News:

.

Main Menu

În parcare

Started by bogdymol, April 07, 2012, 02:19:49 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 12 Guests are viewing this topic.

adiarc

probabil e ceva gresit...nu vad de ce ar face cineva o masina electrica care sa consume dublu , ca si cost /km fata de un benzinar...nici macar pt marketing , fiind mai degraba o contra reclama

http://www.automarket.ro/stiri/alimentarea-unei-masini-electrice-renault-va-costa-maxim-140-de-euroluna-24875.html

de ex aici se vehiculeaza un cost de aprox 550 lei/luna ( cu plata curentului inclusa la aprox 2euro/100 de km si schimbatul eventual al bateriei )....la cei 2100 de km lunar parcursi ( 25.000 km/an ) e ok...un benzinar care ia 8 la suta ar consuma cam 160 L de benzina pt cei 2000 de km , adica cam 800 de lei.....raportat la 550 lei , e clar un avantaj al masinii electrice...care are si un pret rezonabil in acest caz si intretinerea este mai mica .....asadar , momentan infrastructura e problema  , dar inevitabil cam acesta este trendul....mai ales pt reducerea emisiilor de carbon...

eu m-as bucura sa avem in 20-30 de ani , pe strazi 80% masini electrice , din mai multe motive
- impact mai redus asupra mediului
- orase mai curate , mai linistite
- reducerea dependentei fata de hidrocarburi si unele tari , care folosesc aceste hidrocarburi ca arma
- costuri mai mici pt utilizator si o masina mai silentioasa , mai spatioasa...eu sunt un fan , recunosc
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

MNU

#3451
Sunt multi factori de luat in calcul. Masinile BEV (Batery Electric Vehicle) se preteaza numai pentru distante scurte. Sunt exceptii masinile capabile de lung parcurs si cu reincarcare/inlocuire de baterii rapida. Fiecare proces de genul asta implicand costuri inca greu de cuantificat datorita lipsei unei retele de aprovizionare functionale si cu acoperire. La PHEV si HEV (Hibride) sistemul permite anumite regimuri de functionare care implica o oarecare eficienta iar "E-mode" (doar electric) fiind cerut de noua tendinta in marile orase de a permite accesul doar a masinilor care au "ZERO Emissions".

Masinile astea (hibridele) sunt, in general, mai scumpe si pe masura ce vechimea creste, din pacate, vor creste si costurile de intretinere. Daca poti suporta investitia initiala e ok... daca nu, ramai la una clasica si in centru folosesti bicicleta sau transport in comun. Ce incearca Parisul e o mica revolutie care, daca reuseste, va antrena un efect in lant in toata Europa. Sa interzici total motoarele Diesel pana in 2020 mi se pare totusi o tinta destul de dificil de atins.

cezar-mario2012

 Este absurd sa crezi ca costa doar 2 euro/100km, asta înseamnă 8kw/100km si un prajitor de paine consuma mai mult.  Vorbim totusi de un motor sincron, am fost stungar si strungull consuma considerabil. Cred ca pentru moment pretul real de consum/km rămâne un mister. Toti incearca sa complice raspunsul, multi factori. O masina termica are costuri cu ulei si filtre,  nu le ia nimeni în calcul la costul pe km. Problema actuala a mașinii electrice  este autonomia si timpul de încărcare.  Probabil că in viitor aceasta problema se va rezolva. Dar întrebarea ramane cat ma costa sa merg 100km? Am întrebat si pe cel care a realizat testul cu masina electrica Kia Evo electric, nu este hibrida, dar încă nu a răspuns.  El ste mai in masura sa raspunda.

dr4qul4

Tesla Model S
Powertrain
Electric motor   416 bhp (310 kW), 443 ft·lb (600 N·m), Three-phase AC induction moto
Transmission   1-speed fixed gear (9.73:1)
Battery   60 or 85 kWh lithium ion[4]
Electric range   
85 kWh X 0,60 lei = 51 lei
265 mi (426 km) (EPA)
310 mi (500 km) (NEDC)

cu alte cuvinte, doar curent ajungem la maxim 12 lei/100 km pt un motor de 400 CP!!!!
curentul poate fi si mai ieftin, daca luam in considerare ca putem opta pt tarif de noapte si sa incarcam masina noaptea!!!

Poate vi se pare ciudat de putin dar nu e asa: un motor de masina are o eficienta mult mai mica decat o hidrocentrala/termocentrala.
insa, costurile cu bateriile vor echilibra balanta...



Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

carutasul

Unde consuma prajitorul tau 8 Kw? Reteaua casnica e calculata la 7kw, un incalzitor de apa instant are 1-2 kw , un boiler sau un calorifer pe la 1 kw, un motor de pompa de apa obisnuit 600-1200 w etc. deci un calorifer te costa cam 0.6 ron la fiecare ora de functionare (nu si cand sta, daca are termostat)

cezar-mario2012

 Este vorba 8kw consumati inc100km, un prajitor consuma cam 1kw/h, mie îmi este greu de crazut ca o masina electrica poate consuma 8kw/100km, totusi are 1, 5 t si mai exista si alti consumatori la bord, AC si electrica. Intradeva cu noua tehnologie pe LED, consumul se reduce semnificativ. Am schimbat becuri normale cu cele pe LED si este altceva. Bec de 40w am schimbat cu LED echivalent consumă 3.6 w.

MNU

Quote from: dr4qul4 on February 22, 2015, 01:40:31 PM
Tesla Model S
...

Asa cum spuneam, daca ai 60-70.000 EUR pt investitia initiala...

dr4qul4

@cezar-mario,
Tesla Model S are baterii de 85KWh si poate merge pana la 500 km.
Asa incat, atat consuma. Ok, vb de consumul declarat, si probabil se intampla exact ca la consumul declarat la benzinare\diesel, iar realitatea e cu 25% mai scumpa.

@MNU, tocmai ce am vazut una in Londra..... 60.000 de euro pt o masina ca aia nu inseamna chiar atat de mult.
Una asemanatoare, pe benzina\diesel , cu 400 CP si cu aceleasi dotari costa la fel. Dar nu are aceeasi acceleratie si nu e la fel de silentioasa.
De fapt, cred ca in UK e mai ieftina Tesla, daca ne gandim cat sunt impozitele, taxele si asigurarile pentru masini de peste 3,5 L.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

MNU

Dar cu aia pe benzina sau motorina pot merge de acasa pana la socri fara sa fiu obligat sa opresc cateva ore pentru incarcare. Din Timisoara pana la prietenii mei din Germania nu as putea merge decat cu doua reincarcari intermediare.

Cine are bani de o Tesla S trebuie sa mai aibe una conventionala, sau cel putin hibrida.

sebba

pai da, dar asa gasesti si tu motiv sa nu mergi la socri :lol: :D :D :D
Sailing away! S/Y Haimana

carutasul

Quote from: cezar-mario2012 on February 22, 2015, 02:51:20 PM
Este vorba 8kw consumati inc100km, un prajitor consuma cam 1kw/h, mie îmi este greu de crazut ca o masina electrica poate consuma 8kw/100km, totusi are 1, 5 t si mai exista si alti consumatori la bord, AC si electrica. Intradeva cu noua tehnologie pe LED, consumul se reduce semnificativ. Am schimbat becuri normale cu cele pe LED si este altceva. Bec de 40w am schimbat cu LED echivalent consumă 3.6 w.

Dar ca poti merge 50km cu un pet de Pepsi plin cu benzina iti vine sa crezi? :)   E adevarat, AC-ul e o problema, probabil cu el consuma dublu :) Ideea e ca energia e folosita doar pentru a invinge inertia si frecarea, daca mergi cu viteza constanta energia necesara e destul de mica. Presupun ca la deal creste destul de mult consumul.

MNU

Ce vreau sa spun este faptul ca masinile electrice cu adevarat capabile (gen Tesla S) sunt ca o picatura intr-un ocean. Si cu multe necunoscute inca, in ce priveste fiabilitatea lor in timp.

Prin aprilie sper sa ajung la un test de 2-3 zile, dar va fi cu un PHEV, o sa va spun parerea mea ca utilizator atunci.

carutasul

Da, bine, la nivelul actual probabil ca masina electrica e perfecta doar pentru "commuter" ( am avut o perioada cand faceam zilnic 50 km pana la serviciu si inapoi) . Are avantajul ca la semafor opresti motorul, deci consuma doar la accelerare ( nu cred ca franele regenerative sunt chiar asa de eficiente incat sa spui ca se recupereaza energia la franare). E drept ca tehnologia e noua, insa in parte e destul de testata ( vorba ceea, avem troleibuze din anii cincizeci si tramvaie din '30, deci nu putem zice ca e chiar totul nou) .  Dar nu poti zice ca e o alternativa pana nu se (macar) dubleaza capacitatea bateriilor la acelasi volum/greutate.

bogdymol

Autostrada A6 din Germania, langa baza militara americana Ramstein:

Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele

nirolf

Quote from: carutasul on February 22, 2015, 05:11:57 PM
Da, bine, la nivelul actual probabil ca masina electrica e perfecta doar pentru "commuter" ( am avut o perioada cand faceam zilnic 50 km pana la serviciu si inapoi) . Are avantajul ca la semafor opresti motorul, deci consuma doar la accelerare ( nu cred ca franele regenerative sunt chiar asa de eficiente incat sa spui ca se recupereaza energia la franare). E drept ca tehnologia e noua, insa in parte e destul de testata ( vorba ceea, avem troleibuze din anii cincizeci si tramvaie din '30, deci nu putem zice ca e chiar totul nou) .  Dar nu poti zice ca e o alternativa pana nu se (macar) dubleaza capacitatea bateriilor la acelasi volum/greutate.

La tramvaiele din București care au frânare recuperativă energia recuperată (introdusă în rețea pentru a fi folosită de alte tramvaie, nu au baterii pentru stocare) e pe undeva pe la 30% din energia consumată.