News:

.

Main Menu

În parcare

Started by bogdymol, April 07, 2012, 02:19:49 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 7 Guests are viewing this topic.

nenea_hartia

^ Și eu sunt adeptul transparenței, dar de data asta nu cred că ai dreptate. Mi se pare normal ca CNADNR să fie instituția care să se adreseze presei.

pasadia

Ma faci sa regret ca nu mai am in preajam linkurile catre site-urile ce erau create pentru fiecare lot in parte (si unele di acele link-uri duceau in cu totul alta parte). Site-uri care erau, din cate stiu, o obligatie asumata prin finantarea europeana, site-uri al caror rol, din punctul meu de vedere, ar fi fost de a informa publicul cu privire la rolul, stadiul si durata santierului de pe fiecare tronson in parte. Evident ca acele site-uri nu contineau informatia necesara, dar iti pot intocmi usor o lista de informatii care ar trebui sa fie publice si publicate, atat de AMPOST, cat si de CNADNR sau de antreprenor (daca site-ul e obligatia sa):

1. Istoricul SF-urilor (cand au fost facute, in urma caror procese de achizitie, pe ce sume, ce contineau). Toate acestea sunt informatii publice, unele accesibile contra-cost celor cu acces in SEAP.
2. Istoricul licitatiei de executie.
3. Stadiul santierului (inclusiv decizii CTE, inclusiv detalii despre expropieri, inclusiv situatii de lucrari, inclusiv poze oficiale, realizate in mod regulat si exhaustiv - eventual apeland la servicii terte, fara drept de a cenzura pozele executate). Si nu, nu imi spune ca acestea nu sunt informatii publice cat timp ele fac referire la lucrari platite INTEGRAL din bani publici. Daca, daca ar fi vorba despre santierul executat de CON-A pentru CONTINENTAL (niste nume alese la intamplare), atunci as fi inteles secretomania.

Faptul ca am acces ocazional si intamplator la unele dintre informatiile de mai sus nu ma multumeste ci mai degraba imi creaza o frustrare. Aceste informatii ar trebui sa fie domeniul public, accesibil usor pentru publicul larg.

get

http://www.digi24.ro/Stiri/Digi24/Actualitate/Stiri/Corpul+de+control+al+ministrului+Transporturilor+face+controale+

QuoteMinistrul Transporturilor, Iulian Matache, a dispus astăzi, 17.08.2015, Corpului de Control al Ministerului Transporturilor, efectuarea unui control la Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România. În cadrul controlului va fi verificată veridicitatea informațiilor furnizate în presă în ultima perioadă.

,,Ministerul își exercită dreptul și obligația de a verifica informațiile apărute în presă. În măsura în care acestea vor fi întemeiate, se vor lua măsurile necesare pentru remedierea disfuncționalităților.

De asemenea, în cazul în care se va impune, vor fi sesizate instituțiile abilitate.


alecu26

Foarte tare articolul și foarte bine documentat.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

carutasul

mie mi se pare foarte ... scurt :)

alecu26

Pai  cred  ca rapoarte din acestea.sunt cu sutele la curtea de conturi.....pana recent sperietoarea cea mai mare a CNADNR.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

TibiV

Sunt citate din Rapoartele anuale ale Curții de Conturi.
Sunt pe site-ul lor.
Fiecare Raport are câteva sute de pagini, şi este însoțit şi de o Sinteză mai "digerabilă", de aproximativ 100 de pagini...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

adiarc

http://www.zf.ro/zf-24/isarescu-cresterea-economica-de-4-atinge-limita-de-potential-trebuie-stimulate-investitiile-14679266

Poate ascultam si oameni care au demonstrat ca au cunoștințele si experiența necesare ....si sa nu mai permitem lucruri de celor care s-au întâmplat in 2005,2006,2007 , cand alt individ " pe motocicleta " , se lauda ca economia duduie , dar nu construia deloc autostrazi si făcea deficite uriașe , cat creșterile economice...
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

nicolaem

vor urma luni negre pentru investitii.
cand PM tarii afirma ca va creste cu 25% salariile la unii bugetari ( nu discut aici merite ), se va crea un val de proteste si greve sindicale. acest 25% a venit f usor dupa o mobilizare pe facebook doar. va incepe anul scolar curand....

in aceste conditii nu prea vad cum mai putem vedea un avans anul asta pe A3 de exemplu, si in general taieri masive de la investitii.....
trist.... ne batem joc de viitorul nostru  :(

rocklee

neaga e pe tvr 2 in direct....

danutzu_1069


stangabriel

Rog un rezumat, nu pot ajunge la Tv acum. Multumesc.

adiarc

A fost departe de ceea ce ar fii trebuit.
Jurnalistul aducea toate acuzațiile lui Costache ( lipsa cântarului la Calafat , frauda masiva a angajaților la Fetesti , case mai mari decât la Versailles , etc.....) si .....Neaga - neagă tot , a spus ca nu comentează lucruri care sunt anchetate in prezent....nu si-a asumat concret nici o responsabilitate , de parca astăzi compania pe care o conduce construiește 100-150 de km de autostrada anual.


Din păcate nu avem ziariști pregătiți in acest domeniu.Nici o întrebare si nici un cuvânt despre problemele reale in construcția de autostrazi
- rectificări bugetare de rahat , in cond in care unele Dir Jud își permit sa mai dea si Comunicate legate de amânarea unor proiecte din lipsa de finantare si scăderea continua a investițiilor in infrastructura din 2012 , încoace...
- anunțarea câștigătorilor cu luni întârziere
- avansuri catre constructori si ordine de începerea a lucrărilor amânate cu lunile ,  sau chiar un an întârziere ( cazul UMB si probabil si C.Turzii-Tg.Mures )
- reluarea unor licitații vitale pt infrastructura României , dupa 3 ani !!!!!!!!!!!! ( cazul SF-ului SB-Pitești )
- care este scopul si rezultatele faptului ca avem o companie cu 6000 de angajați , dar facem licitații pt cam orice ??? Inclusiv pt a afla unde sa amplasam benzinării  , sau de ce , deși avem acest nr astronomic de angajați , întreținerea infrastructurii rutiere este execrabila si nu suntem in stare sa facem lucruri elementare , cum ar fii curățarea rigolelor. ( ex.centura SB - necurățațe de la inaugurare , de 4 ani si jum ) , sau tunderea acostamentelor., spălarea parapeților si a semnelor de circulație .....
Etc , etc , etc ......
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

Quest

Quote from: rocklee on August 18, 2015, 10:31:02 PM
neaga e pe tvr 2 in direct....

Dir CNADNR a fost ieri 18.08 pe TVR2  la Ora de stiri.
Editia poate fi vazuta pe
www.tvrplus.ro//editie-ora-de-stiri-363155
de la 15:31 -> 44:25
(de la 14:00 dl. Tutulan despre furturile din CNADNR)

La 37:09 nu m-ar mira sa faca aluzie chiar la situatia TS
Jurnalistul intreba daca sint si contracte care se modifica si in minus.
Raspuns: Da, contractele astea FIDIC, pe baza carora se construieste tot Coridorul IV, in momentul in care o firma s-a prezentat la licitatie si-a prezentat o oferta, iar ea nu respecta oferta, prin ameliorarea solutiei tehnice, prin imbunatatirea solutiei tehnice, ceea ce nu executa i se scade din contract. Sint cazuri, pe Coridorul IV.
Common sense will get you far !