News:

.

Main Menu

În parcare

Started by bogdymol, April 07, 2012, 02:19:49 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

frunzaverde

Quote from: esendy on November 30, 2015, 12:57:58 PM
@dr4qul4 Din discutiile de pe forum eu am inteles care ar fi diferentele de costuri. Ma refeream la necesitatea ca CNADNR sa ofere aceasta informatie pentru ca cei care sustin varianta verde sa constientizeze banii suplimentari necesari pentru optiunea lor. Mie imi pare evident ca sumele respective se pot folosi cu un beneficiu mai mare in constructia unui tronson de autostrada in alta zona!

CNADNR ofera public niste cifre pentru fiecare varianta in raportul de progres numarul 3 (ascuns bine, multumesc @cutter):

varianta 1 (rosu)     : 1,606,091,000 EUR
varianta 2 (albastru): 1,631,141,000 EUR
varianta 3 (bleu)     : 1,990,188,000 EUR
varianta 4 (verde)   : 1,850,684,000 EUR
varianta 5 (mov)     : 1,742,910,000 EUR

Sunt EXTREM de sceptic de cifrele pentru variantele 3-5, care par a fi scoase mai mult sau mai putin din burta.

In rest, toata porcaria numita "forum CNADNR" este o dovada de populism extrem si incompetenta dusa la cote maxime. Nimic altceva.
Orice proiect public are doua etape :

- etapa de decizie de politica publica
- etapa de implementare a deciziei

1. Etapa de decizie de politica publica implica propunerea unor proiecte, analizarea lor si apoi selectia unor proiecte dintr-o plaja mai mare de proiecte. De exemplu, conceperea, discutia si aprobarea masterplanului sunt incadrabile aici. De obicei, se folosesc specialistii pentru evaluarea politicii dpdv fiscal, economic, tehnic, etc. Apoi se folosesc actiunile grassroots (consultari publice) pentru a se introduce in ecuatie impacturile suplimentare pe care diverse categorii de oameni le vor suferi ca urmare a selectiei unei alternative si implementarii ei. Aici este locul corect al consultarii publice.

2. Etapa de implementare a deciziei este pur tehnica. Odata selectat un proiect, sunt lasati tehnicienii sa aleaga cea mai buna solutie pentru implementare dpdv al costurilor si performantelor. Aici n-are ce cauta nici opinia publica si nici mediul politic, care tot ce pot sa faca e sa aleaga o solutie sub-optima. Punct. Nimeni altcineva decat ingineri si economisti nu pot lua cea mai buna decizie cand vine vorba de chestia asta; orice implicare in afara acestor nu pot decat indeparta de la optim.

Noi suntem in faza 2 cu Sibiu - Pitesti, faza 1 terminandu-se odata cu adoptarea Master-Planului si documentelor POIM. Cel mult putem in momentul asta detecta ca noua autostrada nu deserveste bine Ramnicu Valcea, caz in care se intra cu un nou proiect de la inceputul fazei I. Nu schimbam trasee si nu luam decizii politice de trasee pentru un proiect al carui scop este simplu: Sibiu - Pitesti. Ca iese un talmes-balmes inimaginabil, o varza cu carne, cu decizii luate de minoritati vocale (NIMBY/YIMBY cum avem acum din RV) in detrimentul marii majoritati.

Pur si simplu, ce se intampla acum este pentru mine culmea absurdului si culmea incompetentei. Tot ce se face acum este nu "dezbatere publica" ci populism adica ascunderea unor decizii politice nu in argumente ci intr-o legitimitate a maselor ("asa a vrut lumea"). Este absurd si mie personal imi pute a prostie demna de guverne latino-americane! Poate o sa-mi vorbiti de Elvetia - in Elvetia au multe referendumuri si consultari publice, dar sunt INTOTDEAUNA la etapa 1 - facem sau nu facem?, facem proiectul x sau proiectul y? etc. etc. Chiar si in comunitatile mici din New England, cu adunari obstesti si boards of selectmen, unde guvernul local este adunarea TUTUROR locuitorilor, in momentul in care s-a ajuns la etapa II, predau proiectul profesionistilor. Numai CNADNR-ul decide ca e o idee geniala sa decida traseul autostrazii folosind un forum PhpBB cu acces liber in loc de analiza inginerilor...
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

nicolaem

cum am mai zis, acel forum facea parte din strategia "fostilor" de amanare a proiectului respectiv. nu are rost sa pierdem prea multe energii cu el. Eventual sa cerem o pozitia oficiala a noul ministru.

Referitor la faza cu amenziile vad 2 aspecte:

- principial amenda se refera la o fapta, si nu la calitatea faptuitorului. Ar disparea "egalitatea in fata legii" zic eu.
-prin RO oricum jmecherii au averile pe alte nume (vezi fratii Becali, mari "mafioti", unde statul nu a reusit sa recupereze prejudiciul deoarece ei sunt oficial lefteri). Aia ar mai trebui sa se chinuie politia sa vada averea lui X sa stie cum ii indexeaza amenda

TibiV

#5163
Quote from: nicolaem on November 30, 2015, 11:18:54 PM
Ar disparea "egalitatea in fata legii" zic eu.

Acum depinde cum vedem egalitatea în faţa legilor...
Dacă o vedem ca pe faptul că legea trebuie să îi "usture" la fel la buzunar şi pe bogaţi şi pe săraci, atunci finlandezii aplică egalitatea deplină... :lol:

Vorba unui coleg: dacă finlandezul milionar ar fi angajat un şofer sărac, ăla ar fi plătit 100 de euro amendă...

Aici nu e vorba de închisoare, unde o zi după gratii este cam aceeași indiferentde câţi bani ai.
Deşi cred că şi la mititica cei cu bani mulţi o duc mai bine...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

chr

Quote from: TibiV on November 30, 2015, 08:10:00 PM
Amenzi rutiere diferentiate, in functie de averea contravenientului... :)
Sa vezi atunci tiganii cu ultimul BMW seria 7 ce amenzi mici platesc, ca doar nu au saracii nici un venit.

Ionut

^ Daca putem fara comentarii rasiste ar fi minunat! Multumesc. :cheers:

jalemare

"Ce spun cei mai importanţi indicatori economici despre România: Nu investim în cercetare, educaţie sau sănătate, dar suntem primii la costul de construcţie al unei autostrăzi şi la nivelul de suprapopulare a caselor

România a reuşit să intre în topul primelor zece ţări din Uniunea Europeană care au avut cea mai bună creştere economică în al doilea trimestru al acestui an faţă de aceeaşi perioadă a lui 2014, clasându-se pe locul cu numărul şase. În acelaşi timp însă, PIB-ul pe cap de locuitor este aproape cel mai mic din întreaga Uniune Europeană, doar bulgarii având o putere de cumpărare mai scăzută, iar România deja este ,,abonată" la penultimul sau chiar ultimul loc din UE sau din lume atunci când vine vorba de investiţii în cercetare şi dezvoltare, în educaţie, sănătate şi salarii sau la capitolul absorbţie de fonduri europene. Totuşi, băgăm cei mai mulţi bani în autostrăzi şi avem cele mai aglomerate case."
http://m.zf.ro/special/cum-se-pozitioneaza-romania-pe-harta-globala-a-economiei-plus-suntem-pe-locul-86-din-158-in-topul-celor-mai-fericite-tari-din-lume-14904592

stangabriel

La multi ani Romania!

live: fum puternic in subsolul parcarii Mega Mall. E plin mall-u.

davyl

#5168
La multi ani Romania si tuturor romanilor de ziua nationala!  :thumbsup:

mm

Azi toți românii, indiferent unde s-ar afla, împart aceeași sărbătoare : ziua nationala a României. La mulți ani românule, oriunde te-ai afla!

mariansb

In seara asta am revenit in tara prin vama Nadlac , pe autostrada. Am stat la coada o ora si jumatate , de pe la ora 18. A fost  o bataie de joc ,  evident lumea iritata, se claxona . Verificau documentele vreo  2 minute si puneau lumea sa deschida portbagajul. Numai de mandria de a fi roman sa nu aud...
"Un popor care alege politicieni corupti, impostori, hoti, tradatori , nu este victima, ci complice." - George Orwell

florin74

Stai linistit, si eu am stat o jumatate de ora la Salonta, au controlat pasapoartele, au verificat toate masinile (deschis porbagaj). Am inteles ca verifica fiecare persoana intr-o baza de date, sau ceva de genul asta. Atat la intrare, cat si la iesire. Am avut noroc azi ca pe intrare in tara nu era nimeni.

dorum

Aviz favorabil pt retinerea lui Sova... in sfarsit!

alecu26

Momentan sunt 3 din 3....Silaghi, Fenechiu, Sova. Faina serie.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

teocharis

Quote from: florin74 on December 01, 2015, 10:47:09 PM
Stai linistit, si eu am stat o jumatate de ora la Salonta, au controlat pasapoartele, au verificat toate masinile (deschis porbagaj). Am inteles ca verifica fiecare persoana intr-o baza de date, sau ceva de genul asta. Atat la intrare, cat si la iesire. Am avut noroc azi ca pe intrare in tara nu era nimeni.

se iau deja amprente de la cele 10 degete?

masura va deveni standard ptr accesul in spatiul Schengen.