Noduri noi pe autostrăzile din România

Started by NGC, June 09, 2015, 11:21:54 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.


luc

#196
https://alba24.ro/cnair-face-nod-rutier-la-autostrada-pentru-manastirea-dumbrava-cei-20-000-de-locuitori-de-la-cugir-inca-mai-asteapta-711603.html

"Proiectul "Amenajare nod rutier intre autostrada A10, km 59+500 si DC 85, in dreptul localitatii Dumbrava", propus a fi amplasat în localitatea Dumbrava, comuna Unirea, intravilan, a fost prezentat Agenţiei pentru Protecţia Mediului în 10 mai, în vederea obţinerii acordului de mediu. Investiţia este de 32.430.309 lei (aproape 7 milioane euro), iar proiectant este DRDP Cluj.

Proiectul constă în realizarea unui nod rutier între A10 Sebeş-Turda şi DC 85 ce leagă localitatea Dumbrava de DN1. În prezent, drumul comunal supratraversează autostrada.

Se vor realiza patru benzi de intrare-ieşire de pe autostradă şi două sensuri giratorii, amplasate de o parte şi de alta a autostrăzii.
Unul dintre cele două sensuri giratorii se va amplasa la intersecţia DC 85 cu DN1, iar al doilea pe DC85 spre localitatea Dumbrava, la intersecţia drumului comunal cu drumul ce duce la mănăstire. Ambele vor avea raza insulei centrale de cel puţin 13 metri.

Pentru racordul dintre autostradă şi benzile de ieşire/intrare se vor utiliza benzile de urgenţă existente. Se vor extinde de la lăţimea de 3 metri la o lăţilme de 3,5 metri, pe întreaga lungime a benzilor de accelerare şi decelerare.

În justificarea proiectului se menţionează că în prezent cele mai apropiate noduri rutiere A10 sunt la Unirea (km 53+215) – 6,3 km distanţă şi Turda (69+500) – 10 km distanţă, astfel că locuitorii din Dumbrava şi Măhăceşti nu au acces direct la autostradă, decât ocolind pe DN1 până la nodul rutier Unirea.

CNAIR aminteşte că Mănăstirea Dumbrava este vizitată annual de zeci de mii de pelerini. De asemenea, precizează că numărul limitat al locurilor de muncă în localităţile învecinate a condus la o creştere a numărului de navetişti spre Cluj şi Alba, fapt ce aglomerează nodul rutier Unirea.

Perioada de implementare a obiectivului este 20 de luni, din care 4 luni proiectare şi 16 luni execuţie lucrări. Adică un an şi opt luni. Suprafaţa pe care se va interveni pentru realizarea investiţiei este de 274.000 mp, teren aflat în domeniul public şi privat al statului român, al comunei Unirea, dar şi proprietari persoane fizice şi juridice, pentru care vor fi necesare exproprieri. În documentaţie se precizează că nu sunt obiective de patrimoniu cultural, situri arheologice cunoscute sau monumente care să fie afectate de lucrare. Totuşi, proiectul este la limita ariei naturale protejate Bogata (1,5 metri) şi la 4,5 km de confluenţa râulurilor Mureş cu Arieş"


RobertH

Te doare mintea. Facem o manastire si la Tureni ?

neaghi

Si uite-asa se vede ca biserica e mai importanta decit niste firme, care chiar produc si contribuie la bugetul statului....Unde mai pui ca dupa finalizarea autostrazii, DN va fi liber si cei 6 km n-ar trebui sa fie o problema daca nici pt cugireni nu sunt , cei 17 km...in viziunea CNAIR.
Alt exemplu clar de a pune carul inaintea boilor...

luc

Eu altceva nu înțeleg: un argument pentru a nu face Nodul Cugir la acea vreme era ca nu știu câți ani nu se poate modifica proiectul, fiind cu bani europeni, bla bla... Ori aici?

cristi5

Interesant cat de rapid s-au miscat, pare o initiativa locala. Si nici nu s-a prea stiut, mi se pare ca noi am aflat f recent...

Dar da, greu de inteles de ce aici merge si la Cugir ba... Ca vad ca la Cugir sunt 2 traversari DN-A1.

Ma intreb ce por invata alti "localnici" din experienta asta, inclusiv la Tureni.

neaghi

Probabil, ca daca aveam si noi aici la Cugir, o manastire/ biserica..in loc de Daimler..si Fabrica de Arme, nu se mai invocau tot felul de motive fanteziste ca nu se poate....ca distanta nu e chiar asa mare pin' la Orastie..dar asa, pentru noi 17 km trebuie sa fie putin/acceptabil, iar pt manastire 6 km sunt deja exagerati..
Deci este lege, dar numai pt unii....

alexV

Quote from: cristi5 on May 24, 2019, 03:50:39 PM
pare o initiativa locala.

Pai e initiativa duhovniceasca. Sa ofere consultanta Staretu, are success mai mare ca oricare altii.

Ionut

Guys, vă rog frumos nu deviati și păstrați decenta. Multumesc!

AlinC

Nu e chiar asa noua constructia nodului rutier de la manastirea Dumbrava. A fost depusa mai demult documentatia la APM Alba. Noi aveam materialul scris din 20 mai si l-am dat pe ziarul tiparit in 22 mai. Abia astazi, 24 mai, dimineata pe la 6:30 l-am pus pe internet si s-a "informat" toata lumea:


dr4qul4

Asta e de departe cea mai mare prostie din cate am auzit...
Cat ar fi costat o alee pietonala intre manastire si parcarea de pe autostrada? Distanta e de vreo 100-150m.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

cristi5

#206
^^

Pai ideea nodului Tureni dateaza de minim 5 ani, avem si SF in derulare pt drum de legatura.

20 mai e cam o secunda in comparatie.

Ma rog, vedem cat de rapida va fi implementarea la Dumbrava.

pasadia

Abia acum observ: 32 de milioane de lei? Adica aproape 7 milioane de euro? Ce naiba, parca e mult prea exagerata suma...

AlinC

E destul de mare, mai ales ca supratraversarea exista deja.

cristi5

#209
Inca nu-mi revin, proiectul asta s-a miscat mult mai rapid si diferit de altele. Zici ca e in alta tara

Dar nu inteleg
- legal/administrativ la ce stadiu e? SPF? SF? Vad ca se ia acord de mediu, deci e ceva serios, mai mult spre SF
- cine a facut acest S(P)F? inhouse la CNAIR? Sau DRDP?
- exista finantare? Din ce sursa? Din pielea clientului?