Aeroportul Avram Iancu Cluj-Napoca [CLJ]

Started by Ionut, April 10, 2012, 03:05:20 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

TibiV

Bai, trece avioanele cu rotile pe acolo?
Trece!
Pai atunci e pista, ce e asa greu de inteles??!...

:lol:

Vai de mama jurnalismului...  >:(
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Ionut

Confuzia dintre taxiway (cale de rulare) si runway (pista de decolare/aterizare) este frecvent intalnita in presa locala, fiind alimentata de multe ori chiar de oficiali cu "pretentii". Alin Tise, presedintele CJ CJ, a declarat ca el vede/doreste/va face la CLJ vreo 10 piste.

10, da! Nici DXB, LHR sau mai stiu eu ce mega-aeroport nu viseaza la 10 piste! Dar Clujul da! Ce, nu ma credeti? Ia vedeti aici stire din 25.02.2010 de pe SSC, inainte ca PUM sa se nasca. La care chiar eu am comentat sarcastic. Ce, credeti ca am uitat ineptia lui Tise? N-am uitat. Ca asa ceva este de neuitat!

Ionut

Wizz Air lansează duminică cinci noi rute. Când sunt programate primele zboruri şi cât costă biletele de avion

Rutele vor conecta capitala Emiratelor Arabe Unite cu Budapesta şi Bucureşti din iunie 2020 şi cu Cluj-Napoca, Katowice şi Sofia din septembrie 2020, cu condiţia reluării activităţilor de aviaţie în ţările respective. Wizz Air devine primul transportator european low cost care lansează zboruri către Abu Dhabi.

Abu Dhabi este cea mai nouă destinaţie Wizz Air, atrăgând numeroşi pasageri din cinci oraşe majore din patru ţări importante din Europa Centrală şi de Est. Aceste servicii vor fi primele rute directe între capitala Emiratelor Arabe Unite şi Budapesta, Bucureşti, Cluj-Napoca, Katowice şi Sofia, şi vor adăuga o capacitate de aproape 220.000 de locuri/an la reţeaua companiei aeriene din Abu Dhabi. Zborurile sunt deja în vânzare şi pot fi rezervate pe wizzair.com de la 59,99 EUR**.

Adevarul


ultras

Cat timp la Luna este aeroport militar si la 50 km e si aeroportul de la Targu Mures (in curand legat prin autostrada A3 de Cluj), mi se pare greu de crezut.

elphax

nu sunt in stare de 10 ani sa faca legatura la A la Tureni si ei viseaza aeroport. cum vor ajunge la el milioanele de turisti? e nevoie de ceva gen metrou usor rapid.
probabil disconfort exista daca avioanele trec peste oras in loc sa decoleze spre est. dar ma gandesc la Dubai care are aeroportul ala fix in oras cu 2 runway si zboara la greu. cand am fost acolo acum mai bine de 10 ani efectiv decolau sau aterizau cel putin 1 pe minut ( am stat vreo 15 minute asteptand intr-o parcare si am cronometrat). acum  poate e si mai intens traficul.

qionescu1

Locatiile in discutie pt noul aeroport ar fi:

1. Luna (langa Campia Turzii) acces la linia ferata, la A3 si A10 in perspectiva scurta de timp dar chiar si A8. Un relief plan. Deja zona se contureaza ca centru logistic.
Dezavantaje:
-vecinatatea cu aeroportul militar care va fi o baza americana importanta si cu o intensitate in crestere a activitatii.
-distanta mai mare fata de Cluj cu un refief mai dificil de traversat

2. Jucu/Rascruci/Bontida, acces la cale ferata, tren metropolitan/metrou, la DX Turda-Halmeu si implicit prin acesta la A10 si A3 (la modul ideal si printr-o conexiune la nivel de DX cu A3 Mihaiesti si Rascruci). Apropierea de Cluj si accesul mai facil la aeroport al celui mai important si mare oras din zona ar putea face din culoarul Jucu-Rascruci-Bontida prima optiune pt un nou aeroport.
Dezavantaje:
-perspective indepartate pentru conexiuni dar care se coreleaza cu termenele investitiei pentru un nou aeroport

Deci nu e vorba numai de zgomot ci si de perspectiva de dezvoltare a orasului care va inghiti in urmatoarele decade aeroportul. Din asta rezulta ca aeroportul Avram Iancu are limitari in privinta dezvoltarii iar daca vrem unul care sa fie la dimensiunile si potentialul regiunii, pt ca celelalte invecinate nu pot fi, atunci concluziile studiului sunt corecte.

ciprebbe

Cu pista prelungita , intermodal, terminal nou,legatura la centura, CLJ va mai duce cel putin 20 ani fara probleme. Mai vine o epidemie ceva si se mai prelungeste inca 5 ani estimarea.
Zgomotul e o fudulie a unora care si-au construit case pe langa aeroport si nu pot sta cu geamurile deschise (Ye right, eu stau fix pe culoar, dupa o vreme nici nu le mai auzi).Exista sute de aeroporturi pe amplasamente mult mai apropiate de oras cu mai putini cetateni revoltati ca la Cluj.
Potentialul regiunii e destul de redus in conditiile in care pe o raza de 150 km mai ai inca 5 aeroporturi pentru traficul local.
CLJ un HUB e un vis umed la fel ca si aberatiile lui Ciceo cu zbor direct in US, un personaj care nu e in stare ca manager sa aduca companii serioase pe CLJ preferand  atentiile oferite de WZZ.
Undeva prin orizontul 2040+ cred ca putem vorbi de un aeroport nou.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

dragos76

Partea cu zgomotul nu e total neîntemeiată. Dar e  vorba de o problemă relativ punctuală, pentru durata nopții, care s-ar rezolva cu a impune un interval de restricție ("curfew"), în care să nu fie folosită la aterizare/decolare pista pe direcția vest (cea care afectează cei mai mulți oameni). Ceva de genul 10 seara - 7 dimineața.

În principal nu prea sunt multe mișcări în acel interval pe direcția amintită, excepție slotul de dimineață începând cu 05:50 până pe la 7, când în vremurile bune erau vreo 6-7 decolări, care deranjau cam multă lume. Totuși, programul de lucru și școală începe cel mai devreme la ora 9, și nu prea ai chef să ți se dea deșteptarea la ora 6.

În rest, de acord cu concluziile de mai sus.

TibiV

CLJ este perfect functional si capabil de o dublare a traficului in 10-20 de ani.

Este perfect amplasat ca distanta fata de oras - nu este in centru ( :D ), dar nici la 50-60 de km. Sa faci aeroportul Clujului la Luna este o gluma. Proasta.

Legatura la reteaua feroviara ar putea fi perfecta - daca institutiile statului roman ar fi in stare sa conlucreze si sa faca ceea ce trebuie.

Cat despre zgomot...
1. Da, o limitare a aterizarilor/decolarilor din/pe directia 25 ar fi o solutie de bun simt (de fapt, ar trebui aplicata in majoritatea timpului, cu exceptia periodelor cu vant foarte puternic dinspre est)
2. Astia care isi fac case in buza pistei unui aeroport si dupa incep sa se planga - nu merita nici o urma de compasiune. BBU a fost victima unor astfel de nesimtiti, desi BBU exista acolo cu 70 de ani inainte sa isi construiasca ei casele....
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

prd.marius

Locatia e perfecta din punctul meu de vedere.
Dar zgomotul chiar e deranjant. Inteleg ca "dupa un timp nu le mai auzi", dar eu locuiesc in centru (deci nu langa aeroport) si nu dorm cu geamul deschis, sa nu fiu trezit la ora 6....
Nu inteleg de ce nu se schimba directia de aterizare dinspre Est la anumite intervale orare (combustibil poate, nu ma pricep).

Pe de alta parte, ar fi risipa mutarea aeroportului acum, important e sa se faca pista aceea de mult promisa si un terminal nou.
Chiar, pe site-ul aeroportului, tot apare ca se face pista de 3500m, dar de fapt nu se mai face nimic. Are cineva ceva vesti noi despre asta?

dragos76

^^
E deranjant și la aterizare? Oricum, pe direcția vest-est mi se pare că extrem de rar se aterizează (cred că e și din cauză că nu e sistem ILS decât pe direcția invesă).
Pe mine (zona Andrei Mureșanu) în afară de decolările alea de la 6 nu văd un alt inconvenient.

prd.marius

^@dragos76: si la decolare pe directia est-vest, cat si la aterizare pe directia vest-est e deranjant daca stai in zona dintre Marasti si Gheorgheni, trece pe "deasupra" blocurilor.
Legat de ore, tot orele de dimineata ma deranjeaza si pe mine, in rest n-am nicio treaba, chiar imi place pozitionarea, asa cum spuneam anterior.

elphax

de acord. orasul "inghite" aeroportul doar daca nu se respecta legi , regulamente, PUZ-uri , culoare de transport etc

Knattspyrnufelag

Mutarea aeroportului e o idee absolut stupidă și nu se va realiza niciodată, cel puțin nu în următorii 50 de ani. Înțeleg că cei din vestul Londrei se plâng de zgomotul de la LHR (și apropo, nu se mută nicăieri și cel mai probabil se va construi și a treia pistă), dar la Cluj? Să fim serioși! Aeroportul e poziționat excelent și are suficient loc de dezvoltare. Gatwick are aproape 50 milioane de pasageri cu O SINGURĂ PISTĂ.