Noduri noi pe autostrăzile din România

Started by NGC, June 09, 2015, 11:21:54 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

survola


voicul

In ideea in care nod-ul A3 - A7 pana la nod Dumbrava era un lot in sine, sa zicem ca sa il termine repede, avea o logica acest nod.
Dar cum e acum proiectul eu nu ii vad logica, mai ales nod facut de CNAIR. Daca il facea CJ Prahova era alta poveste.

danpandrea

Oare cum își va da acordul Poliția Română pentru nodul de la Dumbrava, având în vedere că e cale ferată fix lângă? O:-)

teoneo

În sfârșit o veste bună pentru cei de la sud de Luduș cât și pentru ludușeni (având în vedere tranzitul spre zona industrială care se face prin mijlocul orașului). Acest nod mai poate avea și rol de backup pt nodul de lângă Chețani cât și pentru singurul pod rutier care -în caz de calamități- ar izola aproape complet Ludușul și localitățile de la sud de el.

Mulțumim, pentru că vocea API -care a preluat doleanțele cetățenilor- a ajuns să fie auzită până la CNAIR și minister!

Sunt două variante de discuție:
- nod nou (în zona cu debleu aflată între parcare și viaduct Bogata; avantajul e că nu mai trebuie construite rampe pentru supratraversarea autostrăzii);
- nod prin parcarea de la sud de Luduș (avantajul e că vor fi costuri extrem de scăzute, doar că va fi un ocol de aprox 2 km pentru unul din cele două sensuri de deplasare, în condițiile în care ne folosim de infrastructura existenta: DJ107G și DC95.

Sper ca de data asta autoritățile locale să se implice în derularea acestui studiu pentru ca proiectul care va rezulta să poată să fie implementat. Ar fi de dorit pentru că, așa cum spuneam, e o diferență mare ce s-a realizat în zona Orosia (ca să dau un exemplu) și ce nu s-a realizat la sud de Luduș în materie de podețe și subtraversări. Aproape că s-a desființat DJ107G.

slartibartfast

^^
@danpandrea mă gândeam să zic și asta. În ce se va descărca? în trecerea la nivel? Sau îl facem pe 3 niveluri? Mă duce tot la ideea că acolo mai simplu și mai eficient e un drum de legătură cu DN1D, eventual cu un nou pod(eț) peste Cricovul Sărat (care e ușor de trecut, nu e cine știe ce apă).

medicul de garda

#575
Ma bucur sa vad schimbarea asta de paradigma la CNAIR, care realizeaza in sfarsit ce distante enorme sunt proiectate intre nodurile de pe autostrazile noastre si cata populatie potentiala rateaza acestea. Sunt in mod deosebit de bucuros pentru urmatoarele propuneri:
- Ungureni, legatura cea mai directa catre Titu de pe A1, folosind un pod existent peste Arges (nu stiu in ce stare se afla acel DJ701)
- Romanasi, s-au prins in sfarsit ca era normal sa ai nod permanent la capatul unei sectiuni cu cel mai lung tunel rutier din tara
- Pestera, cea mai directa legatura catre Medgidia venind dinspre Bucuresti si deschide accesul catre sudul Dobrogei care sta acum izolar, inclusiv obiective turistice precum Adamclisi
- Ciurila, in sfarsit ceva care sa sparga bucata neintrerupta de A3 dintre Turda si Gilau, cea mai lunga din tara, cred. Turismul din zona ar trebui sa beneficieze mult de o iesire aici

Pe de alta parte sunt si noduri unde efectiv nu inteleg ce se intampla, precum Sandulesti (la cativa km de viitorul nod cu DX catre Tureni, cu iesire inapoi catre Turda???) si la Sibot (unde deja licitasera un nod in apropiere, parca?). Nodurile din Balta Ialomitei cred ca doar vor sa le "oficializeze", avand in vedere ca sunt un fel de iesiri tehnologice, nicicum semnalizate.

Si din nou, din pacate, trebuie sa imi exprim dezamagirea ca desi au licitat atatea noduri noi, niciunul nu adreseaza nevoia cea mai stringenta a tiristilor de pe Cheia, o iesire noua pe la Ghighiu, care sa te scoate rapid in centura de est a Ploiestiului  >:(. A da, si pe A2 mentinem Sarulestiul si localitatile adiacente in perpetua izolare si saracie, desi un nod nou acolo necesita doar niste bretele...


NB: oricat de mult m-as bucura sa vad ca Gilau-Campia Turzii primeste putina atentie prin corectarea greselilor de proiectare ale trecutului, tot ma dispera faptul ca nici macar cu ocazia asta nu isi aduce nimeni aminte de spatiile acelea de odihna de la Savadisla si Turda. Aici este de departe cea mai lunga portiune de drum din tara unde legal nu poti opri, intre Campia Turzii si undeva pana dupa Nadaselu...  :bash:
Trust me, I'm an east-european doctor!

florinalba

#576
^^^^  @Takacs
Ceata totala.   :o :o :o :o
Poate ne lamureste NGC ce mai cauta nodul Sibot in noul studiu de fezabilitate cand el deja a fost prins in cel licitat si atribuit la Search corporation din primavara ( e drept acolo e prins sub denumire de Nod Cugir) :
http://www.cnadnr.ro/ro/comunicare/comunicate-de-presa/interes-general/elaborare-studiu-de-fezabilitate-si-proiect-tehnic-37

Personal cred ca este o scapare  si cineva ("specialistii" din CNAIR platiti pe bani grei)  nu a sesizat ca nod Cugir = nod Sibot.
S-au este rea vointa si facem alte studii de fezabilitate pentru cele care deja sunt in lucru.
Ar fi pacat sa ( nu) faca 2 noduri in acelasi loc.  :lol: :lol: :lol: :lol:

radupe

Quote from: medicul de garda on September 01, 2021, 04:08:04 PM
....

Pe de alta parte sunt si noduri unde efectiv nu inteleg ce se intampla, precum Sandulesti (la cativa km de viitorul nod cu DX catre Tureni, cu iesire inapoi catre Turda???) ...

....

Cred ca este vorba de acelasi nod!

cristi5

Nu exista un plan coerent. Unele noduri sunt propuse de autoritati locale, altele de CJ, etc.

SFul va zice care-s fezabile si care nu. In caietul de sarcini au bagat tot ce misca, ca e gratis. Stiti cum e, nu e bine sa suparam autoritati locale. Vedeti si PNRR (primele versiuni), PNDL etc

Bogdan_Cluj

Dublare pasaj peste A1 la Bolintin Deal si reconfigurarea celor doua sensuri giratorii de la capetele pasajului:


Print screen de la harta API + colorat putin pe ea


Incepem din sensul giratoriu sub forma de "infinit", sau litera 8 culcata. Nu am apucat sa fac poze inca de la iesirea de pe A1, doar dupa ce am facut trei sferturi de sens.





Iesire sens spre pasajul peste A1











De partea cealalta (cu Joita) a pasajului.








Spre sensul giratoriu in forma de cerc














Iesire sens spre Joita


La intoarcere am facut o poza de la intrarea pe A1 (spre Pitesti), dar aveam soarele in fata, asta e cea mai "reusita" dintre ele.



Powered by API/PUM imgur uploader

florinalba

#580
Care o mai fi stadiul la "Elaborare Studiu de Fezabilitate si Proiect Tehnic de Executie privind realizarea a 6 noduri rutiere pe Autostrazile A1 si A3, in zona de Vest a Romaniei", parca era termen 6 luni pentru SF?

ijwtsh

Mai e mult pana departe, stiu, dar ar trebui un nod la Suplacu de Barcau. De la Nusfalau la Chiribis e cale lunga. Stiu ca e greu cu viaductul, dar sa-l faca inainte de padure, in Salaj, la Marca.

mirceaeliade

@florin parca pe harta CESTRIN zicea ca are raport de inceput si ca termenul e vara 2022

florinalba

^ mersi. Am gasit pe Cestrin asta :
CONTRACT SEMNAT IN DATA DE 17.03.2021
ORDINUL DE INCEPERE A ACTIVITATII DE PROIECTARE A FOST EMIS IN DATA DE 22.04.2021
DURATA CONTRACTULUI ESTE DE 14 LUNI DE LA DATA DE INCEPERE A CONTRACTULUI, DIN CARE:
-6 LUNI PENTRU ELABORAREA STUDIULUI DE FEZABILITATE,
- 4 LUNI PENTRU REALIZAREA PROIECTULUI PENTRU AUTORIZAREA LUCRARILOR DE CONSTRUIRE,
- 3 LUNI PENTRU ELABORAREA PROIECTULUI TEHNIC DE EXECUTIE SI
- 1 LUNI PENTRU ACORDAREA SERVICIILOR DE ASISTENTA TEHNICA BENEFICIARULUI.
A AVUT LOC SEDINTA DE INCEPUT IN DATA DE 22.04.2021. A FOST APROBAT RAPORTUL DE PROGRES NR.3

deci Sf-ul ar trebui sa fie gata , nu?

stangabriel

https://monitorizari.hotnews.ro/stiri-infrastructura_articole-25137495-foto-fost-proiectate-cele-trei-noi-noduri-rutiere-care-vor-construite-autostrazile-care-pornesc-din-bucuresti-unde-vor-amplasate-cum-vor-arata.htm

Nod Rutier Autostrada A3 km (36+700) - DJ 101C la Gruiu (Sector București – Ploiești)



Nodul rutier este amplasat la joncțiunea DJ101C cu A3, km 36+700, între localitățile Lipia si Gruiu (Ilfov).

Vor fi amenajate patru bretele de acces, pe ambele părți ale DJ101C, după cum urmează:
Breteaua 1 de ieșire de pe autostrada A3 spre DJ101C direcția Gruiu, din calea 2, direcția spre București, va avea o lungime de 357 m.
Breteaua 2 de intrare pe autostrada A3 dinspre DJ101C direcția Gruiu, în calea 2, direcția spre București, va avea o lungime de 510 m.
Breteaua 3 de ieșire de pe autostrada A3 spre DJ101C direcția Lipia, din calea 1, direcția spre Ploiești, va avea o lungime de 750 m.
Breteaua 4 de intrare pe autostrada A3 dinspre DJ101C direcția Lipia, în calea 1, direcția spre Ploiești, va avea lungimea de 370m.
La ambele capete ale rampelor pasajului va fi amenajată cate o intersecție tip sens giratoriu, pentru asigurarea tuturor relațiilor de trafic atât către localitatea Gruiu cât și spre localitatea Lipia.





Nod Rutier Autostrada A2 (km 90+100) - DJ 306 și DN3A (Dragoș Vodă)


Nodul rutier va fi amplasat la joncțiunea drumului județean DJ306/DN3A cu Autostrada A2, la sud-vest de localitatea Dragoș Vodă, în județul Călărași.

Vor fi amenajate patru bretele de acces, amplasate pe ambele părți ale drumului județean 306, dispuse în simetrie, după cum urmează:

Breteaua 1 de ieșire de pe autostrada A2 spre DJ306, din calea 2, direcția spre București, având o lungime de 783 m.
Breteaua 2 de intrare pe autostrada A2 dinspre DJ306, în calea 2, direcția spre București, având o lungime de 1037 m.
Breteaua 3 de ieșire de pe autostrada A2 spre DJ306, din calea 1, direcția spre Constanta, având o lungime de 873m.
Breteaua 4 de intrare pe autostrada A2 dinspre DJ306, în calea 1, direcția spre Constanța, având lungimea de 1112 m.
La capetele celor două rampe ale pasajului existent pe DJ306, va fi amenajată cate o intersecție tip sens giratoriu, pentru asigurarea tuturor relațiilor de trafic atât către localitatea Dragoș Vodă cât și spre localitățile din nordul orașului Călărași.




Nod Rutier Autostrada A1 (km 73+100) - DJ 702F (Ionești)


Nodul rutier va fi amplasat la intersecția A1 cu DJ702F. Se va amenaja complet nodul rutier, prin asigurarea relațiilor/fluxurilor de trafic pentru toate direcțiile, amenajarea în plan se va realiza pentru o viteza minimă de 40 km/h.
Breteaua 1 de ieșire din autostrada A1, calea 2, direcția de mers spre București, va avea o lungime de aproximativ 470m.
Breteaua 2 de ieșire spre autostrada A1, calea 2, direcția de mers spre București, va avea o lungime de aproximativ 400 m.
Breteaua 3 de ieșire din autostrada, din calea 1, direcția spre Pitești, va avea o lungime de aproximativ 900 m, raza minima în plan fiind de 130 m.

La capetele celor două rampe ala pasajului existent pe DJ702F, peste autostrada A1, vor fi amenajate două intersecții tip sens giratoriu, pentru asigurarea relațiilor de întoarcere către localitățile Ionești, respectiv Puntea de Greci.


---

Contract: ,,Elaborare Studiu de Fezabilitate și Proiect Tehnic de Execuție privind realizarea a 3 noduri rutiere pe Autostrăzile A1, A2, A3"
Semnat: Mai 2021
Proiectant: SEARCH CORPORATION S.R.L.
Valoare: 1.367.790,97 lei fara TV
Termen: 10 luni de la data de începere.

Obiectul contractului de servicii constă în elaborarea SF și a PTE.