Noduri noi pe autostrăzile din România

Started by NGC, June 09, 2015, 11:21:54 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Bogdan_Cluj

^ Urcare pe ce directie? Coborare dinspre care directie?
Eu nu inteleg, ei vor sa faca doar pentru o directie? Si care este aceea, spre Turda sau spre Tg.Mures?

Sau ei folosesc incorect termenii... sau nu pricep eu?

Daca pricepe cineva, faceti va rog o schita, sau explicati ca eu sunt confuz rau de tot.

Europiu

#151
^ Vezi daca nu te ajuta mesajul asta al lui pentium10 si, pe aceeasi pagina, completarea lui teoneo.

Ma rog, nu e o schita a nodului, doar amplasarea sugerata.
The problem with the world is that the intelligent people are full of
doubts, while the stupid ones are full of confidence (Charles Bukowski).

Bogdan_Cluj

Mersi, dar cunosc bine zona si intelege UNDE se propune.
Ce nu inteleg este CUM se sugereaza conexiunea. Adica chiar vor sa faca doar DOUA bretele (si atunci care dintre ele), nu PATRU pentru toate cele patru directii (dinspre si spre TgMures si dinspre si sper Turda).

teoneo

Dupa cum scriam in postarea citata,
Quote from: teoneo on July 24, 2018, 08:33:19 PM
Poate cel mai mult incurca viitoarea parcare pe autostrada, care e foarte aproape de DJ107G (drumul catre Ațintiș). În rest, acest drum e numai bun să asigure descărcarea/încărcarea de pe/pe autostrada a traficului, mai ales ca el va fi intrerupt in zona prin care trece autostrada.
am incercat sa si exemplific prin doua schite, doua variante de nod la Ludus, din mai multe posibile.

Prima schita de mai jos presupune cele mai mici costuri, insa are marele dezavantaj al proximitatii parcarilor... pt ca un nene care a proiectat autostrada n-a luat in considerare si eventualele noi necesitati (noduri, in cazul nostru). Sunt multe similitudini cu ce e la Sebes, pe langa densitatea nodurilor, pastrand proportiile. Acolo, si fiindca s-a supraoptimizat la proiectarea A1 supratraversarea caii ferate (facandu-se doar un pod/pasaj cu o deschidere si nu cu mai multe deschideri) astazi trebuie sa asistam la structuri compexe prin aer. Multi de pe acceasta pagina ar fi proiectat cu cap, in perspectiva, pe termen mediu/lung, mult mai bine decat ce iasa azi din pixul celor care isi dau avizul pentru astfel de proiecte obtuze, avand drept prim criteriu profitul imediat (sa nu-i zic altfel).
Asa si aici, daca parcarile de la sud de Ludus ar fi fost construite putin mai spre Bogata, s-ar fi putut construi un nod ideal pe actualul DJ107G (care urmeaza a fi blocat de autostrada). Nu de alta, dar ce ramane din DJ, acele cioturi, ar fi numai bune pentru micile trompete date de bretelele de urcare/coborare pe/de pe autostrada. Dar ma tem ca acest punct e prea aproape de intrarea/iesirea in/din parcari. Daca sunt prea aproape ar fi o problema de siguranta rutiera. Deocamdata nu am acces la proiectul tehnic, dar cf documentatiei de atribuire ar fi numai 250m intre DJ si parcari.

Prima schita, care presupune cele mai mici costuri, cu rezerva avizului de siguranta rutiera, ar fi aceasta:



O a doua varianta, ar fi urmatoarea, cu traseu prin mijlocul fostului Complex de crestere a animalelor (un alt compromis, care presupun cresteri de costuri):



Ar mai fi de studiat cel putin doua variante, mai departate de parcari.
Parcarile, presupun ca nu vor mai putea fi mutate, chiar daca inca nu s-au apucat de ele...

Bogdan_Cluj

Da, cam la asa ceva m-am gandit si eu doar ca ori stau prost cu matematica, ori cu termenii folositi. Per varianta si tu ai desenat cate patru bretele, iar ei vorbesc doar de doua.

Eu de aceea sunt confuz, ei vor sa faca ceva similar cu ce ai deseant tu (deci cu 4 bretele), sau doar pe jumatate, doar cele la nord de autostrada sau cele de la sud de autostrada, pentru ca in comunicat/articol se vorbeste de doar doua bretele?

prd.marius

De acord cu Bogdan, ei vorbesc doar de doua bretele, spre Gheja de coborare de pe autostrada, si spre Atintis de urcare.
Cum naiba ar veni asta?

horeaa

Dar de ce prin complex si nu ceva cam cum am desenat cu albastru?





Powered by API/PUM imgur uploader

teoneo

Mda, Bogdan, înclin să cred că nu suntem chiar atât de săraci încât să facem lucrurile pe jumătate. Dar și dacă ar fi așa, tot e ceva decât nimic. Nu cunosc amănunte. În ideea aceasta, a lucrului facut pe jumătate, aș fi tare curios care relație de trafic va fi preferată alteia. Adică acea singură urcare și acea singură coborâre va fi pe relația Luduș-TgMureș sau Luduș-Turda la urcare, respectiv TgMureș-Luduș sau Turda-Luduș la coborâre? Și pe baza căror considerente s-a ales cum s-a ales?

M-am mai gandit la o variantă de racordare la autostradă la Luduș Sud care nu presupune mari lucrări cu structuri. Ieftină zic eu. Doar drum croit pe alocuri de excavatoare. Dacă știm să ne folosim de drumurile existente putem face ceva la cost redus. Tot ceea ce e posibil, ceea ce facem noi acum, dezbaterea asta, poate duce la idei pentru a optimiza proiectarea.
Folosind drumurile existente putem evita construirea altor sensuri giratorii, folosindu-ne doar de cel de la Gheja, și acesta doar pentru două relații (TgM-Luduș și Luduș-TgM, relația Turda-Luduș tranzitând doar sensul). Va fi un nod, spun eu, aerisit. Pe partea sudică, la coborârea dinspre Turda, se poate face o intersecție în triunghi, drumul cu galben fiind cu sens unic, care se bifurcă pe cele doua relații: Luduș/Gheja sau Ațintiș.
La fel, urcarea spre Turda se face de pe același DJ intrerupt, dar dinspre Luduș. Coborârea dinspre Targu-Mureș va trece pe sub autostradă până la sensul de la Gheja, care va separa fluxurile. Pentru asta ar fi bine ca pe segmentul DC95 desenat cu albastru deschis să fie puse separatoare de sens (Jersey?).


ovicor

Teoneo, se va suprapune accelerarea cu decelerarea, s-a combatut aceasta schema cu alte ocazii.

vancouver

Hai sa nu fim mai catolici decat papa, la toate nodurile trefla din toata lumea se suprapune intrarea cu iesirea, si anume pe o secventa mult mai scurta decat aici. Sunt noduri si cu MZA 20.000 PE BRETELE (MZA total 260.000 de ex. A5/A6 in Germania) si nu e nici o problema, noi aici discutam de MZA 500 sau ceva de genul pe bretele, deci hai sa fim seriosi.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

TibiV

Quote from: vancouver on September 05, 2018, 09:05:24 PM
la toate nodurile trefla din toata lumea se suprapune intrarea cu iesirea, si anume pe o secventa mult mai scurta decat aici. Sunt noduri si cu MZA 20.000 PE BRETELE (MZA total 260.000 de ex. A5/A6 in Germania) si nu e nici o problema

1. Nodurile trefla sunt pe duca in toata lumea..
2. Nu stiu daca exemplul unei tari care are autostrazi de peste 70 de ani este relevant pentru Romania, unde inca avem soferi care, in anul de gratie 2018, intra pentru prima data pe o autostrada...
Iar copii care invata sofatul NU au voie pe autostrada.
Sa nu mai vorbim despre "signaling" si alte "maruntisuri" la ei si la noi....
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

horeaa

Singura varianta in care nu ai avea conflict de trafic acolo ii sa faci iesirile si intrarile comune cu ale parcarilor, cu un drum de legatura prin spatele parcarilor, paralel cu atostrada pana in DJ. Nu-i mai nevoie de bretele noi dar is mai lungi drumurile de legatura pana in DJ.

teoneo

^ De acord cu ce zici, Horea. La asta m-am gândit și eu. Poate alții știu mai bine, dacă e posibil așa ceva. E un loc foarte bun pentru așa ceva. Nu e departe de DJ. Ar fi doar la 250m de acesta.
Dacă nu e voie, măcar aici să se încerce o derogare. Motive sunt. (Dacă ar fi o problemă de securitate, să se facă aici sediul Poliției autostrăzii...)

GrmmrNzi

#163
^^^ Un nod "trifoi" are avantajul că oferă o posibilitate gratis de întoarcere, e primul lucru pe care îl învață "școlarii" aici când ies pe autostradă. Și la valori de trafic corespunzător de reduse încă se mai construiesc și pe aici.

Fără un nod "spaghete" gen Turda, care nu se cere acolo, o să fie undeva un conflict de trafic. De exemplu la giratoriul de pe drumul secundar sau la intersecția în T...

PS: Într-adevăr, intersecția de care pomenește vancouver se va upgrada curând (se adaugă bretele directe pe direcțiile Karlsruhe-Mannheim și Heidelberg-Heilbronn) dar numai pentru că MZA-ul e infernal. Dar până la "treflele sunt pe moarte" mai e ceva...

PPS: "curând" înseamnă, cum a explicat vancouver mai demult, probabil "în 5-6 ani" acum că s-a intrat pe ultima linie dreaptă decizională. Dl. Șerbănescu ar fi zis "la anul e gata".

JohannDB

#164
 Din ce a spus aici @ teneo ..."""Dacă nu e voie, măcar aici să se încerce o derogare. Motive sunt. (Dacă ar fi o problemă de securitate, să se facă aici sediul Poliției autostrăzii...)"""

   Avem deja un exemplu de "rezolvare" a unei astfel de situații pe A1 sectorul Sebeș-Deva, imediat după conexiunea autostrăzii cu DN7 de la Km 312, la PARCAREA de la KM 316-317 ce are aici și C.I.C. și POLIȚIA DE AUTOSTRADĂ.....
   Parcarea KM 316 este legată cu două bretele ce merg spre est/Sebeș paralel cu A1 pe o lungime de cca 400m și se conectează (în situația de aici prin două intersecții la cca 90 grade cu DJ 705B, care DJ se descarcă în DN7 (nordul A1) în localitatea Sibișeni prin corpul principal al DJ-ului și printr-o stradă tot din Sibișeni, mai direct în DN7 un pic spre vestul localității.... La nord, peste DN7 la Sibișeni, avem Vințul de Jos.
   O privire pe Google Earth și se vede totul.

   Editare... Și aici DJ 705B trece pe sub autostradă și conectarea asta s-a făcut lesne și...ieftin...
  Astfel si aici la Ludus DJ 107G ar deveni, brusc important și nu ar mai fi probleme de trecere prin complex. Ar fi numai problema unei bretele din parcare (cca. 300m, pe partea cu complexul) până la DJ 107G.
   Asta ar fi ca idee.... de prefigurare nod/descărcare sau cum o veți numi.