News:

.

Main Menu

În parcare

Started by bogdymol, April 07, 2012, 02:19:49 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 6 Guests are viewing this topic.

dr4qul4

pai nu au acceptat SF-ul. prestatorul a facut contractul unde era profitabil (adica la capete), au incasat banii pt partea usoara, dupa care au facut in asa fel incat sa se rezilieze restul de contract.
Iar CNAIR, in loc sa reliciteze SF-ul, sau macar sa faca forajele pt punctele fierbinti, au ales sa studieze cu institutul roman de geofizica? componenta solului folosind un curent...
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

drrond7

Carpe Diem!

gruiarew

Articolul nu zice de fapt nimic. Îs curios în afară de faptul ca s-au piersicat niște internauți ce regulă a încălcat cehul? E no speed limit. Care-i diferența între 150, 180 sau 400 pe un sector ce e fără limită? A făcut accident?
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

punktnet

Chiar daca nu au limite de viteza, acele zone sunt sub incidenta unui articol din legislatie
QuoteAny person driving a vehicle may only drive so fast that the car is under control. Speeds must be adapted to the road, traffic, visibility and weather conditions as well as the personal skills and characteristics of the vehicle and load.
In cazul asta , politia poate decide amenzi punctual in functie de situatie. Totusi acel 400 km / h este cam mult iesit din context, masina e de strada, soferul amator, vreme cam inserata, destule masini pe strada - toate la un loc dau destule motive sa se ia de tine garcea.
Just kidding.

gruiarew

Eu nu zic că nu e așa, e enorm 400km/h pe un drum circulat de alții. Dar totuși e destul de greu să se stabilească acum, dacă mașina a fost atunci "under control" sau nu.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

drrond7

Eu nu am vrut să mă leg de aplicarea legii în cazul ăsta. Am arătat doar o problemă de siguranță la 417 km/h pe un drum public! După mine e mult prea mult, pentru a nu pune în pericol toți participanții la trafic!
Carpe Diem!

alexandru_m

Cu toate ca sunt multe portiuni unde nu exista limita de viteza impusa, exista totusi o limita de viteza recomandata. In caz de accident daca unul dintre vehicule se deplasa cu o viteza considerata de autoritati ca fiind exagerata sofeul va fi pedepsit, asigurarile nu vor acoperi dauna, etc.

Adica daca vii cu 417 km/h si un sofer din fata iese in depasire cu 117 km/h si il lovesti din spate culpa va fi comuna. Cel cu 117 ca nu s-a asigurat corespunzator, cel cu 417 ca nu a putut frana la timp.

La 417 km/h masina parcurge 116 metri pe secunda. Cam greu de vazut in retrovizoare si de aproximat diferenta de viteza dintre vehicule.

ioio_viola

clasic, au aruncat pisica la altii ..

https://www.tion.ro/stirile-judetului-timis/cnair-raspunde-acuzatiilor-pro-infrastructura-privind-licitatia-pentru-lotul-2-din-autostrada-lugoj-deva-1546794/

,,Asociația Pro Infrastructura ar trebui să nu își mai bată joc de toți românii aruncând pe piață teme trunchiate și încercând să creeze dezbateri sterile care pot duce la blocarea unor proiecte, după cum experiența ultimilor ani ne-a arătat. Studiile de fezabilitate – până și Pro Infrastructura știe, care a avut consilieri în minister – sunt ilustrative și ca atare, cel care câștigă licitația trebuie să-și facă proiectul, pentru că contractul este pentru proiectare și execuție. Deci antreprenorul trebuie să facă și proiectul, pe care ulterior să-l execute tot el. Pentru a-și face proiectul, trebuie să aibă studii geologice și ridicările topografice, tot ce ține de proiectare. Cu sau fără studiu de fezabilitate, constructorul, care este serios și capabil, poate face acest proiect fără nicio problemă", ne-a declarat Alin Șerbănescu, purtătorul de cuvânt al CNAIR.

Reprezentanții CNAIR susțin că la licitații se prezintă constructori care știu ce au de făcut, toate indicațiile fiind cuprinse în caietele de sarcini.

,,Practic Pro Infrastructura încearcă să reproșeze că în documentația de la studiul de fezabilitate nu li s-au dat proiectanților niște detalii, pe care ei oricum trebuie să și le facă. Practic, încearcă să spună că noi îi punem să facă ceea ce trebuie să facă în contract. Ei se întreabă de ce nu le-am dat informații pentru a fi scutiți de niște bani în faza de proiectare, în condițiile în care în contract sunt sume mari și suficiente. La licitații vin constructori serioși, nu constructori de grădiniță care au nevoie de îndrumări, iar cei profesioniști, când văd un caiet de sarcini, știu ce au de făcut. Abordarea Pro Infrastructura este stranie pentru că lasă să înțeleagă că vin constructori neprofesioniști și incapabili", a mai spus Alin Șerbănescu pentru Tion.

ciprebbe

#13703
Cat de destept e baiatul (expertul in planeitale si gresia din baie), tocmai ce recunoaste ca s-au dat bani (multi) aiurea pe SF-uri....
Ar fi bine sa caste ochii (si nu gura) si sa vada cine isi bate joc de toti romanii.
API a luat clarificarile cerute de toti constructorii si a vazut cum CNAIR-ul isi bate joc in raspunsuri la aceste solicitari.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

gicu

Cât de mizerabili pot fi. Problema e că noi cei care citim aici înțelegem, dar publicul larg are mai mare încredere în comunicatul unei instituții decât al unui ONG.

ghrt

Poate că da, însă rămâne adevărul simplu că CNAIR a pierdut procesul cu Salini şi au trecut ani de zile fără să avem şantier în zona respectivă.
Desigur că majorităţii de fapt nu îi pasă - acest forum are cam de 3 ori mai puţini membri (nu mai zic de activi) faţă de forumul de preparare a cafelei. De aici şi neprofesionalismul şi aroganţele instituţiei.
Cont (aproape) inactiv.

TibiV

Sorry, Ionut, dar asta e prea "grea"...

QuoteCu sau fără studiu de fezabilitate, constructorul, care este serios și capabil, poate face acest proiect fără nicio problemă", ne-a declarat Alin Șerbănescu, purtătorul de cuvânt al CNAIR.

Pai daca este asa, de ce mai dam bani pe SF-uri?!....  :o
Inseamna ca "sifonam" bani europeni!

Mai bine ii spunem constructorului sa faca un drum din A in B, fara studiu de fezabilitate... De preferat si fara acord de mediu, certificat de urbanism etc. etc. etc.

Dar atunci nu ar fi mai bine sa il faca si FARA compania nationala anti infrastructura? Si fara CS?

Ii spunem noi, aici pe forum, care sunt problemele cheie, si se poate p***a cu jet pe caietul lor de sarcini....

>:( >:( >:(
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

DarkFranck

#13707
Quote from: ioio_viola on February 11, 2022, 01:21:25 PM
,,Practic Pro Infrastructura încearcă să reproșeze că în documentația de la studiul de fezabilitate nu li s-au dat proiectanților niște detalii, pe care ei oricum trebuie să și le facă. Practic, încearcă să spună că noi îi punem să facă ceea ce trebuie să facă în contract. Ei se întreabă de ce nu le-am dat informații pentru a fi scutiți de niște bani în faza de proiectare, în condițiile în care în contract sunt sume mari și suficiente.

Păi oare de ce pe PiSi2 s-a depus o singură ofertă, iar ceilalți s-au retras, dacă SF-ul nu contează, că oricum trebuie făcută proiectare? (și să vedem la PiSi3) Dacă ei zic că SF-ul e orientativ, de unde știu că "în contract sunt sume mari și suficiente", pe ce bază au calculat sumele alea? Adică cum arunci o valoare a unui contract dacă oricum zici că SF-ul nu contează prea mult? Nu înseamnă că de fapt recunoști că ai scos sumele alea din burtă, așa, "orientativ"? Astea sunt doar câteva fracturi logice pe care le detectez la prima vedere. Răspunsul CNAIR seamănă cu alea de la radio Erevan.
Fluctuat Nec Mergitur

rocklee

citez de pe semnatura unui ILUSTRU  :)...coleg de forum
cand mama prostilor e mereu gravida .... O:-)

daca indivizi ca acestia sunt in MT si CNAIR .... atunci putem sa anunta ALERTA PANDEMICA DE PROSTIE ... :D

TibiV

 :lol: :lol: :lol:

Mai rau ca SARS-CoV-2. Ala macar se poate trata cat de cat.....

:cheers:
Mama proștilor este mereu gravidă... :)