Aeroportul Avram Iancu Cluj-Napoca [CLJ]

Started by Ionut, April 10, 2012, 03:05:20 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

dorel

buna gluma cu aeroportul Baia Mare :lol: . Are rost sa ai aeroport international care sa serveasca doua judete in conditiile in care pe o raza de 160 de km ai doua aeroporturi decente : Cluj si Debrecen plus Oradea. Daca au prea multi bani sa faca studiu de fezabilitate pentru un drum expres pana la CJ sau la Zalau ca sa se lege de A3.

ciprebbe

Încă o companie low-cost îi va duce pe ardeleni în Spania. Noile curse vor fi făcute în paralel cu Wizz Air.
Este vorba despre compania Vueling, care a operat zboruri de la Cluj și vara trecută, iar acum va efectua curse în paralel cu Wizz Air.

http://www.voceatransilvaniei.ro/inca-o-companie-low-cost-ii-va-duce-pe-ardeleni-in-spania-noile-curse-vor-fi-facute-in-paralel-cu-wizz-air/
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

ciprebbe

O nouă companie aeriană vine pe Aeroportul Internațional Cluj.

Începând cu 2 ianuarie 2016, o nouă companie aeriană va demara zboruri de pe Aeroportul Internaţional Cluj.
LOT Polish Airlines va opera zboruri pe ruta Cluj-Napoca - Varșovia, având o frecvență de 4 zboruri pe săptămână.

Sursa
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

iuli

Superb!

Sper sa intre pe mai multe aeroporturi cei de la LOT. Ofertele lor pe rute trans-atlantice sunt foarte bune.
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

ciprebbe

Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

ciprebbe

Tot de pe pagina de FB a aeroportului cateva cadre sugestive....





















Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

TibiV

http://ec.europa.eu/romania/news/31072015_ajutor_de_stat_romania_transport_aerian_ro.htm

Ajutor de stat: Investigații aprofundate în România în sectorul transportului aerian
31/07/2015

Comisia Europeană a inițiat două investigații aprofundate separate pentru a stabili dacă măsurile adoptate în favoarea a două aeroporturi din Transilvania (Aeroportul Internațional Cluj-Napoca și Aeroportul Transilvania Târgu Mureș, aflate în proprietatea statului) și a transportatorilor aerieni care le utilizează (în principal Wizz Air) sunt conforme cu normele UE privind ajutoarele de stat.

Investigațiile vizează îndeosebi taxele de marketing plătite companiei Wizz Air de către Aeroportul Internațional Cluj-Napoca și tarifele aeroportuare reduse oferite de Aeroportul Transilvania Târgu Mureș transportatorilor aerieni care operează zboruri de pe aeroportul respectiv. În plus, în cadrul investigației sale, Comisia va examina și subvențiile primite, la rândul lor, de aeroporturi din partea autorităților locale. Inițierea procedurilor le oferă părților interesate posibilitatea de a prezenta observații privind măsurile evaluate, fără a aduce atingere rezultatului investigației.

Comisarul UE responsabil cu politica în domeniul concurenței, Margrethe Vestager, a declarat: ,,În sectorul aerian, se înregistrează o concurență puternică la nivel paneuropean. Prin urmare, Comisia trebuie să se asigure că tarifele aeroportuare și alte condiții oferite de aeroporturile publice regionale pentru a atrage transportatori aerieni nu denaturează condițiile de concurență echitabile de pe piață. Investigațiile noastre vor arăta dacă măsurile luate de România în favoarea celor două aeroporturi și a unor transportatori aerieni sunt conforme cu normele UE privind ajutoarele de stat".

Aeroportul Cluj-Napoca
Aeroportul Internațional Cluj-Napoca, al doilea aeroport din România ca importanță, este exploatat de o întreprindere deținută integral de Consiliul Județean Cluj. În 2014 a deservit aproximativ 1,2 milioane de pasageri. Comisia a primit o plângere potrivit căreia aeroportul a acordat un ajutor de stat ilegal transportatorului aerian Wizz Air, prin intermediul unor condiții avantajoase în cadrul anumitor acorduri încheiate între transportatorul aerian și aeroport, în timp ce aeroportul a beneficiat, la rândul său, de un ajutor de stat de la Consiliul Județean Cluj, sub formă de finanțare publică.

Prin urmare, Comisia a examinat o serie de acorduri încheiate de Aeroportul Cluj-Napoca cu Wizz Air între 2007 și 2010. În temeiul acestor acorduri, Wizz Air este remunerat pentru servicii de publicitate prestate județului Cluj, în schimbul unor condiții diverse legate de prezența și amploarea operațiunilor companiei Wizz Air pe Aeroportul Cluj-Napoca. De asemenea, aceste acorduri stabilesc condițiile aplicabile serviciilor de handling la sol pe care aeroportul le furnizează companiei Wizz Air.

În acest stadiu, Comisia își exprimă îngrijorarea în legătură cu posibilitatea ca unele dintre clauzele acordurilor să acorde companiei Wizz Air un avantaj economic nejustificat față de concurenții săi, deoarece acest transportator aerian beneficiază de condiții excesiv de favorabile și niciun operator privat nu ar fi acceptat să-i acorde condiții similare în împrejurări similare.

De asemenea, Comisia va examina în detaliu dacă diversele subvenții primite din partea autorităților locale în perioada 2010-2014 au acordat Aeroportului Cluj-Napoca însuși un avantaj economic nejustificat față de alte aeroporturi. Comisia va încerca să verifice dacă eventualul ajutor este conform cu normele UE privind ajutoarele de stat, mai precis dacă aduce într-adevăr o contribuție reală la accesibilitatea Transilvaniei și la mobilitatea locuitorilor acestei regiuni și dacă utilizarea fondurilor publice este limitată strict la minimumul necesar. Comisia va lua în considerare, de asemenea, relativa proximitate a Aeroportului Târgu Mureș, aflat la o distanță de 103 km, care poate fi parcursă în aproximativ 1,5 ore cu mașina.

Aeroportul Târgu Mureș
În cadrul unei investigații separate, inițiate tot în urma unei plângeri, Comisia va examina în detaliu dacă tarifele aeroportuare practicate la Aeroportul Târgu Mureș, care par anormal de scăzute și prevăd reduceri semnificative în funcție de nivelul de trafic, sunt conforme cu normele UE privind ajutoarele de stat. În 2014, Aeroportul Transilvania Târgu Mureș a deservit aproximativ 350 000 de pasageri. Este exploatat de o societate deținută integral de Consiliul Județean Mureș.

De aceste tarife reduse a beneficiat în principal Wizz Air, principalul transportator aerian care operează pe Aeroportul Târgu Mureș, dar este posibil să fi beneficiat și alți transportatori aerieni care utilizează acest aeroport. În acest stadiu, Comisia își exprimă îngrijorarea în legătură cu posibilitatea ca nivelul tarifelor aeroportuare să le fi oferit acestor transportatori aerieni un avantaj economic nejustificat față de concurenții lor.

De asemenea, Comisia va examina în detaliu dacă diversele subvenții primite din partea autorităților locale începând din 2011 au acordat Aeroportului Târgu Mureș însuși un avantaj economic nejustificat față de alte aeroporturi. Comisia va încerca să verifice dacă eventualul ajutor este conform cu normele UE privind ajutoarele de stat, mai precis dacă aduce într-adevăr o contribuție reală la accesibilitatea Transilvaniei și la mobilitatea locuitorilor acestei regiuni (având în vedere relativa proximitate a Aeroportului Cluj-Napoca, a se vedea considerațiile anterioare) și dacă utilizarea fondurilor publice este limitată strict la minimumul necesar.

Context
Investițiile efectuate de autoritățile publice în societăți care desfășoară activități economice sunt conforme cu normele UE privind ajutoarele de stat dacă sunt efectuate în condiții pe care le-ar accepta un actor privat care operează în condițiile pieței (principiul operatorului economic privat în economia de piață). Dacă nu se respectă acest principiu, intervențiile publice constituie ajutor de stat în sensul normelor UE (articolul 107 din Tratatul privind funcționarea Uniunii Europene - TFUE), deoarece îi oferă beneficiarului un avantaj economic de care concurenții săi nu dispun. Ulterior, Comisia examinează dacă un astfel de ajutor poate fi considerat compatibil cu normele comune ale UE care autorizează anumite categorii de ajutoare.

În sectorul aviației, Orientările Comisiei privind ajutoarele de stat destinate aeroporturilor și companiilor aeriene (a se vedea, de asemenea, MEMO și Sinteza privind politica ) reflectă faptul că subvențiile publice pot fi utilizate uneori de aeroporturile regionale pentru a atrage companii aeriene sensibile la criteriul prețului și că aceste companii pot, în unele cazuri, să transfere efectiv capacități pentru a beneficia de cea mai bună ofertă, mai ales dacă aeroporturile implicate deservesc aceiași clienți. Astfel de subvenții pot fi acordate sub formă de tarife aeroportuare mici, de reduceri ale tarifelor aeroportuare, de onorarii condiționate de rezultate sau de plăți pentru promovarea pe piață.

Deși Comisia recunoaște că aeroporturile regionale aflate în proprietate publică le pot oferi transportatorilor aerieni condiții atractive în scopul de a-i încuraja să opereze zboruri și să stimuleze astfel traficul aeroporturilor în cauză, aceste condiții nu trebuie să le depășească pe cele pe care ar fi dispus să le ofere un operator aeroportuar care urmărește să obțină profit.

În ceea ce privește finanțarea publică a infrastructurii aeroportuare, normele UE urmăresc să evite subvențiile pentru investiții în infrastructură care generează supracapacitate, au drept rezultat multiplicarea aeroporturilor (neprofitabile) în aceeași zonă de deservire sau depășesc ceea ce este necesar pentru realizarea unor proiecte de investiții utile.

Versiunea neconfidențială a deciziei va fi disponibilă cu numerele de caz SA.32963 și SA.33769 în Registrul ajutoarelor de stat pe site-ul DG Concurență, de îndată ce vor fi soluționate eventualele probleme legate de confidențialitate. Lista deciziilor în materie de ajutoare de stat recent publicate în Jurnalul Oficial și pe internet apare în State Aid Weekly e-News.

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

ciprebbe

Si te mai miri ca Wizz-ul mai aloca o aeronava bazei de la CLJ si deschide noi destinatii?
Cu un nou operator, LOT din ianuarie, si un Ryanair care bate la usa cred ca facilitati li se ofera tuturor (si nu doar in RO).
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

doryan93

Aeroportul Internațional Cluj a fost premiat în cadrul Adunării Generale și Conferinței ACI World - Airports Council International.
Premiul a fost acordat de directorul general ACI World, Angela Gittens, pentru contribuția adusă la siguranța aeroportuară, în cadrul programului APEX, care promovează îmbunătățirea continuă a performanțelor în siguranța operațională a aeroporturilor din întreaga lume.
Aeroportul Internațional Cluj este al doilea aeroport al României din punct de vedere al traficului aerian de pasageri. Pe primul semestru al anului 2015, aeroportul clujean a înregistrat o creștere de 30,5% a traficului de pasageri, clasându-se pe locul 3 în Europa, la categoria aeroporturilor sub 5 milioane de pasageri, conform statisticilor ACI Europe.
Sursa

doryan93

Începând cu 28 martie 2016, de pe Aeroportul din Cluj-Napoca vor fi operate două zboruri pe săptămână, luni şi vineri, spre Aeroportul Memmingen (München Vest).

Numărul destinaţiilor spre Germania de pe Aeroportul Internaţional Cluj ajunge astfel la 5, destinaţia Memmingen deservind capitala statului federal Bavaria, München.
Sursa

trotineta

Prima oara cind aud de "München Vest" .... Ei insusi isi spun "Allgäu Airport" ....

Din Wikipedia - https://de.wikipedia.org/wiki/Flughafen_Memmingen

.... Este de remarcat faptul că Ryanair , Wizzair și alte companii aeriene low cost din motive de marketing au incercat sa sugereaze o apropiere geografica a aeroportului de orașul München. Inițial desemnat ca ,,Airport Memmingen / Munchen West" și mai târziu ca ,,Airport Memmingen / München". Distanta directă de aproximativ 100 de km este una dintre cele mai mari din Europa , între un aeroport comercial si orașul său omonim. Acest lucru este comparabil cu aeroportul din Frankfurt -Hahn . El se afla, de asemenea ca linie dreaptă, la aproximativ 100 km distanță de metropola Frankfurt, distanza pe sosea de 110-125 km fiind insa un pic mai mare decit intre Memmingen si München.

La Memminen parcarea costa insa imbatabil 5 EURO / zi, cam cit costa o ora la ,,Franz Josef Strauß", aerportul (adevarat ...) din München


ciprebbe

Wizz-ul aloca a 5-a aeronava pt CLJ.
Intra destinatii noi Alicante(ALC), Billund(BLL), Berlin(SXF), Doncaster(DSA)

In conditiile astea dimineata intre ora 5.30 si 6.30 vor exista 7 zboruri de pe CLJ (spre 900 pasageri).
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

ciprebbe

CREŞTERI DE FRECVENŢE DE ZBOR ALE RUTELOR DEJA EXISTENTE DIN CLUJ-NAPOCA

Rută                           Frecvenţă săptămânală                       De la 

Londra Luton                 20 zboruri de la 14                    22 iulie
Bruxelles Charleroi           4 de la 3                                    27 martie
Malmo                           3 de la 2                                    27 martie
Nuremberg                   3 de la 2                                    27 martie
Tel Aviv                           3 de la 2                                     22 iulie
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

ciprebbe

POLONEZII DE LA LOT AMÂNĂ LANSAREA ZBORULUI CLUJ-VARȘOVIA

Sursa
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

Gyn

Consider foarte inteleapta si prudenta amanarea pornirii unei rute cu totul noi din sezonul estival.

Mai ales ca LOT nu sta chiar pe roze...