News:

.

Main Menu

În parcare

Started by bogdymol, April 07, 2012, 02:19:49 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

pasadia

Strict legat de nivelul amenzii: nu inteleg care e prostia.

Nu stiu daca asta este explicatia pentru cazul din Finlanda, dar in Norvegia amenzile de circulatie (si nu numai cred) iti sunt stabilite functie de venitul anual declarat in precedentul an fiscal. Stabilite in sensul unui anumit procent fix, nu negociabile.
Logica din spate e ca o amenda pentru o anumita incalcare trebuie sa aiba un impact egal in buzunarul celui pedepsit. Altfel, cel care castiga sute de mii de euro pe an nu va resimti amenda ca fiind o pedeapsa in acelasi fel in care o resimte cineva care ar castiga mult, mult mai putin.

O asemenea masura mi se pare foarte fireasca de altfel. As milita clar pentru un stat care sa nu impoziteze cu cote diferite (veniturile, capacitatile cilindrice ale autoturismelor, proprietatile, etc...) dar care sa impoziteze foarte, foarte diferit incalcarile legii (de la amenzile de circulatie pana la fraudele fiscale).

iuli

Quote from: pasadia on July 12, 2014, 10:55:38 PM
Nu stiu daca asta este explicatia pentru cazul din Finlanda, dar in Norvegia amenzile de circulatie (si nu numai cred) iti sunt stabilite functie de venitul anual declarat in precedentul an fiscal.

Pai atunci cam jumatate din tara ar avea amenzi de zero lei. Cel putin o minoritate cu masini care pot usor sa ajunga la 200 km/h nu ar trebui sa plateasca nicio amenda, poate chiar politistul care l-a oprit sa ii plateasca.
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

bogdymol

^ Se rezolva usor treaba aia. Citat de la Goldmund:

Quote from: Goldmund on July 12, 2014, 09:45:13 PM
- in Elvetia e si mai drastic:
cine conduce masina cu pana in 5(cinci)kmh mai mult decat este permis, plateste pe loc 26 euro.
                                      peste 56kmh peste limita admisa pentru autostrada, ajunge pentru 10 zile in puscarie, ramane fara carnet pentru o luna si plateste 35% din salariu, dar minim 1031 euro....
Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele

adiarc

in concluzie...exista o multitudine de solutii
doar ca nu avem cine sa le implementeze
cica mai nou vor sa impoziteze ( aproape sa tripleze !!!!!!!!! ) , impozitul pt masinile mici , pana in 1600 cm , de la 8 lei/200 de cm la 20 de lei/200 de cm...........si in acelasi timp sa SCADA !!!!!! , pt cele de peste 2 L , de la 72 lei/200 cm la 60 lei/cm....asta da viziune
e adevarat ca EI , au in mare parte masini peste 2 L...poate asta este si scopul......dar vroiam sa subliniez viziunea mareata a lor
un exemplu clar....de cum sa gandesti cu posteriorul
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

adiarc

"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

Goldmund

Quote from: adiarc on July 13, 2014, 10:36:00 AM
inca asteptam ca Cnadnr sa se miste odata cu spatiile de servicii+benzinarii+restaurante
.............

adiarc,
noi scriem aici de mult timp despre aceste necesitati stringente, despre lipsa spatiilor de servicii, chiar daca segmentele noi de autostrada sunt(deocamdata) scurte, prea scurte; tocmai oamenii care au mare nevoie de aceste spatii(cei din strainatate, cei care traverseaza tara, soferii profesionisti, cei care fac o calatorie mai lunga) gandesc ca macar pe autostrada sa aiba ceva decent, civilizat, un loc pentru o pauza, toalete  si restaurante, poate chiar un motel si magazine...
Gasesc pozitiv daca si televiziunile se preocupa de aceste minusuri, se formeaza o opinie publica si nu vor mai vorbi despre ele doar cei 'infestati' de infrastructura, adica noi.
Pe cand primul Mc sau oricare buda similara pe autostrazile noastre?

un exemplu elocvent mi se pare mica Elvetie unde o firma(celebra si in Germania) are 25 de restaurante pe autostrazile locale - si ce restaurante!
http://www.aargauerzeitung.ch/wirtschaft/mirko-schwarz-wird-chef-der-march-restaurants-in-der-schweiz-127843122
Potentialul in Romania este enorm, iar aceste firme cauta mereu locatii pentru extindere(daca 'ai nostri' nu pot copia si dezvolta aceste afaceri uriase)

Goldmund

Quote from: bogdymol on July 12, 2014, 11:37:08 PM
^ Se rezolva usor treaba aia....

bogdymol,
o amenda care sa insemne 35% din salariul unui nebun nu-i mult. Cu minimul amendei putem discuta, se refera mereu, bineinteles la nivelul de salarizare local...In Romania sunt cca. 5 milioane de salariati(cam tot atatea autoturisme...)

adiarc

exact asta vreau si eu...o mediatizare cat mai intensa....
este de neanteles , de ce statul nu vrea sa-si creasca veniturile , creeand in acelasi timp conditii civilizate
personal , cred ca o autostrada poate fii intretinuta , macar partial si cu banii generati de aceste facilitati - benzinarii+restaurante , amplasate la 30-40 de km distanta.
bineanteles , asta cu banii provenind dintr-o sursa , care merg , intr-o cu totul alta directie e alta discutie  :)
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

vchira

@goldmund: ai dreptate, nici eu nu inteleg de ce nu se liciteaza pentru ca ar fi o afacere banoasa de tot pentru statul Roman. Ar trebui parcarile gandite de la inceput pentru asa ceva.

Omica corectie dac se imi permiti: cuvantul "bude" din germana are o alta conotatie in "buda" in romaneste :D

AlexIP

Quote from: adiarc on July 13, 2014, 10:25:53 AMsi in acelasi timp sa SCADA !!!!!! , pt cele de peste 2 L , de la 72 lei/200 cm la 60 lei/cm....asta da viziune

Adevărul e că trebuie făcut ceva și cu ălea, impozitul pentru un motor de 4400 cmc e aproape cel mai mare din toată Europa. Dincolo, pe Softpedia, avem un coleg care are o mașină cu motor mare în .de și plătește cam 2/3 din impozitul mioritic... în Germania. Mi se pare penibil să pui taxe de japcă, oricum cine are mașină cu motor mare plătește prin combustibil taxe mult mai mari.

Goldmund

Quote from: vchira on July 13, 2014, 11:51:21 AM
@goldmund: ai dreptate, nici eu nu inteleg de ce nu se liciteaza pentru ca ar fi o afacere banoasa de tot pentru statul Roman. Ar trebui parcarile gandite de la inceput pentru asa ceva.

Omica corectie dac se imi permiti: cuvantul "bude" din germana are o alta conotatie in "buda" in romaneste :D

Ai dreptate in legatura cu "buda", m-am uita si eu acum pe 'dex' si am ramas surprins ce inseamna - multumesc pentru atentionare

dorum

m-am distrat copios....si acu se leaga unii de "intelectu' " lu' Sova:

• Dan Şova a zis că Olanda a câştigat pe merit Finala Mică şi abia aşteaptă să vadă ce va face în Finala Mare.

ciprebbe

^ ai uitat ca el (sova) e un vizionar..... se referea la finala mare din 2018.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

alin_simeriaveche


panda80

Quote from: ciprebbe on July 11, 2014, 03:31:04 PM
"Standard ar fi sa alimentezi inainte de Ungaria..." De cand cu acciza de 7 centi nu mai e standard.

Brano- Praga e in reparatii si cu multe limitari la 80 + radare la panda.

SB33UFO eu am mers la Berlin din Cj pe Austria-  Passau, Hof, Dresda, Berlin.
Acum as alege acelasi traseu, e mai lung dar mai sigur.

Baga traseul in maps si o sa vezi cate portiuni sunt in lucru prin Cehia si Slovacia.

Wow, pai e ocolire extrem de mare pentru Berlin. Mai degraba din Cluj as merge prin Debrecen-Miskolc-Kosice-Cracovia-Berlin, chiar daca nu am autostrada peste tot e mult mai scurt. Daca alegi varianta propusa de tine intalnesti oricum destule lucrari, incepand cu A4 inainte de Viena, apoi in Germania sunt vreo 2 lucrari intre Passau si Regensburg, inca 2 intre Regensburg si Hof, fiecare de 7-8 km si inca vreo 2 intre Hof si Chemnitz). Insa varianta prin Slovacia-Cehia este cea mai buna, chiar si daca mergi doar constant cu 80km/h si tot ajungi mai repede. Ultima data am facut doar 17h Braila-Dresda la sfarsitul lui martie, nu a fost deloc tragic.