News:

.

Main Menu

În parcare

Started by bogdymol, April 07, 2012, 02:19:49 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

igorashu

Quote from: weaz on October 13, 2014, 07:35:54 PM
Reactoare cu Thoriu sunt tot cu fisiune.
N-am zis că nu-s tot pe fisiune, ci doar că sunt mai curate - deșeurile au timpi de înjumătățire mult mai mici (sute de ani vs mii de ani).
Problema e că tehnologia n-are vechime, nu sunt cunoscute toate bubele.
Indienii construiesc în momentul de față reactoare cu Thoriu. Vin și chinezii și evreii din urmă.
Dar tot nu știm să convertim căldura în electricitate altfel decât prin motorul cu abur. Ironic, nu? :)

Quote from: weaz on October 13, 2014, 07:35:54 PM
Dupa cum ziceam asa cum nanotuburile de carbon vor ajuta condensatorul asa vor ajuta si bateriile. Ia in calcul te rog faptul ca acei condensatori se descarca si singuri. Si bateriile o fac dar mult mai incet.
Ce vreau sa zic aici este ca nu exista asa ceva inca.
Condensatorii și bateriile n-au nimic în comun ca principiu de funcționare. Deci nu prea ai cum să spui că "așa cum vor ajuta condensatorul asa vor ajuta și bateriile".
Condensatorii stochează energia electrică sub forma unui câmp electric (de aici și lipsa oricărei uzuri și durata de viață mare). Pentru supercondensatori, nanotuburile de carbon cresc suprafața de înmagazinare.
Bateriile stochează energia sub forma unei reacții electro-chimice. În cazul bateriilor, nanotuburile de carbon ar putea fi folosite eventual la electrozi pentru a scurta timpii de încărcare sau în combinație cu alt element chimic sau compus pentru electrolit. Dar nu știu momentan de niciun prototip cu electrolit pe bază de nanotuburi de carbon. Sunt niste încercări cu nanotuburi de oxid de titan care par destul de interesante. Cât de eficiente vor fi dpdv economic rămâne de văzut.

Wikipedia e bună când are articolele actualizate :) Linkul dat de tine a fost actualizat ultima oară în martie 2014, dar o să citez din el.
QuoteSupercapacitor self-discharge time is specified in hours, days or weeks. As an example, a 5.5 V/1 F Panasonic "Goldcapacitor" specifies a voltage drop at 20 °C from 5.5 V down to 3 V in 600 hours (25 days or 3.6 weeks) for a double cell capacitor
Asta să fie problema, că mie oricum nu-mi ajunge un plin de benzină 25 zile.

Quote from: weaz on October 13, 2014, 07:35:54 PM
In cele 2 tabele de acolo vei gasi ceva foarte interesant. Cel mai bun supercapacitor are 10 W*h/kg in timp ce o baterie cu litiu are intre 100 si 265 W*h/Kg. E totusi un ordin de marime mai mult pentru Litiu.
Ce vreau sa zic este ca nu exista ceva asa magic aici inca.
Tot din linkul dat de tine...
QuoteResearchers have created a carbon aerogel electrode with gravimetric densities of about 400–1200 m2/g and specific capacitance of 104 F/cm3, yielding an energy density of 325 J/g (325 kJ/kg, 90 W•h/kg) and power density of 20 W/g.
Și asta era în 2013... În momentul de față, maximul e undeva pe la 156Wh/kg, comparabil cu NiMH. E un supercondensator bazat pe o combinație de grafenă cu nanotuburi de carbon.

Quote from: weaz on October 13, 2014, 07:35:54 PM
P.S. Sa nu imi iei asta in nume de rau. Imi cer scuze daca am dat impresia ca as vorbi mai virulent, doar incerc sa explic haul dintre visele noastre si realitate.
Sper că e valabilă și reciproca:) Oricum vorbim despre idei, nu despre persoane.

Pe scurt, sunt de părere că supercondensatorii se pretează mult mai bine ca soluție de stocare a energiei într-o mașină: timpi de încărcare (aici mă refer și la recuperarea energiei), puterea livrată instant, durată de viață, costuri de produție mult mai mici.  Nu exclud totuși să se ajungă la o soluție hibrid - supercondensatori + superbaterii.
Aparent și Musk gândea la fel acum câțiva ani: http://techcrunch.com/2011/03/25/elon-musk-says-super-capacitors-not-batteries-will-be-breakthrough-for-evs/

rocklee

cum a inceput campania electorala .....au si aparut promisiunile de autostrazi ... :)...unde esti tu TEPES Doamne .... >:(

alecu26

ca e legat de subiect...si poate e mai vizibil:

care mai este stadiul la Tarnita? centrala de pompaj.

care mai este stadiul la Ceranvoda 3+4?

De stadiul pentru a doua centrala nucleara nici nu mai intreb....ca e clar...a fost doar asa...un articol de presa acu vreo 4-5 ani discutiile si pozitionarea ei pe valea Muresului sau Somesului.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

ciprebbe

Pai centrala de la Tarnita e strans legata de Cernavoda 3-4.
Ca sa poti porni 3 si 4 trebuie marit debitul canalului ce ajunge la centrala si executat proiectul Tarnita-Lapustesti.
Practic cand incepi 3 si 4 trebuie sa fie rezolvate celelalte 2 probleme.
Cum chinezii au zis ca nu exista o strategie clara a guvernului au dat inapoi.

Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

adiarc

zilele trecute am vazut ca guvernul a trimis o instiintare si cerere de aprobare pt o schema de sprijin pt rectoarele 3 si 4 la care singura oferta e a chinezilor.Acum sa vedem daca se demareaza sau se incearca doar o portita pt justificarea esecului ( din nou ) , pe principiul , ca vezi Doamne , nu ne-au aprobat astia de la Bruxelles sa le dam niste garantii chinezilor.In ultima perioada totul e o intoxicare de nu mai poti crede nimic.
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

alecu26

Asa am auzit si eu...ca e foarte clara conditionarea tehnica intre Tarnita si Ceranvoda 3+4.

La Tranita am inteles ca tot chinezii ar fi in carti...dar nu cred ca vor reusi....deja prea multe proiecte finantate de chinezi si nici unul nu se intampla pe bune. Finantarea aia a chinezilor nu e deloc gratis...si poate o fi avantajoasa in tari din africa neagra, dar in tari din UE nu e deloc. Parca a explicat mai multe Frunzaverde odata.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

anacronox

si pentru modernizarea centralei de la Mintia tot chinezii au fost selectati si am inteles ca vor incepe lucrul destul de repede

alecu26

fara licitatie...fara multe altele. Oare cum a fost posibil? Exact de genul asta de contracte vorbesc....parafate in cadrul unei vizite. Pana nu vad nu cred.

Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).


florin74

Apropo de discutia privind reactoarele cu fuziune si imposibilitatea de a le construi  si exploata.
Se pare ca  Lockheed Martin au avansat in dezvoltara unui astfel de reactor. Mai multe detalii:

http://www.reuters.com/article/2014/10/15/us-lockheed-fusion-idUSKCN0I41EM20141015

Shhhh

^^ Dupa cum zice si in articol, acolo se produc deja baterii pentru Tesla. E oarecum o decizie normala. Pe langa asta, Slovacia este una din tarile unde industria automotive a avansat foarte mult (locul 1 in EU la masini produse per capita).

Poate intram in calcul daca istoria "Mercedes/Volkswagen in Romania" ar fi fost alta. Bineinteles, A1 si A3 au jucat si ele rolul lor in istoria asta.

^ tocmai citisem si eu articolul si ma pregateam sa-l pun aici :) Totusi nu pare a fi o noutate, ei anuntand deja asta anul trecut. Or fi trecut de faza de design?

igorashu

Da, interesantă abordarea.
Sunt puțin sceptic dat fiind că e vorba de Lockheed Martin :D - câte întârzieri și bani pierduti pe F35...
Oricum trăim vremuri interesante - în 2019 ar trebui să fie operațional și ITER-ul francezilor.

Și zilele trecute am văzut încă un episod din serialul "ECAT" (de care eram convins că e o farsă).
http://ecat.com/news/ecat-test-report-2014-validates-rossi-effect
http://www.opednews.com/articles/Low-Energy-Nuclear-Reactio-by-Christopher-Calder-Andrea-Rossi_Energy-Policy_Industrial-Heat-Llc_Lenr-141013-530.html

Fuziune la rece, net output de 1.5MWh în 32 de zile, COP de 3.2-3.6 (cică poate ajunge până la 12!!!)... și toate astea dintr-un generator de 20 cm lungime și 2 cm în diametru!


trifuhoria

Revenind la rutier...un drum care merita notat cu 10:

linucsu

@igorashu

Istoria E-Cat Technology:
http://en.wikipedia.org/wiki/Energy_Catalyzer

Pana la confirmarea rezultatelor in teste independente totul este o poveste frumoasa, poate prea frumoasa sa fie si adevarata. Mie-mi seamana cu programul romanesc spatial ARCA...

Ionut

Colegul nostru cutter a dat un interviu pe larg in Dilema Veche.
Cititi tot interviul aici:
http://dilemaveche.ro/sectiune/editoriale-opinii/articol/sabotarea-programului-autostrazi-dialog-catalin-drula-it-ist

Este lung, insa merita citit. Multumim Catalin (cutter) si Dilema Veche pentru vizibilitate!
:cheers: