News:

.

Main Menu

În parcare

Started by bogdymol, April 07, 2012, 02:19:49 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 12 Guests are viewing this topic.

MNU

Ce am testat eu inca nu e pe piata dar se bazeaza pe modelul deja existent. Motorul electric se afla intre cel pe benzina si cutie (transmisie DSG) cu un ambreiaj suplimentar intre cele doua motoare. Nu stiu despre Ampera si daca seamana sau nu dar si VW are versiune full electric care se cheama BEV (Battery Electric Vehicle) Eu am testat PHEV (Plugin Hybrid Electric Vehicle).

:)

neobluenet

Volkswagen are eGolf, adica un Golf electric. Pe vwforum este un coleg din Norvegia care si-a cumparat o asemenea masina. Face naveta zilnic in jur de 100km, bateria o incarca la servici si acasa. Ideea e ca acolo fiind foarte frig e bine sa bagi masina in priza pe oriunde mergi ca sa nu ramai in pana prostului si in frig. Infrastructura electrica este foarte bine dezvoltata, iar impozitele descurajeaza automobilele cu propulsie conventionala.

MNU

Acum am vazut ca si Ampera e PHEV, dar e hibrid-serie. Propulsia e asigurata doar electric. Functioneaza ca un BEV cat are baterii dupa care motorul cu combustie interna antreneaza un generator.

neobluenet

Legat de Ampera, pe Automarket este un articol interesant legat de masina asta: http://www.automarket.ro/stiri/experimentul-ampera-continua-am-implinit-7-zile-consecutive-fara-benzina-62287.html. Fata de un test drive clasic de 2 ore, se incearca o experienta de zi cu zi. Avand in vedere lipsa de masini hibride din tara noastra, e un lucru de admirat. Daca as avea garaj cu priza mi-as lua un hibrid plugin / electrica precum Tesla. Bine, asta daca asa avea bani :).

In un articol din presa clujeana era prezentat proiectul Smart Parking - un parking automatizat suprateran. Daca s-ar face asa ceva, ar fi bine ca fiecare loc de parcare sa aiba si o priza, iar la final de luna cand platesti abonamentul sa primesti si factura la curent.

igorashu

Quote from: MNU on April 28, 2015, 09:11:46 PM
Motorul electric se afla intre cel pe benzina si cutie (transmisie DSG) cu un ambreiaj suplimentar intre cele doua motoare.
Doamne, parcă nemţii s-au transformat în indieni. Ce soluţii complicate...
La Ampera parcă e mai bine: http://www.dailymotion.com/video/xp7bqo_la-transmission-voltec-de-l-opel-ampera_auto

sebba

Sailing away! S/Y Haimana

igorashu

Da, s-a pus pe thread-ul A3.

Marius68

Quote from: igorashu on April 29, 2015, 02:05:06 PM
Quote from: MNU on April 28, 2015, 09:11:46 PM
Motorul electric se afla intre cel pe benzina si cutie (transmisie DSG) cu un ambreiaj suplimentar intre cele doua motoare.
Doamne, parcă nemţii s-au transformat în indieni. Ce soluţii complicate...
La Ampera parcă e mai bine: http://www.dailymotion.com/video/xp7bqo_la-transmission-voltec-de-l-opel-ampera_auto
Nemtii nu s-au transformat in indieni deloc. Modelul vindut in Europa sub numele Opel Ampera a fost dezvoltat de GM sub numele Volt. Acest autoturism e un vehicul electric, motorul pe benzina avind doar rol de generator pentru motorul electic care actioneaza rotile. Deci motorul pe benzina este exclusiv un Range Extender. Aceiasi solutie (vehicul electric cu motor cu ardere interna pe post de Range Extender) o foloseste de exemplu si BMW in modelul i3.

igorashu

Am şi spus că la Ampera e ceva mai bine :) Îmi place ideea de modularitate, astfel că în viitor când vom avea o soluţie pentru baterii motorul termic să fie înlocuit cu altceva.
Dar ideea ca la Golf să adaugi un ambreiaj suplimentar mă face să râd amar (de aici şi remarca vizavi de nemţi - Voltec fiind făcut de americani).

MNU

Wait a minute!

Ambreiajul suplimentar este pentru a putea decupla cele doua sisteme de propulsie. Sistemul mixt, chiar daca e mai complicat, ofera impreuna un output de putere de cca 210CP (pentru perioade relativ scurte, e adevarat). Nu spun ca ideea celor de la VAG e cea mai buna, dar cele doua sunt concepte diferite. Unul este hibrid-serie, celalalt e un hibrid-serie-paralel. Fiecare tehnologie are avantajele si dezavantajele ei. Si pretul lor difera... sau nu.


doryan93

Guvernul a aprobat programul de cooperare transfrontaliera Interreg V-A Romania-Ungaria 2014-2020.
Potrivit Guvernului, programul are scopul de a sprijini dezvoltarea zonei transfrontaliere, prin imbunatatirea accesabilitatii si mobilitatii, promovarea ocuparii fortei de munca, investirea in infrastructura medicala si sociala, utilizarea eficienta a valorilor si resurselor comune, imbunatatirea mecanismelor de prevenire a riscurilor, incurajarea cooperarii institutionale. In aria eligibila a acestui program sunt cuprinse patru judete din Romania (Satu Mare, Bihor, Arad si Timis) si patru judete din Ungaria (Szabolcs-Szatmar-Bereg, Hajdu-Bihar, Bekes si Csongrad).
Sursa

mariansb

"Un popor care alege politicieni corupti, impostori, hoti, tradatori , nu este victima, ci complice." - George Orwell

ciprebbe

Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

ciprebbe

1 mai.... la mare....

Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe