Sistemele de taxare rutieră în România

Started by Ionut, April 13, 2012, 06:26:57 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

v46is

Oricum aceste poduri nu ar fi trebuit sa fie taxate . Tot ce a fost construit inainte de 1989 nu ar trebui taxat. Avem rovinieta de platit si e suficient.
Asa ne vom trezi la trecerile peste Olt  , la cele peste Mures la fel . Uite asa principiul de libera circulatie este incalcat  :( .

dr4qul4

 :lol:  orice pod sau tunel cu lungimea de peste 1 km ar tb taxate. Asa se intampla in toata lumea.

Nici eu nu sunt de acord sa se taxeze tunelele care nu au nevoie de sistem de ventilatie sau podurile peste raurile interioare, dar atat.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

MNU

In opinia mea, daca ai un pod sau tunel dar ai o alternativa langa, mai proasta dar gratuita, e OK. Dar in cazul asta, nu exista optiunea gratuita.

Eu as fi lasat podul Giurgeni - Vadu Oii ca varianta gratuita si podurile de pe A2, varianta cu plata. Oricum, nu stiu ce trafic are podul Giurgeni - Vadu Oii si cat ramane dupa ce scazi cheltuiala cu taxarea in sine (salariile operatorilor, utilitati la gherete, etc).

vancouver

Taxarea actuala la podurile de peste Dunare o consider o apucatura medievala, din vremuri cand fiecare baron local taxa marfa care trecea prin tarlaua lui. Economia libera are cu totul alte principii, orice taxa constituie o piedica in calea creterii productiei si a productivitatii - deci practic este un pas inapoi spre saracia tuturor.

Sunt pentru desfiintarea totala o oricarei taxe de pod in România, indiferent de lungimea acestuia (mai ramâne sa punem o taxa la viaducturl de la Aciliu si mai ales la cel de la Suplacu de Barcau (peste 2 km lungime)... Ro-vigneta acopera intretinerea inclusiv pe poduri.

Cu totul altceva la un tunel lung sau la o succesiune de multe tuneluri, asa cum va fi pe A1 PiSi sau A3 CoBra, unde consturile numai cu iluminarea si ventilarea permanenta, plus sistem informatic de supraveghere justifica pe deplin o taxa. Nu mai vorbim de lucrari permanente de mentenanta, existenta permanenta a unei forte de interventie rapida in caz de accident in tunel, sistem de semafoare pentru oprirea intrarii in tunel in cazuri de ambuteiaj, accident, pana de curent, pana a unei masini pe o banda de circulatie, etc... La tuneluri este esential sa existe astfel de masuri si supraveghere umana permanenta si prefer sa platesc taxa si sa trec linistit pe acolo.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

radutm

In primul rand daca ne gandim la sistemul de taxare nu-i chiar o "apucatura medievala", sa nu aruncam acum asupra noastra anatema. Eu n-am trecut pe acel pod niciodata si poate nici nu voi trece vreodata. Deci in cazul meu se pune problema daca este echitabil ca eu sa platesc intretinerea lui in aceeasi masura cu cei care il folosesc efectiv. Este o chestiune de principiu, undeva trebuie stabilit un echilibru. Pentru infrastructura de mari dimensiuni, cu regim exceptional, unele tari aleg sa renunte la orice taxa, insa altele recurg la un mix intre plata generala (vigneta) si plata per utilizare (taxe de traversare). Nu inseamna ca unii sunt moderni si altii medievali, abordarea asta face rau dezbaterii.

In al doilea rand, daca ne gandim la posibilitatile de finantare a infrastructurii, nu cred ca Romania greseste in aceasta privinta pentru ca resursele de la bugetul national alocate infrastructurii rutiere sunt inca f.reduse in raport cu necesitatile. Asa ca n-ar fi intelept sa renuntam la taxele speciale, atatea cate sunt. Cu atat mai mult cu cat nivelul rovignetei este relativ mic comparativ cu alte tari, chiar si raportat la puterea de cumparare. Iar daca ne uitam la cat se strange din rovigneta (doar pt. nationale si autostrazi), la cat este necesarul pentru intretinere si modernizare pentru toate drumurile din tara, la cat din taxele indirecte merge efectiv in transporturi fata de cat finanteaza statul social, ne dam seama ca abia ne raman bani de intretinerea drumurilor. Diferenta pe investitii vine din fondurile europene. Fara ele statul ar fi obligat sa creasca semnificativ nivelul rovignetei. Iar daca n-am avea subventiile europene pe agricultura care sa sustina nivelul de trai in rural, probabil ca accizele pe carburant s-ar duce 100% in social, n-ar ramane nimic pentru investitii.
cont inchis

TibiV

Absolut de acord...
Si de ce să ni se pară normal să plătim taxă de trecere cu bacul, pentru o trecere îndelungată si de multe ori cu scandal că se bagă unii șmecheri în faţă,dar să nu acceptăm taxa pe pod.
Până la urmă podurile si tunelurile mari ar putea fi singurele care ar merge făcute în PPP, dar statul să NU plătească nimic concesionarului. Să îşi facă calculul corect si gata. Dacă pune o taxă prea mare, traficul va ocoli.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

icristian

Stiti ceva despre valabilitatea unei treceri si daca se poate verifica undeva cate treceri mai am disponibile?


danutzu_1069

@icristian
Platesti o trecere odata, fie cu SMS fie la benzinariile agreate.
Daca mergi pe chestia cu contul bancar, atunci vei stii de la banca, pe extrase.

@all
au scris astia pe undeva (au facut public) cu e cu SMS-ul? Nr de SMS stiu ca s-a publicat dar ce scrii in SMS-ul ala?
nr de inmatriculare, serie de sasiu, nr de treceri?

un reprezentant OMV-Petrom mi-a raspuns asta la intrebarea mea daca se poate achita cu cardul Petrom taxa de trecere:

"Incepand cu 01.05 taxa de pod Cernavoda va putea fi achitata in statiile OMV si Petrom din Bucuresti, Constanta si cele de pe A2"

Pentru cine nu stie despre ce e vorba cu cardul Petrom, asta e un card de credit, emis de Petrom (pe baza de contract si garantii) si cu care platesti ce alimentezi la statii si poti sa-ti cumperi si rovinieta (taxe de drum).

icristian

#233
Uite sunt niste informatii aici, referitor la sms si la ce scrii in el:
http://cnadnr.ro/pagina.php?idg=305

QuoteSMS la numarul 7577 (Orange, Telekom, Vodafone, DigiMobil) Pentru achitarea tarifului de trecere prin SMS, se transmite numarul de inmatriculare si categoria tarifara
Exemplu pentru autoturism: B54AJV 1
Plata prin SMS se poate efectua numai pentru o singura trecere si se taxeaza in conformitate cu termenii si conditiile operatorilor de telefonie mobila.
Plata la distribuitori se poate efectua pentru 1,2,20 de treceri conform categoriei tarifare

Poti cumpara pana la 20 de treceri, si economisesti ceva, nu foarte mult.
Intrebarea mea era daca eu cumpar 20 de treceri in avans cat timp vor fii valabile si daca au implementat astia un sistem de verificare cum e la rovignieta, sa vezi cate mai ai disponibile (dar e putin probabil).

Ionut

Sunt curios: scrie pe undeva ce suma din plata pe care un sofer o face prin SMS ramane la operatorul de telefonie mobila? Sunt curios ce afaceri fac companiile de telefonie mobila. :) Doar curios.

ciprebbe

#235
 - SMS la numarul 7577 (Orange, Telekom, Vodafone, DigiMobil)

Pentru achitarea tarifului de trecere prin SMS, se transmite numarul de inmatriculare si categoria tarifara conform tabelului de mai jos:


Plata prim sms se poate efectua numai pentru o singură trecere și se taxează în conformitate cu termenii și condițiile operatorilor de telefonie mobilă.

- stații de distribuire a carburanților auto (OMV, Petrom, Rompetrol și Mol)
Pentru achitarea tarifului de trecere la stațiile de carburanți se recomandă prezentarea certificatului de înmatriculare al vehiculului.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

horatiu.cosma


icristian

QuoteUn exemplu ar fi CT02AAA1 sau gresesc?
Cred ca ar trebui sa fie un spatiu intre numar si categorie: CT02AAA 1

igorashu

Cred că e important pentru cei care merg la mare de 1 mai:
Quote... trecerea prin statia de taxare se va efectua pe trei benzi pe sens, din care benzile 2 si 3 vor fi cu trecere libera, fara bariere, iar banda 1 (de la marginea din dreapta) va fi in continuare cu bariera, si numai pentru plata cash. Tariful poate fi achitat inaintea trecerii sau, cel tarziu, pana la ora 24 a zilei urmatoare trecerii.
sursa

AndyM09

#239
QuoteO serie de camere video ce permit recunoasterea automata a numarului de inmatriculare (ANPR) sunt pozitionate in Agentia de Incasare atât in punctul de intrare cat si iesire, camerele inregistreaza numarul la fiecare trecere, acesta fiind verificat in baza de date cu plati.
Sunt tare curios daca au facut sistemul de verificare atat de inteligent incat sa diferentieze clasele de vehicule. :D
Sincer ma indoiesc, in cel mai bun caz poate e conectata la baza de date cu autovehicule si verifica acolo clasa in care se incadreaza vehiculul.

Edit:
Chiar la fiecare post primesc "dislike" ?  ??? Cum postez un mesaj cum apare un minus in plus la karma. Dar cu ce va gresesc?