News:

.

Main Menu

În parcare

Started by bogdymol, April 07, 2012, 02:19:49 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

yetiman

@sebba - calculul e altul : 30 eur X 300.000 masini/an = 10.000.000 euro
nu mai e asa de putin, nu?
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

sebba

uiti ca totul e relativ
cat e o dacie? 3000 euro cumva, astfel incat cei 30 euro sa fie 1% din valoare?
se face tam-tam ptr 0.1-0.5% din valoarea produsului
asa ca... cei 10 mili euro sunt cam apa de ploaie comparativ cu 300.000 masini x 7000 euro (pret mediu zis asa la ochi, acum)
Sailing away! S/Y Haimana

TibiV

Ai citit celebra carte "Rotile" scrisa de la fel de celebrul Arthur Hailey ?
Acolo conducerea unei mari companii auto americana (autorul nu da nume reale in carte, dar se pare ca era vorba de Ford) intra in soc cand afla ca la cel mai nou model al firemi trebuie sa cheltuiasca 5 dolari/masina pentru o ranforsare care sa elimne nu stiu ce vibratie care aparea la viteze peste 100 mile/ora.
A fost nevoie de aprobarea Board-ului pentru a a se accept cheltuirea a inca 5 dolari pentru fiecare masina.... Si nu era vorba de masini de 1000 de dolari bucata...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

danutzu_1069

In emisiunea in discutie, au uita complet de A0, nord sau sud, si care e la fel de important, pe "lantul" Constanta - Nadlac.
Mda,vdaca ne gandim doar la Pitesti (Dacia) - Nadlac A0 iese din carti.

Nu ma aburiti cu actuala centura ca nu tine. Nici macar nu e completa la 4 benzi.

sebba

nu, n-am citit, dar ce ar trebui sa intelegem? ca tot aia cu bani sunt zgarciti si ca tot de la saraci trebuie sa jupuim pielea?
Sailing away! S/Y Haimana

cezar-mario2012

O sa rezolv eu problema asta, când o sa mai mă duc la Dacia, poate prind un șofer de pe trailer si ocsa-l întreb. Camioanele sunt de capacitate  maximă 18.5t si o putere de 420CP.

danutzu_1069

 :lol:
N-am vazut sofer de tir/trailer/basculanta care sa zica cat ii consuma pe bune masina.
Ce, gura lui nu trebuie sa manince?
Nici producatorul masinii, in special la astea mari, nu-ti da un consum.
Si e foarte clar de ce: utilitara poate merge descarcata, incarcata, pe sosea, in afara soselei, o basculanta are si basculari (consuma si atunci).
E o teorie intrega pentru calculul consumului de carburant la o utilitara mare.

pasadia

Quote from: horatiu.cosma on April 24, 2015, 07:38:29 PM
Ce mi s-a parut interesant a fost intrebarea lui Baiazid: chiar avem nevoie de CoBra, o sa mai avem munte, natura etc dupa CoBra, sau se va extra-industrializa zona? Foarte buna intrebare. El spunea ca daca facem cateva centuri si tunele rezolvam problema, ceea ce, pe hartie e adevarat(pentru anul 2015 cel putin).

Tu vrei sa ma dea Ionut afara de pe forumul asta? Ce anume ti se pare interesant la o asemenea prostie?

Tu ai vazut numai industrie in lungul oricarei autostrazi, nu? Intre Turda si Gilau infloresc halele precum ghioceii si la fel o sa se intample si intre Comarnic si Predeal caci asta e logica de asa-zis "expert in infrastructura"?
Apoi tunelurile (din proiectul VINCI) sunt exact centurile, si la Sinaia, si la Busteni, si la Predeal. Nu poti sa ai si centuri si tuneluri. Dar avand tuneluri sub forma de centura nu distrugi nici natura, nici spatiul antropic deja creat in statiunile asa-zis turistice.
M-a amuzat si referirea lui Baiazid la Alpi - "expertul" aproape sustinea ca austriecii n-au construit nici o autostrada prin Alpi caci ar fi distrus natura astfel. Eu parca imi aminteam ca am calatorit pe autostrada, dar oi fi fost drogat.
Si o ultima obiectie: deci A3, CoBra, sau cum vrei tu sa o numesti se rezolva cu centuri si tuneluri in regim de...? Baiazid, cu a sa elocinta, nu a completat textul lipsa. 1+1? DX? Sau autostrada? Ma gandesc ca in virtutea logicii de a ponegri CoBra vei spune ca e suficient 1+1, nu? Hartia aia asa o sustine, ca traficul e prea mic chiar daca am da drumul si la tiruri...

horatiu.cosma

La ultima noastra disputa verbala erai pentru un half-profile in zona de munte pentru Ungheni-Tg.Mures, care sa mai scada din cheltuieli si sa putem incepe in paralel alte proiecte. Acum cand propune omul o idee gen cateva tuneluri care sa evite serpentine sau localitati, centuri pe unde se poate, care, de asemenea, ar duce la niste economii importante. Vorbim totusi de o autostrada care urca la o altitudine considerabila si nu e ieftina, indiferent ca e facuta dupa un model PPP sau mix de fonduri. Referitor la ultima chestiune, dupa mine, orice structura trebuie facuta de la inceput in perspectiva in care drumul respectiv(ca e 1+1, 1X1 sau ce o fi) va fi largit in urmatorii 10/15 ani. Nu ma intelege gresit, si eu vreau CoBra sa fie, daca se poate autostrada cu 3 benzi pe sens, la ce aglomeratii vor fi pe acolo dupa ce vin si tirurile de pe Cheia-Sacele, dar din experienta ultimilor ani, m-as multumi si cu niste solutii partiale, care sa se implementeze in cel mai scurt timp.

pasadia

Eu sunt de acord sa nu se faca nimic in zona asta, n-am nici o problema cu traficul actual (sau ma rog, m-am invatat cu el). Problema mea e cu argumentatia stupida (iar daca argumentele vin din partea lui Baiazid cu atat mai mult ma aprind).

1. Industrializare se poate petrece doar daca: ai noduri de acces, teren disponibil, forta de munca disponibila, interes din partea APL-urilor de a-ti aproba asa ceva. Prezenta sau absenta unei autostrazi in zona nu va schimba cu mult situatia fata de prezent - mai exact se castiga suficient din turism, din servicii (e adevarat, preponderent la negru) incat activitatile industriale sa nu prezinte nici un interes.

2. Centuri si tuneluri reprezinta o solutie doar temporara, mutand aglomeratia dintr-o parte (adica din localitati) in alta parte (adica pe sectoarele de DN care vor ramane in uz). In plus nu are cum sa fie o solutie definitiva caci nu rezolva problema traficului in conditiile in care nu acomodezi inapoi traficul greu.

3.  "altutudine considerabila" e un argument tot atat de ignorant pe cat celebra placa "la noi autostrazile sunt mai scumpe decat la bulgari". Din mai multe motive:
- s-au construit si se vor mai construi autostrazi la altitudini mult mai mari decat 1050 (sau 1030) altitudinea maxima de pe A3;
- importanta nu e altitudinea maxima ci totalul diferentei de nivel strabatute (daca urci de la 200m la 1000m si apoi cobori la 500 ai o diferenta  +800/-500; daca urci de la 200 la 500, cobori apoi la 400 pentru a urca la 700 urmand sa cobori iar la 300 si sa urci apoi la 500 vei avea o diferenta de +800/-500) Deci altitudinea maxima atinsa in cele 2 variante difera, dar totalul diferentei de nivel urcate e identic;

Evident, Baiazid graieste 1100  cand vine vorba de CoBra si 400 cand vine vorba de Pisi. Caci deh, "expertul" nu dezinformeaza absolut deloc.

horatiu.cosma

De la Comarnic la Pitesti se merge foarte bine, fiindca nu opreste aproape nimeni in localitatile respective, sunt 2 benzi pe sens. De acord ca traficul actual e la limita suportabilitatii, dar deocamdata rezista. Ceva de genul as vrea initial si pe Comarnic-Brasov: facut pe unde se poate a doua banda, centuri pentru localitati, serpentinele inlocuite cu tunel. Un exemplu existent e centura Sinaia, unde se merge foarte bine(pana la capete, unde mai trebuie lasati si cei din oras, si atunci mai apar strangulari). Nu ma intereseaza asa de mult industrializarea sau ce o fi, ma intereseaza sa avem o circulatie fluenta si cat de cat constanta(nu vreau 130, is foarte multumit si cu 70, dar sa fie atata) si in cel mai scurt timp. Cand crezi ca ar fi gata CoBra considerand ca pica PPP-ul? Mai rezista actualul DN1 inca atata timp, care e la ordinul 5-10 ani?

danutzu_1069

^^
"De la Comarnic la Pitesti se merge foarte bine," e ceva ce nu se leaga....

Cumva de la SIBIU la Pitesti.... ???

cricric

Interesant totusi cum ajung in fata "specialisti" ca Baiazid.

TibiV

Quote from: danutzu_1069 on April 25, 2015, 01:36:56 AM
^^
"De la Comarnic la Pitesti se merge foarte bine," e ceva ce nu se leaga....

Cumva de la SIBIU la Pitesti.... ???
Se leagă de faptul că în Ploiești poţi să te piteşti, dar în Pitești nu poţi să te ploiești.
Vorbim de A3, deci e clar că e vorba de Comarnic-Ploiești
Tu nu le-ai încurcat niciodată în viteză ?!...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

danutzu_1069

Nu le-am incurcat niciodata!
Ptr ca una este sa te ... pitesti si alta este sa ... te ploiesti. :P

Aaaa, si nici nu merg ... in viteza :D