[Nord-Vest] Discutii, lucrari si proiecte diverse in Regiunea Nord-Vest

Started by Bogdan_Cluj, March 29, 2017, 10:29:17 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

qionescu1

E pana la Jibou (daca s-a stabilit in final traseul asta) pentru ca pana aici face parte din DX Turda-Satu Mare, drum prevazut in masterplan. La cum functioneaza adminstratia centrala n-ar strica sa se trezeasca si sa implice si consiliul judetean SM fie la asocierea asta fie intr-una noua cu MM, daca doar asa merg lucrurile. Altfel sunt toate sansele sa nu se faca nimic.

vasile.silion

@qionescu1, deja există o înțelegere la nivel de consilii județene între Maramureș și Satu Mare pentru drumul expres!
Citește articolul ăsta!

https://www.presasm.ro/drum-expres-de-340-milioane-euro-intre-satu-mare-si-baia-mare-pana-la-frontiera-cu-ungaria/
,,România are un sens întrucât o începem. Trebuie s-o creăm lăuntric, pentru a putea renaște în ea. Plăsmuirea acestei țări să ne fie singura obsesie." Emil Cioran

vasile.silion

,,România are un sens întrucât o începem. Trebuie s-o creăm lăuntric, pentru a putea renaște în ea. Plăsmuirea acestei țări să ne fie singura obsesie." Emil Cioran

qionescu1

Felicitari lor atunci! Nu eram fanul acestor asocieri insa cu participarea CNAIR pe partea de traseu si componenta tehnica lucrurile par a fi altele. Mai ramane licitatia si executia unde speram ca o sa se descurce consiliile judetene si Drdp urile regionale. Multe din consiliile judetene au experienta cu reabilitari de drumuri pe fonduri deci nu ar trebui sa fie ceva cu totul nou. In afara de centura Oradea mai avem vreun exemplu de succes? Indeferent... descentralizarea ramane singura noastra sansa.

voicul

La Valea lui Train pe DN19 nu e proiectat nici o centura? Nici macar din pix?

Citind comentariul de mai jos: da, e a lui Mihai  :lol:

marinul


RobertH

Cu un search pe google , se pare ca doar acum se gandesc pentru un SF.
Quote500.000 lei+TVA din bugetul ADD Bihor, pentru acest an, vor fi folosiţi pentru finanţarea studiilor de fezabilitate necesare demarării proiectului de infrastructură rutieră, în Marghita, Vaşcău și Valea lui Mihai, UTA-uri, care nu au demarat încă proiecte de infrastructură rutieră.

https://www.alesdonline.ro/bihor/municipiul-marghita-si-orasele-valea-lui-mihai-si-vascau-vor-primi-fonduri-din-partea-consiliului-judetean-bihor-pentru-finantarea-studiilor-de-fezabilitate-necesare-in-proiectele-de-construire-a-cent/

marinul

De povestirile astea am auzit, dar nimic concret. Actualul consiliu judetean are alte prioritati iar Valea lui Mihai se tranziteaza lejer pe DN19 care nu trece prin centru localitatii. Daca in viitor vor avea acces si tirurile in punctul de frontiera, atunci am putea vb de o "congestionare" a traficului greu.

keeda

Salutare tuturor,

m-am "aventurat" zilele trecute pe DJ186 (Vadu Izei - Sacel). Lucrarile nu sunt pe departe finalizate, dar se poate circula in conditii acceptabile. Portiunea intre Vadu Izei și Bârsana a fost finalizată inca din vara, între Bârsana și Săcel este strat de bază cu marcaje temporare (mai putin in Bogdan Vodă unde nici nu s-au apucat inca, se lucreaza la rigole), mai multe poduri nu sunt inca finalizate, sambata se lucra foarte slab.

Din pacate fara poze.

StefanCelMare

Dacă s-ar reabilita și Telciu - Moisei, Maramureșul ar avea o infrastructură cum nu a mai avut vreodată.
Incredibil cât schimbă aspectul unei zone drumul refăcut.
Zona Moisei - Borșa s-a schimbat foarte mult in bine ca aspect după reabilitarea DN18. Mai că poți face turism!

marinul

Cred ca aici s-a mai discutat de drumul spre Padis din Cluj

Ilie Bolojan pe facebook

"LEGĂM BIHORUL DE CLUJ PRIN APUSENI
Am demarat proiectul de modernizare a drumului forestier ce leagă, prin Apuseni, zona Boga - Padiş din județul Bihor, de zona Doda Pilii - Răchiţele din județul Cluj.
După ce consiliile județene din cele două județe au asfaltat fiecare porțiunile de drum județean ce duc spre zona montană,  a rămas un tronson de 10 km de drum forestier, din Padiş până în Ic Ponor.
Modernizarea acestui tronson ar dezvolta turismul în zona munților Apuseni.
Avem acordul de principiu al primăriei Budureasa pentru transferul drumului forestier din proprietatea comunei în cea a Consiliului Județean Bihor, în vederea modernizării. În prima ședință de Consiliu din decembrie vom solicita preluarea terenului.
Pe lângă preluarea drumului forestier, care are o lățime de aproximativ 6 metri, mai trebuie să preluăm de la Ministerul Mediului câte 2 metri, de o parte şi de alta a actualului drum forestier, pentru a ajunge la lățimea de 10 metri necesară amenajării drumului județean.
Am primit acordul ministerului pentru această procedură şi de săptămâna viitoare vom iniția demersurile necesare.
De asemenea,  e nevoie să scoatem din categoria de fond forestier cele 10 ha de teren care reprezintă suprafața totală a celor 10 km de drum nou. Vom împăduri o suprafață echivalentă în zona montană limitrofă în cursul anului viitor.
Ne propunem ca până la mijlocul anului viitor să avem toate aspectele juridice clarificate şi să terminăm, în paralel, şi studiul de fezabilitate. Estimăm că valoarea proiectului poate ajunge la 6 milioane euro, cam 600.000 de euro pe km de drum.
Odată cu lucrările de modernizare vom amenaja şi o zonă de campare, ce va asigura condiții civilizate pentru turiștii din zona Glăvoi. Ne propunem ca în primăvara anului 2022 să începem efectiv lucrările.
Mulțumesc primăriei din Budureasa şi celorlalte din zonă pentru această colaborare."





Powered by API/PUM imgur uploader

vasile.silion

Asta e o veste excelentă, mult așteptată în special ... de clujeni! Între Cluj și Padiș se scurtează drumul decent (adică pe asfalt), cu 100 km! 
Știu că mulți au cerut modernizarea acestui drum.
Chiar eu am lăsat un comentariu in acest sens pe pagina de Facebook a lui Ilie Bolojan, când și-a anunțat candidatura la C.J. Bihor. I-am cerut să facă drumul ăsta. Nu știu cât citește el comentariile de pe Facebook, dar cine știe...
,,România are un sens întrucât o începem. Trebuie s-o creăm lăuntric, pentru a putea renaște în ea. Plăsmuirea acestei țări să ne fie singura obsesie." Emil Cioran

qionescu1

Scriu aici desi poate ar fi mai bine pe topicul DX Turda Satu Mare...
Pana recent drumurile judetene din Cluj au fost foarte proaste. Alba si Salajul dau clasa cu mult administratiei judetene a lui Tise. Am vrut sa zic ca ne-au luat fata altii acum (BH, SM, MM, SJ, AR si TM dar de fapt niciodata Clujul pana acum nu a fost primul. Stadionul, un nou sediu gandit prost pe care vor sa-l refaca acum (!) o pista pe trei sferturi gata ( si cu probleme de calitate) si intr-un final groapa de gunoi (cu si mai multe probleme salvata doar de giustitia clujeana) cam astea au fost. Starea drumurilor judetene a fost imbunatatita recent dar mie imi lasa impresia ca nu la calitatea celor din AB si SJ de ex.  Deja judetele amintite au facut primii pasi concreti spre implementare a DXului, de la consiliul judetean Cluj nu se aude nimic. Am mari emotii ca administratia Tise va fi capabila de implementarea DX Turda-Dej.


StefanCelMare

Eu sunt sceptic cu privire la acest drum, Padiș - Ic Ponor - Răchițele.
Am fost spre Padiș anul ăsta pe drumul forestier de vreo 3-4 ori.
În timpul săptămânii, nimic notabil, doar că drumul în partea asfaltată (Ic Ponor - Răchițele) este virajat și îngustat deseori pe porțiuni destul de lungi.
În weekend însă, nebunie.
Un flux de mașini care părea mare (dar poate nici nu e), dar care se bloca inevitabil pe porțiunile înguste dintre Răchițele și Ic Ponor.
Repet, sunt sceptic cu privire la acest drum care continuă de la Ic Ponor spre Padiș.
Cred că va crea mai multe probleme decât rezolvă.
Cred că fluxul auto va depăși mult ce era deja problematic în weekendurile de vară.
Nu văd soluții pentru acele îngustări (nu rapide sau acceptabile ca preț).
La asta se adaugă problemele de sus, de pe platoul Padiș. Nu există în Padiș nimic pregătit pentru afluxul imens de mașini ce vor tranzita zona cu scopul de a opri acolo.
Nu există parcări de dimensiuni mari, evacuarea deșeurilor este și acum problematică. Padișul este o dolină, cu sorburi care duc apele potențial reziduale te miri pe unde, prin ce chei, peșteri, prin ce zone care sunt rezervații stricte. Probabil sunt studii și se știe exact, dar ca idee, toată zona Padiș-Glăvoi-Vărășoaia este conectată la rețeaua hidrografică din toate minunile alea naturale de acolo (Cheile Someșului Cald, Cetățile Ponorului, Cetățile Rădesei, Cheile Galbena, Cheile Ordâncușii, etc).
On topic, ducem acolo sute de mii sau cel mai probabil milioane de vizitatori anual, o zonă sensibilă în care capacitatea de evacuare a deșeurilor este și acum chestionabilă.
Nu sunt WC-uri suficiente acum.
Nu sunt surse de apă suficiente acum.
Nu sunt delimitate parcări.
Nu este posibil să lași pe oricine să campeze oriunde și să facă foc cu lemn din zonă așa cum e foarte posibil să fie când vor veni zeci de mii de oameni într-un weekend acolo.
Avem probleme mari cu zona respectivă, cu drumul îngust.
O să o spun o singură dată, drumul va crea probleme mai multe decât rezolvă.
Sper sincer ca dl. Bolojan, căruia i-am și scris un e-mail, să abordeze problema în întregime, nu doar drumul.
E nevoie de parcări de dimensiuni mai mari, de surse de apă, de WC-uri vidanjate, de campări delimitate clar, fie cu interdicție foc fie cu lemn vândut de administrația parcului, de evacuare deșeuri.
Toate se pot face prin impunerea de taxe - taxă de acces, taxă de parcare, taxă de campare.

PS - inclusiv semnalul GSM trebuie îmbunătățit (e pe Padiș, și pe zone din drumul Ic Ponor - Padiș, atât), și accesul la curent electric.
Chiar dacă cine se duce acolo nu are nevoie de net și curent teoretic, practic, când ai zeci de mii de turiști pe zone fără semnal, posibilitatea de accidente cu consecințe grave ce nu pot fi semnalate crește enorm.