Aeroportul Avram Iancu Cluj-Napoca [CLJ]

Started by Ionut, April 10, 2012, 03:05:20 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

qionescu1

Nu e vorba de stupiditate, totusi vorbim de un studiu contractat cu experti ai Bancii Mondiale. Mai degraba vorbim de oportunitate si prioritate.

horatiu.cosma

Discuția e mai veche cu mutarea aeroportului, @Eurocopter are mult mai multe detalii. Din ce înțeleg șansa a cam plecat după ce s-au băgat bani serioși în ultimii ani la noua pistă, platforme de staționare, terminal etc. Principalele probleme de dinainte de COVID țineau de capacitatea terminalului la orele de vârf și de capacitatea parking-ului, dar există ceva planuri de rezolvare. În rest conexiunile de la aeroport sunt ok (trolebuz, mașină personală), pe termen scurt/mediu va intra și trenul metropolitan, sperăm și metrou+centura metropolitană. Oricum, vreo 2-3 ani minim nu o să mai existe probleme de capacitate, va fi jale în industria aero.

qionescu1

Auzisem ca sunt in cautarea unei locatii mai indepartate de oras inainte de a construi noua pista. Din pacate CJ nu a fost suficient de determinat sau inspirat sa treaca la actiune si din pacate dupa atatea investitii sansa asta s-a indepartat cu minim 20-30 de ani.

Totusi mai sunt investitii substantiale de facut, devierea Somesului, prelungirea pistei cu inca 1400 metri, intermodalul. Pe langa astea ar mai fi si constrangerile/limitarile legate de dezvoltarea orasului in partea lui estica dar si a Apahidei afectata si ea de apropierea aeroportului care se traduc in costuri reale desi greu de cuantificat.

Daca s-ar pune in balanta toate astea, corelat cu perspectivele viitorului, poate am fi inca in situatia de a reanaliza o decizie sau macar a avea o strategie clara si cateva certitudini.

ciprebbe

Ce e asa de greu de dezvoltat orasul tinand cont de existenta aeroportului in locatia de acuma ? Sunt atatea alte investitii necesare pe termen scurt incat ne racim gura degeaba pt un nou aeroport.
E ca si cum ai cere Bucurestiului sa mute Gara de Nord pentru ca nu se poate dezvolta orasul (unii au si cerut asta).
Dezvoltarea orasului spre Est si a megalopolisului Apahida trebuie sa tina cont de existenta aeroportului pt cativa zeci de ani inca.
Afaceristii din imobiliare pot sa se reorienteze.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

Knattspyrnufelag

Cred că discuția cu mutarea aeroportului trebuie închisă pentru următorii 50 de ani. În schimb investițiile în extinderea actualului aeroport sunt urgente, chiar dacă o revenire la traficul de dinainte de pandemie va dura câțiva ani. Terminalul e foarte aglomerat, chiar și în afara orelor de vârf, de exemplu.

TibiV

#365
Quote from: Bogdan_Cluj on September 02, 2020, 01:15:21 PM
Cum vede Banca Mondiala dezvoltarea Clujului:

https://media9.ro/aeroport-cargo-la-campia-turzii-dezvoltarea-unui-oras-nou-cum-vede-banca-mondiala-dezvoltarea-clujului/

Quote
Deși la întâlnirile din iarnă s-a discutat mutarea cu totul a aeroportului de pe actualul amplasament, în principal din cauza zgomotului (raportul arată că sunt afectați locuitorii Clujului începând de la est de Mănăștur și Grigorescu, practic aproape întregul oraș), experții Băncii Mondiale au ajuns la concluzia că acesta trebuie păstrat. Mai mult, este nevoie de un nou terminal de pasageri, de un nou turn de control, de prelungirea pistei de aterizare/decolare până la 2.500 de metri lungime. Se cere și amenajarea unei stații de transport electric la terminal, lucru blocat fix în biroul primarului.

(Nu discut abordarile politice de genul "fix în biroul primarului", dar nu am vrut sa "cenzurez" articolul...)
Articolul nu spune nimic despre legatura ultra-facila cu CF, dar cred ca baietii de la BM nu au uitat de ea...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Knattspyrnufelag

Evident, mutarea aeroportului e o idee complet ridicolă.

ciprebbe

Ca idee aeroportul e la CJ nu la primarie :)
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

prd.marius

QuoteÎnceperea lucrărilor de construcție la noua cale de rulare paralelă cu pista!
Aeroportul Internațional Avram Iancu Cluj ✈️anunță începerea lucrărilor de construcție la noua cale de rulare paralelă cu pista.
Lucrările la noua cale de rulare se vor desfășura în 2 etape, termenul de execuție pentru prima etapă fiind de 5 luni, iar în etapa a doua lucrările vor fi finalizate în 4 luni. 50% din valoarea cheltuielilor eligibile ale proiectului este din fonduri europene, iar restul de 50 % este contribuția financiară a Aeroportului Internațional Cluj.
Prin construirea unei căi de rulare, în acord cu obiectivele de protecție a mediului, proiectul va contribui la obiectivele de creștere a accesibilității și mobilității regionale, prin asigurarea infrastructurii necesare deservirii operațiunilor la sol în condiții de siguranță și într-un timp redus.

Pentru mai multe detalii vă rugăm să accesați link-ul următor:
http://airportcluj.ro/stiri/comunicat-de-presa-inceperea-lucrarilor-de-constructie-la-noua-cale-de-rulare-paralela-cu-pista

alex8





neobluenet

Orarul spre Constanta e bun, insa cel spre Burgas este foarte prost.
Quote
• Miercuri, duminică
Cluj-Napoca 05:00, Burgas 06:10
Burgas 06:55, Cluj-Napoca 08:00

• Luni, vineri
Cluj-Napoca 13:25, Constanța 14:30
Constanța 15:10, Cluj-Napoca 16:15
Cine se trezeste inainte de 3 noaptea sa plece in concediu? Ajuns acolo, pe la 7 iesi din aeroport si mergi in statiune, la 9 cel tarziu esti la hotel si trebuie sa astepti pana pe la 14-15 pentru check-in. Avand in vedere ca nu ai dormit noaptea trecuta, tragi un pui de somn in holul hotelului?

dr4qul4

Nu vad problema. E clar ca nu e pentru cei care au copii, dar pentru tineri este ok. Lasi bagajele la hotel si te duci pe plaja cateva ore.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist