Aeroportul Avram Iancu Cluj-Napoca [CLJ]

Started by Ionut, April 10, 2012, 03:05:20 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

cavver

#60
Pe partea radio ILS -ul este CAT II. Balizajul este insa CAT I . De aceea intreg sistemul este CAT I.
@frunzaverde - "distanta pana la pista" se cheama RVR ( runway visual range ) .  Distanta pana la pista pana la mapt se calculeaza cu formula DH / tg( 3grade) . Pe chart-uri aceasta distanta e data fata de un mijloc de radionavigatie.
Articolul este chiar decent si informativ , ignorand goana dupa senzational si faptul ca a uitat sa puna CAT dupa ils. Probleme cu panta au existat pe pista veche si cred ca erau si marcate pe chart-ul de approach ils. ( vezi urmatorul meu post )

iuli

Probleme cu panta apar doar din faptul că nu se folosește panta standard, dar pe chart apare panta, deci niciun motiv de eroare în afară de cel uman.

Oricum, s-au extras din interviurile luate doar partea care să atragă vizitatori la fel și cu un titlu posibil cataclismic.

Cel mai mult m-a deranjat în articol acea declarație a unui pilot, cică, care zice gogonele cât China. Un adevărat pilot de avion comercial nu are și nu poate să spună așa ceva.
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

frunzaverde

Quote from: cavver on January 10, 2014, 05:54:53 PM
Pe partea radio ILS -ul este CAT II. Balizajul este insa CAT I . De aceea intreg sistemul este CAT I.
@frunzaverde - "distanta pana la pista" se cheama RVR ( runway visual range ) .  Distanta pana la pista pana la mapt se calculeaza cu formula DH / tg( 3grade) . Pe chart-uri aceasta distanta e data fata de un mijloc de radionavigatie.
Articolul este chiar decent si informativ , ignorand goana dupa senzational si faptul ca a uitat sa puna CAT dupa ils. Probleme cu panta au existat pe pista veche si cred ca erau si marcate pe chart-ul de approach ils.

Pai stai putin, ca nu inteleg. Indicatiile ILS-ului sunt unreliable inclusiv cu pragul decalat? Atunci cum a fost certificat de AACR?

Pe charturi apare glidepath-ul standard de 3 grade (5.2%) pentru 25 (nu pare ca pot pune link spre EAD Basic).

Nu mi se pare decent un articol care spune oamenilor care n-au idee de aviatie ca aeroportul din Cluj e nesigur si ca se poate intampla in orice clipa o tragedie de tip prabusit in rau, si ca instalatiile sunt ne-moderne, si ca, si ca...
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

cavver

#63
Sunt de acord ca jurnalistul e tendentios. Dar jumatate din articol contine informatie pertinenta.

In trecut au fost probleme cu ILS-ul de pe pista veche, vezi NOTAM-ul atasat. Nu ma ocup de testarea din aer a echipamentelor de radionavigatie , dar la Cluj s-au facut apropieri ILS si in aceste conditii. Oricum , vorbim de ILS CAT I , care e mai tolerant la probleme si care nu cere ca apropierea sa fie facuta pe pilot automat. In ultima versiune de AIP care mai are proceduri pentru pista veche nu mai apare nici o mentiune despre oscilatii , deci presupun ca problema a fost rezolvata.
Nu exista nici un NOTAM si nici o indicatie ca problema exista pentru pista noua .


AIP ROhttp://www.aisro.ro/aip/

QuoteCanceled by A2064/12
(A2154/10 NOTAMN
Q) LRBB/QFAXX/I /NBO/AE/000/999/4647N02341E005
A) LRCL B) 1011231258 C) PERM
E) REF AIRAC AIP SUP 01/2009, PAGE 1, TABLE AD2.19, ROW 2, GP26,
COLUMN 7 AND AD 2.7-51 ILS/DME RWY 26,
PLEASE INSERT THE FLW TEXT:
'AUTOPILOT FUNCTIONING COULD BE AFFECTED BY OSCILLATION OCCUR
BETWEEN ILS GP INTERCEPTION AND 3.4NM BEFORE THR 26')

doryan93

Operatorul low-cost Wizz Air a anunţat că începând din iulie va introduce o cursă din Cluj-Napoca spre Basel Mulhouse Freiburg.
Sursa

ciprebbe

CJ Cluj a primit avizul favorabil de la mediu pentru devierea Someșului.

Aceasta înseamnă că pista de 3500 m a Aeroportului International Cluj-Napoca este cu un pas mai aproape de finalizare, dupa ce in toamna anului trecut a fost inaugurata prima portiune.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

iuli

CLUJ – ROMA FIUMICINO, DIN IUNIE, CU VUELING

QuoteCompania spaniolă Vueling (membră a IAG) atacă serios piaţa aeriană din Transilvania şi lansează zboruri directe din Cluj spre Roma Fiumicino, anunţă aerogara clujeană pe site-ul său, www.airportcluj.ro. Cu foarte puţin timp în urmă, Vueling îşi anunţase venirea la Cluj Napoca prin introducerea de zboruri directe către Barcelona.

Astfel, conform anunţului Aeroportului "Avram Iancu", începând din 20 iunie, pasagerii vor avea posibilitatea să călătorească spre Roma Fiumicino cu zborul direct oferit de compania aeriană Vueling. Noua destinaţie va fi operată cu aeronave A320, 180 de locuri, cu o frecvenţă de două  zboruri pe săptămână, în zilele de luni şi sâmbătă, după următorul orar:

- luni, sâmbătă – VY6239 CLJ04:40- 05:35FCO

- vineri, duminică – VY6238 FCO23:59 – 02:55CLJ (+1)

Biletele au fost puse deja în vânzare prin sistemul de rezervări al companiei Vueling. De asemenea, prin această destinaţie, Vueling asigură posibilităţi de conexiune cu alte destinaţii din reţeaua de rute a companiei, precum Catania, Palermo, Bari, Paris-Orly, Bruxelles, Ibiza, Malaga, Atena, Valencia etc.

,,Ne bucurăm că în mai puţin de o lună de la anunţul începerii operării pe Aeroportul Internaţional Avram Iancu Cluj  cu destinaţia Barcelona, compania Vueling a decis să mai introducă o rută. Cred că este o veste bună pentru pasageri, aceştia având o nouă alternativă de a călători spre Roma, suplimentar faţă de serviciile de transport pe care aeroportul le oferă în prezent" a declarat preşedintele Consiliului Judeţean, Horea Uioreanu citat de site-ul www.airportcluj.ro.

La începutul lunii martie, compania Vueling a mai anunţat operarea de zboruri de pe Aeroportul Internaţional Avram Iancu Cluj către Barcelona, începând cu 27 iunie, cu o frecvenţă de 2 zboruri pe săptămână, în zilele de miercuri şi sâmbătă. Vueling asigură şi pentru această rută posibilitatea de conexiune spre destinaţii precum: Tenerife Nord, Tenerife Sud, Madrid-Barajas, Malaga, Alicante, Lisabona-Portela, Ibiza, Palma de Mallorca, Granada, Sevilla etc.

Sursa
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

doryan93

Aeroportul Internaţional ,,Avram Iancu" din Cluj-Napoca a pus în operare calea de rulare Golf, dar şi platforma pentru parcarea aeronavelor Apron 4. De asemenea, o nouă companie de transport aerian a inaugurat cursa Barcelona – Cluj şi retur. Prima aeronavă care a fost parcată pe noua platformă Apron 4 este cea a operatorului aerian Vueling, care a efectuat sâmbătă primul zbor cu destinaţia Barcelona - Cluj-Napoca - Barcelona, pe Aeroportul Internaţional ,,Avram Iancu" Cluj.


Sursa CN

doryan93

Vicepreședintele Wizzair, John Stephenson, a declarat, într-o conferință de presă, joi, că numărul de rute operate de la Cluj va crește anul acesta de la 16 la 20.
"Noile destinații sunt: Koln, Geneva, Nuremberg și Malmo, vor opera cu două zboruri pe săptămână, inițial, dar sperăm ca frecvența să crească", a spus Stephenson.
Zborurile spre Nuremberg vor fi disponibile din 1 octombrie, iar celelalte noi rute vor fi operaționale din 21 decembrie.
Pentru a opera aceste zboruri, compania a alocat a patra aeronavă aeroportului Cluj.
"Va sosi a patra a aeronavă la Cluj, începând din decembrie. O creștere a capacității de cel puțin 30% și vom putea lansa noi servicii. Achiziția unei aeronave noi Airbus înseamnă o investiție de 100 de milioane de dolari", a spus John Stephenson.
Astfel, frecvența pe rutele populare va crește: spre Milano și Paris va crește frecvența de la 4 la 5 zboruri pe săptămână, spre Dortdmund și Bologna va crește de la 3 la 4 zboruri pe săptămână, spre Roma – de la 2 la 3 zboruri pe săptămână.
Sursa CN


Gyn

Din cate stiu nu exista proceduri de apropiere de nici un fel pentru directia 07, pe aceasta directie se aterizeaza doar "visual" iar echipajul intreaba pe finala lunga cum procedeaza in caz de missed approach.
Ce parere aveti despre aceasta situatie sau daca stiti mai multe detalii?

frunzaverde

Quote from: Gyn on August 26, 2014, 12:23:57 AM
Din cate stiu nu exista proceduri de apropiere de nici un fel pentru directia 07, pe aceasta directie se aterizeaza doar "visual" iar echipajul intreaba pe finala lunga cum procedeaza in caz de missed approach.

Pare corect - in AD-ul curent (publicat pe Eurocontrol/EAD) nu exista plansa STAR pentru RWY 07. In AD insa e specificat ca directia 07 are ILS cat I disponibil - si din cate stiu (nu sunt pilot) nu este necesara existenta unei planse ILS/STAR detaliate pentru efectuarea unui approach ILS si nici nu exista obligativitatea ca o aeronava sa accepte un approach STAR (poate cere ghidare detaliata de la turn).

Ma gandesc ca n-au publicat plansa pentru ca directia e putin folosita - si, din ce m-am uitat pe Flightradar, CLJ pare ca prefera sa foloseasca 25 la aterizari. Posibil ca aeroportul sa doresca sa fie un "vecin bun" cu orasul, si sa evite, pe cat posibil, sa aiba locuitorii din centrul Clujului avioane la aterizare pe deasupra capului (cu plangerile de rigoare). Poate o fi ceva tehnic, dar in cazul asta doar cineva bazat la CLJ (@Eurocopter imi vine rapid in minte) sa stie mai multe.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

ciprebbe

QuotePosibil ca aeroportul sa doresca sa fie un "vecin bun" cu orasul, si sa evite, pe cat posibil, sa aiba locuitorii din centrul Clujului avioane la aterizare pe deasupra capulu

As vrea sa priceapa si pilotii Wizz de Sambata si Duminica, in special, lucrul aceste pt ca folosesc RWY07  in loc de 25.
Locuiesc pe directia vechii piste ( acum cu 07 s-au mutat mai la sud cu 30-40m) insa nu au altitudine mai mare de 60-80m si "e o placere" dimineata cand trec.
Economie de combustibil?
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

Gyn

#73
Directia 07 e solicitata de mai multe ori pe zi-de aceea am deschis subiectul-mai ales de aeronavele care vin dispre vest. Cunosc faptul ca inca inainte de finalizarea noii piste se vehicula ideea de a nu se mai ateriza deloc din directia orasului. E corect faptul ca evitarea orasului ar fi o chestie friendly din partea aeroportului, insa mai putin prietenoasa pentru companiile de aviatie. Pentru un avion care vine dinspre vest, aterizarea pe 25 in loc de 07 inseamna 3-4 minute de zbor in plus, ceea ce in conditiile actuale ale exacerbarii costurilor in aviatie nu mi se pare deloc neglijabil. Dupa un simplu calcul la 20 de aterizari/zi cu 3 minute in plus ar fi un total de 1 ora de zbor in conditii de consum maxim, adica pe lejereanu un zbor Cluj-Viena! Se poate vorbi aici si de timp pierdut, poluare suplimentara si altele.

L.E. Cert este ca se aterizeaza mult pe 07. Subiectul era despre lipsa reglementarilor pe aceasta directie. In momentul in care exista o harta de apropiere pe 07, trebuie respectata, daca nu se aterizeaza cu altitudine si directie la discretie. Credeti-ma am vazut aterizari foarte spectaculoase pe 07 chiar peste centrul orasului la niste inaltimi incredibil de mici, cu viraj de 90 de grade chiar deasupra catedralei :-)) Adica e mai groasa acum decat pe vremea cand se ateriza pe 08 ca la carte, un A320 in viraj la inaltimea de 500m face de 10 ori mai mult zgomot aerodinamic decat daca ar veni planat stabil in linie dreapta!
Ar trebui totusi reglementata directia 07?

iuli

Eu zic ca o plangere deschisa de catre primarie poate reglementa problema. Ori inchis approach-ul pentru aeronave jet pe 07, ori schimbarea procedurii de approach.

Sau niste amenzi date aeroportului de catre primarie ar grabi procesul.
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog