News:

.

Main Menu

În parcare

Started by bogdymol, April 07, 2012, 02:19:49 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 13 Guests are viewing this topic.

north

#3045
OK, am extras același Top 40 și din bugetul MT. Par a fi alocări (în milioane de lei) mult mai serioase la cale ferată și metrou decât la proiectele de autostrăzi...

Singura diferență este că aici am inclus și studiile de fezabilitate pe căi ferate, care și ele sunt în total la vreo 150 milioane de lei pe anul viitor.
Culori: reabilitări mari CF; metrou.

919.6   Reabilitarea liniei de CF Frontieră-Curtici-Simeria parte componentă a Coridorului IV Pan-European pentru circulaţia trenurilor cu viteză max. de 160 km/h, tronsonul 2: km.614-Gurasada și tronsonul 3 : Gurasada – Simeria (CNCF CFR SA)
900.0   MAGISTRALA V - METROU, ETAPA I-A DRUMUL TABEREI - UNIVERSITATE
700.0   "Reabilitarea liniei de CF Brasov - Simeria parte componenta a Coridorului IV Pan - European pentru circulatia trenurilor cu viteza max.de 160 km/h, tronsonul : Coslariu - Sighisoara (CN CFR)"
450.0   Reabilitarea liniei de CF Brasov - Simeria parte componenta a Coridorului IV Pan - European pentru circulatia trenurilor cu viteza max.de 160 km/h, tronsonul : Coslariu - Simeria (CN CFR)
376.5   Racorduri la rețeaua de metrou. Sectiunea Laminorului – Straulesti (METROREX SA)
240.1   Magistrala V metrou. Drumul Taberei - Pantelimon. Tronson Universitate - Pantelimon
219.2   Imbunatatirea serviciilor de transport public de calatori cu metroul pe Magistrala 2 Berceni – Pipera (METROREX)
200.0   Reabilitarea liniei de CF Frontiera - Curtici - Simeria parte componenta a Coridorului IV Pan - European pentru circulatia trenurilor cu viteza max. de 160 km/h, tronsonul 1: Frontiera-Curtici-Arad-km.614 (CN CFR)
172.6   Modernizare ecluze - echipamente si instalatii (ACN)
113.3   Lucrari de reabilitare a podurilor de cale ferata peste Dunare - km152+149 si km 165+817, linia CF Bucuresti - Constanta - Sucursala Regionala de cai Ferate Constanta

87.3   Prelungirea digului de larg in Portul Constanta (APMC)
76.4   LUCRARI DE IMBUNATATIRE A CONDITIILOR DE NAVIGATIE PE DUNARE SECTORUL CALARASI - BRAILA SI STUDII ADIACENTE
70.0   Proiect pilot operational pentru un sistem ECTS/ERTMS nivelul 2
68.0   Reabilitarea sectiunii de cale ferata Campina_Predeal de pe linia de cale ferata Bucuresti - Brasov (CNCFR)
67.1   "Elaborare studiu de fezabilitate – modernizarea liniei de cala ferata pe tronsonul Craiova – Caracal – Rosiori – Videle –
Bucuresti (CNCF CFR SA)"
52.0   Reabilitarea sectiunii Baneasa - Fetesti de pe linia de cale ferata Bucuresti-Constanta (CNCFR)
45.6   Modernizarea liniei de cale ferata pe tronsonul Craiova – Piatra Olt – Pitesti (faza - studiu de fezabilitate) (CNCF CFR SA)
42.3   Imbunatatirea conditiilor de navigatie pe sectorul Calarasi - Braila (AFDJ)
40.0   Centralizare electronica in statia CF Videle (CN CFR)
39.7   CONSTRUCTIA INFRASTRUCTURII DE ACCES RUTIERA SI FEROVIARA LA CEL DE-AL DOILEA POD CALAFAT-VIDIN

30.8   Lucrari de reabilitare pentru poduri, podete si tuneluri de cale ferata - Sucursala Regionala de Cai Ferate Cluj
30.5   Lucrari de reabilitare pentru poduri, podete si tuneluri de cale ferata - Sucursala Regionala de Cai Ferate Iasi
30.0   Reabilitare platforme de stationare aeronave (Aeroport MK Constanta)
27.9   Dezvoltarea capacitatii feroviare in zona fluvio-maritima (APMC)
27.9   Dezvoltarea capacitatii feroviare in sectorul fluvio - maritim al Portului Constanta (danele 86 - 103)
27.3   Reabilitarea sistemului de colectare a apelor de suprafata si protectia impotriva eroziunii, protectia impotriva caderii izolate a pietrelor de la Cernavoda(ACN)
25.9   Lucrari de reabilitare pentru poduri, podete si tuneluri de cale ferata - Sucursala Regionala de Cai Ferate Regionala Bucuresti
24.9   Infrastructura conexa pe teritoriul romanesc al obiectivului - Pod peste fluviul Dunarea, Calafat - Vidin (MTI)
24.5   Lucrari de reabilitare pentru pentru poduri, podete si tuneluri de cale ferata - Sucursala Regionala de Cai Ferate Brasov
23.3   Modernizarea unor statii de cale ferata din Romania - Statiile CF Pitesti

22.4   Modernizarea statiilor CF Tg.Mures si Sf.Gheorghe (CN CFR)
21.1   Lucrari de infrastructura portuara- Cheu vertical dana 32 Port Docuri Galati (APDM Galati)
20.6   Lucrari de reabilitare pentru poduri, podete si tuneluri de cale ferata - Sucursala Regionala de Cai Ferate Timisoara
20.0   Reablitare liniei de cale ferată Bucuresti – Constanta tronsonul Baneasa –Fetesti"- Lucrari in statia Fetesti FC ( CFR)
17.5   Modernizarea instalatiilor de centralizare electromecanica in 12 statii CF pe sectia de circulatie Siculeni - Adjud (CN CFR)
15.4   Modernizarea instalatiilor de centralizare electromecanica in 7 statii CF pe sectiunea de circulatie Ilia - Lugoj (CN CFR)
15.1   "Lucrari de reabilitare pentru poduri, podete si tuneluri de cale ferata - Sucursala Regionala de Cai Ferate
Craiova"
15.0   Modernizarea trecerilor la nivel cu cale ferata (112 treceri la nivel) (CNCFR)
14.5   "Studii pentru dezvoltarea Proiectului prioritar pentru structura feroviara nr.22 – 2007 – EU-22070-S – in domeniul retelelor
transeuropene de transport (TEN-T), Activitatea 3 – Faza B2 (2011-2015) – Studiu de fezabilitate pentru modernizarea liniei
feroviare Caransebes - Timisoara – Arad (CNCFR)"
12.0   Modernizarea liniei de cale ferata pe tronsonul Craiova – Drobeta Turnu Severin – Caransebes (faza – elaborare studiu de fezabilitate) (CNCF CFR SA)


Comparând alocările din cele două tabeluri, alocări bugetare pentru 2015:

Autostrăzi = 2,61 miliarde de lei
Reabilitări mari de căi ferate = 2,50 miliarde de lei
Investiții metrou = 1,7 miliarde de lei


Se mai pot face tot felul de alte analize și ajunge la concluzii interesante.
De exemplu, din cei 5,1 miliarde din primele două clase, cam 85% (să tot fie vreo 4,35 miliarde) merg pe proiecte aflate în mare în triunghiul Timișoara - Cluj - Brașov.
Două drumuri paralele nu formează neapărat o autostradă.
Atlanta freeways at night * Vordhosbn * Centură * Autobahn * Happy cycling

adiarc

#3046
ca sa lamurim cu acciza...e  o mare pacaleala...si n-are nici o legatura cu autostrazile
1.daca s-ar fii vrut constituirea unui fond special pt autostrazi s-ar fii facut f simplu si s-ar fii stiut la cent cati bani s-au incasat.DAR IN MOD EVIDENT , NU S-A VRUT.
2.motivul introducerii accizei este acela al unor peticeli ale bugetului - astuparea unor gauri.
3.anul acesta consumul este cu aprox 6% mai mic ca anul trecut , mai ales din cauza ca transportatorii si-au montat rezervoare suplimentare si alimenteaza in tarile vecine, consum mai mic chiar si in luna august - luna concediilor , cand de obicei consumul era mai mare.Asadar incasarile din acciza sunt mai mici si din aceasta cauza si din cauza scaderii pretului pe fondul scaderii pretului petrolului.
4.Astazi ar fii trebuit sa avem benzina SUB 5 LEI.
Este asadar o mare minciuna , la fel de mare ca cea a cursului de calculare a accizei - 4,73 lei - lucru ilegal , pt ca ar fii trebuit sa avem o acciza calculata la cursul Bancii Centrale Europene de la 1 oct 2014 - un curs de 4,408.....


iar referitor la alocarile din buget...personal cred ca trebuie sa ne concentram pe ce avem in constructie sau macar la ce s-a organizat licitatie...restul se poate modifica oricand printr-o rectificare bugetara...sa ne aducem aminte ca in ultimii 2 ani sau facut 2 rectificari pe an ( anul acesta 3  - ilegal , prin derogare de la lege ) , si de fiecare data s-a taiat de la autostrazi...astept sa fiu contrazis la urmatoarea rectificare

"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

adiarc

legat de acel transport spre Ucraina - avem si o lege adoptata de Congres care autorizeaza acest lucru.Sper ca acesta agresiune sa se transforme pt Rusia intr-un nou Afganistan , razboi de unde s-au intors cu coada intre picioare.

http://stirileprotv.ro/stiri/international/rusia-avertizeaza-washingtonul-dupa-ce-congresul-american-a-autorizat-livrari-de-arme-spre-ucraina-si-noi-sanctiuni.html
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

Danny550394

Quote"ca sa lamurim cu acciza...e  o mare pacaleala...si n-are nici o legatura cu autostrazile"
"motivul introducerii accizei este acela al unor peticeli ale bugetului"
"Astazi ar fii trebuit sa avem benzina SUB 5 LEI"
"cursului de calculare a accizei - 4,73 lei - lucru ilegal"

Din aceasta cauza m-am enervat. >:(

adiarc

"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

florin74

#3050
In lista de investitii prezentata de North sunt cateva care nu au nici o sansa sa cheltuiasca ceva din sumele prezentate. Si nu sunt sume mici.

Prima si cea mai evidenta este
a) 919.6   Reabilitarea liniei de CF Frontieră-Curtici-Simeria parte componentă a Coridorului IV Pan-European pentru circulaţia trenurilor cu viteză max. de 160 km/h, tronsonul 2: km.614-Gurasada și tronsonul 3 : Gurasada – Simeria (CNCF CFR SA)
In conditiile in care termenul de depunere a ofertelor este 17.12.2014 (in cazul fericit in care nu se prelungeste din nou) sansele sunt cvasinule de semnare a unui contract si de plata avansului (ca de altceva nu poate fi vorba) pe parcursul anului 2015. Poate sa se reusesca semnarea contractelor peste 1 an, ma astept la meciuri grele, tinand cont de valoarea contractelor si de "rapiditatea" cu care CFR-ul se misca.
b) 240.1   Magistrala V metrou. Drumul Taberei - Pantelimon. Tronson Universitate - Pantelimon
Din cate stiu nici nu s-a lansat procedura de achizitie. Sanse 0 sa cheltuiasca vreun leu anul viitor.

Prima rectificare bugetara sigur va afecta aceste 2 pozitii. Si nu in mod pozitiv.

La CNADNR par sa fie alocate sume catre proiecte in derulare sau pentru care exista contracte semnate. Sunt 2-3 exceptii, dar sumele sunt mici. Am dubii la Centura Bucuresti, unde sumele sunt importante, dar unul din constructori e in "coma financiara". Si cei 91,9 pentru autostrada Bucuresti-Brasov , nu sunt clari pentru ce sunt alocati (sectorul din Bucuresti sau Comarnic-Brasov).
De asemenea, cei 50 mil alocati pentru largire 4 benzi Centrua Sud Bucuresti. Contractul existent a fost reziliat, nu s-a lansat procedura de achizitie pentru alegerea noului constructor. Parca era vorba ca il trec pe fonduri europene.
Oricum, sumele aici sunt mai mici decat cele mentionate de la CFR si Metrorex.

PS Vad ca iar au sarit centura Radauti, suma alocata 2015 :  500.000 RON.
Centura Suceava : 5 mil lei
Centura Arad - pasaj peste CF  Brad- 12 mil lei
                      - pasaj peste CF Bucuresti-Arad  - 1 mil lei (aici va urma sigur reziliere si relicitare, 2015 e pierdut)
Centura Iasi - 1,9 mil lei
Centura STEI : 0 lei (se pare ca se renunta la ea)




nicolaem

ca tot s-a reluat discutia cu acciza hai sa vedem ce zice initiatorul :
http://www.zf.ro/auto/cati-kilometri-de-autostrada-s-au-construit-din-supra-acciza-de-sapte-eurocenti-13718789

retinem asa : "

"Vreau să explic foarte clar, pentru că este o interpretare greşită pe care o folosiţi tot timpul şi pe care vă mulţumesc că îmi daţi ocazia să vă lămuresc", şi-a început Ponta răspunsul. "În primul rând, suma colectată ...vă transmit imediat de la ministerul de Finanţe"

"el a ţinut să precizeze că supra-acciza nu a avut impact asupra preţului la carburant, argumentând cu faptul că "azi, preţurile la carburant sunt mai mici decât înainte de introducerea accizei".

cu alte cuvinte ati inteles gresit ca se fac autostrazi din acea taxa, si nu va plangeti pentru ca citez :  ""azi, preţurile la carburant sunt mai mici"
cu alte cuvinte daca pretu la benzina e mai mic ( datorita noului razboi rece ) ce va f. p. v. grija ce facem noi cu banii. imp e ca pretul e mai mic.

eu cred ca trebuie intrebati ( de la PM pana la mici funtionari din MT ) de fiecare data cand se iveste ocazia ce s-a intamplat cu acei bani. nu se poate chiar asa!

danutzu_1069

Raspunsul e cat sa poate de simplu: fonduri electorale.
Cum explicati voi ca dupa ce au trecut alegerile, pretul carburantilor sunt in cadere libera?

Danny550394

Quote from: danutzu_1069 on December 13, 2014, 08:01:44 PM
Cum explicati voi ca dupa ce au trecut alegerile, pretul carburantilor sunt in cadere libera?

Pretul petrolului este in cadere.
In Septembrie era 92-95 $ iar acum se zbate pe la 65$.

carutasul

Quote from: MNU on December 12, 2014, 11:51:47 PM
Asta m-e clar. Dar, daca vehiculele sunt destinate Ucrainei, ce mai cauta in bazele americane "din Dobrogea"?

Pai la Odessa nu sade flota rusa a Marii Negre?

adiarc

nu la Odessa ...in Crimeea
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

florin74

#3056
Evolutie pret benzina :
http://markets.money.cnn.com/commodities/modules/chart.asp?symbol=3334534&duration=365&comparisonSym=0&_=1417782010246
Evolutie pret motorina
http://markets.money.cnn.com/commodities/modules/chart.asp?symbol=1072386&duration=365&comparisonSym=0&_=1417782047890
Evolutie pret petrol :
http://markets.money.cnn.com/commodities/modules/chart.asp?symbol=1070572&duration=365&comparisonSym=0&_=1417782090534

^^ Nici cea mai mica legatura intre alegeri si variatia pretului petrolului, hai sa fim seriosi. Este un razboi crancen pe piata intre producatorii traditionali (OPEC) si cei "noi" (SUA) pentru mentinerea cotelor, plus ca se platesc polite politice prin intermediul pretului la titei (Arabia Saudita si SUA vs Iran, SUA vs Rusia, SUA vs Venezuela).
Estimarile sunt in continuare in scadere, vineri cotatia WTI a fost la 57,81 si Brent la 61.85 USD/baril

http://www.bloomberg.com/news/2014-12-12/oil-seen-dropping-to-55-next-week-as-price-rout-deepens.html



dcr965

#3057
Quote from: danutzu_1069 on December 13, 2014, 08:01:44 PM
Raspunsul e cat sa poate de simplu: fonduri electorale.
Cum explicati voi ca dupa ce au trecut alegerile, pretul carburantilor sunt in cadere libera?

Poate pentru ca pretul petrolului a scazut si scade mereu?

Oricum, ma asteptam ca pretul combustibilor sa fi scazut macar cu 25%, dat fiind faptul ca pretul petrolului a scazut cu aproape 55% iar acciza este cam 50-60% (60 % acum!) din pretul lor. Se pare ca cei care produc benzina si motorina o sa aiba ceva profit.

L.E. Vad din graficele puse de florin ca petrolul a scazut numai cu 40%.

carutasul

Quote from: adiarc on December 13, 2014, 08:16:08 PM
nu la Odessa ...in Crimeea
Da, ai dreptate, dar ma gandesc ca Sevastopolul e relativ aproape si au vrut sa evite incidente sau provocari din partea rusilor.

florin74

#3059
Scaderea este raportata an/an (decembrie 2014/decembrie 2013)
Fata de varful din luna iunie, scaderea e un pic mai mare de 47-49% (WTI a avut un maxim de 107 USD/baril, acum e 57 USD)
Scaderea la motorina e mai mica, intrucat  acum e sezonul rece in emisfera nordica (creste consumul putenric), asa ca acolo a scazut doar cu 1,09 dolari/galon (de la maxim de 3,11 la 2,02) in schimb benzina a cazut mai mult (de la 3,12 la 1,6 USD pe galon)

Astea sunt preturile de pe piata americana, in Europa se folosesc cotatiile Platts (benzina si motorina) si referinta e Brent-ul la titei
Sunt preturile un pic mai mari decat cele de pe piata americana, dar nu semnificativ (4-6%).