Noduri noi pe autostrăzile din România

Started by NGC, June 09, 2015, 11:21:54 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Cetatean

^ de ce sa nu faca? daca au bani, da va rog. De principiu, aceste noduri ar trebui sa duca la dezvoltare a comunitatilor pe care le deservesc.

naivu

^dincolo de costuri, pt că nu vrei să atragi traficul intercomunal pe drumul de mare viteză. Un nod la fiecare ~20km mi se pare suficient, nu văd de ce s-ar face din 5 in 5! Iar 10-15km până la autostradă nu mi se par un capăt de lume.

mirceaeliade

#662
Americanii au iesiri la 1/2 mile si uneori la 1/4 mile distanta pe autostrazi in zonele urbane. Nu e complet deplasat sa argumentezi ca poate Clujul se dezvolta indeajuns ca sa merite si el iesiri la vreo 5km pentru comunele lor din jur. Lumea pana si in Ro incepe sa se mute in suburbie daca are destui bani. Si cum chiriile in Cluj sunt renumite, nu vad de ce o comunitate locala nu ar fi incurajata sa dezvolte proiecte de dezvoltare locala. Nu trebuie construite noduri faraonice, pentru ca uneori e ok sa pui intrari si iesiri doar dintr-o parte a autostrazii si dupa 5 km te intorci si iesi la alt nod care nu are nici el construit un pod scump peste autortrada. In Ro nu am vazut decat o singura data o banda de intoarcere pe sub autostrada, si era pe segmentul Bechtel, cum stiu sa faca la ei proiecte acceptabile. Asa arata panourile de pe autostrazi cu lista primelor iesiri.  3 iesiri in 1.2 km.

danpandrea

@mirceaeliade 3 ieșiri în 1.6km

Vin în completarea importanței nodurilor pentru comunitățile din jurul marilor centre urbane: ZF tocmai a publicat vestea că Nodul A3 - DNCB va fi legat direct la cartierul Cosmopolis, unde sunt vreo 14.000 de oameni. În acest moment, șoferii ies în DNCB și întorc în giratoriul din Tunari pentru a ajunge la A3. În acest moment, noul giratoriu din nodul A3 - DNCB e aproape finalizat, iar drumul de legătură va fi construit până la finele anului. Am trasat cu verde ce-ar mai fi de făcut:



Consecințe? Se eliberează DNCB în orele de vârf de aproape tot traficul care ieșea și intra în cartier. Mai mult, se reduce riscul de accidente în cazul celor care intrau și ieșeau din cartier prin DNCB, nefiind amenajate benzi de decelerare și accelerare.


nicolaem

#664
nu sunt 5km , sunt 7, asta spre V.
dar acolo traficul principal e pe directia Alba si Sebes, iar pana acolo la nod sunt 20km si autostrada e inutila daca ai destinatie Sebes-Alba.
Naveta si colaborarea intre cele 2 fabrici Mercedes se face Cugir-Sebes iar administrativ lumea merge la Alba nu la Orastie/Deva.
Gandeste-te doar ca lumea merge Cugir-Alba pe DN1 apoi pe DJ prin Vintu - 42 km asta pt ca nu are cum se folosi de autostrada pe care o vede tot drumul.

E o prostie ca sa nu fie nod, mai ales ca e va fi f ieftin intrucat DN supratraverseaza A1 fix acolo, practic mai trebuie bretelele. Terenul e plat argricol parte expropiat deja in culoarul A1.


xurxianu

La ce vine discutia, acum, despre nodul la Sibot/Cugir?
Se va face. Deci este OK, un avantaj. Mai ales cu centura Vinerea.
Era nevoie? Da si nu.
Era obligatoriu? Nu.
Cugirean fiind, venind dinspre Cluj imi vine bine. Daca vin dinspre Timisoara imi e indiferent, ies la Orastie.
Nu cred ca va influenta prea mult economia orasului. Pentru Mercedes de la Sibot la Sebes pot merge lejer cu 90 pe DN, iar cei care merg la Alba/Cluj fac doar 8km in plus pentru a evita Vintu`, pe un drum OK si urcand pe autostrada. Deci nu e asa de rau.

Europiu

@danpandrea avea dreptate Mircea. 3 iesiri in 3/4 miles... pentru ca prima e la 1/4...  :D
The problem with the world is that the intelligent people are full of
doubts, while the stupid ones are full of confidence (Charles Bukowski).

pasadia

Exemple cu autostrazi americane care merg prin INTERIORUL oraselor si au fost gandite din start pentru a servi traficul urban, din INTERIORUL acelor orase, mi se par complet nepotrivite. Acolo vorbim de alte volume de masini si de alta populatie deservita, am putea compara cu asa ceva daca legatura A1 - A2 ar fi mers prin interiorul Bucuresti-ului. Altfel insa sunt situatii complet diferite.

nicolaem

^^ nu uita de siguranta, daca esti din zona sti ca la Balomir au fost multe accidente mortale.
In acelasi timp sti ca prin Vintu e limitare la 40/h. Impactul acelui nod va fi si echivalent cu o centura pt Vint. merita si oamenii aia sa scape de trafic cu costul a 2 bretele de 500m, cat or costa.

Ocolul pt a evita Vintul e 8km, la un drum de 40. La nivelul mediu de trai din zona ce crezi ca alege lumea?
sa ocoleasca sau Vintul? ma refer marea majoritate. Ocolul ala inseamna 150 lei / luna pt cine face naveta la cat e benzina acum.

dr4qul4

DIn partea mea, sa se faca noduri din 3 in 3 km, cat timp sunt facute de catre consiliile judetene.
Si nu in zona oraselor mari care nu modernizeaza si drumul pana acolo. Adica sa faca un fel de DX (fara intersectii cu semafor, giratoriu sau cedeaza pe macar 3km si 2 benzi pe sens) astfel incat sa nu ajunga coada pe autostrada.

De ex, daca la Berceni s-ar face nod direct (si inghesuit) cu acel DJ, A0 ar sta mai mult blocata, pentru ca infrastructura comunei nu poate prelua fluxul de la ora de varf.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

florinalba

Pe 19.08.2022 conform AA1 a fost termenul de  finalizare la "ELABORARE STUDIU DEFEZABILITATE SI PROIECT TEHNIC DE EXECUTIE PENTRU 6 NODURI RUTIERE PEA1 SI A3 IN ZONA DE VEST A ROMANIE"
CNAIR-ul nu zice nik. SEARCH CORPORATION nici atat.
Nici ca au predat, nici ca au amanat termenul . Nik pe lumea asta.  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:

mirceaeliade

#671
pe harta CESTRIN in prezent pentru contractul cu 6 noduri apare:
CONTRACT SEMNAT IN DATA DE 17.03.2021
SURSA DE FINANTARE POIM 2014-2020 CONTRACT DE FINANTARE NR. 98/29.04.2021.
VALOAREA INITIALA A CONTRACTULUI 2.049.760,33 LEI FARA TVA.
ORDINUL DE INCEPERE A ACTIVITATII DE PROIECTARE A FOST EMIS IN DATA DE 22.04.2021
DURATA CONTRACTULUI ESTE DE 14 LUNI DE LA DATA DE INCEPERE A CONTRACTULUI, 15 LUNI SI 27 ZILE CONFORM AA NR. 1 (92/99335/29.10.2021) DIN CARE:
- 6 LUNI (6 LUNI SI 58 ZILE DE LA DATA DE INCEPERE, CONF. AA NR. 1), PENTRU ELABORAREA STUDIULUI DE FEZABILITATE
- 4 LUNI PENTRU REALIZAREA PROIECTULUI PENTRU AUTORIZAREA LUCRARILOR DE CONSTRUIRE,
- 3 LUNI PENTRU ELABORAREA PROIECTULUI TEHNIC DE EXECUTIE SI
- 1 LUNI PENTRU ACORDAREA SERVICIILOR DE ASISTENTA TEHNICA BENEFICIARULUI.
A AVUT LOC SEDINTA DE INCEPUT IN DATA DE 22.04.2021.
IN 02.11.2021 A FOST TRANSMISA DOCUMENTATIA AMC REV. 1
IN 05.11.2021 SI 08.11.2021 AU FOST EFECTUATE SEDINTE CU AUTORITATILE LOCALE PENTRU DEZBATEREA PUBLICA A MODURILOR DE AMENAJARE A NODURILOR.
24.11.2021 PRESTATORUL A TRANSMIS AMC REV. 2, IN CONFORMITATE CU NOUA AMENAJARE A NODULUI RECAS.
26.11.2021 - SEDINTA CTE CNAIR SA IN VEDEREA AVIZARII DOCUMENTATIEI AMC. AVIZ CTE NR. 5124/26.11.2021
PANA LA DATA DE 10.01.2022 AU FOST OBTINUTE TOATE CELE 6 CERTIFICATE DE URBANISM.
PANA IN DATA DE 01.04.2022 AU FOST FINALIZATE INVESTIGATIILE GEOTEHNICE PENTRU CELE 6 NODURILE RUTIERE. IN CURS DE REALIZARE TESTE DE LABORATOR.
27.04.2022 AU FOST TRANSMISE MEMORIILE DE PREZENTARE PENTRU NODURILE RECAS SI CRUCENI IN VEDEREA EMITERII ACORDULUI DE MEDIU-IN CURS DE ANALIZA LA CNAIR SA.
DOCUMENTIA TOPOGRAFICA A FOST PREDATA LA OCPI IN DATA DE 15.04.2022.
IN DATA DE 10.06.2022 PRESTATORUL A RELUAT PROCEDURA DE OBTINERE A ACORDULUI DE MEDIU IN URMA REAMENAJARII NODULUI RUTIER RECAS.
PE 04.05.2022 PRESTATORUL A TRANSMIS 2 VARIANTE DE AMENAJARE A NODULUI RECAS, PRIMARIA AGREAND VARIANTA 1.
IN DATA DE 07.06.2022 A FOST EMNIS AVIZUL CONDITIONAT DE LA TRANZ GAZ.
IN 14.06.2022 PRESTATORUL A SOLICITAT RELUAREA PROCEDURII DE MEDIU (REAMENAJAREA ACESTUIA NECESITA MODIFICAREA/EMITEREA CERTIFICATULUI DE URBANISM, REVIZUIREA MEMORIULUI DE PREZENTARE, EFECTUAREA UNOR NOI INVESTIGATII DE TEREN)
A fost emis CU Recas, nr. 61/16.06.2022.
22.06.2022 A FOST TRANSMIS MEMORIIUL DE PREZENTARE PENTRU NODURILE CRUCENI IN VEDEREA EMITERII ACORDULUI DE MEDIU-IN CURS DE ANALIZA LA CNAIR SA.
IN 27.06.2022 PRESTATORUL A TRANSMIS TEMELE DE PROIECTARE PENTRU NODUL RECAS REVIZUIT.

pentru cel cu 3 noduri apare:
CONTRACT SEMNAT IN DATA DE 20.05.2021. SURSA DE FINANTARE POIM 2014-2020 - CONTRACT DE FINANTARE NR.98/29.04.2021.
ORDINUL DE INCEPERE A ACTIVITATII DE PROIECTARE A FOST EMIS IN DATA DE 24.06.2021.
DURATA CONTRACTULUI ESTE DE 13 LUNI SI 9 DE ZILE (CONFORM ACTULUI ADITIONAL NR. 3/92/11512 SEMNAT IN DATA DE 15.02.2022) DE LA DATA DE INCEPERE A CONTRACTULUI, DIN CARE:- 4 LUNI SI 21 DE ZILE PENTRU ELABORAREA STUDIULUI DE FEZABILITATE,- 5 LUNI SI 20 ZILE PENTRU REALIZAREA PROIECTULUI PENTRU AUTORIZAREA LUCRARILOR DE CONSTRUIRE,- 2 LUNI PENTRU ELABORAREA PROIECTULUI TEHNIC DE EXECUTIE SI- 1 LUNA PENTRU ACORDAREA SERVICIILOR DE ASISTENTA TEHNICA BENEFICIARULUI.
IN DATA 03.11.2021, 04.11.2021 AU FOST APROBATE DE CATRE BENEFICIAR TEMELE DE PROIECTARE PENTRU INVESTIGATII TOPOGRAFICE, ARHEOLOGICE, GEOTEHNICE.
IN 16.02.2022 A FOST APROBAT STUDIUL ARHEOLOGIC.
IN DATA DE 02.02.2022 PRESTATORUL A TRANSMIS STUDIUL GEOTEHNIC, IAR IN DATA DE 14.02.2022 AU FOST TRANSMISE OBSERVATIILE BENEFICIARULUI.
IN DATA DE 28.03.2022, PRESTATORUL A TRANSMIS MEMORIILE DE PREZENTARE IN VEDEREA DEMARARII PROCEDURII DE MEDIU-AU FOST TRANSMISE OBSERVATII SI SUNT IN CURS DE IMPLEMENTARE.
IN DATA DE 04.04.2022, DIRECTIA DERULATOARE A TRANSMIS ACORDUL CU PRIVIRE LA RECONFIGURAREA NODULUI RUTIER PESTE A3 IN CONCORDANTA CU PROIECTUL DE SUPLIMENTARE A BENZILOR DE CIRCULATIE DE LA 2 LA 3 BENZI PE SENS A SECTORULUI DE AUTOSTRADA INTRE DUMBAVITA SI MOARA VLASIEI.
IN DATA DE 05.05.2022 A FOST EMIS CERTIFICATUL DE URBANISM PENTRU NOD RUTIER AUTOSTRADA A3 (KM 36+700) CU DJ 101C LA GRUIU.
IN CURS DE FINALIZARE STUDIU GEOTEHNIC AFERENT NODULUI DE LA GRUIU SI A DOCUMENTATIEI PRIVIND EXPROPRIERILE.
IN PERIOADA 26-27.05.2022 AU FOST EFECTUATE FORAJELE PENTRU GROAPA DE IMPRUMUT DE LA DRAGOS VODA SI SAU FOST EFECTUATE FORAJELE PENTRU NODUL DE LA GRUIU CA URMARE A REAMENAJARII.
IN DATA DE 21.06.2022 PRESTATORUL A INAINTAT MEMORIUL DE PREZENTARE PENTRU NOD DRAGOS VODA-IN CURS DE ANALIZAT LA CNAIR SA
IN DATA DE 22.06.2022 PRESTATORUL A INAINTAT MEMORIUL DE PREZENTARE PENTRU NOD IONESTI-IN CURS DE ANALIZAT LA CNAIR SA.
IN 28.06.2022 AU FOST EMISE OBSERVATII PENTRU MEMORIUL DE PREZENTARE PENTRU NOD DRAGOS VODA
IN DATA DE 15.07.2022 PRESTATORUL VA INAINTA MEMORIUL DE PREZENTARE DE LA NODUL GRUIU CONFORM SEDINTEI LUNARE DE PROGRES DIN 29.06.2022.
si pt 2 dintre ele:
http://www.cnadnr.ro/ro/comunicare/anunturi/anunturi-de-mediu/realizarea-3-noduri-rutiere-pe-autostr%C4%83zile-a1-a2-a3-%C3%AEn-zona
http://www.cnadnr.ro/ro/comunicare/anunturi/anunturi-de-mediu/anun%C8%9B-public-privind-decizia-etapei-de-%C3%AEncadrare-21

contractul cu nodul de pe A4 apare reziliat. un alt contract cu 12 noduri a fost semnat prin iulie dar nu apare pe harta CESTRIN, dar are harta asta:

si un alt contract cu 2 noduri [pe A2 si cpe A7] are termen de depunere oferte pana pe 1 Septembrie

florinalba

^
@mirceaeliade.
Cu postarea de mai sus nu am lamurit nimik. "Pe 19.08.2022 conform AA1 a fost termenul de  finalizare la "ELABORARE STUDIU DEFEZABILITATE SI PROIECT TEHNIC DE EXECUTIE PENTRU 6 NODURI RUTIERE PE A1 SI A3 IN ZONA DE VEST A ROMANIE"" .

S-a finalizat sau sa amanat?


mirceaeliade

probabil niciuna. pe siteul CNAIR a aparut un nod cu "nu are nevoie refacere AM" si altul ca se incepe incadrarea.  cum mai sunt alte 4 sigur se amana sigur.  ah, sunt aceiasi proiectanti care au cerut rezilierea pe A13 BV-BC si care au primit rezilierea nodului pe A4.  la cate certificate negative ar trebui sa aiba astia, nu cred ca ii vom mai vedea curand sa castige contracte cu CNAIRul, dar pana atunci, nu cred ca nici CNAIRul nu vrea sa anuleze mai multe contracte decat e strictul necesar.

hvm

#674
Eu sper ca se incearca o chestie de genul:
- facem prioritizare, cele mai urgente intai, celelalte pe urma sa terminati cat mai repede cele urgente, sa se faca unul cate unul, nu in paralel toate la sfantul asteapta
- celelalte le amanati, va dam extensie si le faceti pe urma, ca daca tre sa le relicitam dureaza probabil tot atat si e cu cantec... va incadrati in recalcularile de pret si asta este.
- pana terminati nu mai licitati nimic ca va ardem...
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici