat de opoziție propune eliminarea taxelor de pod peste Dunăre, pe teritoriul intern al României, mai exact taxa plătită de șoferi pentru podurile Giurgeni-Vadu Oii și Fetești-Cernavodă. Autorii proiectului arată că o astfel de taxă nu se susține de verme ce este plătită rovinieta, fiind discriminatorie în special pentru locuitorii din zona Dobrogei. Liberalii susțin că taxa de trecere peste aceste poduri a fost introdusă din rațiuni pur flnanciare, dar este vorba de o dublă impunere, atât timp cât utilizatorii drumurilor publice din România plătesc rovinieta, care reprezintă o taxă pentru utilizarea drumurilor și podurilor amplasate pe drumurile naționale și autostrăzile din România.

"Taxa de utilizare a podurilor Giurgeni-Vadu Oii și Fetești-Cernavodă nu reprezintă decât o suprataxare a utilizatorilor drumurilor publice din România, fără o justificare obiectivă: banii colectati merg la bugetul de stat; podurile se află într-un stadiu avansat de degradare, deși această taxă se colectează de peste un deceniu; legislația comunitară nu impune o asemenea taxare, ci ca este rezultatul deciziei autorităților române, care au considerat de cuviință să mai impună o nouă sursă de venituri la bugetul de stat", argumentează inițiatorii.

Profit.ro

JohannDB

""Opoziția cere eliminarea taxelor de pod peste Dunăre"", ....în sfârșit ceva concret  și cu găndul la taxa asta, mă întreb (retoric) ce ar fi avut de spus nemții, dacă li s-ar fi pus taxă de trecere pe podurile (similare alor noastre) de la Magdeburg peste Elba pe A2-ul lor, de la Dessau tot peste Elba pe A9, sau Dusseldorf cu tunelurile din zona aeroprtului și podul peste Rin de pe A44, numai câteva din punctele lor "bune de plată"...

danutzu_1069

#614
"ORDONANŢĂ nr. 15 din 24 ianuarie 2002 privind aplicarea tarifului de utilizare şi a
tarifului de trecere pe reţeaua de drumuri naţionale din România" ate doua definitii:
- e)tarif de utilizare - o anumită sumă a cărei plată conferă unui vehicul dreptul de a utiliza,
pe parcursul unei perioade date, reţeaua de drumuri naţionale din România, concesionată
Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România - S.A.;
(la data 11-apr-2009 Art. 1, alin. (1), litera E. modificat de Art. 1, punctul 2. din Legea 61/2009 )
f)tarif de trecere - o anumită sumă care se plăteşte pentru un vehicul în funcţie de distanţa
parcursă pe un sector de drum, pod, tunel sau trecătoare de munte, care face parte din
reţeaua de drumuri naţionale din România, şi de tipul vehiculului;
(la data 28-apr-2015 Art. 1, alin. (1), litera F. modificat de Art. III, punctul 2. din Ordonanta urgenta 8/2015 )
Deci amesteca mere cu pere... Rovineta este tarif de utilizare a drumutilor, taxa de pod este tatiful de trecere, nicidecum dublataxare...
@JohannDB, pai sa discutam si de taxa pentru tuneluri din Austria (Voralberg) sau taxa de pod din Franta de la Millau, care, culmea este tot pe o autostrada...
Sau sa vorbim despre sistemul de plata al podurilor de pe Bosfor, plata doar pe sensul spre Europa...

Cred ca proiectul asta mai mult vrea sa "ascunda" prostia multora romani care stau la coada sa platasca cu numerar in loc sa plateasca electronic (n-au niciun fel de scuza!!)