Sistemele de taxare rutieră în România

Started by Ionut, April 13, 2012, 06:26:57 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

dr4qul4

Vigneta bulgara se dezlipeste foarte usor cu un servetel umed!

Si ca sa iti rapsund la intrebare...la bulgari trebuie lipit pentru ca nu au inca un sistem bun prin care politistul care te opreste sa poata verifica in timp real daca ai sau nu vigneta. Desi, poti sa i-o arati ca doar o ai la tine, dar probabil el e frica sa nu o tii neperforata si sa o perforezi doar cand te opreste.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

alexV

Quote from: bbk on August 28, 2017, 03:09:22 PM
Cred ca cel mai bun e sistemul italian. Plătești cât folosești. La noduri ai 4-5 benzi pe sens.
Inviato dal mio SM-N910F utilizzando Tapatalk

ala e cel mai de evitat sistem. Uite 17 benzi de taxare pe un singur sens. Guess what, e blocaj la orele de naveta. Sistemul nu se scaleaaza, costa bani sa implementezi si sa intretii asa ceva, si costa timpul soferilor.

cu cat mai simplu, cu atat mai eficient. adica vinieta.

@danutzu, adevarata "plata cat consum" ar fi in pretul benzinei, inca o taxa. cat arzi atat platesti. rezolvi si taxa pentru poluare.
masura de a mai include o taxa in benzina e evitata la nivel european, chiar daca ea ar rezolva elegant problemele "platesti cat poluezi" respectiv "platesti cat uzezi infrastructura".



bbk

Ce ai pus acolo e din Franța. Nu se compara cu cel italian. Francezii au început de câțiva ani sa implementeze sistemul fără oprire. Și acolo din 10 treceri  în 9 nu îmi citea transponderul.  @rizzuh vorbești din experienta proprie sau? 
Sistemul vigneta merge când administrează statul autostrada (ex Germania, Belgia...). Iar când se administrează privat prin concesiune merge cel cu plata în funcție de cât ai folosit autostrada (ex Italia, Franța. .). Se compara cele din fr/it cu cele din be/de?
Taxa pt autostrada inclusa în carburant ar fi o porcărie pt ca nu toți care folosesc mașina folosesc și autostrada.
Iar pt poluare ar fi doar o încurajare sa golim cimiterele auto ale vesticilor. 'Platesti cât poluezi' prin consumul de carburant,  mașina mea  euro 5 cu motor de 2l  are consum mai mare decât mașina non euro a bunicului tot 2l. E corect?



Inviato dal mio SM-N910F utilizzando Tapatalk


rizzuh

Quote from: bbk on August 28, 2017, 08:33:17 PM
@rizzuh vorbești din experienta proprie sau?

Din experienta proprie. Nu neaparat ca sofer peste tot in Europa, dar si ca pasager tot in aceeasi masina am stat la aceeasi coada.

Quote from: bbk on August 28, 2017, 08:33:17 PM
Sistemul vigneta merge când administrează statul autostrada (ex Germania, Belgia...). Iar când se administrează privat prin concesiune merge cel cu plata în funcție de cât ai folosit autostrada (ex Italia, Franța. .). Se compara cele din fr/it cu cele din be/de?

Ambele merg la stat, vinieta merge doar la stat. Statul de ce nu ar putea sa taxeze pe utilizare?

Quote from: bbk on August 28, 2017, 08:33:17 PM
Taxa pt autostrada inclusa în carburant ar fi o porcărie pt ca nu toți care folosesc mașina folosesc și autostrada.

Nu doar taxa pentru autostrada, ci (si) vinieta. Nu platesti nicio taxa de autostrada sau drum national, nicio vinieta, insa taxele sunt incluse in combustibil. Sincer... la noi nu va merge asta, nu cu un guvern neprofesionist. A se vedea supraacciza lui Ponta, pentru constructia de autostrazi >:(

Quote from: bbk on August 28, 2017, 08:33:17 PM
Iar pt poluare ar fi doar o încurajare sa golim cimiterele auto ale vesticilor. 'Platesti cât poluezi' prin consumul de carburant,  mașina mea  euro 5 cu motor de 2l  are consum mai mare decât mașina non euro a bunicului tot 2l. E corect?

Cum naiba masina ta are consum mai mare decat una de acum 30 de ani?

danutzu_1069

Sa o iau pe rand:
@rizzuh: sistemul KGA a avut viata scurta ptr caa fost ineficient. Nu știu daca a mers in paralel cu HGS.
Sitemul OGS, cu transponder iti ia banii direct din contul unei anume banci pe care il ai la banca, HGS iti ia banii dintr-un cont nebancar, in care trebuie sa "depui" bani.
Cu OGS, nu stai sa pierzi vremea cu, ai bani, nu mai ai.. Iti vine factura pe ce ti-au tras din cont. Este prepondernt folosit de firme.
@dr4qul4: vinieta ti-o perforeaza bulgarul care ti-o vinde. Nu ti-o da neperforata, neam.
@AlexV
Nu sunt de acord cu taxa de drum in pretul carburantului pentru ca, de exemplu, eu o luna de zile, sau mai mult, nu ies din Bucuresti ca sa uzez infrastructura.

alexV

^^
era doar o exemplificare taxa de drum in pretu carburantului, nici eu nu o cred fezabila.
deci preferam vinieta in Ro, ca sa ne apropiem de o concluzie. :)

hai sa discutam realitati si nu utopii, acolo unde UE a dat bani pentru dezvoltarea de autostrazi, nu se poate taxa. daca UE plateste A1, A2, A3, A10, A Moldova, ce ar ramane de taxat? se aude linie: Comarnic - Brasov. ce autostrada ar avea traficul pentru a fi rentabila? se aude bingo: Comarnic - Brasov. Acolo bate si Ionut cu sondajul. Acolo vor si politicienii sa ajunga cu PPP.

pai putem face in Ro sa avem vinieta general valabila, dar la Brasov si Fetesti sa avem peaj, sub orice forma ar fi?

TibiV

Hai sa lamurim "niste chestii"...

Trebuie sa stim ce vrem...

S-a tot vorbit despre "taxa inclusa in pretul carburantului". Taxa aia (suplimentara fata de vanzarea cartofilor, de exemplu) se numeste acciza.

Avem de exemplu acciza la tigari.
OK, de acord, fumatorii in viata (eu de exemplu) ar trebui sa platesc prin acciza la tigari tratamentul fumatorilor care au acum cancer, iar daca dobandesc eu respectiva boala acciza platita de pustanii care se apuca de fumat va acoperi tratamentul meu (radio/chimio terapie & multe altele, nu sunt oncolog, dar din pacate am avut "cazuri" in familie...)
Asa ar trebui sa fie, dar "programul de guvernare" are alte prioritati... :((

Cam asa si cu acciza la carburanti - care este tot politica UE.
"Basically", acciza la carburanti trebuie sa acopere costurile de intretinere a drumurilor uzate de catre cei care folosesc carburantii respectivi (plus eventuale modernizari/extinderi/imbunatatiri ale retelei rutiere)...
Aici poate aparea alt "clinci"...
De ce accizele pe carburanti se duc doar la bugetul de stat, de unde se repartizeaza (TEORETIC!!!) doar catre CNAIR, pentru DN-uri si autostrazi, dar nu si catre "autoritatile locale" ?...
Un camion poate nu iese niciodata din comuna/judet, dar lucreaza zi de zi la o balastiera, supraincarcat fata de clasa drumului  pe care il parcurge (nu se uita patronul la detalii de genul asta...) si in 6 luni transforma un "drum de verde" intr-un "drum de mov"...

AMANUNTE SUPLIMENTARE:
De vreo 4 ani (pe mandatele a cel putin 6 ministri ai Finantelor) am insistat sa imi spuna EXACT care este valoarea DEFALCATA a accizelor, cat pentru tutun, cat pentru alcool, cat pentru benzina/motorina...
Raspunsul lor permanent de 4 ani: "Nu stim, nu avem date, este complicat, etc, etc, etc"
Pa' bune ?!?!?!...

CONCLUZII:
1. Accizele pe tutun/alcool NU se duc in sanatate (tratamentele cancerosilor/ciroticilor) - ceea ce este o TICALOSIE !
2. Accziele pe carburanti NU se duc la drumuri

DEDUCTIE LOGICA:
Accizele pe orice se duc la pensii speciale, mariri de salarii, pensii ajutoare si orice altceva "da bine" la electorat...

Asa ca parerea mea este ca discutam discutii cu taxarea rutiera...
Cred ca statul strange MULT mai multi bani din taxarea rutiera (accize pe carburanti, roviniete, taxe Fetesti/Giurgiu) decat cheltuie pe infrastructura rutiera...

Simplul fapt ca Ministerul Finantelor refuza cu obstinatie sa spuna care sunt incasarile din accize defalcat pe domenii (alcool/tutun/carburanti) si care a fost evolutia lor cred ca dovedeste foarte bine faptul ca taxeaza benzina ca sa poata da "ajutoare sociale" marite...

"The state rests..."
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

rizzuh

Quote from: danutzu_1069 on August 28, 2017, 11:20:48 PM
Sa o iau pe rand:
@rizzuh: sistemul KGA a avut viata scurta ptr caa fost ineficient. Nu știu daca a mers in paralel cu HGS.

Nici eu nu mai stiu daca a mers in paralel, doar toate sistemele cu carteluta nu-s cu mult mai bune ca simplu cash.

Quote from: danutzu_1069 on August 28, 2017, 11:20:48 PM
Sitemul OGS, cu transponder iti ia banii direct din contul unei anume banci pe care il ai la banca, HGS iti ia banii dintr-un cont nebancar, in care trebuie sa "depui" bani.
Cu OGS, nu stai sa pierzi vremea cu, ai bani, nu mai ai.. Iti vine factura pe ce ti-au tras din cont. Este prepondernt folosit de firme.

Nu stiam asta. Nu inteleg de ce nu au facut la fel si la HGS (sau sa ofere ambele optiuni). Este mai fiabil acel transponder fata de sticker? Oricum imi mentin parerea ca mai bine niciunul, se poate scana numarul de inmatriculare ;)

Quote from: danutzu_1069 on August 28, 2017, 11:20:48 PM
@dr4qul4: vinieta ti-o perforeaza bulgarul care ti-o vinde. Nu ti-o da neperforata, neam.

Sigur exista, prin absurd, posibilitatea sa fii prieten cu vanzatorul de la benzinarie, sa-ti dea o vinieta neperforata, daca esti bulgar ;)

Quote from: alexV on August 29, 2017, 02:06:49 AM
pai putem face in Ro sa avem vinieta general valabila, dar la Brasov si Fetesti sa avem peaj, sub orice forma ar fi?

Why not? Mai multi bani pentru pensii, cum zice TibiV.

danutzu_1069

In Bulgaria cumperi vinieta din vama, conform noilor reglementari. Ca strain, vreau sa zic.
Daca nu iei din vama s-ar putea sa dai de politie dupa vama...
Ptr OGS trebuie sa ai cont la o banca din Turcia. Este cel mai vechi sistem de taxare, similar cu cel din Italia.

rizzuh

La Bulgari nu este niciun punct de vanzare in vama (nu la Ruse cel putin). In schimb sunt gherete dupa vama. Bulgarii te lasa sa cumperi de la benzinarii din prima localitate dupa vama (ex. Ruse; eu am cumparat de la benzinaria din giratoriul de dupa vama, ca multi altii). Chiar ei au transmis catre MAE ca nu vor sanctiona autoturismele fara vinieta imediat dupa vama (ca sa nu fie cozi kilometrice la singurul ghiseu); MAE a pus asta in ghidul de calatorie de Paste:

Quote
În punctul de trecere a frontierei Giurgiu-Ruse, pe sensul de mers dinspre România către
Bulgaria, taxa de drum se plătește la ghișeele Agenției Vămilor bulgare, situate la aproximativ
100 de metri după locul unde se efectuează controlul pașapoartelor. În această locație este
amenajat un singur ghișeu pentru autoturisme și două ghișee pentru automarfare. Numărul redus
de ghișee poate genera timpi de așteptare suplimentari.

În prezent, obligația ca taxa de drum să fie plătită la intrarea în Bulgaria la ghișeul
Agenției Vămilor bulgare este în vigoare DOAR pentru automarfare. În cazul autoturismelor,
autoritățile bulgare au înțeles să amâne aplicarea cu strictețe a modificărilor legislative până la
apariția normelor metodologice de aplicare a acestora, astfel că utilizatorii unor astfel de
vehicule își pot procura vigneta BG fie în punct, fie de la benzinării sau de la oficiile poștale.

(boldarile sunt din ghid)

Acum... nu stiu cat va tine asta, eu am trecut in Bulgaria prin iulie si a fost OK. Sper sa nu fie atat de prosti Bulgarii incat in viitor sa nu lase turistii sa cumpere vinieta de la benzinarii (oricum daca te prind fara cand vrei sa iesi din tara te amendeaza de te ustura).

cezar-mario2012

  Ghișeul acela, din vama Ruse are două ghișee. Cozile pentru vignietă  sunt mari câteodată, iar altă problemă ar fi că chiar vameși te trimit acolo. Această situație crează blocaje la ieșirea din vamă, mulți parcând acolo și blocând ieșirea din vamă.  Acum, vignieta se poate lua din orice benzinărie de după vamă, chiar dacă acea prevedere se va aplica tot poți să treci de vamă și să cumperi după vamă de la benzinăriile din Ruse.  Spui că mergi în Ruse și nu au ce să îți facă. Drumul de centură și celelalte drumuri adiacente fac parte din rețeaua de drumuri a orașului Ruse și nu se aplică taxa de drum.

  În Bulgaria se află în curs licitație pentru sistemul de taxare de tipul e-vignietă, acesta va intra în vigoare din anul 2019. Și așa o să scăpăm de abțibild.

rizzuh

Quote from: cezar-mario2012 on August 29, 2017, 01:31:27 PM
Acum, vignieta se poate lua din orice benzinărie de după vamă, chiar dacă acea prevedere se va aplica tot poți să treci de vamă și să cumperi după vamă de la benzinăriile din Ruse.  Spui că mergi în Ruse și nu au ce să îți facă. Drumul de centură și celelalte drumuri adiacente fac parte din rețeaua de drumuri a orașului Ruse și nu se aplică taxa de drum.

Din pacate nu este asa la toate PTF, sunt altele unde intrii pe drum national pana la prima benzinarie. Acolo trebuie sa iei din vama. Dar restul nu cred ca au traficul de la Ruse nici macar adunate.

Quote from: cezar-mario2012 on August 29, 2017, 01:31:27 PM
În Bulgaria se află în curs licitație pentru sistemul de taxare de tipul e-vignietă, acesta va intra în vigoare din anul 2019. Și așa o să scăpăm de abțibild.

:gj:


perfidus

#567
Quote from: Vice33 on November 24, 2017, 07:10:03 AM
Camera se montează peste acea carcasă, ce rol are carcasa pentru cameră? Puteți da mai multe detalii, vă rog...?
Raspund aici la intreabarea ta pe topicul A10.
In sistemele de supraveghere video pentru ITS (siteme utilizate pentru mangementul traficului, alertare in caz de evenimente dar si pentru taxare) se utilizeaza camere video de diferite tipuri, unele specializate, cele pentru autostrazi sunt de obicei camere cu lentile cu zoom mare instalate la inaltime care sa permita observarea traficului in ambele sensuri pe 1-2 Km in aliniament.
Componenta cea mai voluminoasa este lentila cu zoom motorizat (ai vazut asta probabil la aparatele foto profesionale), si pentru protectia camerei si lentilei se utilizeaza carcase etanse si termostatate ca cea din poza.
Sticla din fata este tratata sa respinga picaturile de ploaie dar se recomanda si echiparea cu sisteme de stergatoare si spalatoare, ca pentru parbrizul masinii.

Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

Ionut

Șoferii care circulă fără rovinietă și sunt amendați
vor avea șanse mari să scape fără a da bani: amenda va fi prescrisă în 4 luni


Șoferii care circulă fără rovinietă și sunt astfel amendați dacă au ghinionul de a fi observați pe traseu de un polițist vor avea șanse să scape de sancțiune fără a achita bani, amenda urmând să fie prescrisă în 4 luni de la data săvârșirii faptei. Prevederile sunt incluse într-un proiect de lege căruia i-a fost întocmit deja un raport favorabil de către comisia de specialitate a Camerei Deputaților cu recomandarea de a fi adoptat la votul în plen, iar amendamentele în aceste sens aparțin social-democraților, care dețin majoritatea parlamentară, astfel că noua regulă are toate premisele să fie introdusă.



Profit.ro

dumbravaandrei

 ???  ???  ???  ???
Nici acum nu e prescrisa. Eu unul le primesc acasa prin plic cam la 6 luni dupa "eveniment". Si toate sunt platite. Sper ca nu sunt singurul tampit care plateste amenda aia...
In schimb eu altceva as modifica: Daca dimineata la 8 ma ia camera ca nu am rovinieta, iar la 8:23 imi cumpar vigneta, de ce ma-sa pe gheata mai primesc amenda acasa? Agentul ala nu verifica ca eu in sub 30 de minute mi-am luat vigneta? Adica eu mai degraba as introduce un amendament cum ca cei care isi platesc vigneta in aceeasi zi calendaristica de cand au fost "prinsi fara vigneta", sa nu mai primeasca amenda. Aia ar fi altceva.... dar cu prescriptie la 4 luni...
P.S: E reinnoire automata a vignetei deci fara din alea cu de ce nu mergi cu 10 ani inainte la o benzinarie sa iti cumperi etc...