[Nord-Vest] Discutii, lucrari si proiecte diverse in Regiunea Nord-Vest

Started by Bogdan_Cluj, March 29, 2017, 10:29:17 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

RobertH


gsimon


marinul

Interes mare pentru drumurile ocolitoare din Zona Metropolitană Oradea: au fost depuse 7 oferte pentru proiectele tehnice

Consiliul Judeţean Bihor a anunţat că la licitaţia pentru întocmirea proiectelor tehnice ale viitoarelor drumuri judeţene cu rol de ocolire a comunelor Oşorhei, Nojorid şi Sântandrei au fost depuse 7 oferte din partea firmelor şi asocierilor de firme interesate.


Urmează "centurile" Biharia şi Paleu, pentru care licitaţia o va organiza Primăria Oradea, iar apoi şi Sânmartin. 

7 oferte

CJ Bihor a precizat, într-un comunicat dat publicităţii marţi, că termenul pentru depunerea ofertelor de către firmele interesate să elaboreze proiectele tehnice ale drumurilor a expirat vineri.

În urma anunţului postat în Sistemul Electronic de Achiziţii Publice, au depus oferte şapte firme şi asocieri de firme: SC DP Cons SRL, SC Proiect-Construct Regiunea Transilvania, Proexco SRL, Aduro Impex, Costin şi Vlad Birou de Proiectare SRL, asocierea Precon Transilvania (lider) cu Aquacons şi asocierea East Water Drillings (lider) cu 3TI Progetti Italia-Ingegneria Integrata SPA.

Valoarea totală a achiziţiei este de 2.716.894 lei, fără TVA, proiectul "Creşterea accesibilităţii pe drumurile judeţene în Zona Metropolitană Oradea" referindu-se la reabilitarea DJ 767E Oşorhei-Copăcel (12,7 km) şi realizarea centurilor Oşorhei (5,8 km), Sântandrei (5 km) şi Nojorid (8,4 km).

Consiliul Judeţean Bihor şi-a asumat la finalul anului trecut realizarea a trei drumuri de legătură în Zona Metropolitană Oradea (ZMO), în parteneriat cu cele trei primării pe raza cărora trec drumurile, respectiv Oşorhei, Nojorid şi Sântandrei.

Judeţul Bihor va beneficia de fonduri europene de 340.000 euro pentru finanţarea proiectelor tehnice, iar execuţia urmează să fie finanţată tot cu fonduri UE, prin Programul Operaţional Regional.

Decizia privind realizarea proiectului "Creşterea accesibilităţii pe drumuri judeţene în Zona Metropolitană Oradea" a fost luată ca urmare a traficului intens din ZMO şi a numărului mare de persoane care au locuri de muncă în apropierea oraşului Oradea (din peste 160.000 de locuri de muncă din Bihor, 115.000 sunt în ZMO).

Documentaţia tehnică a fost pregătittă în parteneriat cu primăriile din zona limitrofă a Oradiei (Oşorhei, Nojorid şi Sântandrei) şi cu Asociaţia Zona Metropolitană Oradea, care a realizat anul trecut studiile de fezabilitate pentru câteva drumuri ocolitoare, ce vor fi baza accesării fondurilor europene în perioada următoare.

"Acest proiect ar permite exportul de prosperitate dinspre Oradea în direcţia unui perimetru extern de 20-30 km. Estimăm că valoarea acestor trei proiecte se va ridica la aproximativ 40 milioane euro. Am hotărât să facem aceste schimbări pentru ca zonele din judeţul Bihor să aibă o accesibilitate mai bună, în aşa fel încât să se dezvolte judeţul şi, deasemenea, să existe un impact economic semnificativ asupra dezvoltării prin aceste investiţii. Banii europeni trebuie să fie investiţi acolo unde într-adevăr folosirea lor este la îndemâna mult mai multor oameni, pentru că acolo este şi dezvoltarea economică", a motivat Ilie Bolojan, preşedintele Consiliului Judeţean Bihor, necesitatea viitoarelor drumuri judeţene ce vor funcţiona ca şosele ocolitoare pentru cele trei comune din ZMO.

Celelalte două centuri pentru care s-au mai întocmit studii de fezabilitate, Biharia şi Paleu, vor fi realizate de Primăria Oradea, iar legătura între Sânmartin şi Oradea se va realiza în perioada următoare prin Programul Operaţional Sectorial Transporturi, precizează comunicatul CJ Bihor.





Powered by API/PUM imgur uploader

ebihoreanul

Vlad T.

Salutare!! Revin cu un nou update la podul peste raul Crasna din Simleu Silvaniei. A trecut ceva vreme de la ultimul update, dar s-au intamplat multe pe santier. In momentul de fata este aproape gata, desi termenul contractual de executie este pana in februarie 2022. Din ce imi pot da seama, mai ramane de facut doar partea superioara a parapetului metalic, scarile de acces la culee( pentru intretinere?) si marcajele rutiere. Dupa parerea mea, sunt 100% sigur ca pana in aprilie o sa fie inaugurat.
(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)



Powered by API/PUM imgur uploader

keeda

Salut, asa se prezinta in acest moment DJ 186 in centrul comunei Bogdan Voda (MM). Vai si amar de localnici si de cei ce tranziteaza comuna. Drumul se afla in curs reabilitare, se lucreaza in continuare foarte slab, si nicidecum in puntele critice. Poate vremea buna ce se anunta va aduce o schimbare.

GPS





Powered by API/PUM imgur uploader

matyi92

Nu am gasit thread separat despre acest topic, deci il pun aici.
Filmare noua despre podul peste Somes din Satu Mare, construit de Strabag. Lucrurile avanseaza intr-un ritm bun dupa parerea mea.

Sursa


vasile.silion

"𝗖𝗼𝗻𝘀𝗶𝗹𝗶𝘂𝗹 𝗝𝘂𝗱𝗲𝘁𝗲𝗮𝗻 𝗮 𝗿𝗲𝗰𝗲𝗽𝘁𝗶𝗼𝗻𝗮𝘁 𝗮𝗺𝗯𝗲𝗹𝗲 𝗹𝗼𝘁𝘂𝗿𝗶 𝗮𝗹𝗲 𝗗𝗝 𝟭𝟬𝟵, 𝗗𝗿𝘂𝗺𝘂𝗹 𝗕𝗶𝘀𝘁𝗿𝗶𝘁𝗲𝗶

Consiliul Județean Cluj a recepționat lucrările de reabilitare și modernizare, pe fonduri europene, a loturilor 1 și 2 ale drumului județean 109 Răscruci – Borșa – Vultureni – Așchileu – limită cu județul Sălaj, în lungime totală de aproximativ 32 de km.

𝗣𝗿𝗲𝘀𝗲𝗱𝗶𝗻𝘁𝗲𝗹𝗲 𝗖𝗼𝗻𝘀𝗶𝗹𝗶𝘂𝗹𝘂𝗶 𝗝𝘂𝗱𝗲𝘁𝗲𝗮𝗻 𝗖𝗹𝘂𝗷, 𝗱𝗼𝗺𝗻𝘂𝗹 𝗔𝗹𝗶𝗻 𝗧𝗶𝘀̦𝗲: ,,𝑇𝑜𝑡𝑖 𝑐𝑒𝑖 𝑐𝑎𝑟𝑒 𝑣𝑜𝑟 𝑡𝑟𝑎𝑛𝑧𝑖𝑡𝑎 𝑧𝑜𝑛𝑎 𝑠𝑒 𝑣𝑜𝑟 𝑐𝑜𝑛𝑣𝑖𝑛𝑔𝑒 𝑑𝑒 𝑓𝑎𝑝𝑡𝑢𝑙 𝑐𝑎, 𝑙𝑎 𝑓𝑖𝑛𝑎𝑙𝑢𝑙 𝑢𝑛𝑜𝑟 𝑙𝑢𝑐𝑟𝑎𝑟𝑖 𝑑𝑒 𝑚𝑎𝑟𝑒 𝑎𝑛𝑣𝑒𝑟𝑔𝑢𝑟𝑎, 𝑎𝑐𝑒𝑠𝑡 𝑑𝑟𝑢𝑚 𝑗𝑢𝑑𝑒𝑡𝑒𝑎𝑛 𝑎𝑟𝑎𝑡𝑎 𝑖𝑚𝑝𝑒𝑐𝑎𝑏𝑖𝑙 𝑠𝑖 𝑠𝑒 𝑝𝑟𝑒𝑧𝑖𝑛𝑡𝑎 𝑖𝑛 𝑐𝑜𝑛𝑑𝑖𝑡𝑖𝑖 𝑒𝑥𝑐𝑒𝑙𝑒𝑛𝑡𝑒 𝑑𝑒 𝑐𝑖𝑟𝑐𝑢𝑙𝑎𝑡𝑖𝑒. 𝐸 𝑢𝑛 𝑛𝑜𝑢 𝑒𝑥𝑒𝑚𝑝𝑙𝑢 𝑙𝑒𝑔𝑎𝑡 𝑑𝑒 𝑓𝑒𝑙𝑢𝑙 𝑖𝑛 𝑐𝑎𝑟𝑒, 𝑓𝑜𝑙𝑜𝑠𝑖𝑡𝑖 𝑐𝑢 𝑖𝑛𝑡𝑒𝑙𝑒𝑝𝑐𝑖𝑢𝑛𝑒, 𝑏𝑎𝑛𝑖𝑖 𝑒𝑢𝑟𝑜𝑝𝑒𝑛𝑖 𝑝𝑜𝑡 𝑐𝑜𝑛𝑡𝑟𝑖𝑏𝑢𝑖 𝑙𝑎 𝑑𝑒𝑧𝑣𝑜𝑙𝑡𝑎𝑟𝑒𝑎 𝑢𝑛𝑜𝑟 𝑖𝑛𝑡𝑟𝑒𝑔𝑖 𝑧𝑜𝑛𝑒 𝑠𝑖 𝑝𝑜𝑡 𝑎𝑠𝑖𝑔𝑢𝑟𝑎 𝑢𝑛 𝑝𝑙𝑢𝑠 𝑑𝑒 𝑏𝑢𝑛𝑎𝑠𝑡𝑎𝑟𝑒 𝑖𝑛 𝑐𝑜𝑚𝑢𝑛𝑖𝑡𝑎𝑡𝑖𝑙𝑒 𝑙𝑜𝑐𝑎𝑙𝑒".   

Reabilitarea acestui drum județean de importanță strategică și turistică, parte componentă a proiectului european ,,Drumul Bistriței", a constat într-o serie de lucrări complexe, în profunzimea drumului, de la fundație până la așternerea celor două straturi de covor asfaltic.
Valoarea totală a investiției derulate de forul administrativ județean pe cele două loturi a fost de 51.232.712 lei fără TVA, din care 98% au provenit din finanțarea europeană asigurată prin Programul Operațional Regional 2014-2020."

https://www.facebook.com/376882935758661/posts/3723467454433509/
,,România are un sens întrucât o începem. Trebuie s-o creăm lăuntric, pentru a putea renaște în ea. Plăsmuirea acestei țări să ne fie singura obsesie." Emil Cioran

vasile.silion

^Nu știu exact cum arată DJ170B, cu siguranță e doar un drum de pământ, dar dacă s-ar largi și moderniza, ar fi de un real folos! Într-adevăr, ar fi un drum de doar 6 km, în afara localităților, care ar crea o legătură între Așchileu și DN 1F, la Topa Mică pe deal. Această legătură ar defini complet un fel de centură nordică pentru Cluj (Topa Mică - Așchileu - Vultureni - Răscruci) mai exterioară decât eventuala centură
nordică Baciu - Chinteni - Apahida, pentru traficul dinspre Sălaj spre Bistrița și chiar, în perspectivă, o legătură nouă dinspre Nordul județului către Autostrada A3 (va fi nod pe autostradă la Zimbor).

Și e cel mai ușor de realizate: am spus, ar fi doar 6 km de drum modernizat, care nu trece prin localități.
,,România are un sens întrucât o începem. Trebuie s-o creăm lăuntric, pentru a putea renaște în ea. Plăsmuirea acestei țări să ne fie singura obsesie." Emil Cioran

vasile.silion

^Interesant că la comentariul meu pe pagina de Facebook a Consiliului Județean Cluj, la postarea cu pricina, am și primit un răspuns de la Consiliul județean:
"Adrian Stoica Silion Vasile, aveți dreptate! Drumul județean 170B are o valoare strategică importantă în angrenajul rețelei de drumuri a județului, el putând constitui, într-adevăr, un drum de legătură extrem de util care să preia traficul de tranzit care vine dinspre zona de sud a Sălajului înspre zona nordică a județului Cluj și, pe mai departe, către județele limitrofe Maramureș și Bistrița-Năsăud.
Tocmai din acest considerent, vă informăm faptul că DJ 170B se regăsește pe lista proiectelor propuse a fi finanțate prin Programul de modernizare și reabilitare, pe fonduri europene, a drumurilor județene pe perioada 2024-2028.
Astfel, în perioada următoare, Consiliul Județean va scoate la licitație serviciile de proiectare a lucrărilor pe acest drum județean, urmând ca, după finalizarea proiectului și câștigarea finanțării europene, să putem da drumul lucrărilor de execuție."
,,România are un sens întrucât o începem. Trebuie s-o creăm lăuntric, pentru a putea renaște în ea. Plăsmuirea acestei țări să ne fie singura obsesie." Emil Cioran

qionescu1

Nevoia unei legaturi intre Rascruci si A3 este cunoscuta, in momentul de fata CJ cautand solutii pentru acest lucru. Au identificat acest DJ intre Topa Mica si Aschileu care este impracticabil acum insa avantajul vine pe parte birocratica, drumul exista este clasificat ca atare (DJ) si necesita modernizare doar. Problema e si conexiunea cu A3 pentru ca asa cum stim nodurile proiectate pe A3 sunt (se pare ca) doar la Zimbor, Poarta Salajului si Nadasel in aceeasi stupida abordare ca si pe tronsonul Turda-Cluj, desi s-ar fi putut profita de pasaje ce se vor construi in aceasta zona deluroasa.

Partea proasta e ca A3 va fi gata in 2023, cel putin pe grafic, deci ne mai asteapta cel putin 2 ani de la finalizarea A3 pana ce intram pe fondurile din 2024-2028 ca sa se poata construi ceva acolo. Partea si mai proasta e ca daca se va reusi cu proiectul conexiunii la A3 prin Topa Mica tot nu va fi suficient pentru ca drumul asta nu poate fi o solutie decat pentru comunele din zona.

Pentru o conexiune de viteza intre A3 si DX4, cu rol si de centura de nord a Clujului nu putem avea decat cel putin un DN 1+1, cu posibilitate de extindere si care sa aiba traseul de la Mihaiesti la Rascruci paralel oarecum cu DJ 109 pe la sud de el in afara localitatilor traversate de el (Aschileul Mare, Aschileul Mic, Fodora, Vultureni, Ciumafaia, Borsa, Rascruci. Sa vedem ce inseamna descetralizarea proiectelor pe fonduri europene si poate avem o sansa sa facem lucrurile cum trebuie.

vasile.silion

Nu poți să compari investiția intr-un drum nou de 6 km relativ in linie dreapta, cu un drum nou de 30 km peste dealuri, peste văi... Asta din urmă ar mai dura mult și bine până la concretizare...
,,România are un sens întrucât o începem. Trebuie s-o creăm lăuntric, pentru a putea renaște în ea. Plăsmuirea acestei țări să ne fie singura obsesie." Emil Cioran

qionescu1

Daca tot e vorba de 6 km atunci intra in calcul si varianta Mihaiesti-Babutiu-DJ109 (inainte de Vultureni) care are avantajul ca evita Vultureni, Aschileu Mare si Mic si e mai scurta. Consider ca ar fi o varianta mai buna.

vasile.silion

Există deja un drum pe varianta asta sau e doar un segment teoretic între două puncte de pe hartă?
,,România are un sens întrucât o începem. Trebuie s-o creăm lăuntric, pentru a putea renaște în ea. Plăsmuirea acestei țări să ne fie singura obsesie." Emil Cioran


vasile.silion

,,România are un sens întrucât o începem. Trebuie s-o creăm lăuntric, pentru a putea renaște în ea. Plăsmuirea acestei țări să ne fie singura obsesie." Emil Cioran