News:

.

Main Menu

În parcare

Started by bogdymol, April 07, 2012, 02:19:49 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 8 Guests are viewing this topic.

igorashu

Da, dar am îngropat prieteni experimentați (cu mai mult de 100.000 km pe 2 roți) și mai în vârstă de 24, care nu se dădeau neapărat pe SS.
Ideea e că oricât de cumpătat ai fi, senzația de putere e atât de îmbietoare încât te împinge să faci prostii la început.
E și chestie de noroc - cu mobra poți scăpa din situații în care cu mașina n-ai nicio șansă.
Personal aș recomanda oricărui șofer să înceapă întâi pe 2 roți și abia apoi pe 4. Conștientizezi mai bine fragilitatea vieții și înveți cum să caști ochii în trafic. Dar asta e o discuție lungă :)

cricric

Ma intrebam cum e sa conduci motorcicleta prin Romania. Vad ca  sunt o gramada de zone cu nisip pe drum si alte locuri periculoase pe care nu le vezi cand mergi cu masina.

Ionut


TibiV

Stie cineva ce se intampla cu imgur.com ?
NU functioneaza... :( WTF...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Ionut

Mai crapa, lasa-l un pic, e totusi un serviciu free. :D

igorashu

#4085
@cricric

Dacă nu exagerezi cu viteza ca să ai timp de reacție și nu te bagi singur la coardă, la drum lung nu prea sunt probleme - mai periculos e în oraș.
Aveam o prietenă care organiza tururi pentru motocicliști din străinătate și n-au avut incidente/accidente.
Din cauza nisipului mi-am luat o dată o trântă (a doua și sper că ultima din carieră) - noroc că era curbă la stânga și n-aveam cine știe ce viteză.
Altă dată când CNADNR-ul m-a luat prin surprindere a fost după Medgidia unde drumul era rașchetat pe contra-sens (lucrare nesemnalizată și diferență de vreo 5 cm) și tocmai intrasem în depășire :lol:

yetiman

#4086
Quote from: sebba on June 18, 2015, 01:23:17 PM
^macar daca le-am face si pe alea "gri"... :(

si apropos de poduri... m-a uimit Olanda cu stilul lor de a face poduri "miscatoare" in loc sa faca niste poduri mai inalte ca sa permita trecerea pe sub ele a ambarcatiunilor
cred ca iesirea din monotonie ar fi singura explicatie ca sa faci un pod d-asta in locul unuia clasic dar mai inalt (bine, acolo unde permite si relieful, zona etc)

nu mai retin unde e in Olanda o magaoaie de pod (pe o autostrada undeva) ce ridica efectiv toata autostrada ca sa treaca cate un vapor
stie cineva mai exact pe unde e podul ala?

Sunt mai multe poduri pe autostrada in Olanda care se ridica pentru vapoare.
De exemplu pe A44  aici

Sau aici

Sau cred ca te referi la asta:
http://www.youtube.com/v/C3Qt8pwGFFs
QuoteThis 1320 meters bridge with the highway 'A16' on it (with 12 lanes + lanes for (of course) bicycles) is one of the biggest bridges in Holland.
This bridge only opens for big or special boats. A unique moment because that doesn't happen all the tjme because of the busy traffic.
The bridge is called "Van Brienenoordbrug", named after the famous Dutch baron and salesman Van Brienenoord.
Every day at least 250.000 cars/trucks cross over this bridge. This bridge was built in 1961-1965.

:D Si mai sunt:
http://www.youtube.com/v/ymLY-19cZo0

Ma opresc aici, pentru ca Olanda este o sursa nesfarsita de poduri de autostrada, unele mai ciudate, dar toate realizari ingineresti remarcabile.  :cheers:
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

Ionut

Eh cred ca e si pasiunea lor. Ce, nu puteau face tunel sau un hobanat? Dar ce le mai place sa faca poduri de-astea... Daca in oras mai inteleg (Amsterdam e full), pe-acolo chiar nu inteleg. Sau na, poate ca e o solutie mai ieftina, n-or avea nici ei fonduri nelimitate...

sebba

^exact la asta ma refeream si eu...
Sailing away! S/Y Haimana

MNU

Uneori nu permite solul sa faca tunel iar pod hobanat asa de inalt e foarte scump. Trebuie sa permita trecerea ambarcatiunilor cu vele care, se stie, au nevoie de inaltime foarte mare.

danutzu_1069

Pai da, in ultimul exemplu, se ridica ditamai podul pentru o "barca" cu catarg. Oare pe barcagi ii costa ceva toata actiunea asta?
Eu as zice ca da.... Daca era tunel sau hobanat nu castiga nimeni nimic, din contra e o cheltuiala care nu aduce venit.
In cazul asta, orice trecere cu barca, costa

TibiV

danutzu, abia acum am observat !... :)
Da, aia e o yola, poate un pic (5-6 metri) mai mare decat cele pe care la poti vedea si in Herastrau.
Ce tare !...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

radutm

Potrivit unui articol din Ziarul Financiar peste care am dat intamplator, Romania importa 95% din bitumul necesar pentru constructia de drumuri:
QuoteLichidatorul rafinăriei Crişana: Sunt zece companii interesate. Producţia principală este bitumul. Trebuie să fie în lumea asta un cumpărător
22 apr 2015 Autor: Roxana Petrescu
Mâine este ultima zi în care se pot depune intenţiile de participare şi ofertele neangajante pentru achiziţia rafinăriei Crişana, circa 10 firme fiind interesate de preluarea acestui activ amplasat în comuna Suplacu de Barcău, judeţul Bihor. Lichidatorul firmei care deţine rafinăria spune că de fapt punctul forte al unităţii este producţia mare de bitum, produs folosit în construcţia de drumuri şi pe care România îl importă acum în proporţie de 95%.
Link: http://www.zf.ro/companii/energie/lichidatorul-rafinariei-crisana-sunt-zece-companii-interesate-productia-principala-este-bitumul-trebuie-sa-fie-in-lumea-asta-un-cumparator-14135599

Un material mai vechi, din 2013, publicat de Digi24, sustine ca la acea data ca 90% din bitum provine din import:
QuoteO singură rafinărie mai produce bitum în România. 90% din material este importat
Deşi puţine, şantierele rutiere îi îmbogățesc pe unguri, polonezi și italieni. Numai anul trecut, firmele care construiesc sau repară drumurile României au importat bitum şi alte materiale în valoare de peste jumătate de miliard de euro. Din cauza preţurilor mari cerute de producătorii români, inginerii au ajuns să comande în străinătate până şi fierul beton.
....
Top 3 ţări de la care România importă bitum
Ungaria: 217.568 tone
Polonia: 120.706 tone
Italia: 97.393 tone
Total importuri: 558.531 tone
sursa: INS
Sursa: http://www.digi24.ro/Stiri/Digi24/Economie/Stiri/O+singura+rafinarie+mai+produce+bitum+in+Romania

In 2011 Romania Libera scria:
QuoteCum a dispărut producţia de bitum
de Doru Cireasa , 29 martie 2011
Închiderea rafinăriei Arpechim Piteşti de către OMV-Petrom reprezintă o lovitură dată infrastructurii din România. Acum câţiva ani Arpechim producea jumătate din necesarul de bitum rutier. Producţia rafinăriei de bitum a scăzut constant în ultimii ani şi va dispărea total o dată cu lacătul pus pe uşa rafinăriei.

Necesarul de bitum rutier, aproximativ 500.000 de tone în 2011, va fi asigurat din importurile venite din Ungaria, Austria, Polonia, Bulgaria, Italia şi mai recent Serbia. Oficial, nimeni nu se plânge de această situaţie. Compania de Autostrăzi plăteşte kilometrul de autostradă dublu faţă de acum cinci ani şi achită din banii statului facturile umflate de scumpirea bitumului. Constructorii trec preţul majorat al asfaltului în facturile prezentate companiei şi toată lumea este mulţumită. În pofida unor proiecte anunţate cu tam-tam în ultimii ani de către OMV Petrom şi Rompetrol-rafinăria Vega (singurele cu capacitatea necesară fabricării bitumului primar), bitumul românesc nu prea mai există.

Potrivit datelor estimative ale Institutului Naţional de Statistică, anul trecut România a importat aproximativ 369.000 de tone bitum, adică peste 90% din necesar. Cea mai mare parte a venit din Ungaria (118.000 tone), Italia şi Bulgaria (fiecare cu câte 70.000 de tone). Alte surse sunt bitumul produs de OMV în Austria sau cel al rafinăriei PKN în Polonia. Singura contribuţie românească în industria bitumului este terminalul deţinut de constructorul francez COLAS la Mangalia, loc în care bitumul importat pe mare este îmbunătăţit prin aditivare cu polimeri.
......
Link: http://www.romanialibera.ro/economie/companii/cum-a-disparut-productia-de-bitum-220938

Un alt articol, mai recent:
QuoteCea mai mare companie din Polonia vinde bitum de 44 mil. € în România
Furnizorul de bitum Orlen Asfalt, parte a gigantului polonez PKN Orlen, a încheiat anul trecut cu o cifră de afaceri de 195,9 milioane lei (44,1 milioane euro), de aproape cinci ori mai mare comparativ cu 2013, potrivit datelor de la Registrul Comerţului.

Mai mult, subsidiara locală a polonezilor a trecut anul tre­cut pe profit, înregis­trând un câştig net de 120.000 de lei (27.000 de euro) după o pierdere de de 3,3 milioane lei (740.000 de euro) în 2013.
Link: http://www.zf.ro/business-construct/cea-mai-mare-companie-din-polonia-vinde-bitum-de-44-mil-in-romania-14239764
cont inchis

nenea_hartia

^ Din păcate, foarte multe lucruri se importă în construcția de drumuri, inclusiv fierul-beton, care vine de prin Bulgaria. Probabil doar cimentul și agregatele naturale sunt românești.

sebba

Quote from: danutzu_1069 on June 20, 2015, 07:14:41 PM
Pai da, in ultimul exemplu, se ridica ditamai podul pentru o "barca" cu catarg. Oare pe barcagi ii costa ceva toata actiunea asta?
Eu as zice ca da.... Daca era tunel sau hobanat nu castiga nimeni nimic, din contra e o cheltuiala care nu aduce venit.
In cazul asta, orice trecere cu barca, costa

nu cred ca barcile platesc ptr ridicarea podului
Sailing away! S/Y Haimana