News:

.

Main Menu

În parcare

Started by bogdymol, April 07, 2012, 02:19:49 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 16 Guests are viewing this topic.

alin2pas

Cu mașinile staționate cu anii se poate face ceva: chiar dacă a închiriat un loc de la primărie pentru un an, prelungirea abonamentului să nu se poată face decât dacă autoturismul are ITP valabil și toate taxele achitate pentru toate autoturismele pe care le deține. În acest fel, chiar dacă are o mașină mai nouă cu care circulă, dar dorește să păstreze ca amintire și o rablă, va trebui să o păstreze undeva în afara domeniului public, radiată. Cunosc cazuri care au mașini, dar nu au mai fost mișcate din loc de ani buni (,,e mașină bună, a fost fabricată pentru export pe timpul lui ceașcă, cum să o dau") sau alt caz în care pur și simplu proprietarul a decedat în urmă cu câțiva ani, dar nimeni din familie nu mai are permis astfel încât să poată circula cu mașina, nici nu o vând.
Cât despre valabilitatea ITP: acum sunt o mulțime de stații autorizate, ar trebui să fie intensificate controalele, iar stațiile care acordă ITP ,,pe ochi frumoși" să le fie retrasă autorizația. Ar fi utile și controale în trafic poliție + RAR, atât ziua cât și noaptea, pentru a scoate cazanele din circulație și pentru a-i descuraja pe unii să facă tot felul de tuninguri la faruri (gen xenon în far pentru bec halogen). Justificarea unora că ,,am nevoie de mașină, dar nu-mi permit una mai bună" nu-i dă dreptul nimănui să-i pună în pericol pe ceilalți participanți la trafic.

rt25

De acord cu toate de mai sus, doar ca nu e suficient...
Cazul concret e in Bucuresti. In jurul blocului sunt marcate locuri de parcare de catre primarie si sunt atribuite unor proprietari din "tinerete".
Pe langa acele locuri de parcare mai sunt anumite locuri nemarcate unde poti sa parchezi masina la limita legalitatii (nu ai cum altcumva, e absolut imposibil). Cautand locuri de parcare foarte des in fata blocului unde sunt proprietar si am cerere de loc de parcare de am si uitat de ea de cand am pus-o, pot observa foarte usor acest tipar.... o masina din anii 2000, semi-abandonata pe unul din locurile acelea unde as putea parca si eu la limita legalitatii (uof, cum imi asum riscul acesta zi de zi), eventual cu chestii depozitate prin ea (ceva ce ar fi stat prin balcon in mod normal) si acel proprietar nestingherit cu locul de la primarie unde daca iti lasi masina 15 minute ca ai ceva de descarcat din portbagaj primesti imediat observatie sa nu o lasi acolo.

Alt tipar sunt masini poate noute la fel de nemiscate (un caz pe care il cunosc, cumparat masina pentru copil 18 ani, copil plecat la studii in strainatate, abandonat 10 luni pe an aceea masina pe spatiul public).

Pana nu avem niste reguli de descurajare nu vom rezolva cu obligatia de a avea itp si rca. Acei oameni isi vor lua ITP-ul pe ce stiu unde si vor plati un RCA pe 1 luna in perioada reinnoirii contractului. Trebuie ca  proprietarii sa fie descurajati sa detina masini pe care nu le folosesc (daca ar exista educatie financiara, nu ar mai fi nevoie de aceasta descurajare, dar nha)....

nicolaem

Quote from: alin2pas on June 27, 2020, 07:38:39 PM
Oricum, soluția pentru rezolvarea problemei locurilor de parcare este una singură: construirea de noi locuri de parcare
E doar o solutie, nici pe departe, singura si categoric insuficenta.

In Cluj s-au construit in ultimii ani 5 parkinguri supraterane cu cateva sute de locuri fiecare. Alte 4 sunt in diferite stadii de constructie in acest moment.
Un parking costa cam 5 milioane euro. Cost pe loc intre 10 si 20000 euro pt buget. Vorbesc doar de cele "de cartier, cu abonament anual pt riverani", nu de zona centrala cu tarifare orara.
Ma indoiesc ca in tara cineva a constriut mai multe. Daca gresesc, astept exemple.
Acum chiar credeti ca la nivel de oras un parking pe an se simte atat de mult? Orice spatiu disponibil e rapid ocupat de o alta masina, pentru ca nivelul de trai permite.
Pe de alta parte si-ar permite financiar primaria (Cluj sau alta similara) sa construiasca mai mult de 1parking pe an fara sa afecteze alte investitii?

Intrun fel sau altul confortul unei familii de a detine 2-3 masini toate pe spatiu public (cu abonament sau nu) trebuie taxat/impozitat. Cum, nu stiu, masura e nepopulara.

gruiarew

O soluție ar fi fost taxă la intrarea în oraș. Și dezvoltat maxim transportul în comun. Bandă dedicată și amenzi celor care o folosesc. Unde se poate tramvaie și tren sub-urban. Și conexiuni la ore decente. Asta ar elimina nevoia de a face naveta cu mașina. Doar ca acum cu virusache nu cred că se mai aplică.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

dragos76

Păi cu asta cum rezolvi probleme ca cele semnalate mai sus, cu mașini care stau nemișcate luni de zile? Eventual măsura asta ar duce la rezultate bune la a reduce traficul, dar tot nu ar rezolva problema cu mașinile parcate de-a valma pe unde nu trebuie (spații verzi, trotuare etc).

gruiarew

Dacă se mișcă lumea mai puțin cu mașina, nu mai sunt probleme cu locurile de parcare. Dacă merg cu autobuzul nu prea mă interesează că nu am unde parca, deoarece nu am ce parca  :)
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

kitsune

Putem învăța de la Singapore...
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

rt25

Asta cu taxa de intrare in oras e problematica. Stiu ca a fost acea tentativa in Bucuresti, dar profund gresita. Asa ajungeai ca din Constanta in Oradea sa platesti X taxe de intrare in oras.
Problema era pusa in ideea, daca esti din provincie sa platesti taxa la intrare in Bucuresti (ca poluezi in afara domiciulului). Si pe buna dreptate lumea s-a scandalizat, pentru ca in mod normal problema asa cum a fost prezentata cred ca era fix invers (vezi masinile de Bucuresti pe Valea Prahovei, Brasov etc).

Totusi, parerea mea e ca fiecare masina ar trebui sa aiba o taxa de parcare pe un oras/areal de parcare. Poti parca oriunde te lasa acel cardul pe care l-ai platit. Nici un loc nu e rezervat, dar toate sunt amenajate.
De la a 2-a masina pretul sa creasca exponential.

Daca esti in vizita, ar trebui reduse parcarile cu taxa la un nivel suportabil (nu 10 lei pe ora cum au crescut prin anumite zone, deja e prea mult) si oferite mai multe posibilitati de achizitie(pe zi / pe saptamana)

Scopul meu e ca prima masina sa aiba asigurat un spatiu si sa plateasca pentru acel spatiu (chiar daca nu sunt rezervate explicit, se eficientizeaza folosirea locurilor existente). Preiau argumentele multora conform carora o masina de familie este o necesitate. De la a-2a, a-3a, taxa de parcare marita sa devina prea mare incat sa fie prohibitiv sa detii o masina pe care nu o folosesti.

Sunt curios ce alte idei s-au mai aplicat si prin alte orase. E clar ca oricate locuri de parcare ai construi, nu vei reusi niciodata sa fie suficiente.

Pe de alta parte, la parcajele subterane, ansamblele rezidentiale noi cer cam 10.000 + TVA pe un loc de parcare. Oare primariile ar putea aplica un program de acest tip pentru a construi locuri de parcare in subteran pe care apoi cetatenii sa le achizitioneze cu un pret similar? Ma gandesc ca daca faci un astfel de proiect la scara larga, la un moment dat ar putea fi chiar profitabil...

dragos76

#12743
Cred că problema a mai fost dezbătută pe "Parcările din București"

Lumea nu își cumpăra mașini doar pentru deplasarea prin oraș. Deci soluția asta cu taza de acces în centru doar parțial va rezolva problema. Cât timp parcarea pe domeniul public va fi o chestie cvasi-gratis, iar lumea nu își va pune problema că un cost recurent (semnificativ chiar financiar) pentru a avea o mașină e și partea asta de parcare, cât timp pe domeniul public o să se parcheze nu doar gratis ci chiar ilegal (pe spații verzi, trotuare, folosit banda 1 etc) fără consecințe, nu se vor schimba multe.

prd.marius

Ma aflu intr-o situatie cum s-a explicat mai sus - cerere pusa la primarie - cerere respinsa, pentru ca nu sunt locuri.
La un moment dat am cerut si o parere aici pe forum despre o masina abandonata pe un loc de parcare in Cluj (loc cu abonament la primarie).
Intre timp masina a fost luata de catre proprietar in urma somatiei primita de la primarie.

In alta ordine de idei, din punctul meu de vedere toata chestia asta cu parcarile este un cerc "vicios".
Daca incerci sa incurajezi transportul in comun, atunci multe masini ar sta in parcari.
Daca lumea circula cu masinile, ar ramane o gramada de locuri cu abonament goale, iar alti proprietari nu au ar avea unde parca oricum.
Si exemplele de situatii "ciudate" pot continua.

Sunt de acord cu un coleg care mentiona mai sus ca ar putea fi facute zone de parcare pentru anumite blocuri, fara sa fie abonamente pe loc de parce.
Doar ca in acel caz, ar trebui intensificate controalele in parcari in zonele foarte aglomerate.

De exemplu, in zona in care stau, sunt abonamente si la strada. Pai daca ai loc acolo sigur nu il gasesti liber, pentru ca toata lumea care vine in zona, parcheaza acolo (de multe ori fara un nr de telefon in parbriz). Ori nu poti sa stai in fiecare zi sa suni la politia locala. Si plus de asta, politia ii da o amenda (nu ft mare, cat sa il descurajeze pe om sa mai parcheze acolo), dar masina nu o poate ridica, chiar daca respectivul o lasa si 2 luni pe locul tau.

In alta ordine de idei, in anumite orase nu te poti duce in vizita cu masina. Am cunostinte in alte orase la care cand ma duc, imi fac un plan dinainte, unde as putea sa parchez, iar asta mi se pare o mare problema si cand vine cineva in vizita la mine.

Mai zicea un coleg despre parkingurile din Cluj, dar intr-adevar, nu se vor putea construi mai mult de max 1 pe an.
Acolo sunt intr-adevar locuri pentru vizitatori, dar pana o sa vedem asemenea parkinguri la toate blocurile care au nevoie, vor mai trece multi ani.

oc7avian

Știți ce ar fi culmea? Lotul lui Straco să fie terminat înaintea Aktorilor pe A10 :lol:  :rofl: La naiba, sper că n-am cobit cu gluma asta proastă

gruiarew

Dragos76 drept e că m-am oprit cu raționamentul la jumătate. N-ai cum implementa ce-am zis fără o centură decentă. Acum știi cum e, fiecare gândește specific locului unde se află. Eu în Sibiu, folosesc (sau foloseam înainte de pandemie) cotețul doar pentru a merge la ai mei la sat. Singurele legături erau cu trenul pe la 3AM sau cu autobuzul pe la 5AM. Pe dos am un tren ok-ișh chit că face peste 4h, ajungeam undeva după 22 în SB. Doar că ăla de dimineață mă omoară, nu-s mai bun de nimic toată ziua. În oraș n-am simțit niciodată nevoia de a lua mașina. În Ardeal în general și în ce mă privește în special nu există să fie grabă. Cu puțină planificare te descurci cu autobuzul și de ce nu, pe jos. Din nou mă refer strict la cazul meu. Dar cred că și alții din cartierele mărginașe ar proceda la fel de ar avea alternative și n-ar mai fi Calea Cisnădiei full și coadă până la Profi din Cedonia pentru cei ce vor să meargă în Arhitecților.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

kumar

Ionut in direct la Digi24.

Ionut

Mda, am vorbit si pentru Mediafax pe acelasi subiect, ieri.

Harry