News:

.

Main Menu

În parcare

Started by bogdymol, April 07, 2012, 02:19:49 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 13 Guests are viewing this topic.

mircea

#3840
^
De unde ai scos-o pe asta cu cărbunele?  :o
Citește pasul 1 cu atenție.

stangabriel

Daca nu bate vantul acea zi, nu se produce combustibilul?  :)

Danny550394

Quote from: igorashu on May 04, 2015, 12:48:07 PM
Când ziceam că nemţii devin indieni...
Captează dioxidul de carbon din atmosferă, fac electroliză ca să separe hidrogenul din apă (maxim 70% eficienţă) pe care îl combină apoi cu dioxidul de carbon, rezultă un produs similar ţiţeiului (randament 70%) pe care îl rafinează ca să scoată motorină sintetică pentru motor Diesel (maxim 50% eficienţă) :o Rezultă o eficienţă energetică totală de maxim 24.5%.
Pentru tot procesul au nevoie însă de energie electrică pe care (după Fukushima) o obţin majoritar din cărbune (stupid, stupid, stupid).
Orice numai să nu renunţe la motorul cu combustie şi să treacă pe full-electric sau hibrid  :((

Teoria ta doare. Ori ai ceva cu nemtii ori nu intelegi ce apare in videoclip.
Mai ales:
Quotepe care îl rafinează ca să scoată motorină sintetică pentru motor Diesel
???

Acest pas nu exista.


igorashu

Quote from: mircea on May 04, 2015, 01:25:01 PM
De unde ai scos-o pe asta cu cărbunele?  :o
http://www.bloomberg.com/news/articles/2014-04-14/coal-rises-vampire-like-as-german-utilities-seek-survival
http://www.greentechmedia.com/articles/read/germanys-energy-transition-explained-in-6-charts
Pasul 1 înseamnă energie electrică. Nu am date privind consumul de carburanţi în Germania, dar dacă vor să realizeze un combustibil ecologic la scară industrială, trebuie ca toată energia folosită în proces să fie din surse regenerabile. Ţinta Germaniei e ca regenerabilele să aibă o pondere de 45% până în 2030.

Quote from: Danny550394 on May 04, 2015, 01:42:19 PM
Teoria ta doare. Ori ai ceva cu nemtii ori nu intelegi ce apare in videoclip.
Mai ales:
Quotepe care îl rafinează ca să scoată motorină sintetică pentru motor Diesel
???

Acest pas nu exista.
Vezi pasul 4 din imaginea postată de mine: "blue crude can be processed, for example, in a refinery. The product of this refining is e-diesel." E handout oficial Audi ;)

N-am nimic cu nemţii. Doar că în ultima vreme îmi pare că ingineria germană complică inutil lucrurile. Era o anecdotă că americanii au inventat pixul care poate scrie în micro-gravitaţie, iar ruşii folosesc creionul. Înţeleg că sunt probleme pe partea de stocare a energiei, dar în loc să lucrăm pentru rezolvarea problemelor, venim cu nişte soluţii complicate care ne vor muşca de posterior. E aceeaşi abordare pe care o blamăm în privinţa infrastructurii de la noi.
Iar randamentul final de 25% al procesului mi se pare extrem de scăzut.
E un principiu în inginerie: http://en.wikipedia.org/wiki/KISS_principle

Danny550394


mircea

"The electricity used for the production of e-diesel comes entirely from renewable energy sources such as wind or solar" Crezi ce vrei, dar nemții încă se mai ghidează după zicala "Ein Mann, ein Wort".

Confunzi puțin merele cu bicicleta. Nu sunt obligați să se înțepe în sistemul național de electricitate. Dacă se vor băga pe piața carburanților prin e-diesel, tare mi-e că își vor produce singuri și electricitatea.



igorashu

Nu confund nimic. Am şi spus că n-am date privind consumul de carburanţi ca să pot aproxima nivelul de energie electrică necesar pentru a trece toate motoarele diesel pe e-diesel.
Dar ceva îmi spune că e mai mult decât au disponibil pe regenerabile. Iar dacă vor să construiască şi instalaţiile (eoliene, fotovoltaice, hidro, etc.) mai bine bagă energia electrică direct în automobile electrice.
Cert e că procesul lor va scoate 0.25 kWh pentru fiecare 1kWh de energie electrică băgat.
Încărcarea unei baterii Li-Ion se face cu o eficienţă de aprox. 80-90% (în funcţie de gradul de încărcare şi temperatură). Luăm motorul AC folosit de Tesla care are o eficienţă de 99% şi invertorul de 91% (astea-s datele lor).
Rezultă o eficienţă de aprox. 72-81%, adică pentru fiecare 1kWh băgat scoţi 0.72-0.81 kWh. Adică o eficienţă de 3 ori mai mare pe tot procesul fără să iau în calcul pierderile pe reţea.

boer_escu

Quote from: igorashu on May 04, 2015, 04:45:40 PM
Am şi spus că n-am date privind consumul de carburanţi ca să pot aproxima nivelul de energie electrică necesar pentru a trece toate motoarele diesel pe e-diesel.

Am gasit eu ceva date, e drept mai vechi (din 2010): 8 milioane tone de motorina in primul trimestru din 2010 cf http://www.spiegel.de/wirtschaft/unternehmen/kraftstoffverbrauch-dieselabsatz-in-deutschland-erreicht-rekordhoch-a-709503.html

Benzina se situa in acelasi trimestru din 2010 la 5,1 milioane tone.

trotineta

http://de.statista.com/statistik/daten/studie/198562/umfrage/verbrauch-von-otto-und-dieselkraftstoffen-in-deutschland/

Germania - 31,3 in 2010 / 30,5  in 2015 (progonoza) - in Milioane Tone diesel


In articolul din Der Spiegel:
- 8 Milioane Tone diesel in trimestrul II 2010 / crestere cu 14 % fata de trimestrul I 2010
- ca. 7 Milioane Tone diesel in trimestrul I 2010  (...Excel)

Consumul de diesel din trimestrul II 2010 a fost (la vremea aceea) cel mai ridicat consum trimestrial inregistrat vreodata .

igorashu

Bun, atunci facem un calcul rapid: electroliză la temperaturi ridicate (maxim 70% eficiență), reacțiile chimice (maxim 70%), rafinare (maxim 80%). Avem o eficiență de 39,2% pe tot ciclul. Deja e nasol, dar continuăm.

Pe situl Sunfire scrie că obțin metilen (CH2) prin reacția chimică. Nu mai știu chimie așa că o să presupun un raport de 1:1 (o moleculă de CO2 + o moleculă de H2). Avem vreun chimist pe forum? :D
Climeworks zice că au nevoie de minim 1.5MWh pentru o tonă de CO2, deci aprox. 1,5kWh pentru un kg de CO2. Din CO2 rămâne doar carbonul (masă atomică 12), oxigenul este eliberat (masă atomică 16). Deci pentru un kg de carbon net avem nevoie cam de 5,5 kWh.
Pentru un kg de hidrogen prin electroliză e nevoie de 51 kWh. Deci pentru 2 kg de materie primă, avem nevoie de 56.5 kWh sau 28,25 kWh/kg.
Ca să producem 8 milioane tone motorină sintetică, la un randament de 39,2%, avem nevoie de... 8 milioane * 28,25 kWh * 100/39,2 = 576,53 milioane kWh = 576.530 MWh. Adică echivalentul a 880 reactoare CANDU de la Cernavodă (la producție netă de 655 MWh).

Și costurile astea pentru ce? Ca să producem combustibil (cu o eficiență de 40%) pentru un motor cu eficiență de 50%, adică băgăm 1kW din priză și la roată ajungem la 0,2kW. Pe când la Tesla (exemplul cel mai la îndemână) același kW ajunge la 0,8 kW la roată.  :gaah:

Danny550394

Tot citesc si inca nu înțeleg ce vrei sa demonstrezi. Ca eDiesel nu e bun? Daca ei zic ca prețul este pe la 1,5 euro litrul eu o sa consider ca include toate cheltuielile. Pana una alta Tesla este mașină de mers la lucru in acelaș oraș sau la maxim 200 de km.
Golf GTE poate fi folosit in orice mod dorești. Daca se va ajunge ca acumulatori folosiți la mașinile electrice sa fie mult mai performanți sunt convins ca toți producători de mașini o sa aibă cel puțin un model electric.

stangabriel

Eu mai vad un aspect politico-economic. Se continua cu o avalansa de inovatii eco in contextul unui baril de petrol foarte ieftin.

cezar-mario2012

Oricum ar fi prețul este mai mare decât diselul găsit acum la pompă, pretul actual motorina normala in Grmania se învârte în jurul a 1.27 € si cea superioara la 1.40 €. Indiferent daca prețul de 1.50 € este cel final sau nu,  tot este mai scum. Costul eolienelor este subvenționat,  il platim prin certificatele verzi. Momentan energia produsă neconvențional,  eoliană,  solară,  etc., este mult mai scumpa decât ceea convențională. Costurile de producție și întreținere sunt încă destul de mari și amortizarea acestor instalații este de durată foarte îndelungată.

dr4qul4

Uitati un aspect esential: din pretul motorinei de 1,27 e, mai mult de jumatate ajunge la guvern sub forma de taxe.
O fi eco-diesel, dar energia eoliana si solara este subventionata si din accizele pe carburant.
Daca prin absurd se va renunta la folosirea combustibilor fosili, subventiile pentru energia verde vor disparea, ba mai mult, aceasta va fi accizata.

Costul de productie pentru 1 litru de motorina se apropie de 0,5E/L. Asa ca eDieselul este, momentan, de 3 ori mai scump!
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist