Noduri noi pe autostrăzile din România

Started by NGC, June 09, 2015, 11:21:54 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

nicolaem

te -ai lamurit pana la urma ce s-a ales de primul contract licitat pt sf?
a fost reziliat sau exista un sf?

florinalba

Quote from: nicolaem on May 03, 2023, 07:06:44 PMte -ai lamurit pana la urma ce s-a ales de primul contract licitat pt sf?
a fost reziliat sau exista un sf?
Acesta este primul. Daca cumva te referi la acel contract in care apare din nou nodul Cugir insa sub denumirea de nod Sibot , cred ca in final s-au desteptat si au corectat. Oricum acela a fost ulterior celui de care aminteam mai sus.

nicolaem

pai contractul 2 a fost semnat cu alta firma. au corectat si nu il mai fac si ei, si au scazut suma?

florinalba

Nu cunosc detalii , doar ca era vorba parca de Explan SRL.

horatiu.cosma

Quote from: horatiu.cosma on July 19, 2022, 11:55:59 AMA fost o dublare corectată prin clarificări, doar că a rămas același titlul proiectului. Nu se fac 2 noduri în același loc.
Pentru reîmprospătarea memoriei.

mirceaeliade

Ca vad ca se tot deseneaza noduri, literalmente kilometrice, cu benzi de iesire zici ca decoleaza avioanele, am descoperit ca deja se stie cum sa se faca un nod 'cu bun simt'.   Daca se poate face la intersectia DNCB/DN1A, se pot face si pe autostrazi, mai ales acolo unde deja se ricica autostrada de la sol.  As vrea sa vad mai multe noduri de genul asta pe autostrazile din Romania:



Sorinus

Nodul asta merge daca traficul pe drumul secundar nu este extrem de mare. Deci s-ar potrivi cam peste tot, mai putin pe intersectiile A0 cu DN-urile din jurul Bucurestiului.

RazesIesean

Tipul asta de nod e destul de prezent pe viitoarea A7, cel putin asa reiese din randarile de pe Ploiesti - Buzau.
Se preteaza in opinia mea acolo unde nu este spatiu indeajuns pentru bretele normale. Singurul inconvenient e pe benzile de accelerare, vizibiliatea e mica cand urci pe benzi.
~~~~~~
Ramasag de 500 lei in contul API ca nu se va scoate la licitatie pe A8 nimic, in 2024, in afara de capatul vestic care va fi semnat in Q3 2024.
~~~~~~

miahi

#758
Cel mai simplist nod, in termeni de utilizare a terenului, de pe autostrazile de la noi mi se pare cel de pe A4 de la Poiana.

Alt tip de nod care este utilizat la noi destul de des cu "amprenta mica" este cel cu pasaj peste A si 2 giratorii pe drumul secundar. Am vazut prin Germania si Elvetia acele giratorii inlocuite cu semafoare pe drumuri destul de circulate, dar la noi cred ca frica de mentenanta primeaza.

Cel de care zice @mirceaeliade are dezavantajul ca ar trebui sa "urci" A-ul peste drumul secundar si s-ar putea sa coste destul de mult.

Un tip de nod destul de elegant este si cel facut de UMB pe A3 la Nadaselul si la fel pe DEx12 la Negreni, cu toate ca poate ocupa destul de mult teren.

Nu am inclus in discutie noduri A x A sau A x DEx, acolo sunt mai multe "variabile" de luat in considerare.



dr4qul4

@mirceaeliade avem nod identic pe A3 cu Emil Racoviță in Pipera.
Face fata traficului. Singura problema e pretul. E mai scump sa ridici autostrada peste drumul secundar decat valoarea terenului ocupat.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

dumbravaandrei

@mirceaeliade una din functionalitatile de baza a unei bretele de descarcare este stocarea traficului astfel incat sa nu afecteze fluxurile directiei de o deserveste (nici in aval, nici in amonte). Ceea ce pe la Bucuresti nu prea se intampla la orele de varf, asa ca exemplul nu este relevant.
Bine, la orele de varf, bretelele in sine devin un dop pentru trafic...

mirceaeliade

@dumbravaandrei nu ma gandeam neaparat la noduri mari cu alte cai principale gen DNuri principale, dar in locuri mai mici cred ca se poate face asa ceva.  De exemplu spre Zarnesti la ciotul A3 de langa Rasnov autostrada deja e suspendata pentru ca e o cale ferata.  Acolo se putea face un giratoriu sub cu un semi-nod cu conexiune intre Zarnesti si iesirea A3 spre Brasov, in dreapta in imaginea asta:


Imi vine greu sa cred ca pretul pentru un giratoriu si doua benzi de urcare/coborare pentru cam a 4-lea oras din judet ar fi fost comparabil cu ACTUALA iesire dupa Rasnov unde s-au facut 4 benzi de lungime cat e ciotul curent de autostrada.  Sau ca orasul ala poate vreodata sa genereze trafic incat sa aiba acele benzi de iesire blocate incat sa se reverse in autostrada.

dumbravaandrei

ai gasit si tu exemplul perfect  :lol:
Ai nod 1,5 km mai incolo, destul de larg si convenabil. Nod ieftin nu iesea aici ca trebuia sa te ridici cu toate bretelele pe piloni. plus ca la calea ferata nu ai cum sa asiguri gabarit daca pui bretele
plus ca traficul local tre sa il tii putin mai departe de cel de tranzit

Ma gandeam ca vii cu exemplul unei descarcari in drumul Vulcan-Cristian-Drum legatura Ghimbav. Acolo o sa fie interesant ce demoleaza si ce muta ca bretele.

florinalba

ELABORARE STUDIU DE FEZABILITATE SI PROIECT TEHNIC DE EXECUTIE PENTRU 6 NODURI RUTIERE PE A1 SI A3 IN ZONA DE VEST A ROMANIEI a ajuns la al 6 (sase) - lea Act Aditional.( pe cand al 100-lea ????) Cica IN CURS DE REVIZUIRE STUDIUL DE FEZABILITATE. Nici nu l-au terminat si deja il REVIZUESC.

Cica noul termen de finalizare este 07.08.2023.

Oare de ce o Lalaie atat? Nu le iasa pe plus?

No TULAI DOAMNE ce-o mai fi aici?

reed

Mie mi se pare foarte elegant nodul de pe A4 Lazu . Nu cred că mai pupam noi altul așa