News:

.

Main Menu

În parcare

Started by bogdymol, April 07, 2012, 02:19:49 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 9 Guests are viewing this topic.

igorashu

#3465
Quote from: cezar-mario2012 on February 22, 2015, 12:45:45 PM
Este absurd sa crezi ca costa doar 2 euro/100km, asta înseamnă 8kw/100km si un prajitor de paine consuma mai mult.  Vorbim totusi de un motor sincron, am fost stungar si strungull consuma considerabil. Cred ca pentru moment pretul real de consum/km rămâne un mister. Toti incearca sa complice raspunsul, multi factori. O masina termica are costuri cu ulei si filtre,  nu le ia nimeni în calcul la costul pe km. Problema actuala a mașinii electrice  este autonomia si timpul de încărcare.  Probabil că in viitor aceasta problema se va rezolva. Dar întrebarea ramane cat ma costa sa merg 100km? Am întrebat si pe cel care a realizat testul cu masina electrica Kia Evo electric, nu este hibrida, dar încă nu a răspuns.  El ste mai in masura sa raspunda.
Kia Soul are un battery pack de 27kWh, pe care-l încarci cu aprox. 14,58 lei (la prețul curent de 0,54 lei/kWh). Autonomia declarata e de aproximativ 150 km adica un cost de 0,1 lei/km.
Aia din film au postat niste informații aiurea (kw/km când ar fi trebuit să fie kWh/100 km)
Edit: garanția la Kia Soul EV e de 10 ani/100.000 km. Spre comparație, Tesla oferă 10 ani garanție la baterii (fără limită de km în cazul pack-ului de 85kWh si 100.000 mile pentru cel de 60kWh).

Quote from: carutasul on February 22, 2015, 05:11:57 PM
Da, bine, la nivelul actual probabil ca masina electrica e perfecta doar pentru "commuter" ( am avut o perioada cand faceam zilnic 50 km pana la serviciu si inapoi) . Are avantajul ca la semafor opresti motorul, deci consuma doar la accelerare ( nu cred ca franele regenerative sunt chiar asa de eficiente incat sa spui ca se recupereaza energia la franare). E drept ca tehnologia e noua, insa in parte e destul de testata ( vorba ceea, avem troleibuze din anii cincizeci si tramvaie din '30, deci nu putem zice ca e chiar totul nou) .  Dar nu poti zice ca e o alternativa pana nu se (macar) dubleaza capacitatea bateriilor la acelasi volum/greutate.
Nu oprești motorul la semafor :) În cazul Tesla S în anumite scenarii se recupereaza până la 80% din energia folosită.

carutasul

Ma gandeam ca se opreste, pentru ca nu se pune problema de demaraj, dar cred ca ai dreptate, consumul de mers in gol e probabil neglijabil fata de cel de pornire, oricum banuiesc ca e mult mai mic decat consumul motorului termic la relanti. Un sistem de franare recuperativa bun poate face diferenta, intr-adevar. Nu prea stiu ce te faci cu AC-ul :)   

MNU

Tesla S specs

QuotePowertrain

    Model S is a rear wheel drive electric vehicle. The liquid-cooled powertrain includes the battery, motor, drive inverter, and gear box.
    60 kWh microprocessor controlled, lithium-ion battery
    Three phase, four pole AC induction motor with copper rotor
    Drive inverter with variable frequency drive and regenerative braking system
    Single speed fixed gear with 9.73:1 reduction ratio

Asta inseamna V-0 km/h = motor 0 RPM

yetiman

Tesla S este o masina bestiala. Pacat ca e asa scumpa...
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

igorashu

Quote from: carutasul on February 23, 2015, 01:22:16 PM
Ma gandeam ca se opreste, pentru ca nu se pune problema de demaraj, dar cred ca ai dreptate, consumul de mers in gol e probabil neglijabil fata de cel de pornire, oricum banuiesc ca e mult mai mic decat consumul motorului termic la relanti. Un sistem de franare recuperativa bun poate face diferenta, intr-adevar. Nu prea stiu ce te faci cu AC-ul :)
La fel ca la mașinile cu motor termic, AC-ul scade autonomia cu aprox. 10-20% în funcție de modul de funcționare. Nu mă aștept să fie diferențe majore.
Într-adevăr când compari autonomia de 340 km (60kWh) sau 500 km (85kWh) cu minim 600-800 km în cazul motoarelor cu combustie, procentajul contează.

Totuși, bateriile vor avea densitate energetică din ce în ce mai mare la același volum, pe când motorina și benzina nu. Randamentul motorului termic e la limită - s-a ajuns la soluții ridicole gen stop-and-go, 2 sau chiar 3(!) turbine, etc. doar pentru a mai stoarce 0.1 litri la 100 km. Nu m-ar mira ca la sfârșitul vieții unui pack de acumulatori (10 ani) să avem, la același volum și greutate, autonomii de peste 1500 km. Alt avantaj ar fi că bateriile actuale Li-Po sunt 100% reciclabile.

yetiman

Daca tehnologia bateriilor va evolua (de exemplu ca si in articolul din link), masinile electrice vor deveni din ce in ce mai interesante.
http://www.gizmag.com/dual-carbon-fast-charging-battery/32121/
Japonezii despre care vorbeste articolul sustin ca bateriile dintr-un Nissan leaf se pot incarca in 12 minute, iar dintr-un Tesla S de 85 KW (cel mare) in doar 42 minute. Timp suficient de scurt ca sa poti merge la drum lung si doar cu pauze pentru un pic de relaxare si o cafea la o "benzinarie".
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

cezar-mario2012

 M-am uita încă o data la prezentare, calculatorul de bord arata consum mediu 22kw/h/100km. O problema a acestor mașini mai este prețul foarte mare si este o masina care se pretează celor care stau la casa si au garaj. Daca stai la bloc și nici nu ai loc de parcare, azi parchezi într-un loc mâine in altul cam greu cu încărcarea. Nu stiu nici care sunt resursele de litiu.

sebba

Quote from: igorashu on February 23, 2015, 02:21:57 PM
Randamentul motorului termic e la limită - s-a ajuns la soluții ridicole gen stop-and-go, 2 sau chiar 3(!) turbine, etc. doar pentru a mai stoarce 0.1 litri la 100 km. Nu m-ar mira ca la sfârșitul vieții unui pack de acumulatori (10 ani) să avem, la același volum și greutate, autonomii de peste 1500 km. Alt avantaj ar fi că bateriile actuale Li-Po sunt 100% reciclabile.

nu-i chiar la limita, inca...
cunosc niste proiecte destul de realiste care maresc randamentul unui motor termic cu procentaj destul de mare, undeva spre 25%
plus alte "gaselnite" care sa elimine sau cel putin sa diminueze caldura reziduala a motoarelor, si implicit sa mareasca randamentul
din pacate dorinta marilor producatori de a investi in aceste proiecte e extrem de redusa...

si da, solutiile alea de care spui tu, sunt chiar ridicole
Sailing away! S/Y Haimana

Calin

  Cred ca nu ar trebui sa uitam de faptul ca autonomia data este obtinuta in conditii ideale.Am inteles ca autoturismul in cauza avea un consum mediu de 22 Kwh/100 de km.La acest consum mediu , cei 85 de Kwh ai bateriei ar trebui sa-i ajunga pentru mai putin de 400 de km.......nu 500.
  Si Passat-ul B7 Diesel de 140 de cai -cel putin-are motor minihibrid.In momentul in care folosesc frana de motor bateria de incarca -avand o tensiune de pana la 16 Volti.Intr-adevar bateria este una mai speciala,masina avand si functia de start/stop-de care ma bucur din plin,avand in vedere faptul ca de acasa si pana la munca-circa 3,5 km,trec de  5 semafoare.
  Am mania de a opta pentru afisajul cu consumul instantaneu al autovehiculului.Daca la Citroen-ul Xsara Break de 1997 cmc si circa 110 cai din 2002,luam piciorul de pe acceleratie, numai in decelerari puternice -ca de exemplu iesirea de pe autostrada apucam sa vad -dupa un timp -consum redus la 0,0 litri/100 de km.La Passat-ul de 1968 cmc,140 de cai din 2012-este de ajuns o secunda sa iau piciorul de pe acceleratie -pentru a vedea un consum instantaneu de 0,0 litri /100 de km.Iar diferenta se vede.Desi mai greu cu circa 300 de kilograme decat Citroen-ul, la Passat trebuie sa ii fac plinul o data pe luna sau chiar mai rar.La Citroen pot spune ca il faceam aproape de doua ori mai des.Este adevarat ,ca si capacitatea rezervorului era mai mica la masina franceza.Pe moment , nu mai tin minte consumul mediu-la Citroen era parca de 8 spre 9 litri la suta -fata de circa 7 la Passat -in urban.Cu aceste ultime date nu pun mana in foc pentru ca nu imi amintesc clar.Oricum-am vazut o diferenta de consum destul de mare intre ele.
  In legatura cu imbunatatirea performantelor motoarelor termice-daca mai tin bine minte,vazusem intr-o revista un Mercedes model sportiv-de circa 300 de cai cu un consum de 3 litri si ceva la suta de kilometri avand un motor hibrid........Aceasta solutie avand avantajul faptului ca nu iti pui problema reincarcarii bateriei-ea folosindu-se de energia cinetica a masinii la franare ( a sistemului de franare sau a celei de motor).Exista chiar si o metoda de obtinere a curentului electric din diferenta de temperatura -( nu mai tin minte cum se cheama....efectul..... :hm: ).Nu stiu insa cat este de fezabila aceasta solutie pentru a mari randamentul termic al motoarelor, prin recuperarea caldurii.

carutasul

Chestia e ca hibridele tind sa devina mari din motive evidente.
Oricum ar fi interesanta varianta in care ai avea doua masini, una pe post de commuter si alta pentru distante lungi; cu un sistem bine gandit de inchiriere a bateriei ( care e cea mai mare parte din pret) cred ca e fezabil chiar cu tehnologia actuala. O masina de oras ( dar masina, nu trotineta) cred ca ar avea succes in tarile unde familiile isi permit mai mult de o masina.

dorum

2 masini deja tinde sa fie o necesitate si nu un lux chiar si pt clasa de mijloc din RO...

carutasul

Da, noi chiar avem si ar fi funny ca una sa fie electrica, avand in vedere ca fix la asta foloseste: mers in oras si inapoi. Dar....

nicolaem

Quote from: dorum on February 23, 2015, 09:19:54 PM
2 masini deja tinde sa fie o necesitate si nu un lux chiar si pt clasa de mijloc din RO...

necesitate?
daca ai 2 masini , una din ele clar e doar pt deplasari in oras.
fa un calcul care is costurile pe un an la o masina ( revizie, asigurari, combustibil la consum de oras, echipare de iarna, spalat ,samd ), imparte aceste costuri la 365. pot pune pariu ca ar fi peste costul a 2 curse zilnice cu taxiul.
ok, pt prima masina calculul nu isi are rostul e vb de cu totul alta destinatie


dorum

#3478
dar daca ai 2 copii unu la scoala si unu la gradi?... dar daca stai la 5 km de oras? dar daca nu ai acelasi program cu al sotiei? dar daca sotul are si munca gen "on call" cu posibilitatea de a trebui sa plece seara/weekend la lucru inopinat?

40-50 RON/zi ar fi 2 curse complete de taxi.... cu stresul ca poate nu ajunge copilu' la scoala.... cu stresu ca poate intarziu la lucru.... in fine...ar fi cam aprox, rotunjit 12000 RON pe an.... benzina ma costa la a doua masina 200 RON/luna = 2400 RON/an... de unde diferenta chiar daca fac 1asigurare + 1/2 ITP +2 revizii+ 2 reparatii + 2 schimburi de cauciucuri pe an??

PS: N-AI DREPTATE!!!

dr4qul4

Si fara copii tot nu are dreptate.
Cel putin cand stai in bucuresti si la 9 tb sa fi la birou si la 18 iesi.
Cand ploua sau ninge sunteti invitatii mei sa gasiti un taxi sub 10 min.
In plus, nu se compara confortul din masina personala cu cel din taxi.
Prietena mea lucreaza intr-o zona centrala unde nu exista metrou (de fapt are 1,5 km pana la metrou si inca 900 de la metrou pana acasa, asta desi stam pe inel) iar autobuzele sunt mult prea aglomerate (plus ca ar avea nevoie de 2+metrou).
Taxi  o costa 15 lei cursa, dar cam dai 20... (5-6 km, stationare multa ca trece unirii).
40 lei pe zi X 22 de zile sunt 900 lei pe luna, in timp ce benzina o costa 300 lei! Poate 350.
Si tot cu masina se duce si la magazin si la cosmetica si la mall si nu tb sa fac pe soferul (sau sa fug de la munca).

Nu cred ca intretinerea masinii costa mai mult de 500 lei\luna. Ok, poate daca luam si cu achizitia.
Dar va las pe voi sa vedeti ce misto e cand afara ploua si taxiurile nu vor sa te ia sau cand stai 15 min la telefon\star taxi.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist