News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Aeroportul Avram Iancu Cluj-Napoca [CLJ]

Started by Ionut, April 10, 2012, 03:05:20 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

ciprebbe

Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

iuli

Astăzi va fi inaugurată prima pistă de aeroport construită în ultimele două decenii în România

Quote[...]

Noua pistă este mai lată decât cea veche, tocmai de aceea pe aeroport vor putea veni noi companii aeriene.

Reprezentanţii aeroportului susțin că în primul an numărul pasagerilor va crește cu 5 procente.

În această nouă pistă au fost investite 166 de milioane, iar lucrările au durat aproximativ 2 ani.

[...]

... s-au anunțat și proteste. În primul rând vor manifesta cei care au fost expropriați și care spun că nu au primit suficienți bani pentru terenurile pe care s-a construit pista. Pe lângă aceștia vor protesta și opozanții proiectului Roșia Montană.

Deja s-a făcut și o plângere penală împotriva Consiliului Județean. Oamenii care au terenuri în zonă spun că au fost amplasate balize luminoase ilegal.

sursa
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

Goldmund

Cei din Targu Mures sunt mai iuti...
Alt nume pentru cel mai mare aeroport din ...Transilvania?

ciprebbe

#48
Primul avion ce a aterizat pe noua pista CLJ

Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

ciprebbe

#49
Asa a fost primit





Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

ciprebbe

Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

ciprebbe

Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

ciprebbe

Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

iuli

Pe principiul ăsta ar trebui să fie Aeroportul Transilvania Mureș sau Henri Coandă Ilfov sau Traian Vuia Timiș.
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

doryan93

Modernizarea aeroportului de la Cluj,  si construirea unui terminal Cargo, vor fi aprobate în perioada următoare de Ministerul Transporturilor.
http://bistrita.citynews.ro/eveniment/clujul-e-masterplanul-de-transport-valoare-de-112-miliarde-de-euro-1256169

doryan93

#55
Guvernul alocă 15 milioane de lei pentru plata parțială a lucrărilor la Aeroportul din Cluj ( Aeroportului Internațional  ,,Avram Iancu"), pentru lucrarile efectuate la noua pistă de 2.100 metri.
Sursa aici.

iuli

Flash mob la Aeroportul "Avram Iancu" din Cluj pentru pasagerul cu numarul un milion din acest an

QuoteAeroportul "Avram Iancu" a sarbatorit ieri atingerea cifrei de un milion de pasageri, iar pentru a marca acest eveniment a fost organizat un mic moment artistic.



Pasagerul cu numarul un milion a fost primit cu aplauze si premii. El a primit o diploma care atesta acest fapt,  două bilete dus-întors pe orice cursă a unei companii care operează zboruri pe Aeroportul ,,Avram Iancu", parcare gratuită pentru un an de zile la aeroport şi vouchere pentru înfoliat bagaje.

Norocosul calator cu numarul un milion nu a fost singurul premiat, diplome, parcare gratuită la aeroport pentru un an şi vouchere pentru înfoliat bagaje au primit cadou şi pasagerii cu numărul 999.999 şi 1.000.001.

http://www.youtube.com/v/NBpOa5jgUEI

sursa
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

ciprebbe

Curse directe spre Constanța, Istanbul și Budapesta.
Aproape sigur, din 2014 se va putea zbura din Cluj spre Istanbul, dar şi spre Amsterdam, potrivit declkaraţiilor lui David Ciceo, directorul Aeroportului.

sursa
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

doryan93

Noua pistă a aeroportului internaţional din Cluj Napoca nu a fost dotată cu sisteme moderne de aterizare pe timp de ceaţă. Mai mult, din cauza râului Someş, semnalele transmise către piloţi pot fi eronate şi orice aterizare poate fi terminată cu o catastrofă aeriană.
Articol aici.

frunzaverde

Quote from: doryan93 on January 10, 2014, 11:11:34 AM
Noua pistă a aeroportului internaţional din Cluj Napoca nu a fost dotată cu sisteme moderne de aterizare pe timp de ceaţă. Mai mult, din cauza râului Someş, semnalele transmise către piloţi pot fi eronate şi orice aterizare poate fi terminată cu o catastrofă aeriană.
Articol aici.

Aoleu cate tampenii sunt scrise acolo...

1. Sistemele instalate sunt moderne. Exista patru niveluri de dotare ILS (Instrument Landing System) pentru aeroporturi : CAT I, CAT II, CAT IIIa si CAT IIIb. Cu cat categoria e mai ridicata, cu atat nevoia de vizibilitate scade (la cat I, altitudinea de decizie, la care trebuie sa vezi pista, este de minimum 200 picioare si distanta pana la pista de minimum 2400 picioare, adica 800m; la cat IIIb, altitudinea de decizie este ZERO, distanta pana la pista e de 75m; deci practic se poate ateriza in conditii de vizibilitate 0).

Se instaleaza sistemul in functie de necesar (cantitate de trafic, conditii meteorologice, cati bani detine aeroportul etc. etc.). Exista aeroporturi mari care n-au CAT III, de exemplu MIA/KMIA (Miami) e echipat exclusiv cu ILS CAT I, exact ca la CLJ/LRCL, si are 40.000.000 pasageri anual.

Acum, e posibil ca LRCL sa aiba nevoie de mai mult, dat fiind ca e ceata destul de des in zona Cluj si in zona aeroportului. Dar e o investitie consistenta, si e posibil sa fi ales o formula etapizata pentru a reduce costurile (pe pista veche se ofereau, din cate stiu, tot CAT I).

2. Sistemele ILS sunt omologate de AACR conform cu normativele JAA/EASA. Daca dau erori in afara marginilor de toleranta specificate in normative, nu se certifica si deci nu se pot folosi. Ce s-a facut la Cluj este ca s-a mutat pragul pistei, adica nu se poate ateriza pe prima bucatica de asfalt de langa rau, tocmai pentru a nu exista erori, nu ca sistemul da erori care pot baga avioanele in rau. Conducerea aeroportului nu spune ca e periculos sa aterizezi la CLJ (nu-si risca puscaria si constiinta), ci ca s-ar fi putut implementa (cu mai multi bani) o solutie care sa nu necesite mutarea pragului. Si spun ca vor implementa o astfel de solutie cat de curand.

Da' jurnalistul cap-patrat scrie ce aude si baga un SENZATIONAL, PERICULOS. Fara ca macar sa intrebe vreun specialist.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!