News:

.

Main Menu

În parcare

Started by bogdymol, April 07, 2012, 02:19:49 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 7 Guests are viewing this topic.

ciprebbe

50 000 ? mai mult sau mai putin?
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

iuli

Cam pana in 50.000, evident cele de fata se uzeaza mai repede dar in totalul asta intra si rocada fata-spate. Tine cont ca nu le tin pana devin patina...

Si inca o chestie, mereu le iau nou-noute!
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

ciprebbe

Si eu , si eram curios.
In Austria se mai apuca sa iti masoare cretele ( parca trebuie sa fie peste 3 mm)
Cred ca multi ar folosi cauciucurile ce le arunc eu. Ma tin 2 seturi cam 5 ani si aprox 150 000km.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

iuli

Eu am zis ca nu merita sa imi iau cauciucuri de iarna doar pentru ca e zapada aici vreo 2-3 saptamani pe ani. Nu vad de ce ar renta sa merg cu cauciucuri de iarna doar pentru ca e frig, si rar sub 0 grade.
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

savagedanyro

Pentru ca acea compozitie a cauciucului la cele de iarna nu se refera doar la zapada , ci si la temperaturile scazute.
Sunt mai aderente cele de iarna la < 5 grade decat cele cu compozitie allseason sau de vara.

...live the moment...

Sargon1806

Quote from: frunzaverde on November 21, 2013, 02:03:07 AM
Quote from: Sargon1806 on November 21, 2013, 12:08:19 AM
Platesti 3 RON/ora tot restul vietii? Articolul arata o realitate, dar nici nu ma obosesc sa mai argumentez de ce este extrem de superficial.

Costurile cu parcarea vin ca parte a costului total de proprietate ale unui apartament in centrul orasului. Dat fiind ca centrul e mult mai aglomerat de diverse functii urbane si cererea de spatiu este mult mai mare decat in alte parti. Deci, pe cale de consecinta, costurile pentru a ocupa o bucata de astfel de spatiu trebuie pe cale de consecinta sa fie mai ridicat decat in alte parti.

Optiunile sunt urmatoarele pentru cineva care vrea sa stea in centru:

- plateste taxa pentru utilizarea spatiului, care in Bucuresti este de 300-400 lei/luna.
- nu-si ia masina, si foloseste transportul in comun (sau merge pe jos).
- parcheaza masina in afara centrului.
- renunta la a sta in centru.

Daca stai in centru, iti asumi chestia asta. Nu te-apuci sa distrugi strada (sau s-o blochezi) ca sa-ti pui masina in fata casei. Ca strada e drum public, nu parcare privata.

Ca solutie, cand se vinde/inchiriaza o casa, ar trebui sa existe obligativitatea indicarii costurilor medii de parcare in contract, ca parte a informarii intre parti. Exact cum se face cu clasa de izolare termica.


Costurile sunt doar o functie de cerere si oferta. Bucurestiul (cel putin in centru) e un oras tip european, construit inainte sa existe masini - cu stradute mici si inguste, si cu spatii mici pentru circulatia auto. Deci fara locuri de parcare.


De acord cu totul. Dar cum se face ca alte orase europene au rezolvat in mare parte problema aceasta? Nu vorbesc de Italia, unde este aproape imposibil sa parchezi masina. Vorbesc de Germania, de exemplu. Am fost in Frankfurt, am fost in Koln, am fost in Berlin, etc. In Koln, de pilda, centrul este intesat de parcari supraetajate. Vezi peste tot indicatoare cu P1, P2, P10 si cu numarul de locuri disponibile. In momentul in care oferta este mare, si pretul devine acceptabil.

Eu nu sunt, vorba alora din Ardeal, "sofer roman" :) Eu prefer sa dau 10 lei la o parcare cu bariera decat sa-i dau 3 lei unui tigan care muta un bidon mai la dreapta. Eu platesc si aia 380 de lei/luna ca sa parchez la Obor. Deci nu ma plang aiurea de lipsa locurilor de parcare. Atunci cand sunt, le folosesc, chiar daca ma costa.

Sunt cateva lucruri esentiale pe care niciun primar nu a catadicsit sa le duca la bun sfarsit. Nici macar sa le inceapa. Toate orasele astea europene de care vorbim noi au mult mai mult decat parcari. Ele au o retea serioasa de transport in comun. Cand spun serioasa, zic cu orar. Stii cand vine trenul/autobuzul/metroul, stii cat faci pana la destinatie. Metroul din Bucuresti e singurul mijloc de transport in comun care poate fi incadrat la categoria "serios". Dar acopera doar 4% din reteaua de transport in comun. Tramvaiul 41 imi aminteste de filmele cu metroul din Tokyo, cand veneau conductorii sa indese oamenii ca sa se inchida usile.

Apoi, nu cred ca se dau autorizatii pentru toate Mega Image-urile lor, cum s-or numi acolo, pe spaga si fara sa se asigure o zona de aprovizionare. La mine cand vine masina cu marfa, se blocheaza strada. Sigur ca te-apuca nervii, dar parca vreau sa gasesc marfa pe raft cand ma duc cu traista. Daca magazinul inchiria cateva locuri de parcare in spate, problema era rezolvata. Trageau lant si nu mai parca nimeni atunci cand aveau de aprovizionat (adica zilnic).

De asta nu am vrut sa intru in discutia asta, pentru ca e interminabila.

Ca sa nu lungesc prea mult post-ul, ma opresc aici. Voi reveni cu cateva poze facute acum cativa ani in Madrid, un oras prin care am fost surprins cat de fluenta este circulatia, la orice ora din zi.

Sargon1806

Asa cum am promis, revin cu imagini.

Mai intai, ceva ce ne lipseste. O retea feroviara utilizabila. Aici este intrarea in gara Atocha, prin zona unde a fost atentatul din martie 2004. Aceasta gara nu este doar pentru trenurile de distanta. Aici vin si calatori din zonele rezidentiale din periferia Madrid-ului. Din Getafe (un del de Popesti-Leordeni, pastrand proportiile) faci cam 25-30 de minute pana in Madrid, in functie de cat ai de mers pe jos prin Getafe. Nu este singura optiune. Mai exista si metrou (Metro Sur), dar si autobuz care intra pe autostrada si opreste in Elliptica (o autogara din Madrid).



Autobuzele si taxi-urile au banda dedicata. Dar pe bune, nu ca la noi pe Bd. Elisabeta. Autobuzele au orar si reprezinta o solutie pentru transportul public.



Banda separata pentru transportul public.



Aici se construia un centru rezidential. Se incepea cu generoasa parcare. Mai mult, se construiesc parcari si pe sub blocurile deja construite, dar care nu au fost prevazute cu asa ceva. Nu ma intrebati cum le fac. Eu stiu sigur ca am pozat asa un santier, dar nu mai gasesc pe nicaieri poza.



Pasaje cat cuprinde - partea I, restul in post-ul urmator.






Sargon1806

Pasaje cat cuprinde - partea a II-a:







Si tot nu le ajung... La noi ar dura vreo 5 ani asa o constructie complexa...



Metroul din Madrid. 10 linii la acea data. Ajungi de oriunde oriunde. Din Getafe, care e la multi km in sud de Madrid, pana la aeroportul Barajas, care e in nord de Madrid.



Dar sa nu fim idealisti. Sunt totusi zone in care parcarea este o problema. Poza este facuta in Getafe, intr-un cartier nu tocmai "premium", plin de imigranti romani, thailandezi, etc. Deci o zona mai low-cost care vine cu unele dezavantaje. Chiar si asa, structura de sticla este mandra intrare spre mandra linie de metrou Metro Sur, care te lasa la Puerta del Sol, un fel de Eroilor, doar ca ai mult mai multe optiuni pentru a ajunge in centru, inclusiv transportul de suprafata. Metroul pe aceasta linie de periferie venea la cel mult 7 minute, si asta pe la ore destul de tarzii in weekend. In timpul zilei vine la 4 minute punct.



Da, mai forteaza si ei locuri de parcare :)


bogdymol

N-am stiut unde sa postez, asa ca pun aici:

Parcul eolian de lângă Moldova Nouă (jud. Caraș-Severin):



























Scuzati calitatea pozelor, dar sunt facute cu telefonul.
Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele

bogdymol

Poate-mi iau ban de la ionut ca postez asta :lol:



QuoteDan-Coman Şova, ministrul pentru proiecte de infrastructură de interes naţional, se odihneşte în timpul primei şedinţe comune a Senatului şi Camerei Deputaţilor, ce are loc în sala "Al. I. Cuza" a Palatului Parlamentului, în Bucureşti, vineri, 21 decembrie 2012. (  Marius Dumbrăveanu / Mediafax Foto  )
Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele

savagedanyro

ASTA E MAXIMA !!!!!

"starea sa naturala" sau : "somnul ratiunii naste monstri" !!!
...live the moment...

CinX

Eu cred ca e din cauza oboselii cauzata de munca :D

Ionut

:lol: Ce poti sa mai comentezi? :yawn:

ovicor

Mai bine il trezea fotoreporterul : intr-un asemenea moment a visat autostrada Sibiu- Brasov- Bacau, sau alta nazdravenie! Cine il vede pe Sova dormind, rog sa il trezeasca !!!!!!!!!!

Ionut

S-a sucit vremea... acum vad ca nu se mai anunta deloc ninsori. :lol: Mda, ne-a trecut glontul pe la ureche.