News:

Regulă nouă (#6)! Se primește ban pentru
fake news, minciuni și dezinformare.

Main Menu

Noduri noi pe autostrăzile din România

Started by NGC, June 09, 2015, 11:21:54 PM

Previous topic - Next topic

1 Member and 2 Guests are viewing this topic.

StefanCelMare

#735
Ca de obicei, administrația județeană vorbește prostii.
Ditamai rezervația la doi pași de zona Ciurila, rezervație veche, a fost constant construită și distrusă.
Marea civilizație de la Cluj, spoială adesea.
Nu e vorba doar despre activiști, nici mediul universitar nu mai crede poveștile lui Tișe.
Nu vă faceți nicio iluzie, ceea ce urmează acolo la Ciurila este exact modelul pe care il puteți citi mai jos, ce s-a petrecut in rezervația valea Morii:

"Mlaștinile au fost drenate, iar în mod evident, speciile rare au dispărut. Teoretic, conform legii nu mai este  voie să construiești. Dar asta nu înseamnă că se și respectă legea. Se pun garduri, se nivelează terenuri, se rad suprafețe din pădure, se construiește în continuare. S-a întâmplat inclusiv anul acesta. Este o luptă continuă între noi, Garda de Mediu și cei care construiesc abuziv. Jumătate din Valea Morii este compromisă. M-am mirat și eu ce puțină autoritate poate avea Garda de Mediu. Ei vin, constată, dau amendă, după care se înaintează dosarul la Parchet. După un an sau doi, sentința este neînceperea urmăririi penale. Ar fi normal să se înceapă urmărirea penală și să se demoleze construcțiile ilegale. Sunt foarte puține cazuri în România când s-au demolat casele ilegale. Ar fi ideal să se întâmple așa, pentru că s-ar crea un precedent ", spune Matis."

"În Planul Urbanistic General (PUG) , prin Hotărârea de Consiliu Local (HCL) număr 493/22.12.2014 se preciza faptul că în Pădurea Făget nu se va mai putea construi. PUG-ul nou le permitea celor care și-au construit o casă de vacanță să intre în legalitate și să o declare spațiu de locuit, dar interzicea orice construcție nouă. În 2016 Primăria Cluj-Napoca a organizat o dezbatere pe această temă, în ideea de a anula această interdicție, după numeroasele sesizări venite din parte proprietarilor de terenuri din Făget.

Societatea civilă a avut atunci un cuvânt important de spus, argumentele fiind susținute și de arhitecții care au participat la dezbatere. Petiția a fost semnată de 5.000 de persoane, un record pentru Cluj. Astfel că, la finalul dezbaterii, interdicția a rămas în picioare. Cel puțin pe hârtie. Realitatea este alta. O filmare cu drona sau o simplă plimbare prin pădure îți pune semne serioase de întrebare."

,,Avem aici un apendice verde care merge până la stradă și care figurează acum în PUG ca spațiu verde. Zona era cuprinsă și în sit-ul inițial, tocmai pentru că acolo sunt și plantele de mlaștină pentru care a fost desemnat situl. Când s-a scos zona de case, s-a scos la pachet și zona aceasta de plante, poate cea mai importantă din sit. În mlaștina aceea care nu mai e arie protejată aveam 30 de fire de clopoței. E ciudat faptul că situl a fost desemnat pentru fluturi și plante de mlaștină care cresc pe pajiște în mare parte, iar situl în mare parte este pădure. În planul de management am reușit să introducem și habitatele de pădure care sunt oficial protejate și ele. În schimb, zonele de mlaștină și cele cu pajiște sunt cele mai expuse", spune Mihai. Acesta a explicat că pe o astfel de zonă, e mult mai ușor de construit, fapt ce oferă o oarecare protecție pădurii.

Cu toate că legea e destul de clară, cei care doresc să construiască găsesc mereu portițe de scăpare. Astel, în Făget există construcții legale, semilegale și construcții abuzive. ,,În interiorul sitului nu ar mai trebui să se construiască nimic. Nu e voie, dar găsim noi o portiță, o șmecherie. Autoritățile sunt foarte blânde și asta e principala problemă. Unele cazuri sunt flagrante. Sunt construcții care nu au niciun act. Dacă ar fi să numărăm, în Făget sunt abuzuri cu sutele. Rezervația Făgetului este un nucleu care a scăpat, deocamdată, dar Colonia Făget, Casele Micești, Valea Gârbăului, strada Câmpului, comuna Sălicea au fost invadate de construcții. Noi încercăm să protejăm măcar ceea ce a mai rămas. Zona nu va mai fi niciodată una sălbatică, fiind atât de aproape de Cluj, dar anumite zone ar putea să își păstreze farmecul. Turismul se poate face pe trasee turistice, nu trebuie să meargă fiecare pe unde dorește. Oricum și în acest caz e o problemă. Sunt tot mai multe garduri. În curând cei care organizează maratoane nu vor mai avea pe unde să își facă traseul, pentru că lumea își îngrădește terenurile. Unii și în mod abuziv", explică Mihai."

https://transilvaniareporter.ro/analize/la-mormantul-florii-rare-un-cartier-de-vile-apare/

teoneo

#736
Primele indicii despre amplasarea nodului rutier la sud-vest de Luduș (zona industrială).
După analizarea a trei propuneri, s-ar fi ales varianta care e în zona pasajului (pe sub autostradă) spre Gheja și a Stației de Epurare. Vor fi două sensuri giratorii (de-o parte și alta a autostrăzii).


Preluat de pe site-ul ziarului Punctul:
https://www.punctul.ro/video-acces-direct-din-autostrada-in-zona-industriala-la-ludus/

Tot legat de Luduș și accesul în oraș prin podul rutier, care este punctul critic al "enclavei Luduș":

https://www.punctul.ro/video-luduseni-pregatiti-va-podul-din-ludus-intra-in-reparatie-generala/

Ceea ce justifică construirea cât mai urgentă a nodului. Nu știu de ce nu s-a făcut de la început. Dacă se apucă de acest pod înainte de noul nod va fi jale mare! Cine merge pe acolo știe ce zic!

mirceaeliade

Pe Gmaps nodul asta apare la NICI 2 km de iesirea actuala de pe autostrada.

Hercule

@teoneo Primarul spune de un "pod/pasaj peste autostrada" (min 1:17). Desi probabil primarul incurca borcanele si tu ai dreptate. Vom vedea.
Deșteaptă-te române!

Adrian.TM

La viitorul nod din zona localităților Cruceni/Șagu din județul Arad, am văzut ceva mișcare prin februarie, acum nu știu dacă s-au început deja lucrările sau nu...
(Oricum, cred că au trecut deja 2 ani de când am citit în Adevărul despre aceste noi noduri din Timiș și Arad).


horatiu.cosma

Nu are legătură cu realitatea. Fix acolo este proiectat nodul Românași dintre A3 și DN1F din lista celor 12 noduri rutiere.

Ionel C.N.

Salutare tuturor...
Urmăresc *de la facere* acest forum, dar nu am avut curaj să-mi fac cont până astăzi.
Nu imi zic rugăciunea in fiecare seara, dar in schimb intru repede aici să văd ce mai e nou...
Călătoresc mult prin țară și afară, si chiar zilele trecute am trecut prin Turda, (am lucrat la construirea autostrazi, si am amintiri frumoase), dar nu ințeleg de ce nici atunci, dar nici acum, nu se face un nod rutier de la zona fabricii de ciment pana la DN, unde nu cred ca ar fi mai mult de 2 km....știu că era ceva proiect, dar nu se mai aude nimic de acest nod...si eu nu inteleg de ce Primaria Turda nu merge la Bucuresti peste Grindeanu, sau de ce nu protestează in oras, sa-l blocheze complect, ca si asa e blocat...cred ca un nod la DN s-ar realiza destul de rapid, si astfel Turda ar scapa de traficul infernal de zi cu zi.
Spor la treabă tuturor, si felicitari tuturor celor care muncesc ca noi sa ptem citi. :D

Hercule

Salut Ionel, bine ai venit!

Trec foarte des prin Turda dar sincer nu inteleg ideea ta. Poate schitezi ceva pe google maps.
Oare nu confunzi fabrica de ciment Turda cu cariera de la Sandulesti?
Deșteaptă-te române!

Ionel C.N.

Multumesc.
Probabil gresesc modul de exprimare, noi cand munceam acolo si trebuia sa ducem material, ii ziceam zona *la fabrica*, exact cand autostrada *apare* de după deal, dinspre Campia Turzii, si face o curbă usoara la stanga, si in acel moment se vede DN-ul si un peisaj frumos cu multe coline spre dreapta, iar pe partea stanga este o fabrica mare albă-gri...

rt25

#745
@Ionel C.N. vezi aici: https://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=2499.msg411911#msg411911 , e vorba de DX la Tureni, s-au depus 2 oferte.

Proiectul aici atasat de un coleg pe acelasi thread:
Quotehttps://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=2499.msg404523#msg404523

Ionel C.N.

Ai dreptate, m-am uitat mai bine pe Google Earth si acolo in spate este cariera Săndulești.
Putin mai jos de cariera, este un sens giratoriu in imediata vecinătate a autostrăzi....acolo într-adevăr e mai greu de ieșit printre case in DN, dar mai sus de cariera, in vârf de deal, ai suficient spațiu sa faci acel DX care sa iasă undeva între Tureni si Turda.

PS: am văzut ca am primit acuma ceva răspuns cu DX, ma uit sa văd pe unde trece.

tom_sawyer

^ ai aici harta cu toate proiectele rutiere și feroviare din România, la zi; poți să alegi fundalul și ce categorie de proiecte vrei să apară:

https://proinfrastructura.ro/proiecteinfrastructura.html#map=12/46.63/23.747

mirceaeliade

Pentru nodul Spinus de pe A3 vad ca ar trebui sa fie gata curand SF-ul.  Exista vreo procedura simplifcata de alipire al acestui nod la viitorul contract care [sper] ca se va semna in urmatoarele luni?  Ceva in genul cred cum s-au alipit cei 2 km din A3 de langa TgMures la contractul SF pentru A8?

florinalba

Ieri 02.05.2023 a fost din nou termen de finalizare ELABORARE STUDIU DE FEZABILITATE SI
PROIECT TEHNIC DE EXECUTIE PENTRU 6 NODURI RUTIERE PE A1 SI A3 IN ZONA DE VEST A ROMANIEI. S-au implinit in aprilie  2 ani de cand a  inceput contractul si  cred ca au amanat termenul de finalizare de vre-o 3 ori. Speram ca de data asta o fi cu noroc.  :lol:  :lol:  :lol: