[Nord-Vest] Discutii, lucrari si proiecte diverse in Regiunea Nord-Vest

Started by Bogdan_Cluj, March 29, 2017, 10:29:17 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Bogdan_Cluj

Promisiuni modernizare DJ, judetul Cluj - 2018

"plenul Consiliului Județean Cluj a aprobat luni, 19 februarie a.c., lista celor 26 de drumuri județene pe care se vor executa în 2018 lucrări complexe de modernizare și reabilitare, în profunzimea drumului. Tot cu acest prilej, forul administrativ județean a aprobat și suma totală destinată finanțării lucrărilor, aceasta fiind de 115.899.670 de lei.

Astfel, în ceea ce privește continuarea investițiilor demarate în anul 2017, forul administrativ județean a alocat din bugetul propriu suma de 551.000 lei care, împreună cu cei cca. 19 milioane de lei ce urmează a fi decontați prin programul guvernamental destinat sprijinirii infrastructurii locale, vor fi folosiți pentru reabilitarea și modernizarea a aproximativ 110 kilometri de drumuri județene.

De asemenea, pentru finalizarea lucrărilor de modernizare începute în cursul anului trecut și neterminate, dar și pentru demararea de noi investiții, pe o lungime totală de 194 de kilometri de drumuri județene, Consiliul Județean a alocat nu mai puțin de 109.489.670 lei, banii provenind din creditul contractat în acest scop de forul administrativ județean la finele anului 2016.

,,2018 e anul în care aceste investiții complexe finalizate cu așternerea a două straturi de asfalt vor viza nu mai puțin de 26 de drumuri județene de pe întreg teritoriul județului. E vorba de 304 km, un număr record, nemaiîntâlnit până acum. Efortul care stă însă în spatele acestui ambițios program de investiții e unul considerabil, zeci și zeci de documentații tehnice, avize și acorduri pe care a trebuit să le obținem și care ne permit acum să transformăm drumurile județului într-un imens șantier" a declarat președintele Consiliului Județean Cluj, domnul Alin Tișe.

Nu în ultimul rând, pentru ca investițiile să se deruleze în condiții optime, acestor sume li se adaugă o serie de alte fonduri cu titlul de cheltuieli de investiții, în cuantum de 5.859.000 de lei, necesare pentru achitarea serviciilor de intabulare, a serviciilor de laborator încercări drumuri, a expertizelor tehnice, avizelor, acordurilor, verificărilor tehnice pentru proiecte, a documentației de avizare a lucrărilor de intervenții (DALI) și, respectiv, a cotelor aferente Inspectoratului de Stat în Construcții." ---> detalii aici despre aceasta investitie de 5.8 milioane alocata pentru 27 de drumuri de pamanai



Sursa: https://www.facebook.com/cjcluj/posts/1580313755415567



Pt comparatie, puteti vedea aici, promisiunile de la inceputul anului 2017

HVMihnea

Si eu m-am fixat pe A3 chiar daca stau in Buna Ziua (nu e teroare deloc daca nu nimeresti ora de varf). Pai.. cred ca de-aia ii spune "deviere", ca te pune sa ocolesti. E nasol prin zona industriala, stiu... nici A3 nu e parfum, dar e mai ok decat o coada de vineri seara de la semafor.
Daca tot sunt pe thread-ul asta, mai am o intrebare. Eu de un an si cateva luni is in Cluj si de atunci tot se lucreaza la Feleacul (nu pot sa imi explic ce). Ce se intampla acolo?

Bogdan_Cluj

38 de drumuri județene vor beneficia în 2018 de lucrări de întreținere

Consiliul Județean Cluj a aprobat lista celor 38 de drumuri județene pe care se vor executa în anul 2018 lucrări de întreținere curentă și periodică. Conform programului de lucrări aprobat de plenul forului administrativ județean, nu mai puțin de 70.000.000 de lei au fost alocați de Consiliul Județean pentru executarea acestor lucrări.

Lucrările de întreținere constând în plombări, burdușiri și curățiri ale acostamentelor, șanțurilor și podețelor vor fi executate pe nu mai puțin de 38 de drumuri județene. Dintre acestea, pe 14 tronsoane, în lungime totală de 113 km, vor fi realizate lucrări de așternere de covor asfaltic.

,,Chiar dacă vorbim de lucrări de întreținere, am insistat ca o bună parte a acestora să se finalizeze cu turnarea de covor asfaltic, astfel încât durabilitatea acestora și beneficiile pe care participanții la trafic le vor resimți să fie cât mai mari" a declarat președintele Consiliului Județean Cluj, domnul Alin Tișe.

În ceea ce privește procedura de alegere a sectoarelor de drum care vor beneficia de lucrări de întreținere, criteriile avute în vedere au fost de natură obiectivă. Au fost, astfel, avute în vedere, în principal, starea de viabilitate a acestora, programele de reabilitare și modernizare aflate în desfășurare precum și lucrările de întreținere care au fost începute în anul anterior, astfel încât să se asigure o continuitate.

Suma de 70.000.000 de lei alocată de Consiliul Județean cuprinde, alături de contravaloarea lucrărilor propriu-zise de întreținere din 2018, și valoarea contractelor de deszăpezire aferente perioadei 1 ianuarie - 31 martie 2018 precum și acoperirea costului aferent derulării lucrărilor de realizare a marcajelor și indicatoarelor rutiere, respectiv a posibilelor cheltuieli pentru anumite situații de urgență ivite pe parcursul anului.

Reamintim în acest context faptul că, în urma procedurii de licitație deschisă desfășurate în acest scop, în anul 2015 a fost încheiat între Județul Cluj şi SC Diferit SRL pentru Lotul 1 și, respectiv Asocierea SC Drumuri şi Poduri Judeţene SA - Societatea de Construcţii Napoca SA pentru Loturile 2 și 3, câte un Acord - Cadru de ,,Lucrări de întreținere pe timp de vară și prestarea serviciilor de deszăpezire a drumurilor județene din Județul Cluj", pe o perioadă de 3 ani începând cu data de 7 aprilie 2015 și până în 6 aprilie 2018.



Sursa: https://www.facebook.com/cjcluj/posts/1580371765409766


Pentru comparatie, aici lista pentru intretineri drumuri in 2017

TheStig

Trei localităţi din judeţul Cluj - Sâncraiu, Călăţele şi Huedin - vor să construiască o pistă de biciclete pe traseul unei linii dezafectate de cale ferată. Cei trei primari vor să atragă pentru acest proiect o finanţare europeană de 200.000 de euro. Mai multe detalii: http://ziuadecj.realitatea.net/eveniment/se-intampla-la-cluj-pista-pentru-biciclete-in-loc-de-cale-ferata--170401.html

Bogdan_Cluj

Modernizare si intretinere Drumuri Judetene (Cluj, 2018)

Toate informatiile despre modernizare si intretinere DJ sintetizate aici:
https://clujeuropean.com/2018/02/21/modernizare-si-intretinere-dj-2018-judetul-cluj/
Vom avea un baseline pentru 2019 :)


TibiV

Care sun sansele reale ?...

Pentru mine, un ardeleano-clujo-dejean prin adoptie, harta asta mi se pare un basm frumos....
(Pleonasm, recunosc, toate basmele sunt frumoase, ca altfel ar fi filme cu vampiri...  O:-))
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Bogdan_Cluj

Nu stui ce sa zic. Cele din 2017 s-au cam facut din ce am reusit eu sa urmaresc din comunicatele autoritatilor judetene + ce au postat si restul colegilor, dar despre calitate nu pot sa ma pronunt (cel putin nu pozitiv din ce am vazut la Gheorgheni, Salicea si Lita).
Vezi ca unele dintre ele sunt continuare la ce s-a inceput in 2017.

cristi5

Tibi, ia-ti o saptamana si du-te pe DJurile reabilitate din jud Cluj. Belis-Rachitele e ceva intre Austria si Elvetia. Rachitele-Ic Ponor la fel. Rachitele-Sacuieu-Bologa e nou. Daca tin bine minte se face si Valea Draganului care era bombardament.

Unele DJuri mai vechi gen Capus-Belis sunt iar OK.

Multe localitati au drumul local la nivel occidental: Maguri, Tranis etc. Pana acolo e macadam dar poate asta ne spune harta, ca se fac si alea.

In multe din aceste povesti de succes vorbim de fonduri europene. Se pare  unele judete chiar vor sa intre in Europa. Din pacate nu toate, sau nu la fel (vezi IcPonor-Padis in jud Bihor). Judetul este o unitate administrativa super depasita in contextul UE.

Intre timp oamenii afla de la TV ce rau e UE si ce reguli tampite impune, cu justitie si alte mofturi. Dar ei sunt multumiti cu primarul si CJ, ca drumul e bun... nu toti stiu pe ce bani e facut.

Bogdan_Cluj

Si inca o lista, o detaliere de investitii pentru 2018, 27 drumuri de piatra si pamant:
De mentionat ca aceasta investitia a fost deja cuprinsa in postarea de "modernizare drumuri 2018"(ultimul paragraf inainte de imagine), aici doar sunt prezentate detaliile:

"Consiliul Județean Cluj a inițiat, în baza analizei de specialitate și a fundamentării realizate de Direcția de Administrare a Domeniului Public și Privat, demersurile pentru scoaterea la licitație a serviciilor de realizare a studiilor geotehnice, expertizelor tehnice, documentații de avizare a lucrărilor de intervenție - D.A.L.I., proiectare și asistență tehnică pe mai multe drumuri județene încadrate în momentul de față în categoria drumurilor de piatră și de pământ, în vederea includerii acestora în programele viitoare de lucrări de reabilitare și modernizare.

Decizia de a reabilita aceste 27 de drumuri județene pietruite sau de pământ, mai puțin circulate dar și cu o stare fizică mai precară, are la bază dorința de a aduce la standarde optime de siguranță și confort toate drumurile din județ, nu doar cele intens circulate, care fac legătura cu centrele urbane sau cu zonele turistice. Doar în acest fel poate fi concepută o dezvoltare echilibrată a întregului județ.

Lungimea totală a celor 27 de drumuri sau sectoare de drumuri județene vizate este de 156,715 kilometri, la aceste lucrări adăugându-se și reabilitarea mai multor poduri și podețe situate de-a lungul respectivelor tronsoane de drum.

Valoarea totală a serviciilor de proiectare și asistență tehnică este de 5.859.000 lei, finanțarea fiind asigurată integral din bugetul Consiliului Județean aferent anului 2018, în urma aprobării acesteia de către plenul Consiliului Județean în ședința ordinară din data de 19 februarie a.c.

Obiectivele de investiții pentru care se propune contractarea serviciilor de proiectare și asistență tehnică

LOT 1

DJ103 J Alunișu – Săcuieu, de la kilometrul 7+000 până la kilometrul 10+200 (lungime: 3,200 km) şi pod situat la poziţia kilometrică 10+200;
DJ 107N Valea Ierii – Plopi – Gura Râşca, de la kilometrul 14+000 până la kilometrul 28+612 (lungime: 14,612 km);
DJ 107T Mărişel – Măguri Răcătău, de la kilometrul 0+000 până la kilometrul 11+600 (lungime: 11,600 km);
DJ 107T Măguri Răcătău – Măguri, de la kilometrul 13+600 până la kilometrul 23+600 (lungime: 10,00 km) şi două poduri situate la poziţiile kilometrice 16+220 şi 20+832;
DJ 109S Deuşu – Borşa, de la kilometrul 0+000 până la kilometrul 12+320 (lungime: 12,320 km);
DJ 109V Cluj-Napoca – Giula, de la kilometrul 11+400 până la kilometrul 15+390 (lungime: 3,990 km).
Lungime totală LOT1: 55,720 kilometri.

LOT 2

DJ 105T Săliştea Veche – Berindu, de la kilometrul 14+447 până la kilometrul 19+470 (lungime: 5,023 km);
DJ 109A Ciubanca –l imită judeţ Sălaj, de la kilometrul 56+100 până la kilometrul 57+300 (lungime: 1,200 km);
DJ 109E Vad – limită judeţ Sălaj, de la kilometrul 14+484 până la kilometrul 17+000 (lungime: 2,516 km);
DJ 161 Panticeu – Sărata – limită judeţ Sălaj, de la kilometrul 41+100 până la kilometrul 49+050 (lungime: 7,950 km);
DJ 161 D Valea Unguraşului – Ceaba, de la kilometrul 30+950 până la kilometrul 39+912 (lungime: 8,962 km);
DJ 182F Mănăşturel (DN 17) – Valea Gârbăului – Gârbău (DN 18B), de la kilometrul 0+000 până la kilometrul 9+980 (lungime: 9,980km);
DJ 191D Vânători (DJ 108A) – limită judeţ Sălaj, de la kilometrul 31+330 până la kilometrul 35+800 (lungime: 4,470 km) şi două poduri situate la poziţiile kilometrice 31+330 şi 33+185.
Lungime totală LOT2: 40,101 kilometri.

LOT 3

DJ 103G limită judeţ Alba – Podeni – Moldoveneşti, de la kilometrul 13+200 până la kilometrul 25+600 (lungime: 12,400) şi pod situat la poziţia kilometrică 13+900;
DJ 103G Cheile Turzii – Sănduleşti, de la kilometrul 30+970 până la kilometrul 35+230 (lungime: 4,26 km);
DJ 103 M Vâlcele – Rediu – Aiton, de la kilometrul 0+000 până la kilometrul 3+500 şi de la kilometrul 6+000 până la kilometrul 8+180 (lungime însumată: 5,680 km) şi două poduri situate la poziţiile kilometrice 0+300 şi 6+460;
DJ 150 Chesău – Palatca, de la kilometrul 44+800 până la kilometrul 48+800 (lungime: 4,000 km);
DJ 161A – Apahida – Cojocna, de la kilometrul 7+100 până la kilometrul 9,700 (lungime: 2,600 km);
DJ 161B Călăraşi – Călăraşi Gară, de la kilometrul 40+647 până la kilometrul 42+530 (lungime: 1,883 km);
DJ 161E Diviciorii Mici – Habadoc, de la kilometrul 5+500 până la kilometrul 8+000 (lungime: 2,500 km);
DJ 161E Buza – Feldioara – Hodaie (DJ 109C), de la kilometrul 16+000 până la kilometrul 25+024 (lungime: 9,024 km) şi pod situat la poziţia kilometrică 25+010;
DJ 161G DN 16 – Căianu, de la kilometrul 21+200 până la kilometrul 21+900 (lungime: 0,700 km);
DJ 161K Bărăi – Sava – Mureşenii de Câmpie – Chiriş, de la kilometrul 5+500 până la kilometrul 20+120 (lungime: 14,620 km) şi două poduri situate la poziţiile kilometrice 17+000 şi 20+118;
Lungime totală LOT3: 57,667 kilometri.

LOT 4

DJ 107P Tarniţa – Mărişel, de la kilometrul 13+010 până la kilometrul 13+190 (lungime: 0,180 km);
DJ 107 R Ciurila, pod situat la poziţia kilometrică 17+700;
DJ 161 D Jichişu de Jos, pod situat la poziţia kilometrică 2+555;
DJ 103 L Mănăstireni, pod situat la poziţia kilometrică 0+000."

Sursa: https://www.facebook.com/AlinTise/posts/1719758441417403

Bogdan_Cluj

Quote from: TibiV on February 21, 2018, 10:15:58 PM
Care sun sansele reale ?...

Pentru mine, un ardeleano-clujo-dejean prin adoptie, harta asta mi se pare un basm frumos....
(Pleonasm, recunosc, toate basmele sunt frumoase, ca altfel ar fi filme cu vampiri...  O:-))

Pentru 2017 am sintetizat toate rectificarile de buget ale CJ Cluj (vezi aici) pe sectiunea de dezvoltare. Daca te uiti atenti pe transporturi s-a dat de fiecare data in plus, su o singura exceptie unde s-au luat doar -32 mii lei. In principiu, daca nu imi scapa mie ceva, se pare ca banii alocati initial s-au cheltuit si chiar s-au suplimentat fondurile. Acum nu pot sa spun in teren care este situatia, dar pe hartie pare ca s-au tinut de plan.

TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

cristi5

Trebuie ca e o greseala in ce priveste
24. DJ103H Sacuieu – DJ108C

Quote from: Bogdan_Cluj on February 21, 2018, 09:25:21 PM
https://clujeuropean.com/2018/02/21/modernizare-si-intretinere-dj-2018-judetul-cluj/





Sacuieu-Scrind e cat se poate de modernizat de vreun an sau doi (inainte era dezastru). Chiar nu vad ce mai pot moderniza la el.

Bogdan_Cluj

Comuna Baciu aloca bani pentru investitii in mobilitate in 2018:

- Modernizare Infrastructura Rutiera Agricola în comuna Baciu – 4.539.000 lei
- Modernizare Infrastructura Rutiera de strazi în comuna Baciu – 4.539.000 lei
- Reparatii drumuri – 3.000.000 lei
- Modernizare trotuare strada Transilvaniei – 2.500.000 lei
- Studiu de Fezabilitate, Proiectare si Executie Semafoare Rutiere în comuna Baciu – 932.000 lei
- Modernizare Strada Cheile Baciului – 660.000 lei
- Proiectare si executie legaturi retea rutiere de strazi cu dumurile de extravilan modernizate – 600.000 lei
- Asfaltare parcari – 500.000 lei

Toata lista de investiti pentru comuna Baciu 2018 + Bilantul investitiilor din 2017

Bogdan_Cluj

Quote from: HVMihnea on February 19, 2018, 11:49:44 AM
La vestitul pod de la intrarea in Turda (venind dinspre Alba Iulia sau A10  :lol:), acum vreo 2-3 saptamani a aparut un semafor. Eu, in culmea veseliei, "sa vezi, acum il carpesc, il fac brici". Surpriza, nu aveam dreptate... s-a pus semaforul pentru ca podul era atat de valurit incat se mai putea circula doar pe mijloc (si exista pericolul sa cada din margini).
Inteleg ca nu prea au pe unde devia circulatia, dar totusi ce se va intampla acolo? Mergem pe ideea "tragem de el pana cade si dupa vedem" ? Nu deschidem A10 ca punem oamenii in pericol dom'le, si la 200m distanta de ST4 podul asta e "haisit", aplecat in toate directiile, efectiv zici ca e rupt de beat.

Cautand alte lucruri am dat din greseala de informatii despre acel semafor si despre situatia podului: ca si sumarizare, inca se mai cearta Primaria Turda cu CNAIR cine sa il repare. Momentan e la Turda dar zic ca nu au 3 milioane euro sa il faca si cer ajutorul CNAIR-ului.

"Anul trecut, primarul Cristian Matei a cerut Ministerului Transporturilor să preia, din nou, podul. Dacă Guvernul va da undă verde, podul, care are o lungime totală de 145,86 metri, va trece sub tutela Ministerului Transporturilor, urmând să fie administrat de către Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere."

http://www.monitorulcj.ro/actualitate/62093-solu%C5%A3ie-de-avarie-semafor-la-podul-peste-aries-circulatie-de-cosmar-la-iesirea-din-turda-spre-alba#sthash.odyrlisp.dpbs

dumbravaandrei

Chestia asta cu "da-mi podul nou" si apoi cand se strica "na-ti podul ianpoi de mi-l repara" cumva trebuie reglementata foarte strict prin lege.
Nu es singurul caz din tara. Poate primiriile municipiilor ar trebuie sa fie mai strict responsabilizate atunci cand vor sa primeasca un astfel de obiectiv sau orice tronson din reteaua nationala.
Legislatia la ora actuala este o imensa aberatie.