Sistemele de taxare rutieră în România

Started by Ionut, April 13, 2012, 06:26:57 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

teocharis

Quote from: Goldmund on October 30, 2013, 07:35:48 PM
dar oricum e bizar ca o autostrada construita in mare masura cu banii contribuabilor europeni sa fie taxata de statul roman...Sa vedem ce spun si oficialii din UE - sau stie cineva, ceva?!(asa ca orice comparatie cu sistemele din Italia, sau Franta nu-si au rostul: tarile acelea au construit altfel acele 'autostrazi cu plata')

s-a explicat deja, nu se va taxa autostrada in sine, ci intretinerea ei!

Ionut

Primele taxe pe care şoferii vor trebui să le plătească vor fi pe autostrada care va lega Piteştiul de Constanţa, precum şi pe autostrada Comarnic-Braşov. Ambele autostrăzi au ca termen de finalizare anul 2017.

,,S-a făcut la acest moment o simulare cu trei euro pe sută de kilometri, ceea ce înseamnă un euro şi ceva (1,74 euro), având în vedere că autostrada Comarnic-Braşov va avea 58 de km", a declarat Dan Şova, vorbind despre taxa pe care vor trebui să o plătească şoferii.

sursa: Gandul

iuli

Din partea mea să facă și taxare pe autostradă (deși prefer ca vinieta să fie doar pentru autostrăzi) dar să nu facă bariere.
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

teocharis

Quote from: iuli on November 24, 2013, 10:58:16 AM
Din partea mea să facă și taxare pe autostradă (deși prefer ca vinieta să fie doar pentru autostrăzi) dar să nu facă bariere.

cu alte cuvinte, vrei sa te plimbi pe autostrada dar sa plateasca prin vignieta toata lumea

ovicor

Cred ca Iuli sustine plata de vignieta doar de cei care circula pe autostrazi. As nuanta, spunand ca vignieta poate sa aiba doua componente, 10% autostrazi / 90% restul  drumurilor. Ramane la latitudinea fiecaruia utilizarea autostrazilor, deci plata sau nu a componentei de 10%. In timp, odata cu inaugurarea altor tronsoane de autostrada, valoarea vignietei sa nu se mareasca, sa creasca doar ponderea componentei de utilizare a autostrazilor (Ex.20% autostrazi / 80% restul drumurilor). In timp, s-ar ajunge acolo (sau aproape) unde doreste Iuli.

sebba

ar fi aiurea cu bariere si, da, vigneta sa ramana doar ptr A-uri, insa nu cred ca se va aplica asta la noi
amintiti-va din ce an sa tot platesc vignete in Romania, de prin 96' sau 97'. Sunt cam 15 ani de cand se plateste taxa asta si imbunatatiri semnificative, sa-mi fie cu iertare, eu nu am vazut...
vigneta asta, aplicata ptr DN-uri, e o vaca prea mare de muls ca sa renunte la ea si sa o aplice doar la A-uri mai ales in conditiile in care la noi singura varianta de a atrage bani la buget este de a mari birurile in mod constant si imperturbabil...
Sailing away! S/Y Haimana

dr4qul4

eu vad o solutie mai simpla: sa ramana rovigneta de acum pentru toate DN-urile si A fara taxare
- pentru autostrazile cu taxa sa fi nevoit sa iti cumperi o vigneta de la una din benzinariile prezente pe acea autostrada.

sa fie ca un fel de tichet ce se poate plati si prin telefon
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Ionut

Zic si eu un aspect, nu prea v-am auzit vorbind din punctul asta de vedere. Ar trebui si Dl Popescu sa plateasca pentru autostrazi chiar daca merge NUMAI pe DN pentru ca are beneficii indirecte:

1. traficul care plateste pe A nu ii aglomereaza drumul national
2. traficul de tranzit (sau orice trafic, la urma urmei), plateste taxe care sunt folosite INCLUSIV la reabilitarea DN
3. traficul, in special cel greu, nu-i rupe in doua casa (a se vedea sutele sau chiar miile de localitati prin care trec drumuri nationale pline de tiruri)
4. traficul scos din localitate pe A nu ii provoaca boli pulmonare si altele legate de poluare
5. zgomot?

Eu unul nu m-as feri sa sustin o taxa de autostrazi platita de toti soferii, prin benzina sau prin vigneta CU SINGURA MARE CONDITIE ca acele taxe sa fie 100% directionate inapoi in constructia de noi A si reabilitarea/mentenanta A si DN. Sper sa nu-mi iau prea multe dislike-uri, dar na, am si eu dreptul la o opinie.

sebba

plata tichet prin telefon inseamna infrastructura de control care sa faca asta "live" ptr fiecare masina in parte
din experienta sistemului de plata prin SMS a parcarilor din Arad, cu siguranta pretul ar fi minim dublu fata de sisteme clasice gen bariera dar mai incomode

chiar daca barierele ar fi incomode ar avea avantajul ca ar taxa exact distanta pe care ai parcurs-o, de unde intri si pana unde iesi
dar un sistem de plata prin telefon ar fi mai complicat de implementat la nivelul la care trebuie sa calculeze cat ai mers pe A
sa zicem ca intri la Arad si vrei sa iesi la Timisoara si platest prin telefon taxa dar ratezi iesirea pe la care vroiai tu sa iesi si te duci pana la Izvin
si te ia camera si0ti vine amenda acasa...

e cam greu de calculat asa si de implementat prin plata electronica

totul ar trebui sa fie simplu, si ca la altii... daca tot ne aliniem de atatia ani... DN free si A-uri cu vigneta
la PPP-uri? nush... poate chiar un calcul simplu... cati km de A are Romania? sa zicem ca va ajunge sa aibe 2000km. Cat are un tronson de PPP? sa zicem 100km. Asta inseamna ca acel tronson va lua a 20-a parte din banii incasati prin vigneta de A-uri, la nivel national.

dar asta ar merge intr-o infrastructura unde A-urile acopera intradevar nevoile nationale la un nivel cel putin satisfacator
Sailing away! S/Y Haimana

sebba

pai ionut... merge si nu prea... ca pe motivele astea si dl. Ionescu, care nu are masina si nici nu e sofer, ar trebui sa plateasca taxa de autostrada...
Sailing away! S/Y Haimana

dr4qul4

eu ma referam strict la concesiuni!

de exemplu comarnic-brasov ori opresti la o benzinarie si iti iei bilet pentru acea autostrada ori platesti direct cu cardul/telefonul. tichetul pentru cei 58 de km ar tb sa fie unul singur. sa nu conteze ca iesi la sinaia sau predeal.

pe Pitesti-Bucuresti-Constanta ar tb sa se paota palti la 50 de km si puse sisteme de citire a numarului din 50 in 50 de km.

nu e greu de implementat un asemenea sistem: opresti la benzinarie si acolo te pot baga in calcualtor ca ai platit
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

iuli

Poate nu am fost destul de explicit.

As fi de acord cu taxa pe autostrada, adica actuala rovinieta sa devina doar pentru autostrada si pentru cateva DN care leaga orasele mari si care nu au optiune pentru autostrada (adica Arad - Oradea sa fie taxat dar Deva - Sebes pe DN sa nu fie taxat). Inainte cei de la guvernare spuneau ca nu pot taxa doar autostrada ca nu avem destula autostrada, dar acum incepem sa avem asa ca nu vad de ce nu am face asa.

Nu vroiam sa discut despre Sova, dar nu ma pot abtine. Prostia lui cu taxarea A1+A0+A2 e o cretinatate fara margini. Ideea va fi abandondata dupa ce pleaca el cu minister cu tot (sper ca de la vara!!!) pentru ca e absurd sa taxezi o autostrada construita pe fonduri europene si sa nu taxezi de exemplu A3 care e facut pe banii statului. Sa incepi acum sa faci terci un drum ca sa introduci porti de taxare e alta cretinatate fara margini ca dupa numai 2-3 ani altul sa se trezeasca ca e o prostie si sa renunte la taxare si portile sa stea acolo.
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

sebba

iuli, "dar acum incepem sa avem" imi pare o indulgenta extrem de mare din partea ta :D

separarea DN-urilor care au alternativa cu A si a celor care n-au imi pare cam nefacubila
din pacate am insa un "feeling de senzatie" ca vor pastra vigneta actuala (si marita) si vor mai si taxa A-urile, asa, suplimentar. ca nu suntem in Brazilia sa iasa poporul in strada de la un bilet de autobuz... noi? "bucurosi le-om duce toate..." :/
Sailing away! S/Y Haimana

cezar-mario2012

Taxa de pe A1 si A2 sunt pentru întreținere si reparații,  statul român nu are bani pentru acestea,  si cred ca toate autostrăzile vor avea dupa un anumit timp taxe, chiar daca sunt cu bani europeni.

teocharis

cum adica nu are bani pentru intretinere, poti elabora?

unde merg banii din rovignieta?