News:

.

Main Menu

În parcare

Started by bogdymol, April 07, 2012, 02:19:49 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 12 Guests are viewing this topic.

mircea

Supozițiile astea sunt desprinse din povestea cu drobul de sare

igorashu

Quote from: Danny550394 on May 05, 2015, 08:47:00 AM
Tot citesc si inca nu înțeleg ce vrei sa demonstrezi. Ca eDiesel nu e bun? Daca ei zic ca prețul este pe la 1,5 euro litrul eu o sa consider ca include toate cheltuielile.
Cine o să-ţi cumpere e-Diesel la 1,5 E când poţi cumpăra motorină normală la 1,2 E (cu 50% accize)? Vezi bine ce a ieşit din acciza de 7 cenţi - au fugit toţi "dincolo unde e mai ieftin".

Încerc să demonstrez că nu e un combustibil ecologic decât dacă sursa iniţială de energie e regenerabilă şi nepoluantă. Iar ca să facă asta, trebuie investiţii enorme, de ordinul trilioanelor de euro.
Încerc să demonstrez că ne agăţăm de o tehnologie învechită şi investim resurse aiurea doar pentru a amâna inevitabilul.
Ca şi cum am sta la lumina lumânării şi băgăm bani în fitile şi opaiţe mai noi şi îmbunătăţite în loc să investim în becuri.
Aceiaşi bani ar putea fi mult mai bine investiţi în cercetarea bateriilor/supercondensatorilor.
Doamne iarta-mă, dar de sute de ani nu ştim decât să ardem combustibili fosili.

Tesla S e o maşină premium, comparabilă cu un Ferrari ca performanţe şi preţ. Nu e cel mai bun exemplu. Poate Model 3 va fi un "volkswagen" dacă ajunge la preţul propus de 35.000 USD.
Mă oftic când văd un producător ca Audi sau Mercedes că vine cu o soluţie aiuritoare în loc să pună mâna să facă un prototip şi să vadă de unde pot scade costurile. Au destui bani, know-how să facă asta.

yetiman

#3857
Baieti, cred ca discutia asta s-a prelungit prea mult.
Dupa parerea mea, cei de la Audi au vrut 2 lucruri:
1. Sa arate ca se poate obtine un carburant din resurse existente (si regenerabile) - apa si CO2. (si la un pret comparabil)
2. Sa arate ca exista o solutie pentru miliardele de autovehicole diesel existente la ora asta pe planeta.

Discutiile despre costuri, randamente, etc. sunt discutii colaterale si doar speculatii in acest moment.

LE: Si ca sa fiu clar: E vorba de o alternativa ecologica la motorina clasica, si nu de o alternativa ecologica la autovehicolele clasice.
Una nu o exclude pe cealalta.
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

MNU

Inclusiv primele hibride sau electrice au fost ineficiente sau prohibitive la pret... dar s-au facut pasi importanti spre indepartarea dezavantajelor. Eu zic ca e un inceput. Sigur tehnologia va evolua. Nu peste tot se face cercetare ca in Romania... unde, de fapt, nu se mai face.

TibiV

Pana si in Germania s-a scris despre jaful facut de Schweighofer in padurile noastre...
Un articol tradus dupa Der Spiegel:
http://www.nostrasilva.ro/evenimente/der-spiegel-taieri-la-ras-in-paduri-seculare/

Interesant finalul...
Quote
Listele livrărilor, aflate în posesia redacției Spiegel, arată cât de mult sunt răspândite produsele firmei Schweighofer: firma germană Classen, unul din cei mai mari producători de laminat din lume; Denk GmbH, care mobilează birouri de firme, între altele RTL2. Classen neagă că ar fi cumpărat lemn din România; Denk tace.
Lanțul de supermarketuri Spar Österreich, care mai nou se prezintă, cu ajutorul WWF, drept firmă ecologică și care vinde brichete de lemn din România, laudă firma Schweighofer pentru regulile lor stricte de urmărire a originii lemnului. Povestea asta din România, a spus o purtătoare de cuvânt, ,,nu-i adevarată".
A doua zi, aceeași purtătoare de cuvânt s-a corectat: ,,bineînțeles că vom verifica totul din nou".
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Danny550394

Igorashu
Ti-ai cumparat Tesla si vrei sa ne cumparam toti? :D

Nu se va renunta la motoarele cu ardere interna in urmatorii 50 ani.
Audi a descoperit ca pot produce un fel de Diesel din CO2 si H2O. Crezi ca in paralel nu se cerceteaza gasirea de alternative la actuali acumulatori de la masinile hibride/electrice?
Daca folosirea supercondensatorilor intarzie pana dupa epuizarea combustibililor fosili? Lasam masinile in strada si intram inapoi in pesteri?

Da, momentan este folositor doar ca informatie. Nu va fi produs in masa in urmatori 10 ani. Poate, poate, poate...

Cred ca putem continua cu autostrazile din Romania.

PS:Corect Yetiman



TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Ionut

M-a rupt "stirea" asta, am sters-o de vreo 5 ori. Ce sa zica si Umbrarescu... ei se intereseaza pentru Nadaselu-Mihaiesti si Umbrarescu spune ca pleaca. Da da, si marmota... Si oamenii de afaceri declara lucruri in favoarea lor, la fel ca politicienii. Nu ii luati mereu in seama.

danutzu_1069

Intre timp ALPINE isi scoate activele mobile si imobile la licitatie.
Sau, ma rog, cum s-o chema procedura asta din cadrul insolventei.
http://sales.citr.ro/citr17

igorashu

Quote from: Danny550394 on May 05, 2015, 06:20:03 PM
Igorashu
Ti-ai cumparat Tesla si vrei sa ne cumparam toti? :D
I wish :( Oricum când se va întâmpla fericitul eveniment, ești primul pe listă la drive test :lol: Poate până atunci ne face Dacia o surpriză...

Quote from: Danny550394 on May 05, 2015, 06:20:03 PM
Nu se va renunta la motoarele cu ardere interna in urmatorii 50 ani.
Audi a descoperit ca pot produce un fel de Diesel din CO2 si H2O. Crezi ca in paralel nu se cerceteaza gasirea de alternative la actuali acumulatori de la masinile hibride/electrice?
Daca folosirea supercondensatorilor intarzie pana dupa epuizarea combustibililor fosili? Lasam masinile in strada si intram inapoi in pesteri?
N-aș fi atât de pesimist încât să zic 50 de ani :) Oricum, la rata actuală de consum, combustibilii fosili ne mai ajung cam 40 ani. D-aia zic că nu văd rostul e-Diesel. Dacă în 40 ani nu avem o soluție alternativă, merităm să intrăm în peșteri :)

dr4qul4

acum vreo 15 ani invatam la scoala ca petrolul se va termina in 25 de ani...
intre timp au in loc sa scada la 10...intervalul a crescut la 40...pe seama descoperirii unor noi zacaminte.
mai nou au descoperit gaze de sist vechi de doar 12000 de ani!! si scot motorina din sisturi bituminoase.
Si inca nu au explorat nici macar toata siberia sau alaska. de antarctica nici nu mai vorbim. Venezuela si Iran exploateaza doar o faramitura din ce au, iar Arabia Saudita nu a mai descoperit noi zacaminte de nu stiu cati ani (desi toti vecinii lor descopera non-stop).

Pana se termina combustibilii fosili fac astia motoare da consume 1L/100km, pt tiruri. Doar ca va costa din ce in ce mai mult de extras. Este o industrie atat de dezvoltata incat nimeni nu o poate oprii. Descoperirea unei surse alternative in acest moment inseamna razboi mondial. Cateva sute de milioane (spre un miliard) de oameni ar muri de foame.

Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

yetiman

@dr4qul4: Se vede ca esti mai tanar.    :D
Daca era dupa ce invatam eu la scoala, azi nu mai aveam, demult, petrol.  :lol: (trebuia sa se fi terminat prin 2010...)
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

igorashu

Quote from: dr4qul4 on May 06, 2015, 09:18:04 PM
acum vreo 15 ani invatam la scoala ca petrolul se va termina in 25 de ani...
Ar trebui să tac din gură, dar mă mănâncă :lol: http://en.wikipedia.org/wiki/Abiogenic_petroleum_origin

dr4qul4

Sa inteleg ca tu esti de prin '70 pt ca eu sunt din '84.
nu de alta, dar la fiecare 10 ani, astia mai adauga 20 la termenul limita pentru epuizarea combustibililor fosili.
Bunicul imi povestea cum ne bombardau si nemtii si rusii ca de la noi pornea petrolul pentru tancurile celorlalti.
S-au facut vreo 70 de ani de cand tot exploatam, si inca mai gasim.
De la tarile care inca au teritorii (mai intinse decat tara noastra), fara drumuri de nici un fel, la ce sa ne asteptam?
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist