News:

.

Main Menu

În parcare

Started by bogdymol, April 07, 2012, 02:19:49 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 18 Guests are viewing this topic.

stangabriel

Pai tocmai,candva Skoda Octavia era mai mare dar mai ieftina decat Golful. Pe sub caroserie,articulatia si suspensia este identica. La asta ma refeream cand spuneam ca este din aceiasi categorie,nu la dimensiunile exterioare. Legatura cu rotile da confortul si agilitatea.

dr4qul4

Adevarul e ca i-am vazut pe multi laudand skoda pana peste masura.
Chiar am un prieten care a dat 7500 (acum 3 ani) pe o octavia tour din 2008 cu "147000 km", 1,9 si cam cheala.
Eu, care am condus una cheala de la 10000 de km pana la 125.000 si am schimbat-o cu una cu multe optiuni (xenon, spalator faruri, clima etc) care avea 104.000 si am dus-o la 120.000 nu sunt deloc impresionat de tractoras.
Ok, motorul are cuplu, consuma ok, dar face un zgomot de te seaca, si la peste 140 incepe sa accelereze greu. Maxim 180. Fordul prinde 200 fara sa-ti fie frica in el sau sa te surzeasca.

In plus, avem 5 octavia tour la munca, si revizia cu distributia a fost 2000 de lei, la PBA cereau aproape 3000. Intre 120.000 si 150.000, toate au avut probleme : ventilator, injectoare, turbina.

La articulatii stau binisor, se vede ca sunt facute pentru carat, chiar si fara pachet drumuri grele.

Iar 2-ul, si 3-ul mi se par cam mari pt tdi de 1,6.... Ok, au si alte motorizari dar scumpe (24000 e, 2 facelift, 2.0, dsg, cumparata acum 3 ani, forjata la maxim, 150.000 km si inca merge perfect, dar 24000 dupa reducere).

Ultimul taxi pe care l-am luat era un logan 1,4 cu 500.000 km. Ma uitam in bord si nu-mi venea sa cred. Logic, avea si gpl.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

bogdymol

Voi despre ce discutati? Eu am fost in showroom la Skoda si am configurat acolo o Octavia 3, motor 1,6L diesel, 105 cai, dotari medii, si cu discountul de la dealer a iesit pe la 16.500 Euro. Nu e mult pentru cata e masina.
Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele

erw78ar

Eu sint de parere ca uni producatori din europa exageraza la preturi in special WW si Skoda! Eu prefer masinile japoneze sint mult peste cele europene ,si raport pret calitate !Momentan conduc un Honda Acord din 2010 diesel 180 cai ,e mult peste Passat si intretinerea e mult mai ieftina!

dr4qul4

#3274
@bogdymol, cu sau fara tva?
Pentru ca cel mai ieftin diesel, ambition de 90 de cai e 18000 euro cu tva inclus! Si e cam cheala.

Le: e si un active la 17000 dar la dotari are airbag-uri si esc.....
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

neobluenet

Am o Skoda Octavia 2 FL, 1.6 TDI, 105CP, echipare Business (un fel de Elegance cu reducere de pret) + ceva optionale. Ideea e ca acum 2 ani cand am cumparat-o, pretul ei de catalog era 19.200. In banii respectivi aveam o masina cu un motor bun, cu geamuri electrice, clima, faruri cu xenon, volan cu butoane si piele, CD player cu touchscreen (Bolero). Mi se pare ca a fost unul dintre cele mai de succes masini ale celor de la Skoda pentru ca actuala Octavia au marit-o si scumpit-o pentru a-i face loc lui Rapid. Pe langa asta grupul VAG a pus suspensie semi-independenta pe spate, cel putin la modelele de pana in 150 CP cu tractiune fata. E drept noua masina are mai multe dotari ce pe vechiul model erau optionale, insa la cate miliarde de euro fac economie cei de la VAG pentru ca folosesc platforma MQB pentru toate modelele, cred ca puteau face o reducere.

Ca si o paranteza: ideea unei platforme comune aduce o scadere imensa a cheltuielilor prin eliminarea timpilor de resetare si reconfigurarare a robotilor din fabrica. Cu piesele din sasiu sunt identice in zonele de sudura, trebuie doar setata "alungirea" masinii ce urmeaza a fi construita. Pe langa asta, componenetele din plastic au prinderi identice, deci pot fi comandate in cantitati mai mari si mai ieftin.

De curand citeam un articol in care se discuta despre (re)pozitionarea marcilor grupului VAG: Audi ar urma sa fie undeva peste premium, dar mai jos de luxury (nu concureaza cu Bentley), Volkswagen urca spre zona premium, iar Skoda ar urma sa ii ia locul, sa fie acea masina a poporului, masina pentru mase. Asta ar explica de ce Rapid-ul, o Fabie alungita care seamana cu Octavia a trebuit sa apara: trebuia sa existe si un model pseudo-low-cost.

BoGDaN

LOL unde ai vazut tu intretinere mai ieftina la Honda?! Pe langa faptul ca Accord are motorul de 2.2  i-ctdi de unde rezulta asigurari si impozite mai mari. Toyota fabrica majoritatea modelelor (pentru Europa) in Europa si Turcia. Nissan are o valoare de revanzare oribila, iar Mazda are o intretinere exagerat de scumpa fata de ce ofera.
Daca merg in Germania sau in general vestul Europei in majoritate covarsitoare vad masini nemtesti. Dupa parerea mea (si stiu ca unii nu vor fi de acord) nemtii sunt liderii mondiali in constructia masinilor.
Skoda Octavia III este peste Passat modelul B7 datorita conceptiei mai noi si al unui raport pret/calitate bun. Insa noul Passat este zic eu aproape de Premium Class, am condus unul. Eu prefer in continuare masinile europene in special cele germane si nu sunt ingust la minte cand spun asta (noi romanii suntem gica-contra in orice, am vazut mandria unor posesori de masini asiatice vs cele europene, mandria posesorilor de BMW vs Audi s.a.m.d).
Apropo de Ford Focus II am un amic cu un 1.6 TDcI de 90 de cai - fara filtru de particule - si masina are...1.050.000 km.
Cand aveti timp va recomand un documentar BBC recent despre industria auto germana.

http://www.youtube.com/v/c7kSxARHyMo

MRS

Am peste 35k km facuti anul trecut cu Octavia 3, 2.0 tdi DSG 150CP - flawless pana acum. Costul ei a fost insa de approx 23k euro.


A, AL, B, BG, BiH, CA, CH, CY, CZ, D, DK, DOM, E, EG, EIR, EST, F, FIN, GB, GR, H, HR, KOR, I, ID, JP, LT, LV, MC, MD, MDV, MK,  MNE, MT, NL, PL, PT, QA, RKS, RO, SIN, SK, SLO, SRB, SYR, TH, TR, TZ, UA, UAE, US, V

IATA: AAL, ADB, AMS, ATH, AYT, BBU, BCN, BEG, BGY, BHX, BKK, BLQ, BRI, BRU, BUD, BVA, CDG, CGN, CIA, CRL, DCA, DLM, DOH, DPS, DTM, DUB, DUS, DWC, DXB, EMA, FCO, FLR, FMM, FRA, HAM, HEL, HND, HRG, IAS, ICN, IST, JFK, JMK, JTR, KBV, KGS, KIV, LCA, LGA, LHR, LIS, LTN, LWO, MAD, MLA, MLE, MUC, MXP, NAP, NRT, ODS, OPO, ORD, OTP, PFO, PRG, PRN, PSA, PUJ, RIX, SAW, SBZ, SDQ, SIN, SJJ, SKG, SKP, SOF, SPU, STN, STR,  SXB, TGD, TIA, TLL, TRN, TSF, TSR, TXL, VAR, VIE, VLC, VNO, WAW, WRO, YUL, YYZ, ZAG, ZNZ, ZRH, ZTH...

MNU

M-am ferit sa intru in discutie pentru ca, cel putin din doua motive, as putea fi extrem de subiectiv. Vreau doar sa punctez ceva referitor la diferentele de pret, si atat.

Lucrez in domeniul R&D in automotive pe proiecte VAG din 2011 (BMW inainte). Acele preturi mari despre care vorbiti, pe langa marja de profit (care nu e mica) includ si un mare volum de munca de R&D... :).

Nu vreau sa gasesc o justificare in asta si asa cum spuneam, ma puteti acuza de subiectivism.

Ceea ce vreau sa spun insa, e faptul ca diferenta de pret intre un Audi si un VW de pe aceeasi platforma se justifica. Se justifica clar si nu e numai brandul adus in discutie. Insa sunt parti mai putin vizibile utilizatorului normal. Vorbind din experienta personala, este vorba despre softul instalat pe componentele masinii, de calitatea lui, de complexitatea lui, de gradul de securitate, etc. Nu ma hazardez sa spun ca e valabil pentru toate componentele masinii dar linia generala asta e. E la fel daca vorbim despre un BMW si un Seat de exemplu.

Despre care marca e mai buna si daca japonezele sunt mai bune decat germanele se poate discuta ani in sir fara sa ajungi la o concluzie, pentru ca punctele de vedere sunt incarcate puternic de subiectivism. Toate discutiile despre "care masina e mai buna" pleaca de la: nevoile fiecaruia, posibilitatile fiecaruia, gradul de perceptie al fiecarei caracteristici a masinii, etc.

O zi cat mai buna tuturor.

alecu26

si cum poti sa justifici o diferente de mii de euro, printr-o diferenta de soft? soft care probabil are la baza aceasi chestie...doar ca si Intel are dezactivate sau activate unele chestii, sau unele linii de cod sunt mai complexe.

Ce vroiam oricum sa spunem, e ca nu prea se intelege aceasta canibalizare a grupului VAG, dar atat vreme cat aduce profit....de ce nu?

adica Skoda e facuta luxoasa si scumpa ca si VW, si VW e dus in sus spre Audi. Daca vrei ceva ieftin, normal, fara fitze de la masina poporului...nu prea mai gasesti.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

MNU

#3280
Nu am spus ca doar softul e de vina. Toate specificatiile masinii sunt altfel concepute.

LE: VW nu mai e de mult "masina poporului".

igorashu

Quote from: alecu26 on January 21, 2015, 09:36:25 AM
si cum poti sa justifici o diferente de mii de euro, printr-o diferenta de soft? soft care probabil are la baza aceasi chestie...doar ca si Intel are dezactivate sau activate unele chestii, sau unele linii de cod sunt mai complexe.
Simplu. Doar fiindcă nu ai activate anumite opțiuni nu înseamnă că nu s-au plătit bani pentru dezvoltarea acelor module. Le vrei, le plătești. Iar dezvoltarea de software pentru embedded e (mult) mai scumpă decât pentru PC-uri.
În plus, dezvoltarea software nu înseamnă doar scrierea de cod. Înseamnă și testare, care se traduce prin alte costuri adiționale (oameni, echipamente, R&D).
Și contrar unei păreri pe care am văzut-o aici, software-ul implică același nivel de responsabilitate ca orice ramură a ingineriei. Da, sunt subiectiv în privința asta:)

neobluenet

Am lucrat intr-o firma in care 3 colegi de birou aveau un proiect pentru mobile cu cei de la Audi. Au fost plecati vreo luna si jumatate pentru transferul de informatii de la vechea echipa si apoi au lucrat din Romania. Stiu ca ceea ce faceau era doar pentru Audi si era custom, nu ceva generic.

Ideea asta ca "difera doar soft-ul" este ca si cum ai spune ca intre Dacia si Renault sau Nissan, difera doar numele. In functie de cat se investeste intr-un soft se pot obtine rezultate diferite pe partea de UX (user experience - modul si usurinta cu care un user foloseste aplicatia). Partea de UX este gandita de designer si developer. Degeaba designerului ii place un buton care sa faca nu stiu ce, daca fizic este aproape imposibil. Apoi mai urmeaza partea de testare. Cam la 2 dezvoltatori este si un tester care verifica noile lucruri implementate si toata aplicatia (sa vada daca e afectata de noul update).

Dar revenind la VAG: Skoda, VW si Seat au partea de interfata cu utilizatorul (clima, sunet, computer de bord) cam la fel. Asta inseamna economie. Difera doar pozitionarea componenetelor si ornamentele, insa Audi are MMI, un sistem proprietar. Mai mult ca sigur pretul platit pentru dezvolarea MMI nu a fost dat integral de Audi, ci de tot grupul, bineinteles cu o contributie mare din partea celor din Ingolstadt.

stangabriel

#3283
Si cu toate acestea, de ce un A4 nu e cu mult mai ieftin decat un Seria 3.  Consider tehnic,motorizari si faptul ca e tractiune spate standard,seria 3 e peste A4, logic mai scump. Inca ceva,seria 3 schimba mai des motoarele pe perioada unei generatii,tot timpul mai puternice si mai eco. Aveti idee ca in volanta unui 320 efficient dynamics e o greutate ce se apropie sau se indeparteaza de ax pentru a-i usura sau ingreuna turatia? o perioada a devenit standard,la alegere.
La capitolul fiabilitate,Bmw sta ok statistic.

MNU

Quote from: stangabriel on January 21, 2015, 03:13:25 PM
.... Aveti idee ca in volanta unui 320 efficient dynamics e o greutate ce se apropie sau se indeparteaza de ax pentru a-i usura sau ingreuna turatia? o perioada a devenit standard,la alegere.
La capitolulfiabilitate,Bmw sta ok statistic.

E la fel la VW 2.0 TDI CR (de prin 2007-2008) si la ceva motoare de la GM. Se cheama Dual Mass Flywheel.