Aeroportul Avram Iancu Cluj-Napoca [CLJ]

Started by Ionut, April 10, 2012, 03:05:20 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

qionescu1

#405
Cifrele le-am luat din presa care a anunțat câștigătorii licitațiilor. Costurile suplimentare nu le-am mai menționat pentru că nu le cunosc și pentru că ce s-a întâmplat la Bv s-a întâmplat și la Cluj, unde pista a costat mai mult și au fost și probleme de calitate a lucrărilor. A fost și un scandal pe tema asta plus încă ceva din care statul a ieșit tot în pierdere. S-a intrat și la pușcărie, a se vedea cazul Bica și Ioan Bene care și-a făcut pedeapsa sub supraveghere la vila lui din sudul Italiei...

Deci fiți foarte bucuroși la Bv, aveți o pistă noua de 2800 metri la aprox. jumătate de preț din noua pistă de la Cluj de doar 2100 metri, care se zvonește că s-ar fi dus cu prețul mult mai sus (40-45 mil). Și la o distanta de cativa ani.


qionescu1

Quote from: raulbogdan23 on September 30, 2022, 09:57:58 AMNu vreau sa intru in polemici legat de mutarea sau nu a aeroportului (nu e decizia mea sau a ta sau a noastra) dar vad mici probleme care daca erau rezolvate atunci cand trebuia aveam ceva mai decent.

1. sa zicem ca se muta aeroportul - momentan cel mai apropiat mijloc de transport in comun opreste la aprox 200-300m de aeroport si nu suntem in stare sa il mutam mai aproape. Avand in vedere situatia aceasta si la cum decurg unele lucruri in Cluj nu ma astept sa se fii intamplat ceva pentru a duce o linie spre noua locatie care sa fie decenta (un bus la 10-15 minute), poate ar fi aparut ceva firme care sa faca transfer. A se vedea ca nici metroul propus nu ajunge pana la CLJ ci va exista tren-ul metropolitan (parere personala as fi optat pt varianta metrou pana la CLJ pentru a acoperi zona centrala a Clujului mult mai bine)

2. aeroportul ramas pe pozitia lui actuala - o mai mare atentie din partea UAT Cluj si UAT Apahida in a da autorizatii de constructii in imediata apropiere a CLJ (a se vedea cazul Floresti cu ferma de pui, s-a construit in draci acolo fara nicio reglementare, lumea si-a luat apartamente si apoi au inceput sa se planga ca pute. Idem cazul aeroport - doar ca lumea se plange de zgomot)

1. Nu sunt 2-300 de metri ci maxim 100 din statie pana la terminal. Poate s-ar fi rezolvat, nu ai de unde sa stii. Astazi linia 5 cu destinatie aeroportul CLuj circula la un interval de 25 minute, deci despre ce legaturi rapide vorbim? Si daca ar fi o linie noua la interval de 30 de minute in noua locatie ar fi multumitor. Dar cu sau fara linia aia parcarile private sunt pline. Ar mai fi fost si linie ferata, pt ca locatia principala pentru mutare e pe la Campia Turzii. Intercalate, busul si trenul ar putea oferi alternative la 15 minute. Idee de baza e ca ar exista solutii si inca ceva trebuie sa ne gandim ca aeroportul nu e numai clujeni ci pentru intreaga Transilvanie .

2. Observ ca se preia foarte usor discursul cu autorizarea constructiilor in Apahida si CLuj. In ambele UAT exista restrictii langa aeroport in privinta constructiilor deci nici poveste ca asta ar fi problema. Se construieste perfect legal in intravilan. Unde altundeva ar putea construi? Adevarata problema e zgomotul mare, cu mult peste normal, si o reclama nu cei care stau langa aeroport ci clujenii din Marasti, Gheorgheni etc. deci chiar din oras.

dragos76

Problema cu zgomotul nu e neapărat constantă, ci la zboruri din mijlocul nopții. Orice aeroport din lumea normală care are activitatea în preajma unor localități, cu atât mai mult de dimensiuni serioase, are restricții în ce privește operarea zborurilor în timpul nopții; la noi văd că nu se întâmplă asta.

raulbogdan23

#408
Am zis ca nu voi intra in polemici legat de acest subiect, dar ma simt nevoit sa aduc niste completari cu dovezi.

O sa las cateva poze sa vorbeasca despre mesajele pe care le scri.

1.
"maxim 100 din statie pana la terminal"
"Poate s-ar fi rezolvat, nu ai de unde sa stii" - pana la proba contrarie pe baza a tot ce se intampla in Cluj legat de investitii voi alege varianta nu se face sau se face foarte greu
"Ar mai fi fost si linie ferata, pt ca locatia principala pentru mutare e pe la Campia Turzii" - tu ai fost vreodata cu trenul pana la Campia Turzii? - nu au fost in stare sa faca o statie peste drum de aeroport
"inca ceva trebuie sa ne gandim ca aeroportul nu e numai clujeni ci pentru intreaga Transilvanie" - Transilvania are CLJ,SUJ,OMR,BAY,SBZ, curand BRV. Momentan toate ofera curse spre destinatii din Europa.










Powered by API/PUM imgur uploader

2. "In ambele UAT exista restrictii langa aeroport in privinta constructiilor" - nu a zis nimeni ca nu exista, trebuiau inasprite si poate in UAT Apahida sa se asigure o directie de zbor si pe timp de noapte pentru situatii neprevazute.

tom_sawyer

Evoluția traficului de pasageri pe Aeroportul Internațional Cluj/ Foto: monitorulcj.ro





Powered by API/PUM imgur uploader

oc7avian

Îmi pare rău că n-am văzut discuția mai devreme.

Este oribilă legătura bus - aeroport în Cluj Napoca. Am testat la final de noiembrie. Totul e optimizat pro-rutier. Trotuare înguste cu stâlpi în cale, rampe lipsă la treceri de pietoni, lipsă semnalizare astfel încât 2 treceri de pietoni îți fac turul parcării, deși ai impresia că e drumul cel mai scurt pietonal.

E la mintea novicelui în urbanism să bagi troleul care întoarce în interior. Investiție minimă. Nu mai zic cât de decalate de destinație sunt stațiile Aeroport Nord/Sud. Probabil să nu încurce

Totul e mai evident cu un troller mic, nu doar ghiozdan în spate.

dumghen

La sugestia scrisa catre CTPCJ cu privire la linia 5 car sa mearga si noaptea (cand is 30-50%+ din zboruri din perspectiva celora care trebuie sa mearga la/dela aeroport ca si program orar) + sa intre troleul in aeroport, am primit urmatorul raspuns, acum 2 luni:
"Buna ziua,
Referitor la solicitarea dvs., va informam ca programul liniei de troleibuze nr. 5
este corelat cu fluxul de calatori pe parcursul unei zilei. S-au purtat discutii cu
conducerea aeroportului si a firmei care administreaza parcarea, pentru a permite
accesul mijloacelor de transport in incinta aeroportului si stabilirea unei statii de
debarcare/imbarcare.
Speram sa fie materializate dupa indeplinirea tuturor conditiilor legale. Posibil
sa fie infiintata o linie rapida intre P-ta M. Viteazul si Aeroport cu oprire doar in
anumite statii. Timpul de parcurs se va reduce semnificativ.
Va multumim pentru intelegere.

SERVICIUL EXPLOATARE
CTP Cluj-Napoca SA

"

ciprebbe

Aeroportul Internațional Avram Iancu Cluj, regie autonomă aflată în subordinea Consiliului Județean Cluj, anunță semnarea contractului de proiectare și execuție pentru obiectivul de investiții "Extindere terminal pasageri plecări pe latura de Nord".

Proiectul va fi realizat de  Asocierea BOG'ART S.R.L., UTI CONSTRUCTION AND FACILITY MANAGEMENT S.A. și ACI CLUJ S.A. împreună cu: ELECTROPROIECT S.A. – terț și subcontractant, GEO ARC S.R.L. terț și subcontractant, KONE ASCENSORUL S.A. subcontractant, POPP & ASOCIATII S.R.L. subcontractant, iar termenul de finalizare este 31 Decembrie 2023

https://www.airportcluj.ro/comunicat-de-presa-extinderea-terminalului-de-pasageri-al-aeroportului-international-avram-iancu-cluj/?fbclid=IwAR2rLab2MksSuN9r_9YKnTNjssPtq6XpCDsKg0_N8IJKJRQUcsp810eNSU8
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

qionescu1

(Din seria cum să căpușezi instituții/regii/etc)- episodul părcărilor din aeroportul din Cluj, concesionate unei firme de partid și sprijinită de Alin Tișe. Lupta continuă (nu că Ciceo ar fi un sfânt). DNA Cluj, nu există.

https://actualdecluj.ro/ciceo-forteaza-scoaterea-firmei-goto-parking-din-incinta-aeroportului-de-ce-consiliul-judetean-continua-sa-mentina-contractul-pagubos-si-ilegal-pentru-administrarea-parkingului-din-aeroport/

raulbogdan23

QuoteBeginning of the project "Ensuring CAT operating conditions. III at the runway 07-25"
The Avram Iancu Cluj International Airport, an autonomous authority subordinate to the Cluj County Council, as a beneficiary of non-reimbursable funds through the Large Infrastructure Operational Program 2014-2020 and the Ministry of Transport and Infrastructure, as an Intermediate Body for Transport, signed Financing Contract No. .232/24.05.2023 for the realization of the project "Ensuring CAT operating conditions. III at the runway 07-25".

The objective of the project is to modernize the current instrument landing system (ILS - Instrument Landing System) of category II, by installing new equipment that will include it in category III.

With the increased performance of the current instrument landing system, from CAT. II to CAT. III will increase the safety level of flight operations on the take-off/landing runway, in case of reduced visibility caused by adverse weather conditions.

The modernization of the instrument landing system will ensure the efficiency of operational activities and the reduction of passenger waiting times in case of possible delays or rerouting of flights caused by unfavorable weather conditions (especially dense fog conditions).

The total value of the Financing Agreement is 8,500,354.66 lei, of which the amount of co-financing by the European Union is 3,035,847.73 lei.

For the project "Ensuring CAT operating conditions. III at runway 07-25" - SMIS code 2014+ 158457, the implementation period is 13 months, respectively between 01.12.2022 and 31.12.2023.

The project is co-financed from the European Fund for Regional Development through the Large Infrastructure Operational Program 2014-2020.

AVRAM IANCU CLUJ INTERNATIONAL AIRPORT
Str. Traian Vuia no. 149, code 400397, Cluj Napoca, Romania Tel: +40(0)264 307 500,


Sursa: https://www.airportcluj.ro/inceperea-proiectului-asigurare-conditii-de-operare-cat-iii-la-pista-de-decolare-aterizare-07-25/

nicolaem

la cat plateste Aeroportul ( Ciceo ) reclama in presa locala zic totusi sa promovam si asta:

A scapat de puscarie (prescriptie CCR) dar macar i s-a confiscat casa primita mita de la constructorul pistei noi.

Procesul în care directorul Aeroportului Internațional Cluj, David Ciceo, a fost judecat pentru luare de mită s-a terminat fără condamnare. În acest proces a intervenit prescripția faptelor.

În temeiul art. 289 alin. 3 C.pen. dispune confiscarea imobilului situat în Cluj Napoca, str. Trifoiului nr. 53, jud. Cluj constituit din teren în suprafaţă de 1269 mp înscris în CF nr. 250749 Cluj Napoca, cu construcţie pe trei nivele S+P+2E în suprafaţă totală de 764,21 mp".


https://www.stiridecluj.ro/social/david-ciceo-directorul-aeroportului-cluj-a-scapat-de-procesul-de-coruptie-pentru-ca-fapta-s-a-prescris


tom_sawyer

Și rămâne director în continuare bine-mersi?

nicolaem

e ciudat ce sprijin poate sa aibe. sau de unde. e sef din anii 90.
acum vreo 2 ani a vrut Tise sa il schimbe, cred ca l-a si demis dar a castigat toate procesele cu CJ.

a fost un confict public intre ei cu demiteri si incercare de impunere in consiliu de administratie a unor persoane apropiate de unul sau de celalalt. dupa multe procese intre parti cumva s-au impacat.
are de partea lui sindicat, consiliu de administratie si presa.


nicolaem

pt ca o data la 2 ani Ciceo se lauda ca extinde pista, extinde terminalul sau instaleaza Cat III.
lumea uita el da impresia ca lucreaza desi de vreo 10 ani aeroportul arata cam la fel.