Sistemele de taxare rutieră în România

Started by Ionut, April 13, 2012, 06:26:57 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

iuli

-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

valexandru

#61
Si parca vad ca o sa platim pentru drumuri si autostrazi 3 chestii:
1. rovigneta
2. taxa asta
3. din benzina cota parte
"O conştiinţă împăcată nu ţine seama de minciunile zvonului"
Click aici pt informatii la zi despre autostrazi
Principiul romanesc: "Facem azi ca sa avem ce strica maine"

valexandru

Quote from: iuli on May 07, 2012, 01:39:32 PM
WOW!!! Dacia 1410 Super Sport!!!  :excited:
Dacia 1410 Sport au scos-o de mult timp de pe piata...
"O conştiinţă împăcată nu ţine seama de minciunile zvonului"
Click aici pt informatii la zi despre autostrazi
Principiul romanesc: "Facem azi ca sa avem ce strica maine"

iuli

-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

valexandru

#64
@iuli
Continuam discutia asta pe Industria Auto Romana, da? :lol:
"O conştiinţă împăcată nu ţine seama de minciunile zvonului"
Click aici pt informatii la zi despre autostrazi
Principiul romanesc: "Facem azi ca sa avem ce strica maine"

panda80

Se tot discuta despre oportunitatea unei taxe pe autostrada insa uitam ca noi deja avem taxa, si anume rovigneta, care datorita nevoilor CNADNR si a faptului ca nu prea avem autostrazi a fost extinsa si la drumurile nationale. In cazul introducerii unei taxe pe autostrazi normal ar fi sa se renunte la rovigneta si atunci parerea mea este ca incasarile vor fi mult mai mici pe ansamblu. Eu sunt pentru un sistem de taxare bazat pe rovigneta, care aduce multiple avantaje:
- nu trebuie sa te opresti la porti de taxare, aici pot fi ambuteiaje, rezulta timp pierdut si uzura masina
- stimuleaza oamenii sa foloseasca autostrazile, omul face efortul si isi cumpara vigneta pe un an si apoi nu va mai avea tentatia de a evita autostrada
- nu duce la solutii constructive dificile pe autostrada, vezi nodul A3 de la Snagov, care a costat mult mai mult tocmai pentru ca a fost conceput pentru taxare la km cu porti. Astfel, va fi mult mai greu sa se construiasca noi noduri atat de necesare, atat pe A2, cat si pe A3 Buc.-Pl.
- necesita cheltuieli de operare a sistemului mai mici, nu ai nevoie de angajati la porti, plus costuri de constructii mai mici, nu mai trebuie sa faci statii de taxare care ocupa si foarte mult teren si sunt costisitoare.

S-a mai vehiculat pe aici ideea ca autostrazile sunt taxate direct in toate tarile civilizate, insa este usor de observat ca in majoritatea tarilor europene cu nivel de trai ridicat autostrazile nu se taxeaza, cel putin nu pentru masinile mici (vezi Germania, Belgia, Olanda, Luxemburg, Danemarca, Suedia etc.). Asta deoarece se doreste sporirea mobilitatii populatiei si cresterea nivelului de trai si pentru zonele rurale care sunt destul de aproape de centre mai mari si oamenii pot face zilnic naveta fara costuri exorbitante. E diferenta enorma intre cum arata satele din Germania si cele din Franta, daca in Franta lumea a migrat in masa din zonele rurale catre orasele mari, si vezi foarte multe case parasite, in Germania lumea a ramas la sate, de unde pot ajunge fara costuri enorme la munca, intr-un oras apropiat.


ciprebbe

Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe


ciprebbe

Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe


delacroix

Quote from: mitsu on March 25, 2013, 02:22:23 PM
Uite ca s-a stabilit si taxa de autostrada: http://www.finantistii.ro/transporturi-infrastructura/oficial-taxa-de-autostrada-va-fi-de-3-euro-100-km-pentru-autoturisme-vezi-tarifele-complete-77681

Acum sa aiba si pe ce sa o aplice :D
Asta-i anunt pentru fraieri! La pretul asta sigur dai faliment cu concesiunea. "Norocul" nostru ca avem vizionari care au grija de viitor si-i vor recompensa pe "investitori" cu ceilalti 3 euro/100km necesari iar dupa 30 de ani le vor plati si costul constructiei.
"Ghinionul" lor este ca peste 30 de ani nu vom mai exista.

mitsu

Sa vedem intai facute autostrazile in concesiune, si dupa aia sa ne facem griji de taxe si de ce o sa fie peste 30 de ani :D

cricric


Quote from: delacroix on March 25, 2013, 03:00:36 PM
Acum sa aiba si pe ce sa o aplice :D
Asta-i anunt pentru fraieri! La pretul asta sigur dai faliment cu concesiunea. "Norocul" nostru ca avem vizionari care au grija de viitor si-i vor recompensa pe "investitori" cu ceilalti 3 euro/100km necesari iar dupa 30 de ani le vor plati si costul constructiei.
"Ghinionul" lor este ca peste 30 de ani nu vom mai exista.
[/quote]

De ce delacroix? Ai acuma 60 de ani si nu crezi ca mai prinzi 90?  :((

delacroix

#74
90 i-am facut vara trecuta! :D
Nu vom mai exista noi ca entitate. Noi ca resursa pentru altii vom fi tot aici.