Aeroportul Avram Iancu Cluj-Napoca [CLJ]

Started by Ionut, April 10, 2012, 03:05:20 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

raulbogdan23

^

Exista rezolvare si pentru problema respectiva, deviere centura pe o portiune de 100-200 m, pe actualul aliniament se poate sapa in jos sa fie in rambleu 1-1,5m si pe margini se poate face o structura de pamant sub forma de debleu 1-1,5m pentru a proteja.

Daca se vrea se poate face si subteran, dar e vorba de alte costuri. Important e sa se vrea doar.

raulbogdan23

Quote from: RobertH on May 19, 2019, 09:10:34 PMSe face pista noua.




Powered by API/PUM imgur uploader

A fost finalizata extinderea pentru noua cale de rulare din chenarul verde (inca nu e in exploatare) si au inceput sapaturile pentru portiunea din chenarul portocaliu.




Powered by API/PUM imgur uploader

milo1981

autoMinder - aplicație de management a parcului auto

nicolaem

interesant si o sa ramana canalul gol pana se face podul la centura?

ciprebbe

Dupa autostrazi muzeu vom avea canale muzeu.....nimic nou ...
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

raulbogdan23

^^^^

Au extins zona de lucrari pana spre capatul pistei 07.

Am marcat cu litera "A" locul pana unde era inchisa vechea pista si toata sparta.





Powered by API/PUM imgur uploader

frunzaverde

De ce? Care-i scopul aruncatului cu bani intr-un TWY nou cand aveai vechea pista, care se putea impacta si folosi ca baza pentru TWY nou la o fractiune de cost?
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

TVlad

#397
Aeroport e la nivel de autogara IRTA (sala de asteptare de dupa punctul de control, vesnic aglomerata din cauza intirzierilor, cu scaune putine si de piatra, fara wifi) dar cu taxiway nou nout! Normal, din betoane ies banii la Cluj, nu din confortul pasagerilor. Ultima data cind am ajuns in asa zisul aeroport am jurat ca niciodata nu voi mai calca pe acolo. 5 ore a durat pina sa ajung acasa in Bucuresti, 6 ore as fi facut cu masina.

etravel

Quote from: frunzaverde on July 25, 2022, 07:39:51 PMaveai vechea pista
E mult spus ca aceea putea fi folosita ca TWY. Era valurita si denivelata in draci,  pilotii ROT o numeau 'caloriferul'. Evident de ce.
Ma mir ca au rezistat avioanele alea la aterizari si decolari repetate in locul respectiv; nu m-as fi plimbat pe acolo nici cu MTB-ul personal...   

raulbogdan23

^

Din experienta mea avuta pe CLJ pot sa iti zic ca majoritatea avionelor Wizz, Blueair, Ryanair intorceau pe pista noua si mergeau la apron 2-4. Doar Lufthansa, Tarom (mai nou nici Tarom nu am vazut sa mai foloseasca) si Lot foloseau pista veche sau TWY pentru a ajunge la apron 1 (apron cel mai apropiat de terminal).

Poate cineva cu mai multe informatii poate sa dea niste date mai exacte, dar eu asta am observat.

Pista veche sau TWY era destul de distrusa, iar cu refacerea ei poti sa cresti numarul de aterizari/decolari. Faptul ca terminalul e cum e si de multe ori cand ai 3-4 avioane e haos, 0 locuri de stat e alta problema, dar din ce am inteles vor incepe ceva lucrari la inca 3 porti de imbarcare undeva deasupra la cele pentru zboruri interne.

TibiV

@etravel,

citatul complet era asa:
Quote from: frunzaverde on July 25, 2022, 07:39:51 PM... aveai vechea pista, care se putea impacta si folosi ca baza pentru TWY nou la o fractiune de cost?

Deci nu folosita ca atare pista veche, foarte valurita.

Nu am comentat la momentul respectiv, dar fix la asta (WTF?!?!) m-am gandit si eu cand s-a postat plansa...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

raulbogdan23

Nu stiu daca se gaseste aici pe thread (am cautat pe ultimele 5 pagini in spate, dar nu am gasit), dar cam acesta este planul de extindere al CLJ pana in 2030.





Powered by API/PUM imgur uploader

qionescu1

Pana acum s-au investit in aeroportul din Cluj peste 70 de milioane de euro.
- 2008 nou terminal de pasageri - 15 milioane euro
- 2009 un nou terminal de pasageri 16000 mp- 25 milioane euro
- 2011-2013 - 30 de milioane de euro in noua pista cu o lungime de 2100 metri
La care se mai adauga lucrarile de regularize a Somesului si paraului Muratori, de loc ieftine. La care se mai adauga multe alte cheltuieli.

Aeroportul Brasov
 - 2012-2014 pista noua de 2800 metri cost - 12 milioane de euro
 - terminalul de pasageri de 3600 de mp, turnul de control, parcarea de 163 de locuri şi alte lucrările  necesare finalizării investiţiei cum ar fi căile de rulare, gardul, porţile şi toate drumurile din interiorul suprafeţei aeroportului - 45 milioane euro

Stiu ca inainte de investitiile astea la Cluj era analizata problema unui nou aeroport in afara orasului fiind in calcul 3 variante. Din pacate a fost aleasa varianta cu cele mai putine batai de cap pe termen scurt.

Nu numai ca s-a pierdut o ocazie unica atunci dar noul aeroport de la Brasov ne demonstreaza cat se poate de clar ca era foarte posibila mutarea si la costuri acceptabile. A costat mai putin decat groapa de gunoi de la Cluj (70 milioane euro) si daca ne aplecam mai mult asupra costurilor vedem ca la CLuj sunt nejustificate adica s-a furat la greu.

pasadia

#403
Aoleu... deci nu stiu de unde ti-ai luat cele doua informatii privind costurile aeroportului Brasov (12 si respectiv 45 de milioane), dar te asigur ca sunt amandoua gresite.

De altfel minciunile vehiculate cu privire la costul aeroportului Brasov sunt foarte vechi. Cat vor sa faca pe "optimistii" pe principiul "imediat deschidem aeroportul" atunci sunt vehiculate cifre foarte mici, de genul celor mentionate de tine.Si dupa aia, cand se termina ciclul electoral si nu se vede nici un capat al maratonului de investitii din aceasta marota, apar informatiile celelalte. Uite, de exemplu in 2016 (deci cand in teren exista doar pista si, sa zicem, gardul) costul din acte era de 25 de milioane de euro (nu 12 cum ai mentionat tu).

Iar dupa 2016, in perioada Vestea, s-a investit foarte mult. Insa impartit pe extreme de multe contracte distincte, unele nefinalizate. Dar nu m-ar mira ca in loc de 45 de milioane costul real sa fie cu mult peste 100 de milioane euro...

LE - uitasem sa pun linkul

raulbogdan23

Nu vreau sa intru in polemici legat de mutarea sau nu a aeroportului (nu e decizia mea sau a ta sau a noastra) dar vad mici probleme care daca erau rezolvate atunci cand trebuia aveam ceva mai decent.

1. sa zicem ca se muta aeroportul - momentan cel mai apropiat mijloc de transport in comun opreste la aprox 200-300m de aeroport si nu suntem in stare sa il mutam mai aproape. Avand in vedere situatia aceasta si la cum decurg unele lucruri in Cluj nu ma astept sa se fii intamplat ceva pentru a duce o linie spre noua locatie care sa fie decenta (un bus la 10-15 minute), poate ar fi aparut ceva firme care sa faca transfer. A se vedea ca nici metroul propus nu ajunge pana la CLJ ci va exista tren-ul metropolitan (parere personala as fi optat pt varianta metrou pana la CLJ pentru a acoperi zona centrala a Clujului mult mai bine)

2. aeroportul ramas pe pozitia lui actuala - o mai mare atentie din partea UAT Cluj si UAT Apahida in a da autorizatii de constructii in imediata apropiere a CLJ (a se vedea cazul Floresti cu ferma de pui, s-a construit in draci acolo fara nicio reglementare, lumea si-a luat apartamente si apoi au inceput sa se planga ca pute. Idem cazul aeroport - doar ca lumea se plange de zgomot)