News:

.

Main Menu

În parcare

Started by bogdymol, April 07, 2012, 02:19:49 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 13 Guests are viewing this topic.

bogdymol

Nu stiu exact tehnologia de executie, dar cu siguranta pot fi realizate. Anul trecut am parcat masina in Ljubljana (Slovenia) in parcarea subterana de sub acest parc. Parcarea am inteles ca era noua (si arata nou-nouta).
Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele

Cristi232

Quote from: iuli on May 05, 2012, 06:42:59 PM
WOW!!! Mie imi place cum sunt marcajele chiar daca pare a papagal la prima vedere si ma gandesc ca au costat enorm... Cu pista de biciclisti nu prea sunt impacat pentru ca se afla pe carosabil dar trecem cu vederea.
Cel mai mult imi plac acele bumpere. Sunt mult mai soft pentru saracele suspensii.

Pistele pt biciclisti trebuie sa NU fie vreodata pe trotuare, ci intotdeauna pe carosabil...
Pe trotuare circula batranii, parintii cu carut, oamenii cu dizabilitati, copii... nicidecum biclicletele.
Cu o exceptie, cand trotuarul are peste 4 metri latime (cum e pe la Herastrau, ca si exemplu).
:)

valexandru

Nu stii ca nimeni nu respecta pistele de biciclete? Cam toti soferii au mers cu o roata pe pista de biciclete.
In Brasov, toate pistele de biciclete sunt pe trotuare.
"O conştiinţă împăcată nu ţine seama de minciunile zvonului"
Click aici pt informatii la zi despre autostrazi
Principiul romanesc: "Facem azi ca sa avem ce strica maine"

Cristi232

In Bucuresti de acum 2 ani, pe un trotuar de 120cm latime este si pista pt biciclisti, este vorba despre trotuarul bd 1 Mai din S6.
Este o prostie pista pe trotuar, trotuarele sunt numai pt pietoni.
Sa va zic cat a costat un semn lipit pe trotuar si numai o banda de 100m?
Nu va zic, ca voi fi acuzat ca fac politica... Toata lumea stie de borduri, nimeni nu spune nimic despre pistele hipocrates.

iuli

Parerea mea e ca pistele pentru biciclete trebuie sa fie pe trotuare... O spun asta din experienta atat ca biciclist cat si ca sofer. E foarte nasol sa mergi pe bicicleta pe langa masini si sa mearga cu oglinda aproape razant de ghidon. Mai ales ca pistele de pe partea carosabila practic iau din drum deci benzile sunt mai inguste iar masinile de pe banda a doua vor merge foarte aproape de prima banda iar cele de pe prima banda vor trece foarte aproape de biciclisti existand riscul agatarii acestora. Pe trotuar, evident daca este rezonabil de larg au loc si 3-4 pietoni unul langa altul si biciclisti care sa mearga civilizat. Totul tine de educatia pietonilor care NU au ce cauta pe portiunea dedicata bicicletelor. Mi s-a intamplat de cateva ori cand era trotuarul liber si o mama impingea caruciorul cu copil pe pista de bicicleta iar eu a trebuit sa intru pe spatiul destinat pietonilor ca sa o ocolesc mergand foarte aproape de usile magazinelor. Am stat cu inima cat o furnica sperand ca nu iese nimeni din magazin cu capul in pamant si sa ma impiedic de el.
Portiunea de pe trotuare e cea mai safe pentru toata lumea.
Sper sa apuc sa va dau exemple de piste facute exemplar in Timisoara si sa vedeti de ce zic ca e mai bine asa.
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

valexandru

@iuli Ai mare mare dreptate. Aici sunt in plus si foarte multi vitezomani. Daca sa stai pe marginea trotoarului la semafor e periculos, va dati seama cum e pentru biciclisti!
"O conştiinţă împăcată nu ţine seama de minciunile zvonului"
Click aici pt informatii la zi despre autostrazi
Principiul romanesc: "Facem azi ca sa avem ce strica maine"

Earthchild

Quote from: iuli on May 06, 2012, 10:53:28 PM
Mi s-a intamplat de cateva ori cand era trotuarul liber si o mama impingea caruciorul cu copil pe pista de bicicleta[...]

Intrebare: DE CE acea mama impingea caruciorul pe pista de biciclete?
Raspuns: Era cea mai lina portiune a trotuarului adecvata plimbarii unui copil adormit in carucior...
99% din dalele cu care s-au pavat trotuarele in capitala sunt in stare critica (daca nu au fost asa de la inceput).

ciprebbe

+1
si in Cluj se intampla la fel mai ales pe zona centrala...si explicatia e aceeasi :(
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

Cristi232

In Bucuresti, nu vreau piste aiurea, ci doar delimitate pe carosabil si CU O BORDURA, intre masinile de banda 1 si pista.
Cand se reabiliteaza marile bulevarde, s-ar putea face pista normala pt biciclisti, mai ales ca banda 1 trebuie sa fie destinata exclusiv autobuzelor.
Pistele londoneze mi-au placut.
Trotuarul sub 4 m latime, apartine pietonilor.
(sa mai zic ca pistele de azi sunt folosite si de scuteristi?)
:)

iuli

Quote from: Earthchild on May 07, 2012, 11:59:30 AM
Quote from: iuli on May 06, 2012, 10:53:28 PM
Mi s-a intamplat de cateva ori cand era trotuarul liber si o mama impingea caruciorul cu copil pe pista de bicicleta[...]

Intrebare: DE CE acea mama impingea caruciorul pe pista de biciclete?
Raspuns: Era cea mai lina portiune a trotuarului adecvata plimbarii unui copil adormit in carucior...
99% din dalele cu care s-au pavat trotuarele in capitala sunt in stare critica (daca nu au fost asa de la inceput).

In acel caz nu erau de vina dalele, dar ai dreptate si cu dalele...
In cazul bordurilor pe partea carosabila nu prea sunt incantat, in primul rand ca nu prea ai avea cum sa pedalezi si e foarte periculos sa agati acea bordura si atunci te lipesti ca o musca de un parbriz.
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

Cristi232

#70
era o imagine pe net, cu bordurile de care zic eu, sunt cumva tesite.
afisez numai doua poze, cu un model fara bordura, din SIBIU.







si imaginea cu pistele ca-n Bucuresti, facute pe un trotuar de 120 latime... iar in poza 2, ce face pietonul cu carutul, il ia in brate pe bicilcist sau invers?




Surse: www.biketime.ro, http://salaj.transilvania-tv.ro, www.sibiul.ro, http://ciclism.ro

iuli

Cred ca am fost destul de clar cand am zis
QuotePe trotuar, evident daca este rezonabil de larg au loc si 3-4 pietoni unul langa altul si biciclisti care sa mearga civilizat.
Evident ca la noi ca sa iasa numarul de km de piste de biciclete gasesc ai nostri si solutii traznite precum cele din imagini. bogdymol, parca, a postat o poza de tot rasul de prin Timisoara. Eu doar m-am referit la situatia normala si ideala, asa cum ar trebui facute.
Legat de pozele din Sibiu, arata frumos dar te rog sa imi spui ce faci pe bicicleta cand ajungi la o intersectie si vrei sa mergi inainte si cei cu masinile de pe prima banda vor sa o ia la stanga, te cam catara pe trotuar cu tot cu bicicleta, plus ca legea spune ca biciclistii trebuie sa traverseze strada doar pe treceri de pietoni pe langa biciclete, deci e normal sa fii cu bicicleta pe langa trotuar nu pe partea carosabila.
Repet, imi mentin afirmatiile atat din postura de biciclist cat si de sofer.
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

Cristi232

e, si tu acum...
:lol:

cand ajungi in intersectie, cobori de pe ea si te alaturi pietonilor care traverseaza, astfel ca masina trebuie sa va acorde prioritate, cand vireaya la dreapta...
:explode:

orioane

Ii expun si eu parerea despre pistele ciclabile, in calitate de ciclist cotidian. Fac zilnic traseul urmator si am experienta de a merge cu bicicleta pe trei tipuri de amenajari: http://g.co/maps/x2q56. Aici sunt urmatoarele amenajari: pista pe trotuar, pista pe marginea soselei si pista complet separata de trotuar si traficul auto.

Pistele pe trotuar de-a lungul bulevardelor mari mi se par cele mai periculoase. Chiar daca trotuarul este lat, nu toti pietonii pastreaza o distanta corespunzatoare fata de pista, multi nu respecta deloc marcajul, iar foarte multi traverseaza pista intre sosea si trotuar. Diferenta de viteza dintre biciclisti si pietoni pe anumite portiuni lungi si in coborare devine foarte mare si situatii periculoase apar foarte repede. Pe langa asta este problema intersectiilor. Pe traseul indicat, la fiecare intersectie pista iese pe carosabil iar dupa intersectie revine pe trotuar. Este o situatie foarte periculoasa, deoarece ciclistii sunt complet in afara campului vizual al soferilor si multi dintre cei care vireaza la dreapta te ignora foarte usor (ceea ce nu este cazul cand pista este pe marginea soselei deoarece ca ciclist esti mult mai vizibil si soferul iti poate aprecia mult mai bine viteza) - in ambele cazuri parerea mea este ca este si datoria ciclistului sa se faca remarcat, sa isi ia masuri de protectie si sa aiba o atentie sporita in situatiile critice (chiar daca nu esti respectat pana la urma e viata ta in joc si nu merita sa iei riscuri inutile iar o dubla verificare a situatiei nu strica niciodata).

Pistele complet separate sunt cele mai sigure in conditiile in care toate intersectiile cu carosabilul auto sunt complet marcate, atat pentru biciclisti cat si pentru soferi. In lipsa posibilitatii amenajarii a astfel de situatii prefer oricand pista pe marginea carosabilului fata de pista pe trotuar. Macar in situatia aceasta regulile sunt aceleasi pentru automobile si pentru ciclisti, problema majora fiind sentimentul de nesiguranta produs de apropierea mai mare fata de automobile (ca sa nu vorbesc de camioane). Avantajul este ca in afara de masini nu ai alte obstacole majore la care sa fii atent, ai o zona in care esti prioritar si separat de traficul auto, calitatea drumului este in general mai buna, iar investitia pentru realizarea a astfel de piste este minima.

iuli

Obastacole nu ai mari pe partea carosabila in afara de scurgerile de canalizare, gropile si bumpere...
Totul tine insa de educatie, atat a pietonilor cat si a soferilor.
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog