Noduri noi pe autostrăzile din România

Started by NGC, June 09, 2015, 11:21:54 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

medicul de garda

@kek4la, multumesc, da am incurcat satele, greseala mea. Deci solutia propuse nu o sa aiba probleme cu avizele, probabil.

@paullie, nu inteleg, care este problema mai exact? CNAIR realizeaza greseala enorma pe care a realizat-o in urma cu doua decenii, aceea de a proiecta autostrazi cu distante foarte mari intre noduri, care evita cu totul comunitatile pe care le tranziteaza. Vorbim de niste milioane de euro pentru toate aceste noduri la un loc, efectiv firimituri fata de cat a costat autostrada in sine, pasajele sunt deja acolo, lipsesc niste bretele. Pe A2 sunt 30 km intre Fundulea si Lehliu, apoi 40 km pana la Drajna si inca 40km pana la Fetesti. Este ENORM!

Lasam laoparte impactul pe care o sa il aiba asupra satelor din Baragan, care au ramas in saracie lucie, desi jud Calarasi e parcurs cap-coada de autostrada (oare de ce?). Vorbim doar despre un incident pe A2, adica o data la fiecare cateva zile, in sezonul estival. Cat are de parcurs o ambulanta sau masina de politie la si de la locul accidentului pana la prima iesire? Cati km trebuie sa parcurga pe DN traficul deviat in cazul inchiderii unei portiuni de A2 intre doua noduri, in cazul unui accident? Nu mai zic cat are de ocolit cineva care a ratat iesirea si trebuie sa parcurga minim 60km ca sa se intoarca.  :|
Trust me, I'm an east-european doctor!

Fred

@medicul de garda, cred ca ai o parere gresita despre ce e o autostrada: in nici un caz nu e pentru traficul local, nici macar pentru ambulante. Baraganul e sarac din alte motive, poti sa faci 3 autostrazi acolo, de la nord la sud, de la est la vest si una circulara precum A0 si nu o sa schimbe cu nimic lucrurile, e doar o mare plantatie agricola suprapopulata, caz in care populatia aia nu are cum sa fie mai mult decat in saracie lucie. Daca le faci nod de autostrada la fiecare sat nu o sa se apuce nimeni sa investeasca in ceva cu valoare adaugata mai mare, gen fabrici sau chiar inalta tehnologie: nu are sens, nu exista forta de munca calificata. Singura iesire din saracie a Baraganului e o migrare masiva in orase, iar in urma sa ramana exploatatii agricole de mari dimensiuni, mecanizate si eficiente. Situatia e la fel cam in toate zonele agricole din toata lumea, in special in zonele unde se preteaza mecanizarea.

RaduG

@Fred, nu sunt de acord cu părerea ta despre rolul unei autostrăzi. Este un element de infrastructură creat pentru comunicație rapidă, conectivitate și dezvoltare economică. De exemplu, în Bărăganul pe care îl numești ,,o mare plantație", la Lehliu, s-a construit una dintre cele mai mari fabrici de biodiesel din România cu unul din cele mai mare silozuri de cereale de interior (150.000 mc), tocmai pentru că îmbină în mod fericit apropierea de materia primă cu o cale rapidă și ieftină de a transporta produsul finit.
Crezi că Prio erau nebuni să investească 93 de milioane de euro pe câmp? Sau lângă o autostradă, la 30-40 km de cel mai apropriat nod rutier? Nope, l-au pus fix în nod.
La Drajna s-a construit un abator, un siloz și o fabrică de nutrețuri, plus 3 reprezentanțe mari de mașini agricole, tot după ce s-a făcut nod rutier, și tot pe o rază de 1-2 km în jurul lui.
Nodul de la Dragoș Vodă va deservi o populație de peste 10.000 de locuitori, fără a mai pune la socoteală vestul municipiului Călărași care s-ar putea să-l prefere în locul clasicului acces prin Drajna, va deservi toate silozurile de cereale din zonă care astfel își vor micșora cu câțiva euro pe tonă costurile de transport, ca să nu mai punem la socoteală motivele de suplețe ale autostrăzii care astfel mai câștigă 20 de km în oricare direcție în cazul unui accident sau al deszăpezirilor de iarnă.
Și sigur va asigura o descărcare mai rapidă decât Drajna sau Lehliu spre Silistra, litoralul bulgăresc, Grecia și Turcia în perioada estivală, prin faptul că vei putea să nu mai traversezi Călărașiul și să stai la 2-3 semafoare plus o barieră dacă chiar e să ai baftă, care poate să însemne 10-30 de minute în plus.
Motivul oficial din SF este ,,creșterea accesibilității Autostrăzii A2 pentru localitățile situate în zona de nord a județului Călărași."
În Ungaria vecină, au ca politică de stat asigurarea conectivității populației, la MAXIM 30 de min de cea mai apropiată autostradă. Asta în primul rând din punct de vedere al asigurării serviciilor de urgență (standardul golden hour) cât și al creșterii competitivității economice ale zonelor respective.




Powered by API/PUM imgur uploader

carutasul

cred că în cazul de față noduri mai dese nu deranjează în nici un fel. Probabil noduri mai dese pe o autostradă în apropierea Bucureștiului ar atrage trafic local mai mult care ar putea încurca traficul autostrăzii ( flux mare de mașini intrând și ieșind de pe benzile de intrare/ieșire). Însă în Bărăgan dacă faci noduri și din 10 în 10 km nu încurci pe nimeni, traficul local e cvasiinexistent ( și oricum e DN-ul paralel mult mai convenabil) dacă intră două mașini pe oră chiar nu văd nici o problemă... Problema e că te costă și dacă le faci prea dese sunt cheltuială inutilă dar altfel...

voicul

La 10 km mie mi se pare ok sa ai nod-uri ... daca ai si de ce sa le faci.
Aici ar fi o justificare pentru o alternativa de mers la Calarasi si se pare ca e la 25 de km fata de urmatorul nod.
Deci pare ok amplasat.

Investiile se mai fac si intr-o anumita pierdere initiala: bagi bani in nod acum si peste 10 ani o sa inceapa sa ai trafic, asta ca s-a dezvoltat zona, dar zona care nu s-ar fi dezvoltat daca nu era un nod facut.

carutasul

Da, zece am zis așa, cu titlu de exemplu :) Chiar dacă undeva ar fi două localități mai apropiate de atât nu cred că traficul de tranzit ar fi semnificativ ca să deranjeze autostrada, că toate localitățile de pe traseu sunt prea mici ca să producă deranj. Pe măsură ce te apropii de București trebuie un pic de planning dar nu în zona aia; în plus acolo DN-ul trece prin localități și cred că acum e foarte liber, starea era bună, presupun că nu s-a degradat, deci traficul de tranzit oricum va prefera DN-ul.

paullie

Da corect. Greseala mea Intr-adevar 15-20 km intre noduri e bine.

lim

#382
@Fred,
  Înțelegere ta cu privire da utilizarea autostrăzii suferă de viciul mai multor prejudecăți.Una din acestea este aceia că cine trăiește la țară e sărac lipit pământului și ca să scape se sărăcie trebuie să migreze la oraș și să se facă sclavi la patroni, care îi plătesc cu salariul minim, din care nu poate să-și acopere nevoile. Alta că pământul trebuie să aparțină unui mic număr de mari fermieri care vor juca cum vor vrea cu prețurile alimentelor, cum se face la gaze,  petrol, bănci, corporații, etc. Alta că țăranii să-și abandoneze casele și terenurile pentru a se muta la oraș în cutii de beton, și spații cu asfalt lipsite de un ambient vegetal , de liniște , de un aer curat. Alta că autostrăzile și deci,prin inducție, cu mult mai mult căile ferate sunt doar pentru uzul orășenilor considerați de tine cetățeni de rag superior în comparație cu țăranii  în viziunea ta cetățeni de rang inferior.
   Deci , Fredi, nu putem să discriminăm oamenii după locul în care viețuiesc. Autostrăzile, căile ferate, universitățile , spitalele , magazinele nu sunt doar ale orășenilor, ci alte tuturor. Gradul de acces la autostradă și la calea ferată trebuie să fie  cât mai uniform . Așa că un  nod la 15Km este cât se poate de necesar tocmai pentru a asigura un grad de acces la autostradă cât mai uniform. Autostrada oferă , siguranță , viteză de deplasare, și confort , lucruri la care trebuie să aibă acces în mod nediscriminatoriu și țăranii. Autostrada oferă pentru cei  care trăiesc la țară și vor să lucreze la oraș , posibilitate de navetă , fără să fie nevoiți să se mute în cutiile de beton de la oraș, din contră, oferă și locatarilor cutiilor de beton din oraș, posibilitatea să trăiască la țară într-un mediu mai curat , liniștit și mai puțin poluant, și să lucreze la oraș făcând naveta. Autostrada oferă acces la spitale pentru cazurile de urgență în mod rapid,la fel pentru pompieri, poliție, de asemenea servicii rapide de curierat, acces pentru copiii țăranilor la instituțiile de învățământ, acces mai rapid pentru țărani la instituțiile statului, la judecătorii, la magazine, la piețele de desfacere pentru produsele lor, etc.

AlexxC

#383
Nodul in cauza muta cateva sate cu 10 minute mai aproape de Bucuresti(locuri de munca); E mare lucru zic eu pentru acei cativa care oscileaza intre a face naveta si o chirie.
Consider ca pe o raza de 80km in jurul Bucurestiului ar trebui sa existe noduri si seminoduri(intrare/iesire doar spre Bucuresti) la orice suprapunere cu un drum judetean cat timp distanta e mai mare de 5km intre acestea.
Sa ai autostrada in spatele curtii si sa nu poti urca pe ea sau sa ai un aces intortocheat si consumator de timp mi se pare o mare oportunitate ratata: vezi cazul satului asta---https://www.google.ro/maps/place/F%C3%A2nt%C3%A2na+Doamnei/@44.4300428,26.7091584,16521m/data=!3m1!1e3!4m5!3m4!1s0x40b1c44651763125:0x6bb3a95dcc1bd7b3!8m2!3d44.4264248!4d26.7350578
In aceasta zona ar trebui folosite cele 2 benzinarii OMV de la Sarulesti...doar sa le oferi acces si satele sa isi pietruieasca drumurile de pamant pana acolo.Nu trebuie sa fie bretele de viteza sau mai stiu eu ce mofturi...pana la urma sunt sate ce genereaza maxim 50-100 intrari/iesiri pe zi pe autostrada.

Cristi N

In cazul benzinariei de pe sensul spre Constanta accesul deja exista si e functional. In spatele toaletei este o poarta cu un idicator de acces interzis: GMaps

Vara asta am folosit-o de cateva ori si de fiecare data a fost deschisa. Dupa ce treci de poarta, imediat pe dreapta, este complexul de agrement A2WAKE, iar dupa aia e un drum de piatra care trece pe sub ambele poduri. De pe drumul asta ai acces la baltile de pescuit si satul Sarulesti.

Pe sensul opus inca nu exista un acces, daca s-ar taia un drum direct ar iesi o rampa cam mare, trebuie ceva amenajari mai complexe, poate chiar niste expropieri. Din ce am inteles ar exista niste planuri in sensul asta la nivelul CJ Calarasi, ramane de vazut cum se vor misca.

dr4qul4

@medicul de garda, A2 are atat de putine noduri si pentru ca initial au fost gandite pentru taxare. La fiecare nod sunt 2 pasaje, unul pentru drumul intersectat si unul pentru breteaua nodului.
Daca ar fi facut de la inceput mai multe noduri, ar fi costat destul de mult in plus atat investitia (pasaje extra) cat si exploatarea (mai multe statii de taxare). Noroc ca pana a fost gata A2, taxarea traditionala a devenit istorie.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

Skynick

Nu sunt de specialitate dar nodurile dese (la 20km) nu functioneaza si ca alternativa ocolitoare in cazul blocarii autostrazii pe anumite segmente, a intoarcerii salvarii, politiei  si alte motive logistice de deservire a autostrazii? Nu ar trebui sa fie in normativ?

alecu26

Eu ma asteptam ca dupa ce s-a facut A2...sa se umple pe langa Bucuresti de noduri si chestii rezidentiale si industriale. Dar e lenta evolutia.

S-a preveferat tot nordul si vestul, langa A2. Foarte ciudat avand in vedere cat de dens populat este Bucuresti, mai exista si park and ride in zona...si linii de metrou...
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

florinalba

A fost atribuit contractul privind Elaborare Studiu de Fezabilitate si Proiect Tehnic de Executie privind realizarea a 6 noduri rutiere pe Autostrazile A1 si A3, in zona de Vest a Romaniei ? Sau sunt contestatii?

stangabriel

Pe A3 , Bucuresti Ploiesti, la Gruiu, s-au rupt parapetii de metal in zona acceselor de urgenta, au ramas asa, dar s-a pus lumitare pe autostrada la 100 km/h.  Un fel de "Cad pietre", dar e vina ta daca pica pe tine, te-am avertizat. Pe segmentul acesta al A3 ar trebui cat mai dese. Dn1 este din ce in ce mai aglomerat. Mai ales cand o sa avem si A0, nu mai exista scuza de nefolosire a A3.

Tot pe A3, langa Ploiesti Est, pasaj DJ 101D, in vara ardea vegetatia la baza podului. Pompierii pe autostrada si furtunul intins pana la foc, parapetii de metal inca sunt la datorie.  Aici chiar trebuia un nod.